Jokapojan 750W taistelija

Valvojat: ESKIL, btseppo

jutila
Viestit: 1278
Liittynyt: To Huhti 02, 2009 12:00 am
Paikkakunta: Muutama i/ö, gsx, dr, turbo katana, 380gt & muutama pv

Jokapojan 750W taistelija

Viesti Kirjoittaja jutila » Su Maalis 06, 2011 11:21 pm

Näitähän on kaikilla niin jos nyt sitte minäki..
Viime keväänä vaihtu hyvin palvellu "moto" DeeÄrrä tämmöseen "pientä hiontaa vailla valmiiseen" faitteriin.
Kuva
No, tuosta siivekkeestä piti sitte aika äkkiä koittaa hankkitutua eroon ja hetki mentiin tämän kautta
Kuva
...tähän
Kuva

Näillä eväin ajeltiin loppukesän vähäiset ajelut. Mopo ei oikeen tahtonu pelata keskialueella ja matka-ajossa paukutteli putkessa ja teki vaikka ja mitä. Tulppia vaiheltiin ja tankki putsattiin jne. Mutta kaasarit ei kuitenkaan pöydällä käyny..
Sitte tuli vielä syksyn viime metreillä "väistettyä kissaa". Eli eturengas alta öbaut 80-100 vauhista. Jonkunlainen kaatumatattiki oli, mutta se petti ja kulutuspaloina oman polven lisäksi toimi lähinnä lohkon pääty ja vesiputki.
Nesteet kentälle ja öljyt kans. Jes. :freak2: Tuosta lohkon alaosasta oli joku pultinkanta tarttunu asfalttiin ja repäs sen kierteineen matkaan.
Eka meinasin, että leivon vaan jonku pultinpätkän siihen kemiksillä kiinni ja kovaa ajoa, mutta lähempi tarkastelu osotti että sen irronneen pultin läpi kulki öljykanava.
Milleistä on ollu kiinni, ettei tuo lohkojen päätyplommiki o menny puhki asti. Tarkotus nyt siihen kemiksistä jonkulainen kakku leipoa ja toivoa parasta. Perkele ku näissä ei o mitään koppaa ees tuolla puolella. :mad:
Kuva Kuva
Viimeksi muokannut jutila, Ma Maalis 07, 2011 3:33 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Can't feel the beating, can't beat the feeling"

Avatar
Mozze
Viestit: 321
Liittynyt: To Elo 30, 2007 12:00 am
Paikkakunta: 3-pyttynen, 2-tahtinen ja 1-mukinen

Viesti Kirjoittaja Mozze » Ma Maalis 07, 2011 12:19 am

Joku sentään pelasti tämän sukisukin edellisen omistajan persraiskaukselta :lol:

Kiire kyllä tulee tulevaan ajokauteen...

jutila
Viestit: 1278
Liittynyt: To Huhti 02, 2009 12:00 am
Paikkakunta: Muutama i/ö, gsx, dr, turbo katana, 380gt & muutama pv

Viesti Kirjoittaja jutila » Ma Maalis 07, 2011 3:19 am

Nojoo, onpa tässä vähän jo kuiten hommiinki alettu. Jäi vaan juttu kesken ku piti kaljalle lähtä. :D
Eli jotaki tämmöstä. DRD Derbin maski ja tuo perse ois ducatia. Myös ducatin etulokari on saksanmaalta tulollaan. Perän kanssa ollaan vielä vähän suunittelupöyällä, että miten siitä saa sopivan siron tehtyä.. Tarkotus muotittaa tuo eka ja alkaa sitte leipomaan jotaki. Ja plän beenä semmonen mädmäx-versio tuosta entisestä takahäkistä. :upto:
Kuva

Väriksi tulee näillä näkymin musta/valkonen. Vanteet mustalla ja "loput" valkosella. Kaikennäköstä muutaki palikkaa ois vaihtolistalla.
mm. teräspunosletkut kaikille jarruille ja jotaki billettiosasia.

Raiserin kiinnityspalikat ja kosolle uus teline. Samalla hukkasin entisen omistajan tekemät rosvo/abikoliitokset koson johtosarjasta.
Kuva Kuva
Tankkiin tuli yks hyvän kokonen lommo tuossa rytinässä niin siihen nakkasin eka lasikuitukitit ja päälle muovikitit. Ei puuttus enää ku loppu pohjien teko..
Kuva Kuva
Putken otin pois niin tuli todettua, että ykköspytyssä on ollu häikkää ku oli käyrä melkeen valkosenaan. Samalla pisti silmään hirviät rappuset nuissa pakosarjoissa, joten ne vinguttelin samaa vauhtia pois. Lopuksi lämpömustat niskaan. Viime kesän paikallaan ollu kooteeämmän vaimennin koki kans pikku lyhennysoperaation.
Kuva Kuva
Myös bilteman peili ja hiukka vakiota pienempi jarrunestesäiliö löys paikkansa tangosta. Laitoin biltsun peilin eka peiliadapterin kanssa tankoon, mutta se rupes näyttään siltä, ettei mahu mopolla kohta joka alikulustakaan niin integroin sen tuohon kytkinkahvan kiinnityspulttiin.
Kuva Kuva Kuva

