Honda cbr 600... taas yksi lisää.

Valvojat: ESKIL, btseppo

Vastaa Viestiin
Avatar
ipeee
Viestit: 76
Liittynyt: Su Tammi 23, 2011 1:00 am

Honda cbr 600... taas yksi lisää.

Viesti Kirjoittaja ipeee » To Elo 11, 2011 10:52 pm

Tuommonen Hondan 80 000 ajettu kuussatku mopo tuli alkukesästä ostettua ja kesä sillä ajettiinkin vakio kunnossa. Nyt kilvet vietiin konttorille odottamaan, että on ikää ajella. Tarkoitus olisi joskus ensi vuonna katsastaa alle 25Kw niin saa ajella iha luvan kanssa! :D

Tekniikaltaan hyvä kytkimen luistamista lukuunottamatta. Se ensimmäisenä korjauslistalla.

Tarkoituksena olis jotain tavallista, eli uutta perää, katetta, maskia fatbaria ym. Jos jonkunlaiset kaatumaraudat saisi värkättyä niin ei olisi heti uudet osat palasina kun innostuu kuitenkin leikkimään. Värillä ei ole niin väliä kunhan se on mustaa! Ja mieluiten mattaa.

Projektia päivitellään kun osia saadaan ja se vauhti ei huima opiskelijan rahoituksella ole. :nono:

Jostain syystä ei taas kuvat suostunut siirtymään kamerasta koneelle, joten kunnon kuvia lähtötilanteesta ei ole. Luultavasti tosin jokainen tietää millainen on -92 vuoden cbr vakio kunnossa.

Kesän aikana tuli leikittyä ja kokeiltua omia ajotaitoja ja tulos on tässä :D

Kuva



Kuvat huonoja kun ei ahtaassa tallissa saanut kauempaa otettua, jotta olisi selvempi ollut.

Projekti aloitettiin siivoamalla tallia. :freak:

Kuva
-->
Kuva

Seuraavaksi ruvettiin purkamaan vanhoja katteita pois ja koska tallin siivoamiseen meni isoin aika ei tänään saatu paljoa aikaan ja tähän jäätiin:

Kuva

Kuva
Viimeksi muokannut ipeee, Su Helmi 12, 2012 12:47 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

js
Viestit: 150
Liittynyt: Ti Huhti 29, 2003 12:00 am

Viesti Kirjoittaja js » Ti Elo 16, 2011 3:01 pm

Moi!

Haeskelen GpZ900R vanhukseen vähän leveämpiä vanteita. F2 Cebarin vanteet kävisivät heittämällä. Kiinnostaako myydä vanteet akseleineen, hokkeineen ja jarrulevyineen? Pääsisit laittamaan modernimpaa alle.

Laita tekstari tai soita jos kiinnostaa: 040-5210600.

Avatar
ipeee
Viestit: 76
Liittynyt: Su Tammi 23, 2011 1:00 am

Viesti Kirjoittaja ipeee » Ti Elo 16, 2011 6:03 pm

Eipä kiinnosta noita myydä kun ei ole kuitenkaan varaa ostaa uusia. :D

Avatar
ipeee
Viestit: 76
Liittynyt: Su Tammi 23, 2011 1:00 am

Viesti Kirjoittaja ipeee » Su Helmi 12, 2012 12:42 am

Joo o pitkästä aikaa! Tiäsin, että tämä hitaasti etenee, mutta ei nyt iha tämä vauhtia pitänyt... Hieman ollut vastoinkäymisiä kun joku saatana munapää varasta viimeisenkin kulkukupelin ja nyt pitäisi uusi ostaa johon kuluu taas projektikassasta rahaa.

Osia saanut jonkunverran keräiltyä mm. maski (extrema), perä (kawa 636 race), joku koson mittari, takavalo (jostain kikseristä muistaakseni) ja bilteman fatbar ja raiserit.

Ja jotain on saatu oikein tehtyäkin:

Tankin suunnitelu alkoi ja kartonkista leikkelemään sopivan näköisiä palasia.
Kuva

Ja mallailua maskin ja perän kanssa.
Kuva
Kuva

Etupalaan porasin reijät raisereille ja hion virtalukon kiinnityksen pois.
Kuva

Ja raisereiden alle rälläköin tuollaiset korotuspalat, jottai ei ota sarvet etupumppuihin kiinni. Reiät vielä puuttuu.
Kuva

Ja tuon honda merkin irroitin etupalasta tinasin ja hioin kolon.
Kuva

Etulokarin kanssa hetken leikkaa-kolvaa sessio ja näytti tältä pienen siistimisen jälkeen.
Kuva

Ja mallailua.
Kuva

Opintotuki tuli ja ei muuta kun hakemaan peltiä ja putkea ja tankin työstäminen voitiin aloittaa.

