MT-01 RACE

Valvojat: ESKIL, btseppo

Vastaa Viestiin
Avatar
juky2200
Viestit: 439
Liittynyt: La Tammi 26, 2008 1:00 am
Paikkakunta: MT-01

Re: MT-01 RACE

Viesti Kirjoittaja juky2200 » Ti Kesä 24, 2014 3:04 pm

Viikonloppuna oli aikaa ja sitä on tullut niin vanhaksi, että piti korottaa hieman risereita. LSL setissä tuli aikoinaan mukana korotuspalat, mutta niiden asennus aiheutti välittömän röhönaurun.. On nimittäin arviolta 3-4 cm korotus aivan perkeleen ruma ja päädyinkin sorvaamaan pylväsporakoneessa holkit 1,5 cm korkuisiksi. Olin nimittäin prikoilla testannut tämän olevan ulkonäöllisesti maksimikorotuksen..
Yllättävän paljon vaikuttaa pieneltä kuulostava 1,5 senttiä.
Kuva
Kuva

Avatar
juky2200
Viestit: 439
Liittynyt: La Tammi 26, 2008 1:00 am
Paikkakunta: MT-01

Re: MT-01 RACE

Viesti Kirjoittaja juky2200 » To Heinä 24, 2014 10:06 am

Ette pääse minusta vieläkään eroon, vaan lisäilen kiinnostavuudessaan facebook maisia päivityksiä.
Eka penkki on liian kova ja pysty matka-ajoon, joten aloitin toisen penkin teon:
Teippasin pohjan piiloon:
Kuva
Tein alustavat muodot kankaasta pahvista ja teipistä:
Kuva
Piirsin myös alustavat muodot jo teippeihin, niin ei tule levitettyä lasikuitua mihin sattuu:
Kuva
Lasikuitu olikin helppo levittää perinteisesti. Yritän tehdä tuosta mattolaiturista pikakiinnitteisen, ettei puritaaniset pomperit saa hyperventilaatioita:
Kuva
Pehmusteen tein n. Senttisestä telttapatjasta, jota tuli istuinosaan 3 kerrosta ja muualle vain kerros. Liimasin kerrokset ja laitoin pakkausteipillä kireälle:
Kuva
Tällainen penkistä sitten tuli. Upotan vielä oikeaa limiä tuohon istuin osaan 3 cm kerroksen, sekä teetän nahan päälle. Mutta nahka tulee vasta kesälomareissun jälkeen..
Kuva

Avatar
Zeri
Viestit: 684
Liittynyt: La Heinä 14, 2007 12:00 am
Paikkakunta: 954rr Honda, 250 KTM exc-f, 9r Buell, XL500 Honda

Re: MT-01 RACE

Viesti Kirjoittaja Zeri » To Heinä 24, 2014 10:18 am

juky2200 kirjoitti:kuvia...
Siitähän tuli näppärän näkönen! Omasta mielestä huomattava parannus. Jos sitä telttapatjaa tarvii muuten muotoilla, niin sattumalta huomasin, että nauhahiomakone on ihan ässä laitos kyseiseen hommaan. Saa pirun tasasen jäljen eikä näy nahkan jälkeen kuopat, mitä ainakin itelle jäi kun yritti aluks vaan rautasahan terällä ja mattopuukolla veistellä pehmustetta muotoonsa

Avatar
juky2200
Viestit: 439
Liittynyt: La Tammi 26, 2008 1:00 am
Paikkakunta: MT-01

Re: MT-01 RACE

Viesti Kirjoittaja juky2200 » To Heinä 24, 2014 9:57 pm

Kiitos vinkistä! Täytyy vähän muotoilla tuota penkkiä limin asennuksen jäljiltä..
Eli piirsin ensin muodot penkkiin millaisen palan haluan vaihtaa ja sitten leikkasin piirtojs pitkin:
Kuva
Onneksi Bostik ei liimaa kovin hyvin,, jolloin palan irroitus on helppoa:
Kuva
Irroitetulla palalla on helppo mitata limiin oikest mitat. Huomioi vivan verran suurempana uusi pala..
Kuva
Lopuksi limin upotus paikoilleen. Bostik oli lopussa, joten jätin palan viimeistelemättä paikoilleen:
Kuva
Lopuksi pingotin eurokankaasta haetun stretsi vaimikäsenytoli kankaan koko penkin yli, jolloin näkee hyvin virheet, mitkä loistaisi myös nahan läpi:
Kuva
Tätä voisi kutsua vaikka venyväksi esinahaksi ;)

Olen miettinyt, että haluaisikohan kukaan lukea painetusta lehdedtä nätä yksityiskohtien muokkaus juttuja jos joskus alkaisi panostamaan näihin kunnolla?

