Honda cbr 600... taas yksi lisää.
- ipeee
- Viestit: 76
- Liittynyt: Su Tammi 23, 2011 1:00 am
Honda cbr 600... taas yksi lisää.
Tuommonen Hondan 80 000 ajettu kuussatku mopo tuli alkukesästä ostettua ja kesä sillä ajettiinkin vakio kunnossa. Nyt kilvet vietiin konttorille odottamaan, että on ikää ajella. Tarkoitus olisi joskus ensi vuonna katsastaa alle 25Kw niin saa ajella iha luvan kanssa!
Tekniikaltaan hyvä kytkimen luistamista lukuunottamatta. Se ensimmäisenä korjauslistalla.
Tarkoituksena olis jotain tavallista, eli uutta perää, katetta, maskia fatbaria ym. Jos jonkunlaiset kaatumaraudat saisi värkättyä niin ei olisi heti uudet osat palasina kun innostuu kuitenkin leikkimään. Värillä ei ole niin väliä kunhan se on mustaa! Ja mieluiten mattaa.
Projektia päivitellään kun osia saadaan ja se vauhti ei huima opiskelijan rahoituksella ole.
Jostain syystä ei taas kuvat suostunut siirtymään kamerasta koneelle, joten kunnon kuvia lähtötilanteesta ei ole. Luultavasti tosin jokainen tietää millainen on -92 vuoden cbr vakio kunnossa.
Kesän aikana tuli leikittyä ja kokeiltua omia ajotaitoja ja tulos on tässä
Kuvat huonoja kun ei ahtaassa tallissa saanut kauempaa otettua, jotta olisi selvempi ollut.
Projekti aloitettiin siivoamalla tallia.
-->
Seuraavaksi ruvettiin purkamaan vanhoja katteita pois ja koska tallin siivoamiseen meni isoin aika ei tänään saatu paljoa aikaan ja tähän jäätiin:
Tekniikaltaan hyvä kytkimen luistamista lukuunottamatta. Se ensimmäisenä korjauslistalla.
Tarkoituksena olis jotain tavallista, eli uutta perää, katetta, maskia fatbaria ym. Jos jonkunlaiset kaatumaraudat saisi värkättyä niin ei olisi heti uudet osat palasina kun innostuu kuitenkin leikkimään. Värillä ei ole niin väliä kunhan se on mustaa! Ja mieluiten mattaa.
Projektia päivitellään kun osia saadaan ja se vauhti ei huima opiskelijan rahoituksella ole.
Jostain syystä ei taas kuvat suostunut siirtymään kamerasta koneelle, joten kunnon kuvia lähtötilanteesta ei ole. Luultavasti tosin jokainen tietää millainen on -92 vuoden cbr vakio kunnossa.
Kesän aikana tuli leikittyä ja kokeiltua omia ajotaitoja ja tulos on tässä
Kuvat huonoja kun ei ahtaassa tallissa saanut kauempaa otettua, jotta olisi selvempi ollut.
Projekti aloitettiin siivoamalla tallia.
-->
Seuraavaksi ruvettiin purkamaan vanhoja katteita pois ja koska tallin siivoamiseen meni isoin aika ei tänään saatu paljoa aikaan ja tähän jäätiin:
Viimeksi muokannut ipeee, Su Helmi 12, 2012 12:47 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 150
- Liittynyt: Ti Huhti 29, 2003 12:00 am
- ipeee
- Viestit: 76
- Liittynyt: Su Tammi 23, 2011 1:00 am
Joo o pitkästä aikaa! Tiäsin, että tämä hitaasti etenee, mutta ei nyt iha tämä vauhtia pitänyt... Hieman ollut vastoinkäymisiä kun joku saatana munapää varasta viimeisenkin kulkukupelin ja nyt pitäisi uusi ostaa johon kuluu taas projektikassasta rahaa.
Osia saanut jonkunverran keräiltyä mm. maski (extrema), perä (kawa 636 race), joku koson mittari, takavalo (jostain kikseristä muistaakseni) ja bilteman fatbar ja raiserit.
