Sekasortaja: Hevimiehen peränhively/ikuisuusprojekti
-
- Viestit: 1818
- Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 1:00 am
- Paikkakunta: honbmwasauktmphzuki -945, K2 kilone
tekemistä ennen maalausta:
-ne saakelin laakerit takahaarukkaan (en vaan saa aikaseks...)
-vanteen pultit (sama juttu)
-iskarin yläkiinnike keskelle
-akun kotelo
-nopeusmittarin sähköt
-virtalukon paikka
-tappisarjan adapterit
-jakkaran alle kotelo sytkäpoksia yms sähköjä varten
-katteiden viimeistelyä (pikkase hiomista)
-takapenkki
-pehmusteet ja nahat jakkaroihin
-istuinten lukot
-takavalon kiinnike
-ilmanohjaimet. joo. niille pitäs jotain tehä
-random säätöä
kuskin penkki työn alla
eka paffimallia
paljon puhuttu jakkaramateriaali: 10mm muovilevyä Etrasta
muovi leikattu ja lämmitelty muotoa. parilla puukalikalla ja Biltsun remmillä puristuksiin ettei taivu takasin
eipä tullu noista sivuista otettua kuvaa, mutta ruuvipenkissä annoin lämpöö, ja aika hyvin totteli vihaa ja voimaa
ja hyvin istuu pikku fiilailun jälkeen:
sitte takakatteiden tekoo. ekaan version mukaan tehtyyn malliin käytin lämpöö taivutteluun. virhe. aivan kuran näköstä
meni niin saatanan mutkalle joka paikasta
testailin sitte vitutuksissani simppelimpää mallia
perkele. tykkään! sitte vaa muovista leikkeleen. tällä kertaa unohdin lämmöllä leikkimisen ja leikkasin veittellä vähän uraa taitoskohtiin niin taipu kivasti. kolvilla vaan kolojen täyttöö nii avot!
ja toiselta puolelta
underi takavalon kololla
ja sitten siroviilia
-ne saakelin laakerit takahaarukkaan (en vaan saa aikaseks...)
-vanteen pultit (sama juttu)
-iskarin yläkiinnike keskelle
-akun kotelo
-nopeusmittarin sähköt
-virtalukon paikka
-tappisarjan adapterit
-jakkaran alle kotelo sytkäpoksia yms sähköjä varten
-katteiden viimeistelyä (pikkase hiomista)
-takapenkki
-pehmusteet ja nahat jakkaroihin
-istuinten lukot
-takavalon kiinnike
-ilmanohjaimet. joo. niille pitäs jotain tehä
-random säätöä
kuskin penkki työn alla
eka paffimallia
paljon puhuttu jakkaramateriaali: 10mm muovilevyä Etrasta
muovi leikattu ja lämmitelty muotoa. parilla puukalikalla ja Biltsun remmillä puristuksiin ettei taivu takasin
eipä tullu noista sivuista otettua kuvaa, mutta ruuvipenkissä annoin lämpöö, ja aika hyvin totteli vihaa ja voimaa
ja hyvin istuu pikku fiilailun jälkeen:
sitte takakatteiden tekoo. ekaan version mukaan tehtyyn malliin käytin lämpöö taivutteluun. virhe. aivan kuran näköstä
meni niin saatanan mutkalle joka paikasta
testailin sitte vitutuksissani simppelimpää mallia
perkele. tykkään! sitte vaa muovista leikkeleen. tällä kertaa unohdin lämmöllä leikkimisen ja leikkasin veittellä vähän uraa taitoskohtiin niin taipu kivasti. kolvilla vaan kolojen täyttöö nii avot!
ja toiselta puolelta
underi takavalon kololla
ja sitten siroviilia
-
- Viestit: 133
- Liittynyt: Ma Elo 04, 2008 12:00 am
- Paikkakunta: zx6-r -05
- Kaenmuro
- Viestit: 196
- Liittynyt: Ke Marras 13, 2002 1:00 am
- Paikkakunta: Triumph Speed-Triple
-
- Viestit: 1818
- Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 1:00 am
- Paikkakunta: honbmwasauktmphzuki -945, K2 kilone
-
- Viestit: 1818
- Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 1:00 am
- Paikkakunta: honbmwasauktmphzuki -945, K2 kilone
tervehdys taas pitkästä aikaa. talorojekti yms vie hyvästi aikaa...
meni totaalisesti hermot tankin alla lymyilevään johtoviidakkoon ja omiin idioottimaisiin ratkaisuihin. pari tölkkiä naamioon ja leikkailemaan johtoja. tän verran oli ylimäärästä mittaristolla:
koko edelläkuvatun johtohässäkän korvas yks vedenpitävä sähköliitin:
sitten alko rungon hipelöinti rälläkällä. nappasin irti oikeenpuoleisen korvakkeen iskarin yläpään kiinnikkeestä.
