Suzuki GSX-R 750 SRAD -99 - Project 121

Valvojat: ESKIL, btseppo

Vastaa Viestiin
Avatar
tatsga
Viestit: 317
Liittynyt: To Syys 11, 2003 12:00 am
Paikkakunta: Seiskapätkä gixeri

Re: Suzuki GSX-R 750 SRAD -99 - Project 121

Viesti Kirjoittaja tatsga » Su Maalis 02, 2014 2:34 pm

Josko alkais selviämään pikku hiljaa syy koneen pätkimiseen yli 10krpm... Looginen tapahtumaketju tässä tapauksessa olis se, että yli 10krpm alkaa runko värisemään sen verta paljon, että rikkinäinen kaatuma-anturi antaa eculle virhetietoa ja lyö koneelta sähköt hetkellisesti poikki(rykäsy heilauttaa myös anturia). Oli meinaan mennyt anturista poikki toinen puoli, johon metallirinkulan pitäis osua=pääsee oikomaan anturia ku heiluttaa. Koska en jaksa etsiä ehjää anturia käsiini, niin tein anturin ohituksen laittamalla piuhat poikki ja 68kohmin vastuksen väliin, niin ecukin luulee anturin(62kohm) olevan paikallaan. Seuraavaks pitäis putsailla seisontajalan anturi sen varalta et pätkiminen johtu siitä.

Avatar
tatsga
Viestit: 317
Liittynyt: To Syys 11, 2003 12:00 am
Paikkakunta: Seiskapätkä gixeri

Re: Suzuki GSX-R 750 SRAD -99 - Project 121

Viesti Kirjoittaja tatsga » Su Maalis 09, 2014 12:41 am

Muuttu sit db-killeri design lähes täysin erilaiseks. Ulostulona on 4x16mm röörit per putki. Tuutit on tungettu ääriään myöten täyteen kanaverkkoa. Muistuttaa paksusäikeistä teräsvillaa. Tuuttien sisäänmenossa on myös 4kpl kuristavia putkenpätkiä(ei tullut otettua kuvaa). Y-putken tungen myös täyteen kanaverkkoa. Saa nähdä onko yhtä hyvä vaimennusmateriaali mitä chopperimiehet netissä huutelevat. Sen mitä kokeili putkeen ite hönkiä, niin ei tuntunut kuitenkaan ahdistusta eli jostain se pääsee kuitenkin virtaamaan. Jännä nähdä miten sininen putkisto on ku taitaa perustua vaimennus tommosessa ahdistelumallissa ääni>lämpöenergia muutokseen.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Avatar
tatsga
Viestit: 317
Liittynyt: To Syys 11, 2003 12:00 am
Paikkakunta: Seiskapätkä gixeri

Re: Suzuki GSX-R 750 SRAD -99 - Project 121

Viesti Kirjoittaja tatsga » Su Maalis 30, 2014 10:54 am

Hieman on seissyt koneen kasaus ku eka odoteltiin reilun kuukauden laakereita ja sitku sai konetta sen verta kasaan et piti sylinterit saada mäntien ympärille niin onnistuin tuhoo yhden männän. Jäi öljyrenkaan ohut tukirengas sylinterin ja männän väliin juntturaan. Männästä uran reunus kasaan ja sylinteriin pieni vekki(ei osu onneks renkaiden tielle). Sylintereille taas uus hoonaus ja englannista purkumännät 70£ posteineen kiitos. Eilen sai sit kaverin kans sylinterilohkonkin paikalleen ja tänään vuorossa hatun vuoro ja lopuks maalaus niin pääsee ens viikonloppuna/viikolla joku ilta laittaa koneen pyörään paikalleen. Ajokauski tuli avattua pyöräyttämällä kaverin 900e wesi gixulla hieman rinkiä, hieman ehkä alko polttelee saada oma katiska ajoon =D
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Avatar
tatsga
Viestit: 317
Liittynyt: To Syys 11, 2003 12:00 am
Paikkakunta: Seiskapätkä gixeri

Re: Suzuki GSX-R 750 SRAD -99 - Project 121

Viesti Kirjoittaja tatsga » Ma Huhti 07, 2014 7:46 am

https://www.facebook.com/photo.php?v=10 ... 6341244181

Ainut vuoto näyttäis olevan jäähdytinnestettä vesipumpun lähettyviltä. Pitää viel huomen kattoa ettei oo jäänyt letku löysälle ku ei yhtään huvittais ostaa uutta tiivistettä vesipumppuun just vaihdetun tilalle...

