v-max leveillä renkailla ja "home made" ketjuvedo
- hotshot
- Viestit: 412
- Liittynyt: Ti Huhti 08, 2008 12:00 am
- Paikkakunta: kasa blade rojua + 3 mäntäinen i/ö
noniin. tiistai merkkinen päivä, pieni raipen naaman omaava ilveksellä ratsastava kaveri ei enää jatkuvalla syötöllä hoe päänsisällä "miksi se aina pitää" lausetta ja kuulapää vasarankin se on jo suostunut laittamaan odottamaan seuraavaa kertaa. viikonloppuna hommatut morkkikset (se on aivan sama vaikka kotona sohvan nurkassa teletappeja katsoen brenkkua ottaisi, eikä edes kävisi missään morkkis on aamulla taatusti läsnä) alkaa pääkopassa pikkuhiljaa antautumaan ja "mahtavasta-maanantaista" taas selvitty voittajina. jälleen kerran.
fiasko nimeltä bensiini-tankit kummitteli kuitenkin edelleen tallilla/mielessä ja korvaavan tankin etsiminen jatkui edelleen. nettivaraosa jo tutuksi tulleeseen tyyliin auki ja sitten se sattui kohdalle.. silmieni edessä tietokoneruudulla oli myynti-ilmoitus, jossa joku tahtoi luopua pohjamaalissaan olevasta yllättävän hyvämuotoisesta ja todella leveän alaosan omaavasta tankista. tankin oikealla sivulla komeili ison nyrkin kokoinen lommo, mutta siitä nyt ei mitään haittaa olisi. eikä myöskään hinnasta joka oli alle satasen. hieraisin parikertaa silmiäni ja avasin ilmoituksen.. tankki oli peräisin 2000-luvun puolenvälin tienoilla valmistetusta yamaha-warriorista. salaman nopeeta toinen ikkuna mozillaan auki ja googlen kuvahausta kyseisen pyörän kuva näytölle ja tuijotus kilpailuun sen kanssa. aika kesyltähän se kyllä näytti, mutta tässä tilanteessa aivan varmasti paremmalta vaihtoehdolta kuin ne kaksi pyörässä paikoillaan roikkuvaa kammotusta. nopeita päätöksiä.. puhelin käteen, soitto pyörän omistajalle, häneltä taasen soitto tankin omistajalle ja tankki tilauseen.
tarina ei kerro miksi tankki oli niin edullinen tai miksi se oli pohjamaalattu vaikka siinä oli puhtaalla pellillä oleva lommo kyljessä. mutta kauppa myyjän kanssa sujui niinkuin pitikin ja tankki ilmestyi postiin. tankki tallille ja mallaamaan pyörän päälle..
"siis mitä v*ttua".
pikamallauksen jälkeen tankki tallin sohvalle. valon-nopeuttakin nopeempaa rälläkkä käteen, kaikki ylimääräinen vähäkään koholle tuleva lärpäke yläputkista kipinäsuihkun saattelemana lattialle. uudelleen tankkia mallaamaan, vielä muutama naseva kopsautus peltivasaralla tankin pohjaan ja tankki solahti paikoilleen runkoputkien päälle. joutu taasen huutamaan, tälläkertaa kylläkin riemusta.. ei paha, ei ollenkaan paha.
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3285049.jpg
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3285050.jpg
fiasko nimeltä bensiini-tankit kummitteli kuitenkin edelleen tallilla/mielessä ja korvaavan tankin etsiminen jatkui edelleen. nettivaraosa jo tutuksi tulleeseen tyyliin auki ja sitten se sattui kohdalle.. silmieni edessä tietokoneruudulla oli myynti-ilmoitus, jossa joku tahtoi luopua pohjamaalissaan olevasta yllättävän hyvämuotoisesta ja todella leveän alaosan omaavasta tankista. tankin oikealla sivulla komeili ison nyrkin kokoinen lommo, mutta siitä nyt ei mitään haittaa olisi. eikä myöskään hinnasta joka oli alle satasen. hieraisin parikertaa silmiäni ja avasin ilmoituksen.. tankki oli peräisin 2000-luvun puolenvälin tienoilla valmistetusta yamaha-warriorista. salaman nopeeta toinen ikkuna mozillaan auki ja googlen kuvahausta kyseisen pyörän kuva näytölle ja tuijotus kilpailuun sen kanssa. aika kesyltähän se kyllä näytti, mutta tässä tilanteessa aivan varmasti paremmalta vaihtoehdolta kuin ne kaksi pyörässä paikoillaan roikkuvaa kammotusta. nopeita päätöksiä.. puhelin käteen, soitto pyörän omistajalle, häneltä taasen soitto tankin omistajalle ja tankki tilauseen.
tarina ei kerro miksi tankki oli niin edullinen tai miksi se oli pohjamaalattu vaikka siinä oli puhtaalla pellillä oleva lommo kyljessä. mutta kauppa myyjän kanssa sujui niinkuin pitikin ja tankki ilmestyi postiin. tankki tallille ja mallaamaan pyörän päälle..
