Stuntti 636
-
- Viestit: 1040
- Liittynyt: Ma Touko 03, 2004 12:00 am
- Paikkakunta: K4 gixxeri ja CB Honda
Olisko syytä jatkossa vetää varmistuslangat öljynsuodattimeen ja muihin tärkeisiin paikkoihin? Samaan tyyliin kuin ratapyörissä.
Ei tuossakaan hommassa kovin mukavaa ole jos tietyt kovilla olevat pultit (esim. keulassa) pääsevät löystymään.
Puhumattakaan tulpista minkä takana on öljyä..
K&N suodatin tai perus öljynsuodattimen ympärille iso letkuklemmari johon varmistuslanka.
Ei tuossakaan hommassa kovin mukavaa ole jos tietyt kovilla olevat pultit (esim. keulassa) pääsevät löystymään.
Puhumattakaan tulpista minkä takana on öljyä..
K&N suodatin tai perus öljynsuodattimen ympärille iso letkuklemmari johon varmistuslanka.
Four wheels move the body, two wheels move the soul.
-
- Viestit: 283
- Liittynyt: Ke Elo 04, 2010 12:00 am
- Paikkakunta: GSX1216Rt, 990SD, R6R + Z50J x2
Kävi yhdessä vaiheessa jo aika vakaasti se Honda mielessä, mutta on tää niin perkeleen mukava pyörä ajaa. Koneet ei vaa tunnu kestävän, ei mulla, eikä kellään muullakaan. Seuraava pyörä kylläkin on Honda, tai Kikseri, JOS joskus jostain syystä lopahtaa stunttailuun kiinnostus.
Ei se nyt oikeen edennytkään. Kaverilta sain oikeenlaisen hylsyn, mutta olikin ulkohalkaisijalta pari milliä liian paksu. Täytyy sorvissa huomenna pyöräyttää sitä, jotta mahtuu väliin. Kansi sentään näyttää vielä tähän asti hyvälle, kuin myös nokka-akselit. Eiköhän tää vika sieltä ketjun toisesta päästä löydy. Vanhasta koneesta vois periaatteessa kirvottaa koko kampuran ja lyödä tähän, mutta sillä on tosin niin paljon rullattu Kawasakiksi, että taitaa jäädä toinen kone suuremmilta avaamatta. Enpäs uskalla jorista enempiä ennen, kun tietää varmasti, mikä siellä aiheuttaa ylimääräistä kitkaa ..
K&N suodattimissa näytti muuten olevan päädyssä avainväli, josta sai kiristettyä. Tähänkin moinen piti tulla, mutta ei just silloin ollut varastossa. Kai siihen jotain varmistuslankoja saa väkerää seuraavaks.
Ei se nyt oikeen edennytkään. Kaverilta sain oikeenlaisen hylsyn, mutta olikin ulkohalkaisijalta pari milliä liian paksu. Täytyy sorvissa huomenna pyöräyttää sitä, jotta mahtuu väliin. Kansi sentään näyttää vielä tähän asti hyvälle, kuin myös nokka-akselit. Eiköhän tää vika sieltä ketjun toisesta päästä löydy. Vanhasta koneesta vois periaatteessa kirvottaa koko kampuran ja lyödä tähän, mutta sillä on tosin niin paljon rullattu Kawasakiksi, että taitaa jäädä toinen kone suuremmilta avaamatta. Enpäs uskalla jorista enempiä ennen, kun tietää varmasti, mikä siellä aiheuttaa ylimääräistä kitkaa ..
K&N suodattimissa näytti muuten olevan päädyssä avainväli, josta sai kiristettyä. Tähänkin moinen piti tulla, mutta ei just silloin ollut varastossa. Kai siihen jotain varmistuslankoja saa väkerää seuraavaks.
- gsxraptor
- Viestit: 862
- Liittynyt: Ma Touko 04, 2009 12:00 am
-
- Viestit: 283
- Liittynyt: Ke Elo 04, 2010 12:00 am
- Paikkakunta: GSX1216Rt, 990SD, R6R + Z50J x2
Pidetään mielessä!