Avatar
tatsga
Viestit: 317
Liittynyt: To Syys 11, 2003 12:00 am
Paikkakunta: Seiskapätkä gixeri

Re: Suzuki GSX-R 750 SRAD -99 - Project 121

Viesti Kirjoittaja tatsga » Ma Huhti 07, 2014 9:34 pm

Olisko ideoita? Lähtee huonosti käyntiin, tyhjäkäynti seilaa hieman/kierrokset tippuu ja nousee välillä, ääni kylmänä pahimmillaan, hiljenee hieman ku lämpee. Ääni kuuluu kannesta ku meisselillä kuuntelee. Ekalla startilla piti ääntä ku olis venttiilivälyksiä liikaa muttei noi pahaa. Videolla tyhjäkäynti jotain 2500-3000rpm luokkaa. Ottaa kierroksia ihan normaalisti. Ei luulis nakuttavankaan ku on uudet V-powerit tankissa?



Aikamoinen käihä lähtee pakosarjakääreistä ja kuumakestomaalista ekalla startilla...

Avatar
j0j0
Viestit: 1898
Liittynyt: Ke Heinä 21, 2004 12:00 am
Paikkakunta: zx10r

Re: Suzuki GSX-R 750 SRAD -99 - Project 121

Viesti Kirjoittaja j0j0 » Ma Huhti 07, 2014 9:44 pm

Kun tyhjäkäynti seilaa ni tulis ekana mieleen nokkaketju joka on venynyt.

Onko ääni jatkuvasti kaikilla kierroksilla paikalla? Laakerivikakin vois olla.

Purkaisin kyllä hetimiten.
IBMC Street Gang

Avatar
tatsga
Viestit: 317
Liittynyt: To Syys 11, 2003 12:00 am
Paikkakunta: Seiskapätkä gixeri

Re: Suzuki GSX-R 750 SRAD -99 - Project 121

Viesti Kirjoittaja tatsga » Ma Huhti 07, 2014 10:07 pm

Tyhjäkäynnillä kovimmillaan, kierroksia ku nostaa yli 3krpm niin hiljenee hieman mut silti rallattaa. Käy kierroksilla ihan nätisti. Olisko ketju(ajettu 2tkm) voinut venähtää ku yritin käsin pyörittää konetta ku oli vanhan kannen nokkapukit uudes kannessa ja nokat ei pyörinyt? Oikeilla pukeilla pyöri kone kevyesti. Eikö laakerivika kuuluis alakerrasta, ei kannesta? Tilasin jo hätäpäissäni APEn manuaalikiristimen ketjulle. Kuinkahan helposti tommonen orggiskiristin ottaa nokkiinsa jos kiristää vikat pari milliä ketjua vasten ruuveilla? Asentaessa kiristin toimi pöytää vasten kokeillen. Ajotusmerkit kaikki täsmät vaikka onkin toi 600 kansi. Venavälyksetkin säädin imunokissa säätövälille ja pakonokissa jostain syystä oli säädön jälkeen just alle 20 satkua välystä vaikka piti säätyä hieman yli 20. Ei auta muu ku aukoa eka venakoppa ja mitata välykset josko ne olis vaan asettunu pari kymppää isommiks jostain syystä ja samalla kattoa kiristimen kunto ja ketjun kireys.

Avatar
pommikone
Viestit: 1522
Liittynyt: Su Huhti 16, 2006 12:00 am
Paikkakunta: ni sutii

Re: Suzuki GSX-R 750 SRAD -99 - Project 121

Viesti Kirjoittaja pommikone » Ke Huhti 09, 2014 6:45 am

Kokeiles mitä se tekee kun lyöt vaihteen silmään ja jarrua vasten yrität lähteä liikkeelle että sinne tulee rasitusta. Vaikuttaako kalkatukseen. Sitten tarkista ne vena välykset. Ettei venttiili/nokka sektorilla ole mitään väljää? Yksi mikä viellä tulee mieleen jos kerran käynnistyykin huonosti. Ettei vaan olis imuvuoto jossain? Se kun aiheuttaa kanssa noita samoja oireita. Oireet pikkusen helpottuu koneen lämmetessä!
Arbeit macht frei

Avatar
j0j0
Viestit: 1898
Liittynyt: Ke Heinä 21, 2004 12:00 am
Paikkakunta: zx10r

Re: Suzuki GSX-R 750 SRAD -99 - Project 121

Viesti Kirjoittaja j0j0 » Ke Huhti 09, 2014 8:59 am

Pakopuolen tiivistevuotokin voi kuulostaa tollaselta muuten.
IBMC Street Gang

Avatar
tatsga
Viestit: 317
Liittynyt: To Syys 11, 2003 12:00 am
Paikkakunta: Seiskapätkä gixeri