Ensin mitttarille sopiva kotelo, joka tulee tankin läpi kokonaisuudessaan.
Kuva

Tuonne kotelon pohjaan sopiva levy, johon mittari tulee kiinni.
Kuva

Sitten tankin päälle leikkaamaan tuota härpäkettä pellistä.
Kuva

Taiteltuna taninpäällä.
Kuva

Suunnitelmat kuitenki hieman muuttuivat kun ei sopinut omaan silmään ja lisää leikkaa-liimaa ja pian oli tämän näköistä. Samalla tuli tuo mittarin kotelo heppailtua kiinni.
Kuva
Kuva

Sivuprofiili
Kuva

Ja sitten tuommoine pieni yksityiskohta tuli liimailtua tankkiin. Tuo siis se etupalasta irroitettu merkki.
Kuva

Ja tähän kuosiin jätettiin mopo odottamaan.
Kuva

Avatar
Mozze
Viestit: 321
Liittynyt: To Elo 30, 2007 12:00 am
Paikkakunta: 3-pyttynen, 2-tahtinen ja 1-mukinen

Viesti Kirjoittaja Mozze » Su Helmi 12, 2012 1:28 am

Mielenkiintoista muotoilua... Arvostan.

Avatar
CFH
Viestit: 1154
Liittynyt: La Touko 08, 2004 12:00 am
Paikkakunta: jatkuu ja madaltuu...

Viesti Kirjoittaja CFH » Su Helmi 12, 2012 12:39 pm

Mozze kirjoitti:Mielenkiintoista muotoilua... Arvostan.
+1

Kunnon peltihommia on aina ilo seurata!!

Avatar
ipeee
Viestit: 76
Liittynyt: Su Tammi 23, 2011 1:00 am

Viesti Kirjoittaja ipeee » Su Helmi 12, 2012 6:38 pm

Tänään sai taas hieman jotain tehtyä kunnes löppoui rälläkästä laikat ja hommat jätettiin siihen. Lastattiin mopo peräkärryyn huomenna se menee koululla ja keskiviikkona pääsee työstämään taas.

Ensin leikkasin sopivat palat tuohon tankin päälli härpäkkeeseen.
Kuva
Kuva

Hieman heppilemaan kiinni ja rälläkällä ylimääräinen reuna pois. Sen jälkeen vasaralla nuo välit pienimmiksi ja lisää heppailu. Lopulisesti hitsaan nuo kiinni koulussa, kun on parempi hitsi. Oma vähän liian jytky peltihommiin.
Kuva
Kuva
Kuva

Seuraavaksi sai alkaa tekemään noita tankin sivuun tulevia ilmanohjaimia. Kartonkinpalasista tussilla muodot pellille ja apinanraivolla leikkaamaan. Muutamaa laikkaa myöhemmin oli kiva läjä jo osia kasassa. :)
Kuva
Kuva

Pellinpalat tuollaisilla puristimilla kiinni ja siistimään reunat, jotta tulisi tankin moemmista puolista edes suurinpiirtein symmetriset.
Kuva

Tähän jäätiin tänään! Kyllä se muoto sieltä pikkuhiljaa alkaa tulemaan esiin! :D
Kuva

Avatar
Snobre
Viestit: 167
Liittynyt: To Helmi 17, 2011 1:00 am
Paikkakunta: Husaberg FS650 & Kawa 9R & Jatkettu R1

Viesti Kirjoittaja Snobre » Ma Helmi 13, 2012 12:32 am

No nyt on kyllä tekemisen meininkiä! Arvostan :grayyes:

Ronttu
Viestit: 30
Liittynyt: To Heinä 14, 2011 12:00 am

Viesti Kirjoittaja Ronttu » To Helmi 16, 2012 10:15 pm

Tällästä on mahtava seuraa! Huomaa että tässä käytetään todella kädentaitoja ja tehään jotain erilaista.

Avatar
ipeee
Viestit: 76
Liittynyt: Su Tammi 23, 2011 1:00 am

Viesti Kirjoittaja ipeee » Pe Helmi 17, 2012 12:40 am

Kiitoksia kaikille kehuista! :)

Muutaman päivän päässyt koulussa värkkäämään ja eihän sitä niin pitkälle päästy kuin tarkoitus oli. :nono: Noo paljon saatin silti aikaan ja vaikka pellit saatin vasta heppailtua, niin tuli huomattua että kyllähän omallakin hitsillä rupes peltiin tulemaan siistihköä saumaa kun vaihtoi suuttimen! :D

Mutta itte asiaan eli tuon mittarin koteloa lähdin ensimmäisenä tiivistämään. Muutama kilometri oli lankaa saatu sulateltua pohjaan ja totesin, että ei saatana sinne voi tuollaista käärmeenpesää jättää ja alusta! :D
Kuva