On se paljon odotettua yksinkertasempi motti! Nätisti levähti lohkot erilleen ilman yhtäkään vastoinkäymistä. Mukavia hommia, kunhan olis joku ketä heittäis rahaa aina näihin projekteihin! Löytyy niitä tosin paljon tyyriimpiäkin harrastuksia, joten mitäs tässä inisemään. Ajettavaks nää on tehty, tarvittaessa tulee joskus pakko heittää pränikkää osaa tilalle ja pelit rokkaa taas. Jokseenkin vittumainen tapaus, kun oikeastaan oma vika tämä oli... Sitä vaan oppii kaiken kantapään kautta.
Kiertokankia pyöritellessä huomas heti, että ovat jämähtäneet ihan mukavasti. Tarkkaavaisimmat jo kuvasta huomaavat, että ne siis pysyvät just siinä asennossa pystyssä, mihinkä ne jättää, eli enää ei tarvii epäillä mistä moinen kankeus johtui. Kampi-akselissakin ehkä pientä ylimäärästä kitkaa havaittavissa, ja liukulaakereista näyttäis olevan pinnoite aavistuksen lähtenyt. Kait se kestäis, jos heittäis varaosa-koneesta koko kampuran kokonaisuudessaan tähän..?
Edit. Modailin hiukkasen nimimerkkiäni.
On se paljon odotettua yksinkertasempi motti! Nätisti levähti lohkot erilleen ilman yhtäkään vastoinkäymistä. Mukavia hommia, kunhan olis joku ketä heittäis rahaa aina näihin projekteihin! Löytyy niitä tosin paljon tyyriimpiäkin harrastuksia, joten mitäs tässä inisemään. Ajettavaks nää on tehty, tarvittaessa tulee joskus pakko heittää pränikkää osaa tilalle ja pelit rokkaa taas. Jokseenkin vittumainen tapaus, kun oikeastaan oma vika tämä oli... Sitä vaan oppii kaiken kantapään kautta.
Kiertokankia pyöritellessä huomas heti, että ovat jämähtäneet ihan mukavasti. Tarkkaavaisimmat jo kuvasta huomaavat, että ne siis pysyvät just siinä asennossa pystyssä, mihinkä ne jättää, eli enää ei tarvii epäillä mistä moinen kankeus johtui. Kampi-akselissakin ehkä pientä ylimäärästä kitkaa havaittavissa, ja liukulaakereista näyttäis olevan pinnoite aavistuksen lähtenyt. Kait se kestäis, jos heittäis varaosa-koneesta koko kampuran kokonaisuudessaan tähän..?
Edit. Modailin hiukkasen nimimerkkiäni.
-
- Viestit: 283
- Liittynyt: Ke Elo 04, 2010 12:00 am
- Paikkakunta: GSX1216Rt, 990SD, R6R + Z50J x2
Vähiin käy aika koulun penkeillä, mutta nää uudet säiliöt jarrulitkuille olis nyt melkeinpä valmiit. Vielä täytyy hakea sopivat o-renkaat, ja niiden mukaan tehdä kipoista tiiviit, sekä iskeä letkunipat kiinni. Virtalukolle koitan kans keksiä jotain, kun sen saa sorvin ääreen heitettyä. Lisäilen kuvia sitte, ku ovat valmiit!Sieni_ kirjoitti:.. -Jos koulussa riittää aika, niin jarruneste-säiliöt vois pyöräyttää alumiinista ja tehdä virtalukolle sellasen "kehyksen" siistimään yleisilmettä.
Viikko sitte lähti kannentiivari Amerikan mailta uiskentelemaan tänne päin. Kenties ens kuun aikana pyörä ajoon, ja vihdoinkin kaikista väliaikais-ratkaisuista eroon? Kiirehän ei ole .. Mutta mutta, sinäänsä näin niin kuin kesäkuuta ajatellen on tavoitteet melko korkealla.
-
- Viestit: 283
- Liittynyt: Ke Elo 04, 2010 12:00 am
- Paikkakunta: GSX1216Rt, 990SD, R6R + Z50J x2
Kai ne stunttipyörään kehtaa pultata. Niitä näyttäis olevan vissiin pari ylimääräisenäkin, jos jollain on välttämätöntä tarvetta moisille kipoille. Sivuprofiilia näkee TUOSTA. Kannet koneistettu manuaalivehkeillä, säiliöt CNC:llä.