Re: Suzuki GSX-R 750 SRAD -99 - Project 121

Viesti Kirjoittaja tatsga » Su Huhti 27, 2014 1:49 pm

Vihdoin ja viimein kerkesin ryyppäämiseltä ja työnteolta tutkailemaan tätä paskaläjää... Toi heikko käyminen saattaapi johtua siitä että taisin löysäillä läppärunkojen pultit syksyllä purkua ja putsia varten. Kaasuläpät pääse elämään toisiinsa nähden(ei ihme et jumitti läpät nollasta kaasua kääntäessä) ja suuttimien tiivisteet tuskin tiivisti optimaalisesti(imuvuotoa). Noh nyt tein senkin työvaiheen. Pitää vielä kattella välykset ja jako. Sit kone nippuun ja katsoa vaikutukset.

Avatar
tatsga
Viestit: 317
Liittynyt: To Syys 11, 2003 12:00 am
Paikkakunta: Seiskapätkä gixeri

Re: Suzuki GSX-R 750 SRAD -99 - Project 121

Viesti Kirjoittaja tatsga » Su Huhti 27, 2014 3:02 pm

Paria venaa lukuunottamatta välykset ohjearvoissa, parissa pakovenassa just alta 20 kymppiä välystä. Laitetaan paska kasaan ja annetaan jengaa niin kauan ku kestää, löytynee vika viimeistään sit :firing:

Avatar
j0j0
Viestit: 1898
Liittynyt: Ke Heinä 21, 2004 12:00 am
Paikkakunta: zx10r

Re: Suzuki GSX-R 750 SRAD -99 - Project 121

Viesti Kirjoittaja j0j0 » Su Huhti 27, 2014 3:05 pm

Mulla on sama periaate menossa auton kanssa. Nakuttaa ihan viimestä päivää, muttei tunnu hajoavan kuitenkaan. Suht vittumainen ääni tosin... Onneks on hyvät musavehkeet..
IBMC Street Gang

Avatar
tatsga
Viestit: 317
Liittynyt: To Syys 11, 2003 12:00 am
Paikkakunta: Seiskapätkä gixeri

Re: Suzuki GSX-R 750 SRAD -99 - Project 121

Viesti Kirjoittaja tatsga » To Touko 01, 2014 12:57 pm

Tossa olis videota koeajon jäljiltä. Ääni on enempi räikkämäinen ku koliseva ja kuuluu kaikilla kierroksilla. Jotain häikkää on vielä seossuhteen kanssa ku kierrokset laskee hitaasti(kuulee videolta) ku päästää kaasun, tyhjäkäynnin säätö tuntuu olevan hankalaa ku joko on 2500 kiekkaa tai ei kiekkoja laisinkaan(ero säätöruuvissa on inan verran noiden ääripäiden välillä). Kone myös sammuu jos päästää liian äkisti kierroksilta. Vetoja on tasaisesti ja iloisesti ainakin 6krmp asti jossa joutuu sisäänajon takia hölläämään. Pintakaasulla ajettaessa rykii(katkoo ilmeisesti syöttöä vaikka on kaasua) vaikka on säädetty kaasun asentoanturi mittariston mukaan kohdilleen. Ajossa kuulostaa ihan dieseliltä toi moottori, jopa suhteellisen kovien pakoäänien läpi. Josko vapun ajan purkais vitutusta laittamalla saksantuonti seiska penariin navisysteemiä ja hifiä, niin ei tarvi laittaa tota paskaläjää ihan heti myyntiin...


Avatar
Kkallioj
Viestit: 855
Liittynyt: Su Helmi 19, 2006 1:00 am
Paikkakunta: origiSRAD, minisuper-Honda ja minimoto

Re: Suzuki GSX-R 750 SRAD -99 - Project 121

Viesti Kirjoittaja Kkallioj » To Touko 01, 2014 2:20 pm

Kuulostaapa ilkeältä :(

Zippaaja
Viestit: 844
Liittynyt: Ti Loka 04, 2005 12:00 am

Re: Suzuki GSX-R 750 SRAD -99 - Project 121

Viesti Kirjoittaja Zippaaja » To Touko 01, 2014 10:33 pm

Jumalauta, sehän kuulostaa ihan transitilta!

On kyllä aika härskit soundit. Mikä mahtaa kalkattaa noinkin ihanteellisesti.

Vastaa Viestiin