"siis mitä v*ttua".
pikamallauksen jälkeen tankki tallin sohvalle. valon-nopeuttakin nopeempaa rälläkkä käteen, kaikki ylimääräinen vähäkään koholle tuleva lärpäke yläputkista kipinäsuihkun saattelemana lattialle. uudelleen tankkia mallaamaan, vielä muutama naseva kopsautus peltivasaralla tankin pohjaan ja tankki solahti paikoilleen runkoputkien päälle. joutu taasen huutamaan, tälläkertaa kylläkin riemusta.. ei paha, ei ollenkaan paha.
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3285049.jpg
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3285050.jpg
- hotshot
- Viestit: 412
- Liittynyt: Ti Huhti 08, 2008 12:00 am
- Paikkakunta: kasa blade rojua + 3 mäntäinen i/ö
kiitoksia kommentista. "wirsbolla" tarkoitat ilmeisesti rakennusmateriaalina käytettävää teräsputkea?? kantasi asiaan on huomioitu ja tilanne kyllä nyt vaan sattuu olemaan semmoinen että sinne vessaan on turhaa enää juosta, koska p*ska nyt vaan sattuu olemaan niinsanotusti jo housussa. kävelemälläkin kerkeää ja lopputulos on sanaSmokie kirjoitti:Lupaavan näköinen härveli mutta älä nyt saatana mitään wirsboa siihen laita. Paskempaa matskua tuskin on olemassa.
seuraavan projektin materiaalina olen suunnitellut käyttäväni kryptoniittia ja maalata vielä projetkin teräsmiehen väreihin kestävyyden/lentokyvyn takaamiseksi. jos jollakulla sattuu olemaan tarkempaa tietoutta asiasta mistä kyseiselle raaka-aineelle saisi "täytetankoja" ja riittääkö puhtaassa argonissa ominaisuudet suojakaasuksi vai pitääkö lahettää raketti hakemaan tarvikkeita krypton planeetalta.
- hotshot
- Viestit: 412
- Liittynyt: Ti Huhti 08, 2008 12:00 am
- Paikkakunta: kasa blade rojua + 3 mäntäinen i/ö
tankki ja takavalon kiinnitys ongelmista oli jo edellisissä jaksoissa selvitty ja oli siis aika alkaa miettimään pakoputkistoa. pakkohan sen pakokaasunkin on jostain pihalle päästä. ja sanomattakinhan lienee selvää että semmoset sihinää pitävät sähkömopon-putket eivät tulisi kuuloonkaan. ja sitä paitsi "loud pipes save lives".. valmiita pakoputkistojakin kyllä on netissä tarjolla, mutta kun tässä nyt yhtä sun toista oli jo pyörään itse tullut valmistettua miksi tyytyä putkistoon, jollainen hyvin suurella todennäköisyydellä useassa muussakin tekeleessä paikoillaan jo olisi. päivän lauseeksi muodostui siis ”säästän ja teen sen ihan itse” oli siis aika alkaa valmistamaan jotain todella äänekästä.
perjantaina tallille töiden jälkeen jo tutuksi tulleeseen tapaan ihmettelemään ja oltiimpa meitä vakkari-porukkaa (joka tallilla siis yleensä aikaansa viettää) siunattu eräällä hienolla teräspallossa nykyään painovoimaa uhmaavalla vieraalla. pojilla ilmeisesti oli jo tässä vaiheessa melko selvät sävelet kuinka loppu ilta/viikonloppu tuli ajallisesti/tehokkaasti käyttää kun itse kerrankin syystä tai toisesta tyydyin ihmettelemään kuinka paljon tilaa tulevalle putkistolle ja sen käyrille pyörässä olikaan. istuskelua pyörän vierellä, alla, sivulla ja päällä. tupakkaa, hyviä juttuja, vieläkin parempia mielipiteitä ja vinkkejä ja sen jälkeen kotia koneelle ihmettelemään pyörästä räpsimiäni kuvia vielä lisää.. lopputuloksena sain päänsisälle muodostumaan jonkinnäköisen kuvan minkälaista putkea tässä rakentamaan alkaisin.
