Rujo 600cc FZR

Valvojat: ESKIL, btseppo

Bourne
Viestit: 169
Liittynyt: Ke Elo 29, 2012 12:00 am
Paikkakunta: Kuopio

Rujo 600cc FZR

Viesti Kirjoittaja Bourne » Ma Loka 01, 2012 8:45 pm

Moro!

Tehääs tänne huvikseen juttu omasta ensipyörästä :D Jos vaikka joku entisistä omistajista tunnistas.
Eli tuli tuossa Elokuussa ostettua savosta tällainen -91 600cc FZR.
Kuva
Kuva

Pyörään on joskus isketty R1 perä (jos oikein ymmärrän niin jotain vm.04-06?) ja auton sumarit oli keulilla kun minulle tuli.
Heti alussa revin sumarit pois ja laittelin polisportin maskia ja maalasin perän mattamustaksi :D Sitten pyörään löysi tiensä Koson rx2n tuollaisen pienen sigman tilalle.
Kuva

Talven aikana olisi tarkoitus tehdä:
-Tankin muovin muokkaamista R1 penkille käypäseksi
-Kysyä paikalliselta pyörä velholta jos haluaisi käydä koneen läpi (itsellä kun on peukalo keskellä kämmentä :roll: )
-Takahäkkiä pidentää, että saa katteen istumaan nätimmin tankin muovin kanssa
-Runko ja katteet maalata
-Swingi vaihtaa (lukenut juttua, että 1000cc FZR swingi menisi pienellä vaivalla)

Tällaisena sillä ajeltiinkin nyt loppu syksy
Kuva

Tällaista pientä :D mukava projekti talveksi :wavey:

EDIT: Miten muuten ko oon miettiny myö noita R1 kytkimiä ni saako niitä ees laitettua tähän? :D
sc57 blade :upto:

Ansmann
Viestit: 62
Liittynyt: Ma Heinä 23, 2012 12:00 am
Paikkakunta: FZR600 -95

Re: Rujo 600cc FZR

Viesti Kirjoittaja Ansmann » Ma Loka 01, 2012 9:14 pm

Sellainen varteenotettava neuvo että niin kauan kuin tuosta koneesta ei sivuääniä kuulu niin älä koske :deal: Käyttäjällä Cybress ilmeisesti ollut enemmän kuin tarpeeksi ongelmia ko. vehkeen kanssa, mutta itsellä sama pyörä ja ei ole ollut sen 'elinaikana' mitään suurempia vikoja.

Niin ja laita vaikka r1 oma penkki tuohon kun rumasti irvistää tuon vakion kanssa :freak:

Bourne
Viestit: 169
Liittynyt: Ke Elo 29, 2012 12:00 am
Paikkakunta: Kuopio

Re: Rujo 600cc FZR

Viesti Kirjoittaja Bourne » Ma Loka 01, 2012 9:17 pm

Ansmann kirjoitti:Sellainen varteenotettava neuvo että niin kauan kuin tuosta koneesta ei sivuääniä kuulu niin älä koske :deal: Käyttäjällä Cybress ilmeisesti ollut enemmän kuin tarpeeksi ongelmia ko. vehkeen kanssa, mutta itsellä sama pyörä ja ei ole ollut sen 'elinaikana' mitään suurempia vikoja.

Niin ja laita vaikka r1 oma penkki tuohon kun rumasti irvistää tuon vakion kanssa :freak:
Pakko tuota konetta on ainakin tutkailla kun öljyä vuotaa :) Vähän näyttää siltä, että kannentiiviste fuskais.
Ja tuo penkki juttu onkin jo tehtävä listalla ^^ muokkailen tuota tankin muovia penkille käypäseksi :)
sc57 blade :upto:

Gemmi
Viestit: 318
Liittynyt: Ma Marras 21, 2005 1:00 am
Paikkakunta: triumph daytona 955i CE 02vm

Re: Rujo 600cc FZR

Viesti Kirjoittaja Gemmi » Ma Loka 01, 2012 10:06 pm

Bourne kirjoitti:
Ansmann kirjoitti:Sellainen varteenotettava neuvo että niin kauan kuin tuosta koneesta ei sivuääniä kuulu niin älä koske :deal: Käyttäjällä Cybress ilmeisesti ollut enemmän kuin tarpeeksi ongelmia ko. vehkeen kanssa, mutta itsellä sama pyörä ja ei ole ollut sen 'elinaikana' mitään suurempia vikoja.

