Mönkijä R1:sen koneella: Pulttirenkaat testissä, video

Valvojat: ESKIL, btseppo

Hurja
Viestit: 37
Liittynyt: Pe Joulu 09, 2011 1:00 am

Mönkijä R1:sen koneella: Pulttirenkaat testissä, video

Viesti Kirjoittaja Hurja » Pe Joulu 09, 2011 12:35 pm

Aloittelin jo jokin aika sitten ATV-projektia. Ensimmäinen liikkuva rakennelmani koskaan.

Halusin crossimönkkärin jossa tehoja olisi tarpeeksi. Siitä se sitten lähti.

Miestenhuoneella hiukan enemmän kertomusta projektin alkuvaiheilta:

http://www.miestenhuone.fi/content/view/51/1/

Etuiskareiden säädettävät yläkiinnitykset valmiina. Mahdollistavat nyt koneen viennin 50 mm lattiasta ja noston 320 mm. Samoilla iskareilla.

Pohjassa alusta on jäykkä ja ylhäällä sopivan kimmoisa. Uudet raidetangot kylläkin pitää tehdä alaslaskua varten.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva


Tuossa tilassa ollaan nyt. Seuraavaksi pitäisi alkaa rakentelemaan takajarrusatulan kiinnityksiä. Ensiksi pitäisi linjata ketjut paikalleen. Mistä voi ostaa kestävää ja halpaa ketjua R1:een?

-
Viimeksi muokannut Hurja, Su Joulu 23, 2012 2:43 am. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Ps*
Viestit: 786
Liittynyt: Ma Helmi 28, 2005 1:00 am
Paikkakunta: ulkoreunaltaan pyörähdyskappaleen muotoinen esine.

Viesti Kirjoittaja Ps* » Pe Joulu 09, 2011 9:44 pm

Katukumit ja tästä mallia stanceen niin hyvä tulee

http://www.quadforumbenelux.com/viewtop ... 73#p466018
On kahdenlaisia ihmisiä. Miehiä ja naisia. Miehen tunnistaa punaisesta baretista.

Hevimies
Viestit: 1818
Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 1:00 am
Paikkakunta: honbmwasauktmphzuki -945, K2 kilone

Viesti Kirjoittaja Hevimies » Pe Joulu 09, 2011 9:44 pm

rupee oleen aika päräyttävää prokkista :firing: :firing: :firing:

Avatar
yde
Viestit: 151
Liittynyt: Pe Syys 24, 2010 12:00 am
Paikkakunta: Fz1-n

Viesti Kirjoittaja yde » Pe Joulu 09, 2011 10:29 pm

http://harvelit.proboards.com/index.cgi ... hread=1520 <--tuolla jo seurattu projektia,luulis kuskilta loppuvan kantin ennenku voiman :D

duunari
Viestit: 770
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 12:00 am
Paikkakunta: tuoli

Viesti Kirjoittaja duunari » Pe Joulu 09, 2011 11:42 pm

taiston neuvoja kannattaa kuunnella on se sellanen "pellepeloton" :D

Hurja
Viestit: 37
Liittynyt: Pe Joulu 09, 2011 1:00 am

Viesti Kirjoittaja Hurja » La Joulu 10, 2011 1:05 am

Taisto on nero - mies vain ei aina myönnä sitä.

Tuosta mönkkäristä - se on varmaa että kantti loppuu ennenkuin voima, ainakin minulta. En ole nimittäin ajanut koskaan edes kunnon katupyörää. Oppia ikä kaikki.

Viikonloppuna pitäisi rakentaa uudet ylätukivarret jotta iskarit mahtuisi paremmin. Ehkä se jo tälle talvelle valmistuu..

.

Hurja
Viestit: 37
Liittynyt: Pe Joulu 09, 2011 1:00 am

Viesti Kirjoittaja Hurja » Ke Joulu 14, 2011 1:04 am

Joskus näen unta koneen turbottamisesta ja pitästä takaswingistä.
Mistä löytäisin linkin, juttua R1:sen turbotuksesta jotta päiväunillekin saisi ehkä joskus todellisuuspohjaa..

Onko kenelläkään kokemusta PiperCrossin ilmansuodattimen ja pohjalevyn käytöstä? Alkuperäinen ilmanottokotelo ei tahdo millään sopia tuonne ja jotain olisi keksittävä.

.

jampesteri
Viestit: 88
Liittynyt: Pe Elo 19, 2011 12:00 am
Paikkakunta: B12 & 350banshee

Viesti Kirjoittaja jampesteri » To Joulu 15, 2011 5:45 pm

Hyvältä näyttää !

Minkälaista ajoa oot aatellu tällä laitteella suorittaa?
Aika erikoinen toi keulan korkeus-säätö, toivottavasti kestää mahtolliset röykytykset.. yleensä mököissä on keulan korkeus-säädettävyys ratkaistu muutamilla iskarin alapään lisäkiinnitysreijillä, siis viemällä alakiinnitystä lähemmäs olka-akselia.

