Sekasortaja: Hevimiehen peränhively/ikuisuusprojekti

Valvojat: ESKIL, btseppo

Avatar
-Ape-
Viestit: 2153
Liittynyt: La Tammi 15, 2005 1:00 am
Paikkakunta: Läjä romuja.

Viesti Kirjoittaja -Ape- » La Tammi 21, 2012 5:03 pm

No nyt toi perä alkaa saamaan oikeanlaista muotoa. :) Hyvää ideointia ja kiva käsityön leima.
"Kun lopulta kuolen, toivon että elämästäni saisi tehtyä todella viihdyttävän kirjan tai elokuvan."

Hevimies
Viestit: 1818
Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 1:00 am
Paikkakunta: honbmwasauktmphzuki -945, K2 kilone

Viesti Kirjoittaja Hevimies » Ti Tammi 31, 2012 10:36 pm

tekemistä ennen maalausta:
-ne saakelin laakerit takahaarukkaan (en vaan saa aikaseks...)
-vanteen pultit (sama juttu)
-iskarin yläkiinnike keskelle
-akun kotelo
-nopeusmittarin sähköt
-virtalukon paikka
-tappisarjan adapterit
-jakkaran alle kotelo sytkäpoksia yms sähköjä varten
-katteiden viimeistelyä (pikkase hiomista)
-takapenkki
-pehmusteet ja nahat jakkaroihin
-istuinten lukot
-takavalon kiinnike
-ilmanohjaimet. joo. niille pitäs jotain tehä
-random säätöä

kuskin penkki työn alla

eka paffimallia
Kuva

paljon puhuttu jakkaramateriaali: 10mm muovilevyä Etrasta
Kuva

muovi leikattu ja lämmitelty muotoa. parilla puukalikalla ja Biltsun remmillä puristuksiin ettei taivu takasin
Kuva
Kuva

eipä tullu noista sivuista otettua kuvaa, mutta ruuvipenkissä annoin lämpöö, ja aika hyvin totteli vihaa ja voimaa
Kuva

ja hyvin istuu pikku fiilailun jälkeen:
Kuva

sitte takakatteiden tekoo. ekaan version mukaan tehtyyn malliin käytin lämpöö taivutteluun. virhe. aivan kuran näköstä
Kuva
meni niin saatanan mutkalle joka paikasta

testailin sitte vitutuksissani simppelimpää mallia
Kuva

perkele. tykkään! sitte vaa muovista leikkeleen. tällä kertaa unohdin lämmöllä leikkimisen ja leikkasin veittellä vähän uraa taitoskohtiin niin taipu kivasti. kolvilla vaan kolojen täyttöö nii avot!
Kuva

ja toiselta puolelta
Kuva

Kuva
underi takavalon kololla
Kuva
Kuva

ja sitten siroviilia
Kuva

Avatar
Kkallioj
Viestit: 855
Liittynyt: Su Helmi 19, 2006 1:00 am
Paikkakunta: origiSRAD, minisuper-Honda ja minimoto

Viesti Kirjoittaja Kkallioj » Ti Tammi 31, 2012 10:46 pm

Hienot perät on.
Vanteesta en tykkää.

Vinki
Viestit: 133
Liittynyt: Ma Elo 04, 2008 12:00 am
Paikkakunta: zx6-r -05

Viesti Kirjoittaja Vinki » Ti Tammi 31, 2012 10:49 pm

Perä on kyllä mahtavan näkönen! :firing: Etupää näyttää kyllä jotenki aivan liian raskaalta noitten ilmanohjaimien kans.. Mitä jos vaan tekisit muovista esim. syylärinpäätyjen paikkeille jotku pienet katteet? Jonkulaiset mahakatteet vois kans istua? :freak:

Avatar
Kaenmuro
Viestit: 196
Liittynyt: Ke Marras 13, 2002 1:00 am
Paikkakunta: Triumph Speed-Triple

Viesti Kirjoittaja Kaenmuro » Ke Helmi 01, 2012 1:41 am

etupää on raskaan näköinen kylä mutta se tasapainottuis paljon jos sinne laittais isomman lampun/ maskin muuten se näyttää kun jo olis ajanut sen seinään

Hevimies
Viestit: 1818
Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 1:00 am
Paikkakunta: honbmwasauktmphzuki -945, K2 kilone

Viesti Kirjoittaja Hevimies » Ke Helmi 01, 2012 6:18 pm

mennään ny askel kerrallaan.... ny tehhää takapäätä ja siirrytään siitä sitten eteenpäin. skuupit tosiaan joko poistuu kokonaan tai saa modia. tai vaihtuu. mahakatetta oon kans funtsinu. saas nähdä mitä käy... :firing:

