Mönkijä R1:sen koneella: Pulttirenkaat testissä, video
-
- Viestit: 37
- Liittynyt: Pe Joulu 09, 2011 1:00 am
Mönkijä R1:sen koneella: Pulttirenkaat testissä, video
Aloittelin jo jokin aika sitten ATV-projektia. Ensimmäinen liikkuva rakennelmani koskaan.
Halusin crossimönkkärin jossa tehoja olisi tarpeeksi. Siitä se sitten lähti.
Miestenhuoneella hiukan enemmän kertomusta projektin alkuvaiheilta:
http://www.miestenhuone.fi/content/view/51/1/
Etuiskareiden säädettävät yläkiinnitykset valmiina. Mahdollistavat nyt koneen viennin 50 mm lattiasta ja noston 320 mm. Samoilla iskareilla.
Pohjassa alusta on jäykkä ja ylhäällä sopivan kimmoisa. Uudet raidetangot kylläkin pitää tehdä alaslaskua varten.
Tuossa tilassa ollaan nyt. Seuraavaksi pitäisi alkaa rakentelemaan takajarrusatulan kiinnityksiä. Ensiksi pitäisi linjata ketjut paikalleen. Mistä voi ostaa kestävää ja halpaa ketjua R1:een?
-
Halusin crossimönkkärin jossa tehoja olisi tarpeeksi. Siitä se sitten lähti.
Miestenhuoneella hiukan enemmän kertomusta projektin alkuvaiheilta:
http://www.miestenhuone.fi/content/view/51/1/
Etuiskareiden säädettävät yläkiinnitykset valmiina. Mahdollistavat nyt koneen viennin 50 mm lattiasta ja noston 320 mm. Samoilla iskareilla.
Pohjassa alusta on jäykkä ja ylhäällä sopivan kimmoisa. Uudet raidetangot kylläkin pitää tehdä alaslaskua varten.
Tuossa tilassa ollaan nyt. Seuraavaksi pitäisi alkaa rakentelemaan takajarrusatulan kiinnityksiä. Ensiksi pitäisi linjata ketjut paikalleen. Mistä voi ostaa kestävää ja halpaa ketjua R1:een?
-
Viimeksi muokannut Hurja, Su Joulu 23, 2012 2:43 am. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- Viestit: 786
- Liittynyt: Ma Helmi 28, 2005 1:00 am
- Paikkakunta: ulkoreunaltaan pyörähdyskappaleen muotoinen esine.
Katukumit ja tästä mallia stanceen niin hyvä tulee
http://www.quadforumbenelux.com/viewtop ... 73#p466018
http://www.quadforumbenelux.com/viewtop ... 73#p466018
On kahdenlaisia ihmisiä. Miehiä ja naisia. Miehen tunnistaa punaisesta baretista.
- yde
- Viestit: 151
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2010 12:00 am
- Paikkakunta: Fz1-n
http://harvelit.proboards.com/index.cgi ... hread=1520 <--tuolla jo seurattu projektia,luulis kuskilta loppuvan kantin ennenku voiman
-
- Viestit: 770
- Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 12:00 am
- Paikkakunta: tuoli
-
- Viestit: 37
- Liittynyt: Pe Joulu 09, 2011 1:00 am
Taisto on nero - mies vain ei aina myönnä sitä.
Tuosta mönkkäristä - se on varmaa että kantti loppuu ennenkuin voima, ainakin minulta. En ole nimittäin ajanut koskaan edes kunnon katupyörää. Oppia ikä kaikki.
Viikonloppuna pitäisi rakentaa uudet ylätukivarret jotta iskarit mahtuisi paremmin. Ehkä se jo tälle talvelle valmistuu..
.
Tuosta mönkkäristä - se on varmaa että kantti loppuu ennenkuin voima, ainakin minulta. En ole nimittäin ajanut koskaan edes kunnon katupyörää. Oppia ikä kaikki.
Viikonloppuna pitäisi rakentaa uudet ylätukivarret jotta iskarit mahtuisi paremmin. Ehkä se jo tälle talvelle valmistuu..
.
-
- Viestit: 37
- Liittynyt: Pe Joulu 09, 2011 1:00 am
Joskus näen unta koneen turbottamisesta ja pitästä takaswingistä.
Mistä löytäisin linkin, juttua R1:sen turbotuksesta jotta päiväunillekin saisi ehkä joskus todellisuuspohjaa..
Onko kenelläkään kokemusta PiperCrossin ilmansuodattimen ja pohjalevyn käytöstä? Alkuperäinen ilmanottokotelo ei tahdo millään sopia tuonne ja jotain olisi keksittävä.
.
Mistä löytäisin linkin, juttua R1:sen turbotuksesta jotta päiväunillekin saisi ehkä joskus todellisuuspohjaa..
Onko kenelläkään kokemusta PiperCrossin ilmansuodattimen ja pohjalevyn käytöstä? Alkuperäinen ilmanottokotelo ei tahdo millään sopia tuonne ja jotain olisi keksittävä.
.
-
- Viestit: 88
- Liittynyt: Pe Elo 19, 2011 12:00 am
- Paikkakunta: B12 & 350banshee
Hyvältä näyttää !