Niin ja laita vaikka r1 oma penkki tuohon kun rumasti irvistää tuon vakion kanssa :freak:
Pakko tuota konetta on ainakin tutkailla kun öljyä vuotaa :) Vähän näyttää siltä, että kannentiiviste fuskais.
Ja tuo penkki juttu onkin jo tehtävä listalla ^^ muokkailen tuota tankin muovia penkille käypäseksi :)
Se on yamaha, sen kuuluu vuotaa öljyä :D
Morje!<br>

Bourne
Viestit: 169
Liittynyt: Ke Elo 29, 2012 12:00 am
Paikkakunta: Kuopio

Re: Rujo 600cc FZR

Viesti Kirjoittaja Bourne » Ma Loka 01, 2012 10:08 pm

stage666 kirjoitti:
Bourne kirjoitti:
Ansmann kirjoitti:Sellainen varteenotettava neuvo että niin kauan kuin tuosta koneesta ei sivuääniä kuulu niin älä koske :deal: Käyttäjällä Cybress ilmeisesti ollut enemmän kuin tarpeeksi ongelmia ko. vehkeen kanssa, mutta itsellä sama pyörä ja ei ole ollut sen 'elinaikana' mitään suurempia vikoja.

Niin ja laita vaikka r1 oma penkki tuohon kun rumasti irvistää tuon vakion kanssa :freak:
Pakko tuota konetta on ainakin tutkailla kun öljyä vuotaa :) Vähän näyttää siltä, että kannentiiviste fuskais.
Ja tuo penkki juttu onkin jo tehtävä listalla ^^ muokkailen tuota tankin muovia penkille käypäseksi :)
Se on yamaha, sen kuuluu vuotaa öljyä :D
kyllä, mutta ei minusta nii paljoo et pääsee 500km ni on ylämerkistä alamerkin alle hävinny öljyä :D
sc57 blade :upto:

kaizzu
Viestit: 11
Liittynyt: Ti Touko 08, 2012 12:00 am

Re: Rujo 600cc FZR

Viesti Kirjoittaja kaizzu » Ti Loka 02, 2012 10:38 pm

ekis ton katteen sais istuu nätimmin jos takahäkii lyhentäs?

Bourne
Viestit: 169
Liittynyt: Ke Elo 29, 2012 12:00 am
Paikkakunta: Kuopio

Re: Rujo 600cc FZR

Viesti Kirjoittaja Bourne » Ti Loka 02, 2012 10:54 pm

kaizzu kirjoitti:ekis ton katteen sais istuu nätimmin jos takahäkii lyhentäs?
mää ko en tiedä oikein :D
oon miettiny et nostaa ylemmäks tota katetta, että se ei menis ton tankin muovin alle.
häkkiä jos jatkas jonkun 10cm ni sais kyytiläillekkin vähän tukevamman alustan istua :D
sc57 blade :upto:

kaizzu
Viestit: 11
Liittynyt: Ti Touko 08, 2012 12:00 am

Re: Rujo 600cc FZR

Viesti Kirjoittaja kaizzu » Ti Loka 02, 2012 10:59 pm

mää ku mietin just päinvastoin..:D

Bourne
Viestit: 169
Liittynyt: Ke Elo 29, 2012 12:00 am
Paikkakunta: Kuopio

Re: Rujo 600cc FZR

Viesti Kirjoittaja Bourne » Ti Loka 02, 2012 11:02 pm

http://www.nettimoto.com/yamaha/fzr/1334885

vähän niiko tolla tyylillä olis tarkotus laitella :)
koulussa vaan tuo pelti rakennella tuonne alle ja ja ja
sc57 blade :upto:

Mjuh
Viestit: 48
Liittynyt: Su Loka 05, 2008 12:00 am
Paikkakunta: MT-01

Re: Rujo 600cc FZR

Viesti Kirjoittaja Mjuh » Ke Loka 03, 2012 9:03 pm

Joskus rakentelin tuallasta ja jos vinkkiä voi antaa niin:
-thundecatin tankki menee aika pienehköllä modaamisella nätisti tuohon alkuperäisen tilalle, ilmanputsarikoteloa pitää vähän pienentää ja muovihitsailla. Näin ollen R1:n penkki sopii nätisti tankin kans yhteen.
-itellä oli käytös FZR 1000 takahaarukka ja Thunderacen takavanne jolloin FZR 600:n jarrulevy menee heittämällä kyseiselle vanteelle ja pienellä sorvaamisella voidaan myös hyödyntää 600:n jarrusatula ja kiinnike.

viewtopic.php?f=24&t=50945

Bourne
Viestit: 169
Liittynyt: Ke Elo 29, 2012 12:00 am
Paikkakunta: Kuopio

Re: Rujo 600cc FZR

Viesti Kirjoittaja Bourne » Ke Loka 03, 2012 11:56 pm

Mjuh kirjoitti:Joskus rakentelin tuallasta ja jos vinkkiä voi antaa niin:
-thundecatin tankki menee aika pienehköllä modaamisella nätisti tuohon alkuperäisen tilalle, ilmanputsarikoteloa pitää vähän pienentää ja muovihitsailla. Näin ollen R1:n penkki sopii nätisti tankin kans yhteen.
-itellä oli käytös FZR 1000 takahaarukka ja Thunderacen takavanne jolloin FZR 600:n jarrulevy menee heittämällä kyseiselle vanteelle ja pienellä sorvaamisella voidaan myös hyödyntää 600:n jarrusatula ja kiinnike.

viewtopic.php?f=24&t=50945
tottakai vinkkejä saa antaa :wavey:
tosta tonnisen haarukasta oon just lukenu et pitäs mennä ilman suurempaa työtä paikoilleen, mutta vanteesta ei ollu harmainta hajua :D
ja tankistakin kuullut, että tonnisesta kävis suoraan, mutta sitten tottakai se R1 penkki.. miten se ois istunu ni en tiiä :) Eli talven aikana ehtiä toi haarukka/vanne jostain ja tankki :)

Kiitos tästä :wavey:

EDIT: komian pyörän oot rakentanu
sc57 blade :upto:

Dubs
Viestit: 235
Liittynyt: Ke Loka 14, 2009 12:00 am
Paikkakunta: ilmajäähy kawa

Re: Rujo 600cc FZR

Viesti Kirjoittaja Dubs » To Loka 04, 2012 12:05 pm

Bourne kirjoitti:
Mjuh kirjoitti:Joskus rakentelin tuallasta ja jos vinkkiä voi antaa niin:
-thundecatin tankki menee aika pienehköllä modaamisella nätisti tuohon alkuperäisen tilalle, ilmanputsarikoteloa pitää vähän pienentää ja muovihitsailla. Näin ollen R1:n penkki sopii nätisti tankin kans yhteen.
-itellä oli käytös FZR 1000 takahaarukka ja Thunderacen takavanne jolloin FZR 600:n jarrulevy menee heittämällä kyseiselle vanteelle ja pienellä sorvaamisella voidaan myös hyödyntää 600:n jarrusatula ja kiinnike.