Ja jotain on saatu oikein tehtyäkin:
Tankin suunnitelu alkoi ja kartonkista leikkelemään sopivan näköisiä palasia.
Ja mallailua maskin ja perän kanssa.
Etupalaan porasin reijät raisereille ja hion virtalukon kiinnityksen pois.
Ja raisereiden alle rälläköin tuollaiset korotuspalat, jottai ei ota sarvet etupumppuihin kiinni. Reiät vielä puuttuu.
Ja tuon honda merkin irroitin etupalasta tinasin ja hioin kolon.
Etulokarin kanssa hetken leikkaa-kolvaa sessio ja näytti tältä pienen siistimisen jälkeen.
Ja mallailua.
Opintotuki tuli ja ei muuta kun hakemaan peltiä ja putkea ja tankin työstäminen voitiin aloittaa.
Ensin mitttarille sopiva kotelo, joka tulee tankin läpi kokonaisuudessaan.
Tuonne kotelon pohjaan sopiva levy, johon mittari tulee kiinni.
Sitten tankin päälle leikkaamaan tuota härpäkettä pellistä.
Taiteltuna taninpäällä.
Suunnitelmat kuitenki hieman muuttuivat kun ei sopinut omaan silmään ja lisää leikkaa-liimaa ja pian oli tämän näköistä. Samalla tuli tuo mittarin kotelo heppailtua kiinni.
Sivuprofiili
Ja sitten tuommoine pieni yksityiskohta tuli liimailtua tankkiin. Tuo siis se etupalasta irroitettu merkki.
Ja tähän kuosiin jätettiin mopo odottamaan.
Osia saanut jonkunverran keräiltyä mm. maski (extrema), perä (kawa 636 race), joku koson mittari, takavalo (jostain kikseristä muistaakseni) ja bilteman fatbar ja raiserit.
Ja jotain on saatu oikein tehtyäkin:
Tankin suunnitelu alkoi ja kartonkista leikkelemään sopivan näköisiä palasia.
Ja mallailua maskin ja perän kanssa.
Etupalaan porasin reijät raisereille ja hion virtalukon kiinnityksen pois.
Ja raisereiden alle rälläköin tuollaiset korotuspalat, jottai ei ota sarvet etupumppuihin kiinni. Reiät vielä puuttuu.
Ja tuon honda merkin irroitin etupalasta tinasin ja hioin kolon.
Etulokarin kanssa hetken leikkaa-kolvaa sessio ja näytti tältä pienen siistimisen jälkeen.
Ja mallailua.
Opintotuki tuli ja ei muuta kun hakemaan peltiä ja putkea ja tankin työstäminen voitiin aloittaa.
Ensin mitttarille sopiva kotelo, joka tulee tankin läpi kokonaisuudessaan.
Tuonne kotelon pohjaan sopiva levy, johon mittari tulee kiinni.
Sitten tankin päälle leikkaamaan tuota härpäkettä pellistä.
Taiteltuna taninpäällä.
Suunnitelmat kuitenki hieman muuttuivat kun ei sopinut omaan silmään ja lisää leikkaa-liimaa ja pian oli tämän näköistä. Samalla tuli tuo mittarin kotelo heppailtua kiinni.
Sivuprofiili
Ja sitten tuommoine pieni yksityiskohta tuli liimailtua tankkiin. Tuo siis se etupalasta irroitettu merkki.
Ja tähän kuosiin jätettiin mopo odottamaan.
- ipeee
- Viestit: 76
- Liittynyt: Su Tammi 23, 2011 1:00 am
Tänään sai taas hieman jotain tehtyä kunnes löppoui rälläkästä laikat ja hommat jätettiin siihen. Lastattiin mopo peräkärryyn huomenna se menee koululla ja keskiviikkona pääsee työstämään taas.
Ensin leikkasin sopivat palat tuohon tankin päälli härpäkkeeseen.
Hieman heppilemaan kiinni ja rälläkällä ylimääräinen reuna pois. Sen jälkeen vasaralla nuo välit pienimmiksi ja lisää heppailu. Lopulisesti hitsaan nuo kiinni koulussa, kun on parempi hitsi. Oma vähän liian jytky peltihommiin.
