K3 Turbo
- Fella
- Viestit: 616
- Liittynyt: To Heinä 03, 2008 12:00 am
Re: K3 Turbo
Noniin täällähän on heräilty
Ihan hyvä tietää noista danmoton clipareista mielipiteitä katotaanny laitetaanko nuo vaiko jotaki muuta.
Mitä noihin sähköihin tulee niin tota korjattavaa löytyy jonkiverra mutta työkseen kun sähkön kanssa näpräilee niin ei siinä nyt mitään varsinaista ongelmaa ole lähinnä vaan vituttaa kun on tärvelty alkuperänen johtosarja paskoilla liitoksilla ja vielä silleen liittimen läheltä tms. ettei sitä voi kovin siististi tehdä.
Tuun projektin myötä ehkä turhaaki hifisteleen linjojen ja sähköjen kanssa mutta simppeli on kaunista.
Tässä nyt makaa projekti taas odotellessa osia..
Ihan hyvä tietää noista danmoton clipareista mielipiteitä katotaanny laitetaanko nuo vaiko jotaki muuta.
Mitä noihin sähköihin tulee niin tota korjattavaa löytyy jonkiverra mutta työkseen kun sähkön kanssa näpräilee niin ei siinä nyt mitään varsinaista ongelmaa ole lähinnä vaan vituttaa kun on tärvelty alkuperänen johtosarja paskoilla liitoksilla ja vielä silleen liittimen läheltä tms. ettei sitä voi kovin siististi tehdä.
Tuun projektin myötä ehkä turhaaki hifisteleen linjojen ja sähköjen kanssa mutta simppeli on kaunista.
Tässä nyt makaa projekti taas odotellessa osia..
- tenu
- Viestit: 1631
- Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 1:00 am
Re: K3 Turbo
Miten mulla on kutina, jotta muinoin piti välttää tinaamista. Ennemmin surrattu/sukitettu jatkos. Tinatut tuppaa tärinästä murtumaan, jonka jälkeen satunnainen pätkiminen enempi ku arseesta ettiä
- pommikone
- Viestit: 1522
- Liittynyt: Su Huhti 16, 2006 12:00 am
- Paikkakunta: ni sutii
Re: K3 Turbo
Mullakin sellainen muistikuva että joku joskus sanoi että ei saisi kolvailla noita mopossa olevia liitoksia kun tuppaa tärinästä murtumaan. Joka tapauksessa olen itse kolvaillut ja kyllä ne mulla on pysynyt läjässä!
Arbeit macht frei
- Fella
- Viestit: 616
- Liittynyt: To Heinä 03, 2008 12:00 am
Re: K3 Turbo
Tossa oli semmosia kolvattuja liitoksia mitä heiluttelemalla sai johdot irtoamaan.
JOS jotakin pitää jatkaa niin suosin melkeinpä kutistesukalla varustettua abikoa.
JOS jotakin pitää jatkaa niin suosin melkeinpä kutistesukalla varustettua abikoa.
-
- Viestit: 715
- Liittynyt: Ke Huhti 20, 2005 12:00 am
- Paikkakunta: GSX1100ti
- Viesti:
Re: K3 Turbo
Periaatteessa puristusliitos on juotosta parempi näin ajoneuvokäytössä ja muissa tärisevissä kohteissa. Käytännössä molemmat ovat kunnolla tehtyinä varsin hyviä ja luotettavia.
Juotoksen ongelma on tosiaan tuo murtuminen tärinästä heti juotoksen vierestä kun juotos jäykistää monisäikeisen johdon. Tinan hapettumisesta ja syöpymisestä kuulee myös puhuttavan ja teoriassa voi ehkä pitääkin paikkansa, mutta käytännössä ongelmien syntyminen taitaa vaatia niin paljon aikaa ja paskat olosuhteet, ettei siinä muutkaan liitostavat sen paremmin pärjää. Olennaisin juttu luotettavien johtojuotoksien teossa on tukea piuha jollakin juotoksen vierestä niin, ettei taivuttelu ja tärinä pääse rasittamaan juotosta. Useimmissa tapauksissa jonkun matkaa juotoksen ulkopuolelle jatkuva kutistesukka on varsin toimiva. Lisäksi kolvaus kannattaa tehdä kohtuullisen nopeasti, ettei tina ehdi imeytymään turhan pitkälle johdon säikeiden väliin.