päätinpä vielä lisätä vähän matskua että varmasti kestää, ku hovihitsari suostu taas tinailemaan paketin kasaan .
seuraava haaste olikin sitten linkusto. ei mitään käryä tätä ennen että kuinka koko konsepti toimii. onneks talli on täynnä laitteita niin pääsi hajulle...
tommose hahmotelman väänsin ja tosin että ehkä se toimii
ei oikeen tehny mieli liikaa leikellä runkoa niin päätin käyttää hyväkseni pakoputkiston kannatinkorvaketta linkustossa (pylpyröity)
kiinnittimissä on vasemmassa 10mm reikä, keskimmäisessä 16mm (että 10mm pultin kanta uppoo koloon) ja oikeella se pakoputken kiinnitysreikä 20mm holella.
työmaalla yön pimeinä tunteina kävin sorvailemaan tämmösen biitin tukemaan pakettia
parit holkit väliin ja laakerointia yms niin se on soiva peli
koiranluille tein kiinnityspaikan trumpan originaalipaikkaan sorvaamalla taas palikoita.
...eli nämä...
sitte päräytin väliaikaset koiranluut. valmiiseen tulee säädettävät vanttiruuvihenkiset uniball hilut.
lastu lensi ja sain vanteen sovittimeen reiät ja kierteet ja upotukset ruuvien kannoille. laitoin pulteiks M12x1.5 pultit. uskoisin että toimii ihan hyvin.
huomenna alan purkamaan koko romua. osien viimeistelyä ja takasin kasaan. jos sais joskus ajoonkin...
meni totaalisesti hermot tankin alla lymyilevään johtoviidakkoon ja omiin idioottimaisiin ratkaisuihin. pari tölkkiä naamioon ja leikkailemaan johtoja. tän verran oli ylimäärästä mittaristolla:
koko edelläkuvatun johtohässäkän korvas yks vedenpitävä sähköliitin:
sitten alko rungon hipelöinti rälläkällä. nappasin irti oikeenpuoleisen korvakkeen iskarin yläpään kiinnikkeestä.
päätinpä vielä lisätä vähän matskua että varmasti kestää, ku hovihitsari suostu taas tinailemaan paketin kasaan .
seuraava haaste olikin sitten linkusto. ei mitään käryä tätä ennen että kuinka koko konsepti toimii. onneks talli on täynnä laitteita niin pääsi hajulle...
tommose hahmotelman väänsin ja tosin että ehkä se toimii
ei oikeen tehny mieli liikaa leikellä runkoa niin päätin käyttää hyväkseni pakoputkiston kannatinkorvaketta linkustossa (pylpyröity)
kiinnittimissä on vasemmassa 10mm reikä, keskimmäisessä 16mm (että 10mm pultin kanta uppoo koloon) ja oikeella se pakoputken kiinnitysreikä 20mm holella.
työmaalla yön pimeinä tunteina kävin sorvailemaan tämmösen biitin tukemaan pakettia
parit holkit väliin ja laakerointia yms niin se on soiva peli
koiranluille tein kiinnityspaikan trumpan originaalipaikkaan sorvaamalla taas palikoita.
...eli nämä...
sitte päräytin väliaikaset koiranluut. valmiiseen tulee säädettävät vanttiruuvihenkiset uniball hilut.
lastu lensi ja sain vanteen sovittimeen reiät ja kierteet ja upotukset ruuvien kannoille. laitoin pulteiks M12x1.5 pultit. uskoisin että toimii ihan hyvin.
huomenna alan purkamaan koko romua. osien viimeistelyä ja takasin kasaan. jos sais joskus ajoonkin...
- Kaenmuro
- Viestit: 196
- Liittynyt: Ke Marras 13, 2002 1:00 am
- Paikkakunta: Triumph Speed-Triple
tuus kurkkaan miten se triumphin linkkusto on tehty kun täällä päin pyörit. oon meinaan erään puheista ymmärtänyt että jos nuo koiran luut on noin pystyssä mitä sulla niin ne ei oikeen tykkää toimia. pitäisi olla lähepänä vaaka suoraa tai sitten mieluummin tekisin saman tyylisen mikä tuossa triplessä on alkujaankin niin ainakin toimii joten kuten. Joku varmaan korjaa jos oon väärässä
alkujaan han tuo on laitettu näin tripleen:
Ja ihan uusimmassa mallissa näin:
alkujaan han tuo on laitettu näin tripleen:
Ja ihan uusimmassa mallissa näin:
-
- Viestit: 1818
- Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 1:00 am
- Paikkakunta: honbmwasauktmphzuki -945, K2 kilone
ajattelin että ittekki katton lehdistä vaan kuvat niin on se muillekkin helpompi niineemeli20 kirjoitti:hyvännäköstä harrastamista on ainaki tarpeeks kuvia jotta tyhmempiki tajuaa mikä on meininki
ei jää toho väriin. mustaa mustaa mustaa . yhtään kiiltävää ei tule! liukuputket, jarrulevyt ja umpio kiiltää. harmimortal kirjoitti:todella asiallista jälkeä!