Seuraavaksi sai alkaa tekemään noita tankin sivuun tulevia ilmanohjaimia. Kartonkinpalasista tussilla muodot pellille ja apinanraivolla leikkaamaan. Muutamaa laikkaa myöhemmin oli kiva läjä jo osia kasassa.
Pellinpalat tuollaisilla puristimilla kiinni ja siistimään reunat, jotta tulisi tankin moemmista puolista edes suurinpiirtein symmetriset.
Tähän jäätiin tänään! Kyllä se muoto sieltä pikkuhiljaa alkaa tulemaan esiin!
Ensin leikkasin sopivat palat tuohon tankin päälli härpäkkeeseen.
Hieman heppilemaan kiinni ja rälläkällä ylimääräinen reuna pois. Sen jälkeen vasaralla nuo välit pienimmiksi ja lisää heppailu. Lopulisesti hitsaan nuo kiinni koulussa, kun on parempi hitsi. Oma vähän liian jytky peltihommiin.
Seuraavaksi sai alkaa tekemään noita tankin sivuun tulevia ilmanohjaimia. Kartonkinpalasista tussilla muodot pellille ja apinanraivolla leikkaamaan. Muutamaa laikkaa myöhemmin oli kiva läjä jo osia kasassa.
Pellinpalat tuollaisilla puristimilla kiinni ja siistimään reunat, jotta tulisi tankin moemmista puolista edes suurinpiirtein symmetriset.
Tähän jäätiin tänään! Kyllä se muoto sieltä pikkuhiljaa alkaa tulemaan esiin!
- ipeee
- Viestit: 76
- Liittynyt: Su Tammi 23, 2011 1:00 am
Kiitoksia kaikille kehuista!
Muutaman päivän päässyt koulussa värkkäämään ja eihän sitä niin pitkälle päästy kuin tarkoitus oli. Noo paljon saatin silti aikaan ja vaikka pellit saatin vasta heppailtua, niin tuli huomattua että kyllähän omallakin hitsillä rupes peltiin tulemaan siistihköä saumaa kun vaihtoi suuttimen!
Mutta itte asiaan eli tuon mittarin koteloa lähdin ensimmäisenä tiivistämään. Muutama kilometri oli lankaa saatu sulateltua pohjaan ja totesin, että ei saatana sinne voi tuollaista käärmeenpesää jättää ja alusta!
Ensiksi rälläkkä laulamaan sopivan iso pala pois ja hitsasin tuon kotelon yläpuolen sisältä kiinni. Seuraavaksi sopiva pala peltiä ja sopivat taitokset.
Ja ei muutakun lanka taas sulamaan ja noin 90% siistimpi lopputulos. Tällä kertaa sauma pitikin jo laakista, eikä ollut samanlainen reikäjuusto kuin edellinen. Tosin eise hyvä vieläkään ole, mutta tuolla pohjassa saa kelvata.
Tuohon mittarinkotelon tiivistykseen kului yhtä paljon aikaa, kuin kaiken tämän jälkeen tulevan tekemiseen!
Nyt sai vihdoinkin aloittaa noiden ilmanohjaimien tekemisen. Ei muuta kuin teipillä palasten sovittelua yhteen ja hepeillä kaikki kiinni. Eihän tämäkään mennyt kuin elokuvissa ja kauhea rako jäi tuohon yhteen kohtaan. Tosin muutenkin joutui tekemään 2 palaa kokonaan uudestaan, kun oli muoteissa jotain vikaa tai muutevaan en saanut peltiä taipumaan tahtooni. Onneksi sisäpuolelle sai helposti täytepalan ja homma oli sikäli helppo korjailla.
Tässä kuvassa tuo rako. Pari palaa puuttuu vielä takaosasta.
Seuraavaksi rupesin tekemään sivukatteitta, joihin tarvi saada kunnon taitokset, joita en saa kotona kunnolla tehtyä.
Ensin pellistä levyt irti.