aamulla kahvia naamaan ajoissa tallille. ensimmäinen havainto oli se että tallin ovi ei ollut lukossa.. hetkenaikaa siinä jo mielessä pyöri vaikka minkälaisia pelkokuvia siitä miksi ovi ei ollut lukossa, mutta oven auki saatuani ja talliin sisälle astuttuani ei voinut tehdä muuta kuin nauraa. ja paljossa määrin. talli jatkot a^la kerholainen nimeltä ”kersantti-jarno” + vieraat ja mitä ilmeisemmin hyvät sellaiset oli pidetty ja myös vemaxin tulevaa pakoputkistoa suunnitellessa kaikkensa antaneena oli sitten eräille unikin tullut. sitä tarina kylläkään ei kerro oliko siinä pikku tunneilla jotain pientä tuntumaakin pyörän ajoasennosta haettu, koska maxin vierestä löytyneellä henkilöllä oli päässään stetsoni ja kädessään yksi ajo-hansikas. ja asiaan kuuluen tyhjä jaakko-pullokin oli paikkansa pyörän taka-swingin päältä löytänyt. siinä sitten naurukohtaukselta ja muutamat kuvat tottakai räpsittyäni kolme tuntia tigillä ja laikkakoneella välittömässä läheisyydessä touhusin. lopputuloksena tyypit alkoivat pikkuhiljaa palailla elävien kirjoihin eri puolelta harrastetilaamme ja ensimmäiset putket pakosarjaan valmistua. yhteenvetona sanottakoon, että pakosarjan teko/suunnittelu tapahtui tiimityönä. kiitos tähän osallistuneille henkilöille, hereillä ja ei niin hereillä olleille.
seuraavaksi esitettyjä kuvia ei ole lavastettu tai sensuroitu (ehkä olisi hyvän maun puolesta pitänyt), eikä niissä näkyviä eläimiä tai ihmisiä mitenkään vahingoitettu ja kyllä olen kysynyt luvan näiden julkaisemiseen. olisihan se ollut kerrassaan vääryyttäkin jättää näinkin loistavaa todistusmateriaalia oikeuden edessä esittämättä.
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3286507.jpg
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3286508.jpg
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3286509.jpg
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3286510.jpg
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3286511.jpg
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3286512.jpg
perjantaina tallille töiden jälkeen jo tutuksi tulleeseen tapaan ihmettelemään ja oltiimpa meitä vakkari-porukkaa (joka tallilla siis yleensä aikaansa viettää) siunattu eräällä hienolla teräspallossa nykyään painovoimaa uhmaavalla vieraalla. pojilla ilmeisesti oli jo tässä vaiheessa melko selvät sävelet kuinka loppu ilta/viikonloppu tuli ajallisesti/tehokkaasti käyttää kun itse kerrankin syystä tai toisesta tyydyin ihmettelemään kuinka paljon tilaa tulevalle putkistolle ja sen käyrille pyörässä olikaan. istuskelua pyörän vierellä, alla, sivulla ja päällä. tupakkaa, hyviä juttuja, vieläkin parempia mielipiteitä ja vinkkejä ja sen jälkeen kotia koneelle ihmettelemään pyörästä räpsimiäni kuvia vielä lisää.. lopputuloksena sain päänsisälle muodostumaan jonkinnäköisen kuvan minkälaista putkea tässä rakentamaan alkaisin.
aamulla kahvia naamaan ajoissa tallille. ensimmäinen havainto oli se että tallin ovi ei ollut lukossa.. hetkenaikaa siinä jo mielessä pyöri vaikka minkälaisia pelkokuvia siitä miksi ovi ei ollut lukossa, mutta oven auki saatuani ja talliin sisälle astuttuani ei voinut tehdä muuta kuin nauraa. ja paljossa määrin. talli jatkot a^la kerholainen nimeltä ”kersantti-jarno” + vieraat ja mitä ilmeisemmin hyvät sellaiset oli pidetty ja myös vemaxin tulevaa pakoputkistoa suunnitellessa kaikkensa antaneena oli sitten eräille unikin tullut. sitä tarina kylläkään ei kerro oliko siinä pikku tunneilla jotain pientä tuntumaakin pyörän ajoasennosta haettu, koska maxin vierestä löytyneellä henkilöllä oli päässään stetsoni ja kädessään yksi ajo-hansikas. ja asiaan kuuluen tyhjä jaakko-pullokin oli paikkansa pyörän taka-swingin päältä löytänyt. siinä sitten naurukohtaukselta ja muutamat kuvat tottakai räpsittyäni kolme tuntia tigillä ja laikkakoneella välittömässä läheisyydessä touhusin. lopputuloksena tyypit alkoivat pikkuhiljaa palailla elävien kirjoihin eri puolelta harrastetilaamme ja ensimmäiset putket pakosarjaan valmistua. yhteenvetona sanottakoon, että pakosarjan teko/suunnittelu tapahtui tiimityönä. kiitos tähän osallistuneille henkilöille, hereillä ja ei niin hereillä olleille.
seuraavaksi esitettyjä kuvia ei ole lavastettu tai sensuroitu (ehkä olisi hyvän maun puolesta pitänyt), eikä niissä näkyviä eläimiä tai ihmisiä mitenkään vahingoitettu ja kyllä olen kysynyt luvan näiden julkaisemiseen. olisihan se ollut kerrassaan vääryyttäkin jättää näinkin loistavaa todistusmateriaalia oikeuden edessä esittämättä.