Onnistuneeseen puristusliitokseen taas vaaditaan kunnolliset liittimet ja niille sopivat hyvät työkalut. Tuo työkalupuoli on harrastajalle vähän ongelmallinen kun melkein jokaiselle liitintyypille pitäisi olla omat pihtinsä, jotka yleensä maksavat mansikoita. Jotain yleismallisiakin toki löytyy, joilla pääsee kohtuulliseen tulokseen useampienkin tyyppien kanssa. Esimerkiksi Bilteman eristämättömille liittimille tarkoitetut "räikkäpihdit" on olleet aika monikäyttöiset. Siitä huolimatta itse varmistan useimmat liittimet puristuksen jälkeen varovaisella tinauksella. Eristetyt "abikot" on myös olleet yllättävän päteviä kunnollisilla räikkäpihdeillä puristeetuna, mutta silti suhtaudun niihin vähän epäillen ja pyrin välttämään mikäli mahdollista.
Juotoksen ongelma on tosiaan tuo murtuminen tärinästä heti juotoksen vierestä kun juotos jäykistää monisäikeisen johdon. Tinan hapettumisesta ja syöpymisestä kuulee myös puhuttavan ja teoriassa voi ehkä pitääkin paikkansa, mutta käytännössä ongelmien syntyminen taitaa vaatia niin paljon aikaa ja paskat olosuhteet, ettei siinä muutkaan liitostavat sen paremmin pärjää. Olennaisin juttu luotettavien johtojuotoksien teossa on tukea piuha jollakin juotoksen vierestä niin, ettei taivuttelu ja tärinä pääse rasittamaan juotosta. Useimmissa tapauksissa jonkun matkaa juotoksen ulkopuolelle jatkuva kutistesukka on varsin toimiva. Lisäksi kolvaus kannattaa tehdä kohtuullisen nopeasti, ettei tina ehdi imeytymään turhan pitkälle johdon säikeiden väliin.
Onnistuneeseen puristusliitokseen taas vaaditaan kunnolliset liittimet ja niille sopivat hyvät työkalut. Tuo työkalupuoli on harrastajalle vähän ongelmallinen kun melkein jokaiselle liitintyypille pitäisi olla omat pihtinsä, jotka yleensä maksavat mansikoita. Jotain yleismallisiakin toki löytyy, joilla pääsee kohtuulliseen tulokseen useampienkin tyyppien kanssa. Esimerkiksi Bilteman eristämättömille liittimille tarkoitetut "räikkäpihdit" on olleet aika monikäyttöiset. Siitä huolimatta itse varmistan useimmat liittimet puristuksen jälkeen varovaisella tinauksella. Eristetyt "abikot" on myös olleet yllättävän päteviä kunnollisilla räikkäpihdeillä puristeetuna, mutta silti suhtaudun niihin vähän epäillen ja pyrin välttämään mikäli mahdollista.
Arttu
- NehRt
- Viestit: 1105
- Liittynyt: Su Helmi 06, 2005 1:00 am
- Paikkakunta: RateReducer
Re: K3 Turbo
Komppaan Näin ne liittimet + muut kamat ovat alkup. sähköissäkin siis puristamalla.
Itse teen sähköt puristamalla ja jos haluaa varmistua kosteus-suojasta niin se kutiste siihen päälle.
Toki niinkuin mainittu tarvii oikeesti olla oikeat työkalut jotta liitokset ovat 100varmoja.
Itse teen sähköt puristamalla ja jos haluaa varmistua kosteus-suojasta niin se kutiste siihen päälle.
Toki niinkuin mainittu tarvii oikeesti olla oikeat työkalut jotta liitokset ovat 100varmoja.
