Honda CB "cafe racer"

Valvojat: ESKIL, btseppo

Avatar
von_C
Viestit: 147
Liittynyt: Su Helmi 19, 2006 1:00 am
Paikkakunta: Buell S1 White Lightning & Honda Cb350

Honda CB "cafe racer"

Viesti Kirjoittaja von_C » La Heinä 07, 2012 8:43 pm

Tuli jo tuossa syksyllä 2011 hommattua tuollainen vanhahko Honda (vuosimalia 1971) projektiksi.
Tarkoitus olisi rakentaa kyseisestä vehkeestä jonkinlainen kahvilakilpuri omaksi ajokamppeeksi.

Ostettaessa mopedi näytti tältä
Kuva

Kyseinen mopedi on siis 350cc ja oli ostettaessa jo rakennuksen alla. Lähinnä kai jonkinlaista entisöintiä oli tehty.

Kampehan ehti vanhentua tallissa noin 30 minuuttia ennen kun oli purettuna täysin osiksi. Turhanpäiväiset osat lähti myyntiin (oli aika haluttua tavaraa) ja omaan silmään miellyttävämpien osien hankinta alkoi.

Moottori lähti Sastamalaan kaverille avattavaksi ja kuntoon laitettavaksi, briteistä tilattujen uusien sisuskalujen sekä tiivistesarjan kanssa.

Brittien ihmemaasta löytyi myös ebay:n kautta Vonzetti niminen yritys, joka rahallista korvausta vastaan tekee oikein kivoja tyyliin sopivia takakate-satula paketteja. Muutaman viikon odotuksen jälkeen posti toi tälläisen:

Kuva

Katteen sopimista paikoilleen joutuu vielä hieman odottamaan, koska tankki ja muut maalia kaipaavat osat lähti Kangasalan hurjan mukaan, hienojen suunnitelmien kanssa. Samaan sävyyn maalataan tietenkin myös kypärä, että saadaan sitten sopivaa tyyliä myös kuskille.

Tarkoitus oli päivittää mopedin keulaa uudempaan ja sopiva USD-keula löytyikin foorumilta myynnissä. Kyseinen keula oli jonkinlainen hybridi ducatin ja suzuki sv:n keulasta.

Takahaarukkaakin päivitettiin ja vanteiksi löytyi supermotovanteet, koska pinnavanteethan näissä vehkeissä tietenkin tarvii olla. Samalla renkaille tuli hieman lisää leveyttä. Tällä hetkellä mennään siis tässä

Kuva

Takahaarukka on nostettu paikoilleen vain kuvaa varten. Haarukka lähtenee näinä päivinä hitsattavaksi ja tarkoitus olisi saada kiinnikkeet takaiskareille sekä rekisterikilven telineelle.

Tästä jatketaan toivottavasti taas pian!

Avatar
kaasari
Viestit: 82
Liittynyt: La Maalis 18, 2006 1:00 am
Paikkakunta: Vanha väljä väsynyt...

Viesti Kirjoittaja kaasari » La Heinä 07, 2012 10:02 pm

Great, nyt sen joku tekee! Just jotain tollasta oon miettiny ite aloittaa...seurantaan menee!

henq
Viestit: 171
Liittynyt: Pe Touko 07, 2010 12:00 am
Paikkakunta: Ktm

Viesti Kirjoittaja henq » Su Heinä 08, 2012 12:26 am

Asiaa :upto: Tätä tulen seuraamaan.

HeN3
Viestit: 141
Liittynyt: Ma Heinä 13, 2009 12:00 am
Paikkakunta: F4i

Viesti Kirjoittaja HeN3 » Su Heinä 08, 2012 10:01 am

Suunnitelmat kuulostavat varsin! :firing:
Seurantaan meni tää projekti!

Avatar
gsxraptor
Viestit: 862
Liittynyt: Ma Touko 04, 2009 12:00 am

Viesti Kirjoittaja gsxraptor » Ma Heinä 09, 2012 10:17 pm

tässä on sitä tättärää tättärää meininkiä!!! :firing

Avatar
eemeli20
Viestit: 673
Liittynyt: To Huhti 03, 2008 12:00 am
Paikkakunta: 12r T

Viesti Kirjoittaja eemeli20 » Ti Heinä 10, 2012 8:39 am

hyvä että näitäkin projekteja tuntuu nyt löytyvän :) jäädän hökölle väijymään kuinka edistyy :P

Hevimies
Viestit: 1818
Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 1:00 am
Paikkakunta: honbmwasauktmphzuki -945, K2 kilone

Viesti Kirjoittaja Hevimies » Ti Heinä 10, 2012 3:36 pm

:firing: :firing: ei se aina tarvi, eikä pidä olla, blade tai kikseri :). loistavaa!