viewtopic.php?f=24&t=50945
tottakai vinkkejä saa antaa :wavey:
tosta tonnisen haarukasta oon just lukenu et pitäs mennä ilman suurempaa työtä paikoilleen, mutta vanteesta ei ollu harmainta hajua :D
ja tankistakin kuullut, että tonnisesta kävis suoraan, mutta sitten tottakai se R1 penkki.. miten se ois istunu ni en tiiä :) Eli talven aikana ehtiä toi haarukka/vanne jostain ja tankki :)

Kiitos tästä :wavey:

EDIT: komian pyörän oot rakentanu
Kyllähän se tonnisen haarukka on sen 3cm leveämpi, ettei se nyt ihan plug and play oo.

Öljyn kulutus on kyllä ihan tutun kuulosta luokkaa. Tuohon ei oikeen muuta konstia oo kun sylinteriryhmä ja mäntä ostoksille. Omaan vaihdoin venttiilinvarrenkumit yms mitkä asiaan olis voinu vaikuttaa. Millään niillä ei ollu merkitystä. Noissa ilmeisesti kuluu ryhmä melko tehokkaasti tynnyriksi josta tuo johtuu. Tai sitten vaan lisäilee öljyä (jäykkää) ja antaa happea. :deal:

Tuossa olis kyllä vaihtoehto tehä 660 modi jos haluaa pyörän tehdä kunnolla. Tuossa käytetään FZR:n alakertaa ja thundercatin(?) yläpäätä. Joku muistaakseni oli tehny tällä foorumilla moisen swapin, mutta en nyt muista kuka.http://www.fzrarchives.com/ipb/index.ph ... opic=30847

Bourne
Viestit: 169
Liittynyt: Ke Elo 29, 2012 12:00 am
Paikkakunta: Kuopio

Re: Rujo 600cc FZR

Viesti Kirjoittaja Bourne » To Loka 18, 2012 1:04 am

kirjotellaas tännekki nyt välillä jotain :P

Pyörä on seisonut viimeset 2viikkoo porukoilla tallissa ja odottelee uusia sytkäpuolia. Kesken ajon hävis meinaan 2 keskimmäistä pyttyä pelistä.
R1 kytkimiä ollaan metästelty ebaysta ja uusia kytkin/jarru vipuja vai mitkä ne onkaan ni katteltu. kävisköhän tällaset miten hyvin http://shop.the2wheels.com/Standard-7-8 ... er-Set.htm

Uutta ilmanputsari ratkasua meinasin rueta miettimään kanssa. Tekis kaasareiden päälle jonnii pienen kotelon mistä lähtis kunnon putki rungon ulkopuolelle mihin sitten laitettas kauhea tuning kartiosuodatin :D
sc57 blade :upto:

Avatar
tatsga
Viestit: 317
Liittynyt: To Syys 11, 2003 12:00 am
Paikkakunta: Seiskapätkä gixeri

Re: Rujo 600cc FZR

Viesti Kirjoittaja tatsga » To Loka 18, 2012 11:34 am

Tuosta öljynkulutuksesta ja sylinterien tynnyrimäisyydestä. Itellä tuo kulutus nous 1l/130km jonka jälkeen oli renkaat jumissa männissä. Remppana uudet männänrenkaat, itsesuoritettu hoonaus porakoneella ja bilteman kivillä sekä perus kansiremppa(kumit ja läppäys). Tän operaation jälkeen ei tippunut öljynpinta yhtään reippaalla 3tkm ajolla kesän aikana. Kallistahahan tuo rengastaminen on(70e/pytty) mutta ite olin ainakin tyytyväinen operaation lopputulokseen.

Ansmann
Viestit: 62
Liittynyt: Ma Heinä 23, 2012 12:00 am
Paikkakunta: FZR600 -95

Re: Rujo 600cc FZR

Viesti Kirjoittaja Ansmann » Su Loka 21, 2012 12:04 pm

Ja sitä säätämisen määrää kun nakkaa vapariputsarit kiinni :deal:

Vastaa Viestiin