-
- Viestit: 283
- Liittynyt: Ke Elo 04, 2010 12:00 am
- Paikkakunta: GSX1216Rt, 990SD, R6R + Z50J x2
Noo perkeles! Kansipahvi kerkes tulemaan jo ennen aikojaan. Olin iisisti ottanut ja järkeilly, että tämän toimituksessa vierähtäis helposti paljon pidemmälti aikaa. Mosa oli tietysti aivan levällään pöydällä, joten siitä sitte hiljalleen ..
Lohkot puhtaaksi, tiivistepaskat väliin ja liukulaakerit pyöräytetty paikoillensa runsaan öljyn maustamana.
Ryjät niskaan.
Paketti nippuun, eli toista lohkoa päälle sihtaamaan! Nimenomaan toista lohkoa, koska edellisestä päälipuolen lohkosta oli lähtenyt millin verta matskua tuosta kampi-akselin keskittämis-olakkeesta, vai mikä lie viralliselta nimeltään. Mulla on tosin jotenki sellanen kutina persiissä, että toi oli jo ostovaiheessa mennyt. Vauhtipyörästä rykien oli meinaan akselin suuntasta klappia aikalailla enempi, mitä toisessa koneessa. Aivan se ja sama, ketään en kuitenkaa ala syyttämään, jos edes pitää paikkaansa.
Sylinterisatsi päälle ja taas sama homma uuden kannentiivarin kanssa. Nokkapukille menevä kanava oli tiivisteessä sen kolme milliä halkaisijaltaan, vaikka alkuperäisessä tais olla 9mm!? Sylinteriltä tuleva kanava on 6mm, joten luonnollisesti porakone käteen ja kairaamaan.
Kansi perään ja sehän alkoi taas näyttämään ihan jopa moottorille - hyvin sekasikiöiselle moottorille ..
.. Joten maalia perään. Kuvassa jo suojaukset revitty pois, mutta maali jostain paikoin märkää.
Maalin kuivuttua "sähkösarja" kiinni ja ajoitus kohdilleen.
Lisää tiivistepaskan kanssa pelaamista ja koppia mäiskimään kiinni. Tähän päädyttiin tältä erää, kun alkoi maanantain väsymys laittamaan pahasti hommia vastaan. Se olis suunnilleen siinä, että huomenna enää pientä putsailua, letkut kiinni ja mosaa nostelemaan runkoon kiines. Ai joo, öljypohja täytyy myös maalata ja mitähä vielä.. Tahti ei varmasti samaa tasoa ole, mutta kyllä se tällä viikolla vielä startataan. Kyä muuten pelottaa.
Lohkot puhtaaksi, tiivistepaskat väliin ja liukulaakerit pyöräytetty paikoillensa runsaan öljyn maustamana.
Ryjät niskaan.
Paketti nippuun, eli toista lohkoa päälle sihtaamaan! Nimenomaan toista lohkoa, koska edellisestä päälipuolen lohkosta oli lähtenyt millin verta matskua tuosta kampi-akselin keskittämis-olakkeesta, vai mikä lie viralliselta nimeltään. Mulla on tosin jotenki sellanen kutina persiissä, että toi oli jo ostovaiheessa mennyt. Vauhtipyörästä rykien oli meinaan akselin suuntasta klappia aikalailla enempi, mitä toisessa koneessa. Aivan se ja sama, ketään en kuitenkaa ala syyttämään, jos edes pitää paikkaansa.
Sylinterisatsi päälle ja taas sama homma uuden kannentiivarin kanssa. Nokkapukille menevä kanava oli tiivisteessä sen kolme milliä halkaisijaltaan, vaikka alkuperäisessä tais olla 9mm!? Sylinteriltä tuleva kanava on 6mm, joten luonnollisesti porakone käteen ja kairaamaan.
Kansi perään ja sehän alkoi taas näyttämään ihan jopa moottorille - hyvin sekasikiöiselle moottorille ..
.. Joten maalia perään. Kuvassa jo suojaukset revitty pois, mutta maali jostain paikoin märkää.
Maalin kuivuttua "sähkösarja" kiinni ja ajoitus kohdilleen.