TSK
Viestit: 94
Liittynyt: To Huhti 10, 2008 12:00 am
Paikkakunta: FZ6

Viesti Kirjoittaja TSK » Ti Heinä 10, 2012 7:14 pm

Hienoa! Turbo vielä kylkeen niin olis tehojakin sopivasti.

homer
Viestit: 444
Liittynyt: Ti Heinä 05, 2005 12:00 am
Paikkakunta: EFE 1327-T, GSXR 7/13 proju

Viesti Kirjoittaja homer » Ti Heinä 10, 2012 8:15 pm

TSK kirjoitti:Hienoa! Turbo vielä kylkeen niin olis tehojakin sopivasti.
Ja menis pilalle koko ajatus

Avatar
von_C
Viestit: 147
Liittynyt: Su Helmi 19, 2006 1:00 am
Paikkakunta: Buell S1 White Lightning & Honda Cb350

Viesti Kirjoittaja von_C » Ti Heinä 10, 2012 9:24 pm

TSK kirjoitti:Hienoa! Turbo vielä kylkeen niin olis tehojakin sopivasti.
No tehon puutehan tuota tietysti tulee vaivaamaan, mutta ei se näillä kamppeilla niin väliä ole... putputellaan menemään ihan vaparina :)

Etuvalona ajattelin käyttää tuota alkuperäistä. Alkuun huoletti tuleeko lamppu näyttämään yhtä valtavalta kuin alunperin, mutta keulan vahvistumisen jäljiltä, myös lamppu istuu paremmin. Kuvaa laittelen taas kun saan lampun väriin.

Työt haittaa ikävästi taas harrastamista... kumma juttu näin kesäsin kattoalalla :D

Avatar
Jusba
Viestit: 323
Liittynyt: Ti Helmi 07, 2006 1:00 am
Paikkakunta: KTM SX 520 -01, Kawasaki Z500 -80
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jusba » Ke Heinä 11, 2012 9:15 am

Jea! Lisää vaan näitä! Hyvältä vaikuttaa jo heti alussa!
Kynäruiskutteluja:
www.jppaintshop.fi

Avatar
Tepian
Viestit: 130
Liittynyt: Ma Syys 10, 2007 12:00 am
Paikkakunta: Yamaha FZ1, Suzuki DR800B.I.G.

Viesti Kirjoittaja Tepian » Ke Heinä 11, 2012 8:34 pm

von_C kirjoitti:No tehon puutehan tuota tietysti tulee vaivaamaan, mutta ei se näillä kamppeilla niin väliä ole... putputellaan menemään ihan vaparina :)
Ite tossa totesin ku sain ton DR.Cafen ajokuntoon nii ei sitä turboa tollaseen mopoon tarvii, se ajamisen fiilis on vaan niin valtava :lol:

Avatar
von_C
Viestit: 147
Liittynyt: Su Helmi 19, 2006 1:00 am
Paikkakunta: Buell S1 White Lightning & Honda Cb350

Viesti Kirjoittaja von_C » Pe Heinä 13, 2012 8:52 pm

Tänään kävin vähän mallailemassa osia paikoilleen, että saisin kuvan siitä mitä ollaan rakentamassa :)

Etuvalon kuoren maalailin mustaksi kuvan oton jälkeen.

Kuva

samperi50
Viestit: 7
Liittynyt: Ti Helmi 28, 2012 1:00 am
Paikkakunta: Piikki ja pari mopoo.

Viesti Kirjoittaja samperi50 » Pe Heinä 13, 2012 8:57 pm

Nättiä tulossa! Näyttää paljon järkevämmältä toi lamppu jykevämmän keulan kanssa.

Avatar
von_C
Viestit: 147
Liittynyt: Su Helmi 19, 2006 1:00 am
Paikkakunta: Buell S1 White Lightning & Honda Cb350

Viesti Kirjoittaja von_C » Pe Heinä 13, 2012 9:06 pm

samperi50 kirjoitti:Nättiä tulossa! Näyttää paljon järkevämmältä toi lamppu jykevämmän keulan kanssa.
Todellakin. Ei ollenkaan liian iso ole :)

Vastaa Viestiin