Ensiksi rälläkkä laulamaan sopivan iso pala pois ja hitsasin tuon kotelon yläpuolen sisältä kiinni. Seuraavaksi sopiva pala peltiä ja sopivat taitokset.
Kuva
Kuva

Ja ei muutakun lanka taas sulamaan ja noin 90% siistimpi lopputulos. Tällä kertaa sauma pitikin jo laakista, eikä ollut samanlainen reikäjuusto kuin edellinen. Tosin eise hyvä vieläkään ole, mutta tuolla pohjassa saa kelvata.
Kuva

Tuohon mittarinkotelon tiivistykseen kului yhtä paljon aikaa, kuin kaiken tämän jälkeen tulevan tekemiseen! :-?

Nyt sai vihdoinkin aloittaa noiden ilmanohjaimien tekemisen. Ei muuta kuin teipillä palasten sovittelua yhteen ja hepeillä kaikki kiinni. Eihän tämäkään mennyt kuin elokuvissa ja kauhea rako jäi tuohon yhteen kohtaan. Tosin muutenkin joutui tekemään 2 palaa kokonaan uudestaan, kun oli muoteissa jotain vikaa tai muutevaan en saanut peltiä taipumaan tahtooni. Onneksi sisäpuolelle sai helposti täytepalan ja homma oli sikäli helppo korjailla.
Kuva

Tässä kuvassa tuo rako. Pari palaa puuttuu vielä takaosasta.
Kuva

Seuraavaksi rupesin tekemään sivukatteitta, joihin tarvi saada kunnon taitokset, joita en saa kotona kunnolla tehtyä.

Ensin pellistä levyt irti.
Kuva

Taiteltuna ja pyöristeltynä.
Kuva

Vasemmalle puolelle sopiva reikä magneeton kopalle, jotta kate ei ole liian ulkona.
Kuva
Kuva

:)
Kuva

Kun aikaa riitti niin väänsin toisenkin puolen.
Kuva

Edestä ja takaa!
Kuva
Kuva

Vielä riittää hommia etenkin alakatteiden kanssa. Ei sovi alareuna omaan silmään, joten niitä muokkaan jotenkin, sekä jarru/vaihde -polkimille ja jalkatapeille täytyy tehdä tilaa.

Avatar
Tomi-
Viestit: 254
Liittynyt: Su Heinä 18, 2010 12:00 am
Paikkakunta: pc25 Honda & minicross

Viesti Kirjoittaja Tomi- » Pe Helmi 17, 2012 12:49 am

Nättiä jälkeä tulee, todellista käsityötä ! Innolla odotellaan jatkoa :wavey:

Avatar
JG
Viestit: 222
Liittynyt: Ke Elo 03, 2011 12:00 am
Paikkakunta: Faitteri Gsx-r 750 '93, Projekti Cbr 600 '98, Busa '04, redbaron, pv, weera..

Viesti Kirjoittaja JG » Pe Helmi 17, 2012 5:47 pm

No voiha perkele, määki haluun olla yhtä luova ja osaava :eek: :deal:

Nättiä tulee :firing:

prklZ
Viestit: 311
Liittynyt: Pe Helmi 12, 2010 1:00 am
Paikkakunta: 636 B

Viesti Kirjoittaja prklZ » Pe Helmi 17, 2012 6:02 pm

Täs on sitä tekemisen meininkiä! :firing:

Avatar
Snobre
Viestit: 167
Liittynyt: To Helmi 17, 2011 1:00 am
Paikkakunta: Husaberg FS650 & Kawa 9R & Jatkettu R1

Viesti Kirjoittaja Snobre » Pe Helmi 17, 2012 7:25 pm

JG kirjoitti:No voiha perkele, määki haluun olla yhtä luova ja osaava :eek: :deal:

Nättiä tulee :firing:
Täs kieltämättä tulee himo kokeilla tankin muokkaamista vähän uuden malliseksi :lol:

Vinki
Viestit: 133
Liittynyt: Ma Elo 04, 2008 12:00 am
Paikkakunta: zx6-r -05

Viesti Kirjoittaja Vinki » Pe Helmi 17, 2012 10:34 pm

Pirun nättiä on kyllä tulossa, mutta tossa alakatteen etuosassa mulla kyllä jokin "tökkää" Sais olla toi etuosa jotenki hyökkäävämmän näkönen, nyt se jotenki muistuttaa laivan keulaa :lol: Näin siis minun mielestäni, ei tartte ottaa nokkiin. Enkä toki tiedä miten keskeneränen toi muoto vielä on :wavey: Isot pointsit kyllä käsityöstä!

Vastaa Viestiin