Lisää tiivistepaskan kanssa pelaamista ja koppia mäiskimään kiinni. Tähän päädyttiin tältä erää, kun alkoi maanantain väsymys laittamaan pahasti hommia vastaan. Se olis suunnilleen siinä, että huomenna enää pientä putsailua, letkut kiinni ja mosaa nostelemaan runkoon kiines. Ai joo, öljypohja täytyy myös maalata ja mitähä vielä.. Tahti ei varmasti samaa tasoa ole, mutta kyllä se tällä viikolla vielä startataan. Kyä muuten pelottaa.
-
- Viestit: 283
- Liittynyt: Ke Elo 04, 2010 12:00 am
- Paikkakunta: GSX1216Rt, 990SD, R6R + Z50J x2
Sisään ajot ajeltu eilisen aikana. Eli kerran heitetty spotilta hiekka-alueelle kyljelleen ja kutosella napattu rajottajaan hytti sojossa, toimii! Hommathan jatkui ruuvailemalla öljynsuodattimen ja letkut paikoillensa. Suodattimen ympärillä on nyt joku klemmari-varmistin-tsydeemi. Vanha öljysuodatin pois väännettynä, NÄIN. Letkut ja piuhat kiinni ja mosa oli valmis punnerrettavaksi runkoon kiinni.
Kansi ja muutkin osat pyörässä saanut pienen voitelun päälle, mutta eiköhän ne lähde, ku lämpöä antaa! Kai sen pestäkin vois.
Liittimet löysi kaikki paikkansa siinä about minuutissa, kun meinaa tulla jo ulkomuistista kaikki tän mopon ropailut. Ruiskua perään ja kuvat tunnetusti taitanee loppua tähän....
Tokalla yrittämällä hörähti käyntiin, eikä ylimääräisiä ääniä ollut havaittavissa. Sekin tosin voi vaikuttaa asiaan, kun ei alkuun taas kerinnyt ruuvaamaan vaimenninta kiinni. Ketjut sun muut pienet nippelit kuntoon ja sitten se olikin happee vaan!!
Ei tää taas ihan näin pitänyt mennä, että ruuvaa äkkiä vaan pelit kasaan, mutta veljellä on kauheet poltteet ja vippashan se hiukan tuossa rahaakin. Paiskokoot sitte, ite tarvis lähtiä hetken kuluttua papereita nappaamaan kouraan ja valmistumaan Danielsin Jack povarissa, joten lisää kuvia saatte odotella ens viikkoon.
Kansi ja muutkin osat pyörässä saanut pienen voitelun päälle, mutta eiköhän ne lähde, ku lämpöä antaa! Kai sen pestäkin vois.
Liittimet löysi kaikki paikkansa siinä about minuutissa, kun meinaa tulla jo ulkomuistista kaikki tän mopon ropailut. Ruiskua perään ja kuvat tunnetusti taitanee loppua tähän....
Tokalla yrittämällä hörähti käyntiin, eikä ylimääräisiä ääniä ollut havaittavissa. Sekin tosin voi vaikuttaa asiaan, kun ei alkuun taas kerinnyt ruuvaamaan vaimenninta kiinni. Ketjut sun muut pienet nippelit kuntoon ja sitten se olikin happee vaan!!
Ei tää taas ihan näin pitänyt mennä, että ruuvaa äkkiä vaan pelit kasaan, mutta veljellä on kauheet poltteet ja vippashan se hiukan tuossa rahaakin. Paiskokoot sitte, ite tarvis lähtiä hetken kuluttua papereita nappaamaan kouraan ja valmistumaan Danielsin Jack povarissa, joten lisää kuvia saatte odotella ens viikkoon.