Minkälaista ajoa oot aatellu tällä laitteella suorittaa?
Aika erikoinen toi keulan korkeus-säätö, toivottavasti kestää mahtolliset röykytykset.. yleensä mököissä on keulan korkeus-säädettävyys ratkaistu muutamilla iskarin alapään lisäkiinnitysreijillä, siis viemällä alakiinnitystä lähemmäs olka-akselia.
Linkkiä rykkösen turbotukseen liittyen http://www.turbo-bike.net/
Katteisiin liittyen että jos "lokareille" ei tule tarvetta niin esim. tuosta mallia http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... 4IE66bMgxw
Minkälaista ajoa oot aatellu tällä laitteella suorittaa?
Aika erikoinen toi keulan korkeus-säätö, toivottavasti kestää mahtolliset röykytykset.. yleensä mököissä on keulan korkeus-säädettävyys ratkaistu muutamilla iskarin alapään lisäkiinnitysreijillä, siis viemällä alakiinnitystä lähemmäs olka-akselia.
Linkkiä rykkösen turbotukseen liittyen http://www.turbo-bike.net/
Katteisiin liittyen että jos "lokareille" ei tule tarvetta niin esim. tuosta mallia http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... 4IE66bMgxw
-
- Viestit: 37
- Liittynyt: Pe Joulu 09, 2011 1:00 am
Mahdollisimman monenlaista ajoa pitäisi laitteella voida ajaa - siksi yritän saada siihen mahdollisimman monipuoliset säädöt aikaan.
Luulenpa ettei nuo isarin yläpään kiinnitykset korkkaa - hammastanko osat ottavat kohdistuvat voimat vastaan ja jotta nuo 8mm pultit leikkautuu poikki niin silloin mökön pitää tippua toosi korkealta - enkä aio tuolloin kyydissä.
Kiitos linkeistä - tuo kateajatus on hieno!! Kiitos.
Luulenpa ettei nuo isarin yläpään kiinnitykset korkkaa - hammastanko osat ottavat kohdistuvat voimat vastaan ja jotta nuo 8mm pultit leikkautuu poikki niin silloin mökön pitää tippua toosi korkealta - enkä aio tuolloin kyydissä.
Kiitos linkeistä - tuo kateajatus on hieno!! Kiitos.
-
- Viestit: 37
- Liittynyt: Pe Joulu 09, 2011 1:00 am
Mönkijän ylärunko meni ihan uusiksi. Harmitti ensimmäinen räpellys niin paljon että pistin poikki rungon rälläkällä ja tein uutta tilalle. Parempi nyt. Sopii alkuperäinen ilmansuodatinkotelokin paikalleen kunhan hiukan modailee. Parempi omalla suodattimellaan - minun taidot eivät riitä kaasuttimien säätöön jos olisin joutunut ilmanottoakin muuttamaan.
Toinen puoli palkeista on irroitettava jotta huoltohommat olisi helpompia.
Pientä laittoo se vaatii vaan - tuo nyt tuohon paikkaan tuulilasiliiman kanssa. Sit osuus kohdalleen...
Toinen puoli palkeista on irroitettava jotta huoltohommat olisi helpompia.
Pientä laittoo se vaatii vaan - tuo nyt tuohon paikkaan tuulilasiliiman kanssa. Sit osuus kohdalleen...
-
- Viestit: 37
- Liittynyt: Pe Joulu 09, 2011 1:00 am
Ensimmäinen käynnistys. Kiitoksia GFS:lle valaisevista neuvoista.
http://youtu.be/FSWDIaqwm5s
Taitaa vaatia vielä hiukan säätöä....
http://youtu.be/FSWDIaqwm5s
Taitaa vaatia vielä hiukan säätöä....
- sprayed
- Viestit: 853
- Liittynyt: Ma Helmi 19, 2007 1:00 am
- Paikkakunta: Kawa636
- Viesti:
- hotshot
- Viestit: 412
- Liittynyt: Ti Huhti 08, 2008 12:00 am
- Paikkakunta: kasa blade rojua + 3 mäntäinen i/ö
toi oli kyllä "huutonaurukohtauksen" aiheuttava kohta..Hurja kirjoitti:Ensimmäinen käynnistys. Kiitoksia GFS:lle valaisevista neuvoista.
http://youtu.be/FSWDIaqwm5s
Taitaa vaatia vielä hiukan säätöä....
"täällä palaa joku!!"
tulee ihan hyvät ajat mieleen vuosien takaa kun kiinanmönkijään survoin 600 i/ö moottorin.. tätä kun seuraa niin väkisellä pukkaa tunnetta, että "joutuu" varmaan vielä joskus tulevaisuudessa mönkijänkin työnalle ottamaan.. vaikka itselleni silloin lupasinkin, että "ainokaiseksi saa tämä laitos jäädä".
-
- Viestit: 37
- Liittynyt: Pe Joulu 09, 2011 1:00 am
http://youtu.be/FgEPpRhi170
No niin - nyt jo hiukan parempi. Putsari paikallaan ja säädöt enemmän kohdallaan.
No niin - nyt jo hiukan parempi. Putsari paikallaan ja säädöt enemmän kohdallaan.