Kaasaritki käytin tänään levällään, löyty toivottavasti syyki tuohon rötäilyyn.. Ykköspytyn tyhjäkäyntipiiri oli tukossa. Samalla tuli pestyä ja puhalleltua nuo paineilmalla, muutaman o-renkaan vaihtelin kans.
Kuva

E: Missäs oulussa kannattaa (=missä on halvimmat) teettää nuita määrämittasia teräspunosletkuja? Kailatec, Ape?
"Can't feel the beating, can't beat the feeling"

Avatar
cybress
Viestit: 3027
Liittynyt: Ke Marras 28, 2007 1:00 am

Viesti Kirjoittaja cybress » Ma Maalis 07, 2011 7:34 am

kailatec ei tee, itse olen menossa apelle...

jutila
Viestit: 1278
Liittynyt: To Huhti 02, 2009 12:00 am
Paikkakunta: Muutama i/ö, gsx, dr, turbo katana, 380gt & muutama pv

Viesti Kirjoittaja jutila » Ma Maalis 07, 2011 9:49 am

Eikö ne tee vaikka pyytäs semmosia jarruletkun näkösiä "koriste" letkuja? :D
"Can't feel the beating, can't beat the feeling"

Avatar
cybress
Viestit: 3027
Liittynyt: Ke Marras 28, 2007 1:00 am

Viesti Kirjoittaja cybress » Ma Maalis 07, 2011 4:42 pm

jutila kirjoitti:Eikö ne tee vaikka pyytäs semmosia jarruletkun näkösiä "koriste" letkuja? :D
tekee mutta ne o tuplasti paksumpia ku normi punos letkut ja niitten banjoissa se neste lähtö on tuplasti isompi....

jutila
Viestit: 1278
Liittynyt: To Huhti 02, 2009 12:00 am
Paikkakunta: Muutama i/ö, gsx, dr, turbo katana, 380gt & muutama pv

Viesti Kirjoittaja jutila » Pe Maalis 11, 2011 1:48 am

Vähän taas edetty.. Tännään pääsin kokkeileen lähteekö koko lintta enää ees tulille.
Kuva
(huomaa race-tankki)
Lähtihän se ja rajotinki tuntu olevan tallessa. :firing: Kemiksikakkuki kesti aina siihen asti ku öljynlämmöt nous yli 70 asteen. Sitte alko tippasemaan jostaki tuon irronneen pultin suunnalta. Laskin tuossa jo öljyt pois ja raaputtelin vuotokohtaa/huokosia esille.
Kuva Kuva
Kulkee tosiaan kampuran päätylaakerin voitelukanava tuon hukkuneen pultin läpi. Ainaki toistaseksi vaikutti toimivalta mun "banjo"pulttiviritys. Ei alkanu vikisemään, eikä vetäny kampuraa jumiin.
Noh, ei muutaku lisää kemiallista pelastajaa ja taas toivoa parasta, saati että se vielä pitkäänki kestäs.
Voiskai tässä toiset lohkotki jo ostaa jos sattuu edukkaasti vastaan tulemaan. Vaihtaminenhan siinä vaan vittumaisin homma taitaa olla.. Viisain taitas olla kokonainen kone hommata. Ei taija mennä kilonen kone vittuilematta tähän seiskapuolikkaan runkoon?

Toiseen jalkatappirunkoon sain kiillon pyyhkästyä. Melekosta homojen hommaa tuo kiillottaminen.
Kuva :D
"Can't feel the beating, can't beat the feeling"

homer
Viestit: 444
Liittynyt: Ti Heinä 05, 2005 12:00 am
Paikkakunta: EFE 1327-T, GSXR 7/13 proju

Viesti Kirjoittaja homer » La Maalis 12, 2011 10:51 am

Tohon runkoon saa mahtuu iö moottorin niin ei tarvii nuiden wesikoneiden kanssa läträtä. Ihan vuan infona jos oot jo sitä wesi 1100 konetta ehtimässä :)

jutila
Viestit: 1278
Liittynyt: To Huhti 02, 2009 12:00 am
Paikkakunta: Muutama i/ö, gsx, dr, turbo katana, 380gt & muutama pv

Viesti Kirjoittaja jutila » Ke Maalis 16, 2011 12:53 am

Eipä o vielä uskaltanu/ehtiny testaamaan pysyskö tuolla koneessa nyt vellit sisässä.
Perseen tekemisen alotin tuosta "plan b" ratkasusta jos vaikka laiskuus iskee varsinaisen suunitelman kanssa.
Helpommalla ois taas päässy ku ois alkanu kokonaan alusta, oli tuo vanha häkki vähän kiero ja epäsymmetrinen suuntaan jos toiseen.
No, tämmönen siitä kuitenki tuli.
Kuva
Oli eka ajatuksena nykästä tuohon vaan jostaki rosteri tai alu -levystä poppareilla koppa päälle, mutta sattu tulemaan sen verran hankalan muotonen, että pitänee tehä pikku kuitukoppa tuohon päälle sitte kuitenki.
Pohjaki sille ois jo valmiina.. :D Nuo häkin sivut jostaki muusta ku amispellistä..
Kuva
Putkiki vähän vielä hakee paikkaansa, tämmönen tälläerää.Siniset jalkatapit tuli jenkeistä (kirjeessä oli mukana tikkari...mitä vittua!)
Kuva
"Can't feel the beating, can't beat the feeling"

jutila
Viestit: 1278
Liittynyt: To Huhti 02, 2009 12:00 am
Paikkakunta: Muutama i/ö, gsx, dr, turbo katana, 380gt & muutama pv