-
- Viestit: 283
- Liittynyt: Ke Elo 04, 2010 12:00 am
- Paikkakunta: GSX1216Rt, 990SD, R6R + Z50J x2
Laitetaas pitkästä aikaa vähän päivitystä, että missä taas mennään .. Valtion leivissä, joten kauheasti ei päivityksiä ole tulossakaan. Heti ensimmäinen lause motivoi varmasti aivan perkeleesti lukijoita seuraamaan? Korttikin kävi viikko sitte jo lompakon pohjalla. Sain räppäiltyä jopa sunnuntaihin asti menetettyäni sen taas samaiselle satakunnan virkaintoisimmalle vallesmannille. Valtatiellä tuli leikittyä pientä koustraitteria. Sopivaa yli kahtasaturaista, suht useesti vilkuiltuani taakse päin, rullailtuani ~15km ajattelin hieman hiljentää, enkä enää tarkkaillu enempiä. Meni muutama minuutti, kunnes siinä sitä taas oli herra sivarisetä takana kivasti pillit ujeltaen punaisella Hitlerin Saabillaan. Mitäs tästä opittiin; Jos hetken aikaa sitä rajotinta laulattaa, niin se täytyy ulvoa myös koko lopun matkaa, jolloin nämä kaverit ei kerkiä saavuttamaan. Eli valtatiellä 80km/h rajoitus, jossa viimeisen puolentoista kilometrin matkalta mitattuna 168km/h keskinopeus, sekä etupyörä ylös kytkettynä 139 tuntivauhtia. Kuulusteluja odotellessa, nimim. ajo-oikeudellisia päiviä vuonna 2012 takana jo yhteensä 5kpl (3+2)
Olin tossa hiukan kahden vailla, joko ensimmäisenä hommaan jonkun laillisen treenispotin tästä lähimailta, mutta vitut siitä mitään tule. Toisena vaihtoehtona aloittaa talviprojektin ennakointi. Jos tällä kertaa jaksais jopa sen denttitankin maalata. Jarrulitkujen pönikät on hetken aikaa jo ollut kiinni, mutta kiinnikkeet menee vielä uusiksi. Virtalukkoa siistimään tuli joku tollanen paskaraudasta väännetty RÄPELLYS. Totaalisen järjetöntä hifistelyä, mutta mukavaa ajan vietettä. Viime kerrallahan se jäi TÄMÄN näköiseksi. Siihen päälle piti askarrella pieni lippa, joten ensin PAHVISTA malli, pellistä SAMANMOINEN, jonka jälkeen oli OSAT valmiina liimaukseen. Lippaa sieltä sun täältä MUUTAMILLA HEPEILLÄ kiinni. Helyjä mallailemaan virtalukon päälle, ja yksi välitanko pitämään ryjät kiinni TOISISSAAN. Maalit päälle ja seo siinä.
Kwaka on saanut pientä käytönjälkeä siipeensä, joten denttitankin kanssa maalaukseen menee samalla vähintään maski, stonga ja uus etulokari. Miljoona muuta pikku nippeliä vaatii myös pientä meikkailemista. Nykyiset raudat tulee jossain välissä talvea myyntiin uusien tilalta. Onhan nää sen puolen palvellut jo pari kesää täydellisesti, mutta ne kaipais omaan silmään parempaa muotoa. Subcagen kanssa sama homma, mutta tapit jätän itselle. Pyörän tuomista nykyiselle vuosikymmenelle swingi joutaa vaihtoon, joten pakko tähän väliin lyödä eräs lainaus tuolta topikin ensimmäisiltä sivuilta.
Saa nähdä kuin paljon lastu lentää, kun tuonne väliin on kuitenkin tarkoituksena tunkea tämän vanhusmallin kiekko pyörimään. Siinä varmaan ne "suurimmat" suunnitelmat. Ei se enempää kaipaa, ja kun aikaakin on sen verran rajoitetusti.
Olin tossa hiukan kahden vailla, joko ensimmäisenä hommaan jonkun laillisen treenispotin tästä lähimailta, mutta vitut siitä mitään tule. Toisena vaihtoehtona aloittaa talviprojektin ennakointi. Jos tällä kertaa jaksais jopa sen denttitankin maalata. Jarrulitkujen pönikät on hetken aikaa jo ollut kiinni, mutta kiinnikkeet menee vielä uusiksi. Virtalukkoa siistimään tuli joku tollanen paskaraudasta väännetty RÄPELLYS. Totaalisen järjetöntä hifistelyä, mutta mukavaa ajan vietettä. Viime kerrallahan se jäi TÄMÄN näköiseksi. Siihen päälle piti askarrella pieni lippa, joten ensin PAHVISTA malli, pellistä SAMANMOINEN, jonka jälkeen oli OSAT valmiina liimaukseen. Lippaa sieltä sun täältä MUUTAMILLA HEPEILLÄ kiinni. Helyjä mallailemaan virtalukon päälle, ja yksi välitanko pitämään ryjät kiinni TOISISSAAN. Maalit päälle ja seo siinä.