Hevimies
Viestit: 1818
Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 1:00 am
Paikkakunta: honbmwasauktmphzuki -945, K2 kilone

Viesti Kirjoittaja Hevimies » Ke Maalis 21, 2012 11:04 pm

tervehdys taas pitkästä aikaa. talorojekti yms vie hyvästi aikaa...

meni totaalisesti hermot tankin alla lymyilevään johtoviidakkoon ja omiin idioottimaisiin ratkaisuihin. pari tölkkiä naamioon ja leikkailemaan johtoja. tän verran oli ylimäärästä mittaristolla:
Kuva

koko edelläkuvatun johtohässäkän korvas yks vedenpitävä sähköliitin:
Kuva

sitten alko rungon hipelöinti rälläkällä. nappasin irti oikeenpuoleisen korvakkeen iskarin yläpään kiinnikkeestä.
Kuva
Kuva
päätinpä vielä lisätä vähän matskua että varmasti kestää, ku hovihitsari suostu taas tinailemaan paketin kasaan :).
Kuva

seuraava haaste olikin sitten linkusto. ei mitään käryä tätä ennen että kuinka koko konsepti toimii. onneks talli on täynnä laitteita niin pääsi hajulle...

tommose hahmotelman väänsin ja tosin että ehkä se toimii
Kuva

ei oikeen tehny mieli liikaa leikellä runkoa niin päätin käyttää hyväkseni pakoputkiston kannatinkorvaketta linkustossa (pylpyröity)
Kuva
kiinnittimissä on vasemmassa 10mm reikä, keskimmäisessä 16mm (että 10mm pultin kanta uppoo koloon) ja oikeella se pakoputken kiinnitysreikä 20mm holella.

työmaalla yön pimeinä tunteina kävin sorvailemaan tämmösen biitin tukemaan pakettia
Kuva
parit holkit väliin ja laakerointia yms niin se on soiva peli

Kuva

koiranluille tein kiinnityspaikan trumpan originaalipaikkaan sorvaamalla taas palikoita.
Kuva

...eli nämä...
Kuva
Kuva

sitte päräytin väliaikaset koiranluut. valmiiseen tulee säädettävät vanttiruuvihenkiset uniball hilut.
Kuva
Kuva

lastu lensi ja sain vanteen sovittimeen reiät ja kierteet ja upotukset ruuvien kannoille. laitoin pulteiks M12x1.5 pultit. uskoisin että toimii ihan hyvin.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

huomenna alan purkamaan koko romua. osien viimeistelyä ja takasin kasaan. jos sais joskus ajoonkin...

Avatar
eemeli20
Viestit: 673
Liittynyt: To Huhti 03, 2008 12:00 am
Paikkakunta: 12r T

Viesti Kirjoittaja eemeli20 » Ke Maalis 21, 2012 11:33 pm

hyvännäköstä harrastamista :D on ainaki tarpeeks kuvia jotta tyhmempiki tajuaa mikä on meininki :firing:

Avatar
mortal
Viestit: 572
Liittynyt: Ma Syys 29, 2008 12:00 am
Paikkakunta: ruopii mutta keulii

Viesti Kirjoittaja mortal » To Maalis 22, 2012 12:30 am

todella asiallista jälkeä!
jääkö takavanne tohon väriin? olisko mitään jos kiillottas vanteen vasemmalta puolelta pelkän reunan?

Avatar
Kaenmuro
Viestit: 196
Liittynyt: Ke Marras 13, 2002 1:00 am
Paikkakunta: Triumph Speed-Triple

Viesti Kirjoittaja Kaenmuro » To Maalis 22, 2012 1:20 am

tuus kurkkaan miten se triumphin linkkusto on tehty kun täällä päin pyörit. oon meinaan erään puheista ymmärtänyt että jos nuo koiran luut on noin pystyssä mitä sulla niin ne ei oikeen tykkää toimia. pitäisi olla lähepänä vaaka suoraa tai sitten mieluummin tekisin saman tyylisen mikä tuossa triplessä on alkujaankin niin ainakin toimii joten kuten. Joku varmaan korjaa jos oon väärässä

alkujaan han tuo on laitettu näin tripleen:

Kuva

Ja ihan uusimmassa mallissa näin:

Kuva

Hevimies
Viestit: 1818
Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 1:00 am
Paikkakunta: honbmwasauktmphzuki -945, K2 kilone