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3286507.jpg
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3286508.jpg
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3286509.jpg
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3286510.jpg
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3286511.jpg
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3286512.jpg
- hotshot
- Viestit: 412
- Liittynyt: Ti Huhti 08, 2008 12:00 am
- Paikkakunta: kasa blade rojua + 3 mäntäinen i/ö
perjantaita + flunssaa + v*tuttaa, eli siis ei mitään normaalista poikkeavaa. mutta koitetaas silti perjantaista päivitystä ulos tuutista työntää. auttaskohan jos smirnoffilla illan kurkkua kurlaisi??
pelkotilat sairasteltiin ja putkiston teko jatkui. lopulliseksi visioksi monien joukosta valikoitui vetää molemmat putket oikealle puolelle kylkeen "mad-max "tyylisesti. mutta vaikka kuinka putkia toistensa viereen mallasi, neljä putkea oli vain yksinkertaisesti liikaa, ainakin jos akun mieli vielä jonnekkin saada mahtumaan (tarkoituksena oli se tulevaisuudessa mahduttaa takarenkaan etupuolelle). tilanpuutteen edessä oli pakko nöyrtyä, joten kaksi sai luvan riittää. tosinsanoen sarja on mallia 2-1 kertaa 2. pakosarjasta tuli myös melkolailla huoltoystävällinen ja sen saa täydessä varustuksessaan purettua pyörästä lattialle alle 5 minuutin irrottamatta siis mitään muuta sen lisäksi. laipat ovat alkukuperäisiä, aivan normaalisti pultilla kansissa kiinni ja molemmissa takasyliterissä on myös yhdet "kartioliitokset", mutta kaikki muut liitokset ovat jousi liitoksia. jouset tilasin paikallisesta moottoripyörän varaosaliikkeestä ja muistuttavat ainakin ulkoisesti melkolailla akran-jousia. jousten kiinnike lenkit taivuttelin teräslangasta.
lopputulos näytti melkolailla seuraavalta.
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3288439.jpg
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3288440.jpg
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3288441.jpg
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3288442.jpg
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3288443.jpg
pelkotilat sairasteltiin ja putkiston teko jatkui. lopulliseksi visioksi monien joukosta valikoitui vetää molemmat putket oikealle puolelle kylkeen "mad-max "tyylisesti. mutta vaikka kuinka putkia toistensa viereen mallasi, neljä putkea oli vain yksinkertaisesti liikaa, ainakin jos akun mieli vielä jonnekkin saada mahtumaan (tarkoituksena oli se tulevaisuudessa mahduttaa takarenkaan etupuolelle). tilanpuutteen edessä oli pakko nöyrtyä, joten kaksi sai luvan riittää. tosinsanoen sarja on mallia 2-1 kertaa 2. pakosarjasta tuli myös melkolailla huoltoystävällinen ja sen saa täydessä varustuksessaan purettua pyörästä lattialle alle 5 minuutin irrottamatta siis mitään muuta sen lisäksi. laipat ovat alkukuperäisiä, aivan normaalisti pultilla kansissa kiinni ja molemmissa takasyliterissä on myös yhdet "kartioliitokset", mutta kaikki muut liitokset ovat jousi liitoksia. jouset tilasin paikallisesta moottoripyörän varaosaliikkeestä ja muistuttavat ainakin ulkoisesti melkolailla akran-jousia. jousten kiinnike lenkit taivuttelin teräslangasta.
lopputulos näytti melkolailla seuraavalta.
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3288439.jpg
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3288440.jpg
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3288441.jpg
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3288442.jpg
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3288443.jpg
- hotshot
- Viestit: 412
- Liittynyt: Ti Huhti 08, 2008 12:00 am
- Paikkakunta: kasa blade rojua + 3 mäntäinen i/ö
kiitosta kommentista. louder than everything.. ja sen tulen vielä todistamaankin tässä jutun jatkuessa. ääntä siis on ja kyllähän maailmaan mölyä mahtuukin. ei ollu mitään ongelmaa semmoseen neljään tonniin asti, mutta siinä vähän ennen rajoitinta alkaa bandiitin sisällä jo olemaan semmoset hevit että!! (rajoitin tällä hetkellä kymmenessä tuhannessa) plug and play "vaimentimista" lisää myöhäisemmässä vaiheessa.. semmosetkin tuli tekaistua.Vinki kirjoitti:Siistin näköset käppyrät! Luulis ääntä lähtevän jos putkisto on tuossa