Kwaka on saanut pientä käytönjälkeä siipeensä, joten denttitankin kanssa maalaukseen menee samalla vähintään maski, stonga ja uus etulokari. Miljoona muuta pikku nippeliä vaatii myös pientä meikkailemista. Nykyiset raudat tulee jossain välissä talvea myyntiin uusien tilalta. Onhan nää sen puolen palvellut jo pari kesää täydellisesti, mutta ne kaipais omaan silmään parempaa muotoa. Subcagen kanssa sama homma, mutta tapit jätän itselle. Pyörän tuomista nykyiselle vuosikymmenelle swingi joutaa vaihtoon, joten pakko tähän väliin lyödä eräs lainaus tuolta topikin ensimmäisiltä sivuilta.
Sieni_ kirjoitti:Kyllä sellanen swingi suht maukas lisäkilke olis, mutta antaa toin nyt ainakin alkuun olla. Voi hyvin olla, että mieli tästä vielä muuttuu, että palaillaan ehkä joskus vielä.kawa6r kirjoitti:... noihin on paljon laitettu 05 mallin takahaarukoita maailmalla, mulla olis sellanen myynnissä jos tarttet.
Saa nähdä kuin paljon lastu lentää, kun tuonne väliin on kuitenkin tarkoituksena tunkea tämän vanhusmallin kiekko pyörimään. Siinä varmaan ne "suurimmat" suunnitelmat. Ei se enempää kaipaa, ja kun aikaakin on sen verran rajoitetusti.
-
- Viestit: 283
- Liittynyt: Ke Elo 04, 2010 12:00 am
- Paikkakunta: GSX1216Rt, 990SD, R6R + Z50J x2
... Raudat myyty. Onko tämä sitte projektin osalta yhtikäs edistävää toimintaa, sitä sopii miettiä jokaisen omissa mielikuvituksissaan. Täytyis vissiin olla oikeen pettynyt itseen, kun ei viimeiseen vuoteen oo pahemmin ollut aikaa tälle. Joka tapauksessa nyt alkaa näyttämään taas joka suhteessa paremmalta Krapasakin osalta, joten tässä vois alkaa jotain jopa tapahtumaan.. Swingi oli melkeinpä bolt-on tavaraa ja teki kyllä tehtävänsä pyörän stuukkiin. Etulokarille väänsin kiinnikkeet 2mm paskaraudasta, itse LOKARI vaan vaatii vielä hiukan lisää laikkaa. Päädystä pari senttiä lyhyemmäksi, reunoja oon koittanut hiukan jo saada sirommaksi. Renkaan ja loksun väli ei montaa milliä ole, kun tuohon pyöräyttää uuden kumin. Jännästi tirhee Pilotin 2CT etunenkin taas muuntautui sliksiksi kesän mittaan, vaikkei sitä ajolisenssiä liioiksi näkynyt. Bilteemasta kävin hakemassa muovista kanttilistaa silvottujen sivukatteiden REUNOILLE. Teki hiukka siistimmän ilmeen, ei näytä enää jotenkin niin pirkkalaiselta. Tuosta vielä swingiä. On se komia.
Tuleva viikonloppu menee kivasti Virúúú Hotellilla, mutta ens viikolla jatketaan! Täytyy vaan yrittää saada velipoijaalta miggi lainaan. Molempien jarrusatuloiden kiinnikkeetkin on vielä kokonaan tekemättä. Alkuperäisestä kun täytyisi silpoa vahvuudeltaan 15mm pois, niin on ehkä parempi tehdä kokonaan uusi. Swingin ja vanteen väliin jää näin ollen sen 4mm. Juuri nyt ei ole mahdollisuuksia päästä tätä koneistamaan, joten tehdään sitte vanhanliiton pellin plaiskuttajan metodeilla sellanen malmikasa-latikkaa-latikan-perään-hitsaamalla. Tankin pohjatöissä saa myös melkoisen tovin vielä vierähtämään. Oli kanttauksen sauma auennut muutaman sentin matkalta ja päässyt bensahöyryt tekemään kepposiaan. Löytyyhän tuosta paljolti muutakin sälää, jotka pientä, tai hiukan isompaakin ehostamista kaipaavat.
- Taza-
- Viestit: 8
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2011 12:00 am
Re: Stuntti 636
Mikä ton kullahtavan värin värikoodi on? Millä on kansi ja koppia maalailtu.