Viesti Kirjoittaja Hevimies » To Maalis 22, 2012 10:18 am

eemeli20 kirjoitti:hyvännäköstä harrastamista :D on ainaki tarpeeks kuvia jotta tyhmempiki tajuaa mikä on meininki :firing:
ajattelin että ittekki katton lehdistä vaan kuvat niin on se muillekkin helpompi niin :lol: :lol:
mortal kirjoitti:todella asiallista jälkeä!
jääkö takavanne tohon väriin? olisko mitään jos kiillottas vanteen vasemmalta puolelta pelkän reunan?
ei jää toho väriin. mustaa mustaa mustaa :blah: :lol:. yhtään kiiltävää ei tule! liukuputket, jarrulevyt ja umpio kiiltää. harmi :)
Kaenmuro kirjoitti:tuus kurkkaan miten se triumphin linkkusto on tehty kun täällä päin pyörit. oon meinaan erään puheista ymmärtänyt että jos nuo koiran luut on noin pystyssä mitä sulla niin ne ei oikeen tykkää toimia. pitäisi olla lähepänä vaaka suoraa tai sitten mieluummin tekisin saman tyylisen mikä tuossa triplessä on alkujaankin niin ainakin toimii joten kuten. Joku varmaan korjaa jos oon väärässä

alkujaan han tuo on laitettu näin tripleen:

Kuva

Ja ihan uusimmassa mallissa näin:

Kuva
toi ekan kuvan mukanen ei toimi hondassa ku hondan iskari on liian lyhyt. toi tokan kuvan mukanen oli vaihtoehtona, mutta katton jos saan toimiin noin. onneks on helppo tosta muuttaa viä :). en oo kuullukkaan tommosesta "koiranluut pystyssä ei toimi" hommasta :eek: . no kohta sen näkee kun meen tallille...

Hevimies
Viestit: 1818
Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 1:00 am
Paikkakunta: honbmwasauktmphzuki -945, K2 kilone

Viesti Kirjoittaja Hevimies » Su Touko 20, 2012 4:42 pm

täytyy tännekki postailla välillä ettette luule että oon luovuttanu... taloprokkis on pyörähtäny käyntii täydellä voimalla, joten se onkin sitten automaattisesti pois tallilla vietettävästä ajasta.

laite on kumminkin salakavalasti edistyny, ja moottorikin on saanu maalin ja uudet venttiilivarren kumit. ja jopa paikalleen oon saanu. takapäässä on viä sähköjen ihmettelyä ja muuta pikkusta. tarvii ottaa kuvia kun ens kerralla kerkiää tallilleppäin...

tossa piäntä
Kuva

Hevimies
Viestit: 1818
Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 1:00 am
Paikkakunta: honbmwasauktmphzuki -945, K2 kilone

Viesti Kirjoittaja Hevimies » To Touko 31, 2012 12:37 pm

pakko päivittää kaikke pikkujuttua mitä on ajanmittaan tullu tehtyä. nythän kävi niin että projekti viivästy kriittisessä kohdassa, ja nyt laitoin vuoden lisää seisontaa :( . talon rakentaminen viä kamalasti aikaa :nono: ... nimim "kaikki vapaat hommissa"...

eniveis. toi linkustohomma vähän kusi. huomasin itekkin vasta kuinka idioottimainen ratkasu toi mun oli. onneks ideoita piisaa :lol: .

vähä tuntunu käsi tärisevän taas kuvia ottaessa :freak:

moottorin sain maalailtua pohjamaaliin... (huomaa laadukas maalauskoppi :) )

Kuva

ja sitten viä pinta päälle

Kuva

tuollaset tapit sain kiinni, tosin kiinnityspatentista en muistanu ottaa kuvaa. pakko muistaa ottaa... muistaakseni kuuluvat piikkiseen cebariin. eroo oli sentin verran kiinnityspisteilla, niin tein semmosen offset biitin. ny istuu hyvi. kiitoksia tapeista kaenmurolle!

Kuva

sitte olikin jo aika päivittää jarruletkut HELliläisiin

Kuva

130€ kaikki letkut pultteineen

muutama poseeraus (juu tiedän, perä on korkeella... laskee viä :) )

Kuva

Kuva

Kuva


tallin pohjaa....
Kuva

ja taloo.. sokkeli valmis...
Kuva

kiitos ja anteeks. katotaan koska saa laitteen ajoon :P

Ligettah
Viestit: 129
Liittynyt: To Joulu 23, 2010 1:00 am

Viesti Kirjoittaja Ligettah » Pe Kesä 01, 2012 3:32 pm

Hyvält vaikuttaa molemmat projektit! Ilo seurata :firing: :firing:

gscount
Viestit: 72
Liittynyt: La Maalis 01, 2008 1:00 am
Paikkakunta: Suzuki gsx 1261cc

Viesti Kirjoittaja gscount » Pe Kesä 01, 2012 8:51 pm

Äijällä pikku savotta menossa! :D

Vastaa Viestiin