jääkö takavanne tohon väriin? olisko mitään jos kiillottas vanteen vasemmalta puolelta pelkän reunan?
toi ekan kuvan mukanen ei toimi hondassa ku hondan iskari on liian lyhyt. toi tokan kuvan mukanen oli vaihtoehtona, mutta katton jos saan toimiin noin. onneks on helppo tosta muuttaa viä . en oo kuullukkaan tommosesta "koiranluut pystyssä ei toimi" hommasta . no kohta sen näkee kun meen tallille...Kaenmuro kirjoitti:tuus kurkkaan miten se triumphin linkkusto on tehty kun täällä päin pyörit. oon meinaan erään puheista ymmärtänyt että jos nuo koiran luut on noin pystyssä mitä sulla niin ne ei oikeen tykkää toimia. pitäisi olla lähepänä vaaka suoraa tai sitten mieluummin tekisin saman tyylisen mikä tuossa triplessä on alkujaankin niin ainakin toimii joten kuten. Joku varmaan korjaa jos oon väärässä
alkujaan han tuo on laitettu näin tripleen:
Ja ihan uusimmassa mallissa näin:
-
- Viestit: 1818
- Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 1:00 am
- Paikkakunta: honbmwasauktmphzuki -945, K2 kilone
täytyy tännekki postailla välillä ettette luule että oon luovuttanu... taloprokkis on pyörähtäny käyntii täydellä voimalla, joten se onkin sitten automaattisesti pois tallilla vietettävästä ajasta.
laite on kumminkin salakavalasti edistyny, ja moottorikin on saanu maalin ja uudet venttiilivarren kumit. ja jopa paikalleen oon saanu. takapäässä on viä sähköjen ihmettelyä ja muuta pikkusta. tarvii ottaa kuvia kun ens kerralla kerkiää tallilleppäin...
tossa piäntä
laite on kumminkin salakavalasti edistyny, ja moottorikin on saanu maalin ja uudet venttiilivarren kumit. ja jopa paikalleen oon saanu. takapäässä on viä sähköjen ihmettelyä ja muuta pikkusta. tarvii ottaa kuvia kun ens kerralla kerkiää tallilleppäin...
tossa piäntä
-
- Viestit: 1818
- Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 1:00 am
- Paikkakunta: honbmwasauktmphzuki -945, K2 kilone
pakko päivittää kaikke pikkujuttua mitä on ajanmittaan tullu tehtyä. nythän kävi niin että projekti viivästy kriittisessä kohdassa, ja nyt laitoin vuoden lisää seisontaa . talon rakentaminen viä kamalasti aikaa ... nimim "kaikki vapaat hommissa"...
eniveis. toi linkustohomma vähän kusi. huomasin itekkin vasta kuinka idioottimainen ratkasu toi mun oli. onneks ideoita piisaa .
vähä tuntunu käsi tärisevän taas kuvia ottaessa
moottorin sain maalailtua pohjamaaliin... (huomaa laadukas maalauskoppi )
ja sitten viä pinta päälle
tuollaset tapit sain kiinni, tosin kiinnityspatentista en muistanu ottaa kuvaa. pakko muistaa ottaa... muistaakseni kuuluvat piikkiseen cebariin. eroo oli sentin verran kiinnityspisteilla, niin tein semmosen offset biitin. ny istuu hyvi. kiitoksia tapeista kaenmurolle!
sitte olikin jo aika päivittää jarruletkut HELliläisiin
130€ kaikki letkut pultteineen
muutama poseeraus (juu tiedän, perä on korkeella... laskee viä )
tallin pohjaa....
ja taloo.. sokkeli valmis...
kiitos ja anteeks. katotaan koska saa laitteen ajoon
eniveis. toi linkustohomma vähän kusi. huomasin itekkin vasta kuinka idioottimainen ratkasu toi mun oli. onneks ideoita piisaa .
vähä tuntunu käsi tärisevän taas kuvia ottaessa
moottorin sain maalailtua pohjamaaliin... (huomaa laadukas maalauskoppi )
ja sitten viä pinta päälle
tuollaset tapit sain kiinni, tosin kiinnityspatentista en muistanu ottaa kuvaa. pakko muistaa ottaa... muistaakseni kuuluvat piikkiseen cebariin. eroo oli sentin verran kiinnityspisteilla, niin tein semmosen offset biitin. ny istuu hyvi. kiitoksia tapeista kaenmurolle!
sitte olikin jo aika päivittää jarruletkut HELliläisiin
130€ kaikki letkut pultteineen
muutama poseeraus (juu tiedän, perä on korkeella... laskee viä )
tallin pohjaa....
ja taloo.. sokkeli valmis...
kiitos ja anteeks. katotaan koska saa laitteen ajoon