Linkkiä rykkösen turbotukseen liittyen http://www.turbo-bike.net/

Katteisiin liittyen että jos "lokareille" ei tule tarvetta niin esim. tuosta mallia http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... 4IE66bMgxw :gunsfiring:

Hurja
Viestit: 37
Liittynyt: Pe Joulu 09, 2011 1:00 am

Viesti Kirjoittaja Hurja » Pe Joulu 16, 2011 12:55 am

Mahdollisimman monenlaista ajoa pitäisi laitteella voida ajaa - siksi yritän saada siihen mahdollisimman monipuoliset säädöt aikaan.
Luulenpa ettei nuo isarin yläpään kiinnitykset korkkaa - hammastanko osat ottavat kohdistuvat voimat vastaan ja jotta nuo 8mm pultit leikkautuu poikki niin silloin mökön pitää tippua toosi korkealta - enkä aio tuolloin kyydissä.

Kiitos linkeistä - tuo kateajatus on hieno!! Kiitos.

Hurja
Viestit: 37
Liittynyt: Pe Joulu 09, 2011 1:00 am

Viesti Kirjoittaja Hurja » Ke Helmi 01, 2012 1:29 am

Mönkijän ylärunko meni ihan uusiksi. Harmitti ensimmäinen räpellys niin paljon että pistin poikki rungon rälläkällä ja tein uutta tilalle. Parempi nyt. Sopii alkuperäinen ilmansuodatinkotelokin paikalleen kunhan hiukan modailee. Parempi omalla suodattimellaan - minun taidot eivät riitä kaasuttimien säätöön jos olisin joutunut ilmanottoakin muuttamaan.
Toinen puoli palkeista on irroitettava jotta huoltohommat olisi helpompia.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva


Pientä laittoo se vaatii vaan - tuo nyt tuohon paikkaan tuulilasiliiman kanssa. Sit osuus kohdalleen...

Kuva

Hurja
Viestit: 37
Liittynyt: Pe Joulu 09, 2011 1:00 am

Viesti Kirjoittaja Hurja » Ma Huhti 23, 2012 12:35 am

Kuva

Kuva

Kuva

Nimi on enne - Leskentekijä? Toivottavasti ei.

Liian hissukseen on projekti edennyt - onneksi kevät laittaa projektin valmistumiseen oman vauhtinsa.

Hurja
Viestit: 37
Liittynyt: Pe Joulu 09, 2011 1:00 am

Viesti Kirjoittaja Hurja » Su Huhti 29, 2012 2:13 am

Ensimmäinen käynnistys. Kiitoksia GFS:lle valaisevista neuvoista.

http://youtu.be/FSWDIaqwm5s

Taitaa vaatia vielä hiukan säätöä....

Avatar
sprayed
Viestit: 853
Liittynyt: Ma Helmi 19, 2007 1:00 am
Paikkakunta: Kawa636
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sprayed » Su Huhti 29, 2012 3:53 am

haha, yllättävän hauska pätkä näin baari-illan päätteeksi
Tyhjäkäynti siellä +++5000rpm ja pientä kaasuttelua, kivat jälkipaukut putkesta koneen sammuttamisen jälkeen ja "täällä palaa joku phhuuuh phuuuuh, tuo jotaki" :lol:

Avatar
hotshot
Viestit: 412
Liittynyt: Ti Huhti 08, 2008 12:00 am
Paikkakunta: kasa blade rojua + 3 mäntäinen i/ö

Viesti Kirjoittaja hotshot » Su Huhti 29, 2012 11:52 am

Hurja kirjoitti:Ensimmäinen käynnistys. Kiitoksia GFS:lle valaisevista neuvoista.

http://youtu.be/FSWDIaqwm5s

Taitaa vaatia vielä hiukan säätöä....
:lol: :lol: toi oli kyllä "huutonaurukohtauksen" aiheuttava kohta..

"täällä palaa joku!!" :-? :lol: :lol: :lol:

tulee ihan hyvät ajat mieleen vuosien takaa kun kiinanmönkijään survoin 600 i/ö moottorin.. tätä kun seuraa niin väkisellä pukkaa tunnetta, että "joutuu" varmaan vielä joskus tulevaisuudessa mönkijänkin työnalle ottamaan.. vaikka itselleni silloin lupasinkin, että "ainokaiseksi saa tämä laitos jäädä".

:wavey:

Hurja
Viestit: 37
Liittynyt: Pe Joulu 09, 2011 1:00 am

Viesti Kirjoittaja Hurja » Ma Huhti 30, 2012 10:45 pm

http://youtu.be/FgEPpRhi170

No niin - nyt jo hiukan parempi. Putsari paikallaan ja säädöt enemmän kohdallaan.

Vastaa Viestiin