Taiteltuna ja pyöristeltynä.
Vasemmalle puolelle sopiva reikä magneeton kopalle, jotta kate ei ole liian ulkona.
Kun aikaa riitti niin väänsin toisenkin puolen.
Edestä ja takaa!
Vielä riittää hommia etenkin alakatteiden kanssa. Ei sovi alareuna omaan silmään, joten niitä muokkaan jotenkin, sekä jarru/vaihde -polkimille ja jalkatapeille täytyy tehdä tilaa.
Muutaman päivän päässyt koulussa värkkäämään ja eihän sitä niin pitkälle päästy kuin tarkoitus oli. Noo paljon saatin silti aikaan ja vaikka pellit saatin vasta heppailtua, niin tuli huomattua että kyllähän omallakin hitsillä rupes peltiin tulemaan siistihköä saumaa kun vaihtoi suuttimen!
Mutta itte asiaan eli tuon mittarin koteloa lähdin ensimmäisenä tiivistämään. Muutama kilometri oli lankaa saatu sulateltua pohjaan ja totesin, että ei saatana sinne voi tuollaista käärmeenpesää jättää ja alusta!
Ensiksi rälläkkä laulamaan sopivan iso pala pois ja hitsasin tuon kotelon yläpuolen sisältä kiinni. Seuraavaksi sopiva pala peltiä ja sopivat taitokset.
Ja ei muutakun lanka taas sulamaan ja noin 90% siistimpi lopputulos. Tällä kertaa sauma pitikin jo laakista, eikä ollut samanlainen reikäjuusto kuin edellinen. Tosin eise hyvä vieläkään ole, mutta tuolla pohjassa saa kelvata.
Tuohon mittarinkotelon tiivistykseen kului yhtä paljon aikaa, kuin kaiken tämän jälkeen tulevan tekemiseen!
Nyt sai vihdoinkin aloittaa noiden ilmanohjaimien tekemisen. Ei muuta kuin teipillä palasten sovittelua yhteen ja hepeillä kaikki kiinni. Eihän tämäkään mennyt kuin elokuvissa ja kauhea rako jäi tuohon yhteen kohtaan. Tosin muutenkin joutui tekemään 2 palaa kokonaan uudestaan, kun oli muoteissa jotain vikaa tai muutevaan en saanut peltiä taipumaan tahtooni. Onneksi sisäpuolelle sai helposti täytepalan ja homma oli sikäli helppo korjailla.
Tässä kuvassa tuo rako. Pari palaa puuttuu vielä takaosasta.
Seuraavaksi rupesin tekemään sivukatteitta, joihin tarvi saada kunnon taitokset, joita en saa kotona kunnolla tehtyä.
Ensin pellistä levyt irti.
Taiteltuna ja pyöristeltynä.
Vasemmalle puolelle sopiva reikä magneeton kopalle, jotta kate ei ole liian ulkona.
Kun aikaa riitti niin väänsin toisenkin puolen.
Edestä ja takaa!
Vielä riittää hommia etenkin alakatteiden kanssa. Ei sovi alareuna omaan silmään, joten niitä muokkaan jotenkin, sekä jarru/vaihde -polkimille ja jalkatapeille täytyy tehdä tilaa.
- JG
- Viestit: 222
- Liittynyt: Ke Elo 03, 2011 12:00 am
- Paikkakunta: Faitteri Gsx-r 750 '93, Projekti Cbr 600 '98, Busa '04, redbaron, pv, weera..
-
- Viestit: 133
- Liittynyt: Ma Elo 04, 2008 12:00 am
- Paikkakunta: zx6-r -05
Pirun nättiä on kyllä tulossa, mutta tossa alakatteen etuosassa mulla kyllä jokin "tökkää" Sais olla toi etuosa jotenki hyökkäävämmän näkönen, nyt se jotenki muistuttaa laivan keulaa Näin siis minun mielestäni, ei tartte ottaa nokkiin. Enkä toki tiedä miten keskeneränen toi muoto vielä on Isot pointsit kyllä käsityöstä!