Avatar
juky2200
Viestit: 439
Liittynyt: La Tammi 26, 2008 1:00 am
Paikkakunta: MT-01

Re: MT-01 RACE

Viesti Kirjoittaja juky2200 » Ke Touko 20, 2015 9:10 am

Tämän näköisenä tämä kesä, eli Kellermann vilkut ja valo yhdistelmät sekä muutamia pieniä hipistelyjä:
Kuva

Accident
Viestit: 248
Liittynyt: Ma Maalis 19, 2012 1:00 am
Paikkakunta: SC57

Re: MT-01 RACE

Viesti Kirjoittaja Accident » Ke Touko 20, 2015 9:34 am

Erottuu kyllä edukseen, tykkään noista "normaaleista" kumeista enemmän ku niistä nappuloista.

RasmusL
Viestit: 180
Liittynyt: La Marras 23, 2013 3:26 pm
Paikkakunta: Z1000 360 fat ass

Re: MT-01 RACE

Viesti Kirjoittaja RasmusL » Su Touko 24, 2015 2:38 pm

On kyllä asiallisen näköinen ja onnistunut pärrä :cheers:

Voda
Viestit: 26
Liittynyt: Ti Helmi 19, 2013 10:17 pm
Paikkakunta: GSX-1400

Re: MT-01 RACE

Viesti Kirjoittaja Voda » Ti Touko 26, 2015 9:48 pm

Hienoja yksityiskohtia olet askarrellut. Penkki on todella hieno ja tehdastekoisen oloinen. Omaan mieltymykseen sinistä on liikaa, jolloin kokonaisuus on hieman hässäkkä. Maltillisempi väritys antaisi katsojalle enemmän "rauhaa" tutkia hienoja juttuja joita olet pikku hiljaa pyörään tehnyt.

Mikälainen MT on muuten ajaa? Tuntuuko se isolta kapulalta vai onko se ketterä eteniä?

Avatar
serious-sam
Viestit: 3176
Liittynyt: Ti Touko 23, 2006 12:00 am
Paikkakunta: Vanhoja, kuten kuskikin

Re: MT-01 RACE

Viesti Kirjoittaja serious-sam » Ti Touko 26, 2015 10:28 pm

Minun mielestä toi sininen ei tota sotke, vaan toi liiallinen tarramäärä.
Siis itsellehän näitä kaikki tekee, mutta mun makuun noi jokapuolella olevat piano ja mt-1 tekstit tuo siihen tuulahduksen ja muiston ajasta kun olin 15vee ja kaikkialla piti olla tarroja :D

Kaikin muutoin pidän pyörää todella hienona :)

Avatar
juky2200
Viestit: 439
Liittynyt: La Tammi 26, 2008 1:00 am
Paikkakunta: MT-01

Re: MT-01 RACE

Viesti Kirjoittaja juky2200 » To Touko 28, 2015 4:21 pm

Jep! Olette oikeassa ja pyörää vaivaakin yhtenäisen teeman puute.. Tuo sillisalaatti vaatisi esim. Straippaamalla tehdyt yksityiskohdat tarrojen tilalle Siten, että kokonaisuudesta tulisi yhtenäinen. Eli 90 prosenttia teksteistä pois ja hillittyjä kuvioita tai kehyksiä tilalle..
Mutta ajelen nyt näin ja siistin vieläkin purkkavirityksiä.

Ajettavuudeltaan MT on laiska ja painava, mutta geometrialtaan mukava ajettava mutkapätkillekin.

Avatar
Komentaja
Viestit: 497
Liittynyt: Ke Elo 30, 2006 12:00 am
Paikkakunta: suzukeja+hva

Re: MT-01 RACE

Viesti Kirjoittaja Komentaja » To Touko 28, 2015 7:49 pm

serious-sam kirjoitti:Minun mielestä toi sininen ei tota sotke, vaan toi liiallinen tarramäärä.
Siis itsellehän näitä kaikki tekee, mutta mun makuun noi jokapuolella olevat piano ja mt-1 tekstit tuo siihen tuulahduksen ja muiston ajasta kun olin 15vee ja kaikkialla piti olla tarroja :D

Kaikin muutoin pidän pyörää todella hienona :)
samaa mieltä...
HEI HEI Hanna ja lapset! Isi lähtee taivaaseen...

Vastaa Viestiin