Viesti Kirjoittaja jutila » Ma Maalis 21, 2011 12:18 am

Ei tuolla näköjään öljyt tykkää sisällä pysyä. Pitänee jatkaa rakentelua muuten ja metästellä vara/varaosakonetta. Mahollisesti myös purkaa tuo nykynen pata ja kysellä vähän mahollisuutta täytehitsata/korjata nuita alkuperäsiä lohkoja.
Eiköhän tässä kuitenki 750w koneessa pysytä..
Pitänee ensviikolla alkaa lasikuidun kanssa jo jotaki läträämään.
"Can't feel the beating, can't beat the feeling"

pinpi
Viestit: 269
Liittynyt: To Heinä 17, 2008 12:00 am
Paikkakunta: suitsa 1100
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pinpi » Ma Maalis 21, 2011 1:00 am

mistä kaukaa oot?kyl ton sulle hitsata voin ton kolon..

jutila
Viestit: 1278
Liittynyt: To Huhti 02, 2009 12:00 am
Paikkakunta: Muutama i/ö, gsx, dr, turbo katana, 380gt & muutama pv

Viesti Kirjoittaja jutila » Ma Maalis 21, 2011 1:17 am

Täältä vähän liian kaukaa oulun nurkilta. :D Pitänee tuonne oman kylän specialmetalliin tuota tyrkyttää jos ei satu edukkaasti toista konetta löytymään.
Nuista pitäs tuo kolo täytehitsata+tehä uus kierre ja luultavasti tuohon kampuran päätyyn joku vahvike veistää ku on seinämä aika ohueksi karannu.
"Can't feel the beating, can't beat the feeling"

jutila
Viestit: 1278
Liittynyt: To Huhti 02, 2009 12:00 am
Paikkakunta: Muutama i/ö, gsx, dr, turbo katana, 380gt & muutama pv

Viesti Kirjoittaja jutila » La Maalis 26, 2011 11:45 pm

Raapasin näin ensalakuun vanhan konneen tuolta kainaloon. Meleko orvon näkönen ruoto jäi jälelle...ja ulkona jo uhkaavasti arska paistaa. :nono:
Kuva
Peräkuuppaki alkaa pikkuhiljaa hahmottua.
Kuva
Tässä pikku kaljoissaan hoksasin, että pitänee tuota häkkiä vielä keskeltä sen verran lyhentää, että on tuo alaputki samassa linjassa tuon katteen muodon kanssa. Jospa siihen vielä tämmönen hoikka poika mahtuu istumaan.
Vielä ei o haudattu tuota ducatiperääkään, mutta tehhään tosiaan tämä "varasuunitelma eka! :D
"Can't feel the beating, can't beat the feeling"

jutila
Viestit: 1278
Liittynyt: To Huhti 02, 2009 12:00 am
Paikkakunta: Muutama i/ö, gsx, dr, turbo katana, 380gt & muutama pv

Viesti Kirjoittaja jutila » Ma Huhti 04, 2011 10:05 pm

Eipä o hirveitä tapahtunu, mutta jotaki pientä kuiten. Vähän latistaa tunnelmaa tuo koneen puuttuminen. Ei siinä, että niitäkään ei ois tarjolla, muttaku meinaa krooninen opiskelijan rahapula haitata harrastuksia. :freak2: Pitäs jotaki romua saaha kaupaksi niin joutas samointein koneen ostoon..
Tankki ja perä ois pohjien osalta jo melko ok, jotaki microkittiä vielä levitellä pariin paikkaan. Ei ois pahan väriset harmaana? :P
Kuva
Pumppujen alapäät vetäsin supisupilla mattamustaksi. Maskia vähän muokkailin ja vetäsin pohjavärin tuohon maskin yläosaan, ajatus ois jättää tuo alaosa mustaksi ja yläosa valkoseksi.
Perän sivulevyjä mallailin kans pahvista, pitäs joku kaunis päivä siellä muovikaupassa pyörähtää.
Vanteetki ois jo auton kyytissä oottamassa, että sopivassa välissä käy pyöräyttään kumit pois niin saa niihinki pohjat tehä. Värisuunitelmat mattamustan ja kiiltävän mustan välillä..
"Can't feel the beating, can't beat the feeling"

Avatar
hole
Viestit: 1053
Liittynyt: Su Heinä 06, 2008 12:00 am
Paikkakunta: t: rikki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hole » Ma Huhti 04, 2011 10:48 pm

pystyykö niitä lohkoja hitsaa kuntoo?

Vastaa Viestiin