Motoilut motoiltu, ei ne rahat ny kaikkeen riitä!
- Fella
- Viestit: 616
- Liittynyt: To Heinä 03, 2008 12:00 am
Re: K3 Turbo
Sitten abikoista projektiin
Eipä ole osia vieläkään maailmalta kuulunut joten projekti on junnanut paikallaan kun ei oikein mitään konkreettista pääse tekemään.
Eniveis, orginaali bensapumppu tai oikeestaan vaan sen runko oli jätetty pyörään paikalleen joten se saa häipyä viemästä alapuoleltaan tilaa.
Joten ei muutakun 1,5mm rosterilevystä tekoon pyöreä lätkä johon tullaan hitsaamaan an-lähtö pa-pumpulle.
Kiinnitysreikien paikat eio mitenkään symmetriset, hetken tuumailun jälkeen päätin tehdä sopivan tiivisteen jota voin käyttää vanhasta pohjasta sabluunana ja piirrellä siihen reikien paikat ja siitä sitten pyöräyttää ne levyyn.
Pohjalevy valmiina odottelee an-liitintä hitsattavaks.
Eipä ole osia vieläkään maailmalta kuulunut joten projekti on junnanut paikallaan kun ei oikein mitään konkreettista pääse tekemään.
Eniveis, orginaali bensapumppu tai oikeestaan vaan sen runko oli jätetty pyörään paikalleen joten se saa häipyä viemästä alapuoleltaan tilaa.
Joten ei muutakun 1,5mm rosterilevystä tekoon pyöreä lätkä johon tullaan hitsaamaan an-lähtö pa-pumpulle.
Kiinnitysreikien paikat eio mitenkään symmetriset, hetken tuumailun jälkeen päätin tehdä sopivan tiivisteen jota voin käyttää vanhasta pohjasta sabluunana ja piirrellä siihen reikien paikat ja siitä sitten pyöräyttää ne levyyn.
Pohjalevy valmiina odottelee an-liitintä hitsattavaks.
- Komentaja
- Viestit: 497
- Liittynyt: Ke Elo 30, 2006 12:00 am
- Paikkakunta: suzukeja+hva
Re: K3 Turbo
jääkö sulla toi vanha pumpun runko ylimääräiseksi ? Olis tarvetta... Voisin jopa maksaa siitäFella kirjoitti:Sitten abikoista projektiin
Eipä ole osia vieläkään maailmalta kuulunut joten projekti on junnanut paikallaan kun ei oikein mitään konkreettista pääse tekemään.
Eniveis, orginaali bensapumppu tai oikeestaan vaan sen runko oli jätetty pyörään paikalleen joten se saa häipyä viemästä alapuoleltaan tilaa.
Joten ei muutakun 1,5mm rosterilevystä tekoon pyöreä lätkä johon tullaan hitsaamaan an-lähtö pa-pumpulle.
Kiinnitysreikien paikat eio mitenkään symmetriset, hetken tuumailun jälkeen päätin tehdä sopivan tiivisteen jota voin käyttää vanhasta pohjasta sabluunana ja piirrellä siihen reikien paikat ja siitä sitten pyöräyttää ne levyyn.
Pohjalevy valmiina odottelee an-liitintä hitsattavaks.
HEI HEI Hanna ja lapset! Isi lähtee taivaaseen...
- Fella
- Viestit: 616
- Liittynyt: To Heinä 03, 2008 12:00 am
Re: K3 Turbo
Tuli tossa eilen laippaa tuumailtua päätin et teen kaks liitintä meno ja paluulinjoille sitte pitää paluun liittimeen tehä putken pätkä tankin sisuksiin.
Tällee saan kaikki painepuolenlinjat an:llä.
Tällee saan kaikki painepuolenlinjat an:llä.
- Plaaf
- Viestit: 1936
- Liittynyt: Ma Touko 22, 2006 12:00 am
- Paikkakunta: Ei se ikinä ole valmis..
- Viesti:
Re: K3 Turbo
Hölööömö... Se prkl pumppu sinne tankin sisään niin ei tarvitse tehdä tuommoisia turhakkeita!
Ja kyllä olen humalassa, mistä näinkin jyrkkä kirjottaminen.
Ja kyllä olen humalassa, mistä näinkin jyrkkä kirjottaminen.
- Komentaja
- Viestit: 497
- Liittynyt: Ke Elo 30, 2006 12:00 am
- Paikkakunta: suzukeja+hva
Re: K3 Turbo
ihmettelin kanssa miksi ulkopuolinen asennus... Enkä ollut edes humalassa...Plaaf kirjoitti:Hölööömö... Se prkl pumppu sinne tankin sisään niin ei tarvitse tehdä tuommoisia turhakkeita!
Ja kyllä olen humalassa, mistä näinkin jyrkkä kirjottaminen.
HEI HEI Hanna ja lapset! Isi lähtee taivaaseen...
- Fella
- Viestit: 616
- Liittynyt: To Heinä 03, 2008 12:00 am
Re: K3 Turbo
Kyllä mun alunperin pitikin laittaa tankin sisälle. Mutta kun kerran on valmiina tehokkaampi ulkonen ni säästetään nyt se muutama euro tässä välissä
ps. En ole humalassa
ps. En ole humalassa
- Fella
- Viestit: 616
- Liittynyt: To Heinä 03, 2008 12:00 am
Re: K3 Turbo
Jees,
Eli tankin pohjaan tuli töräytettyä 2 an-lähtöä tykkäsitte tai ette.
Paluulle tulee 20cm pitkä rosteritanko tankin sisälle.
Sitten postiin pärähti 480cc suuttimet Holeshotilta
Tästä intoutuneena suutinsatsin "johtosarja" pöydälle ja suuttimien liittimet vaihtoon.
Samalla jatkoin toisioläppiä ohjaavaa servon johtoja että saa servon pörisemään jonnekkin pyörän perän sisuksiin ilman että sytyttelee FI valoja (rungoista on toisioläpät poistettu jo aikaisemmin). Sekä sitten imulämmön anturin johdot sai vähän mittaa itseensä.
Ja hetken kuluttua hieman valmiinpana, tästä vielä puuttuu musta sukka johtosarjan päältä.
Homma nyt ei menny ihan kuin elokuvissa sillä tilaamani suuttimet ei mene paikalleen. Joko ne on väärät tai sitten vaatii suutinreikien modausta suuremmiks. Katotaanny ku saan selviteltyä mitä mulle on tullu et vaihtuuko suuttimet vai pitääkö alkaa rakenteleen noille lisää tilaa.
No sitten tuli hukkaportinputki työtoverin avustuksella saatua yhtymään pakosarjaan.
Vielä kun saan ahtimelle uuden öljyn tulo letkun ja hitsaillaan lambdalle paikka putkeen niin sitten saakin alkaa satsia sovitteleen pyörään takaisin kiinni.
Eli tankin pohjaan tuli töräytettyä 2 an-lähtöä tykkäsitte tai ette.
Paluulle tulee 20cm pitkä rosteritanko tankin sisälle.
Sitten postiin pärähti 480cc suuttimet Holeshotilta
Tästä intoutuneena suutinsatsin "johtosarja" pöydälle ja suuttimien liittimet vaihtoon.
Samalla jatkoin toisioläppiä ohjaavaa servon johtoja että saa servon pörisemään jonnekkin pyörän perän sisuksiin ilman että sytyttelee FI valoja (rungoista on toisioläpät poistettu jo aikaisemmin). Sekä sitten imulämmön anturin johdot sai vähän mittaa itseensä.
Ja hetken kuluttua hieman valmiinpana, tästä vielä puuttuu musta sukka johtosarjan päältä.
Homma nyt ei menny ihan kuin elokuvissa sillä tilaamani suuttimet ei mene paikalleen. Joko ne on väärät tai sitten vaatii suutinreikien modausta suuremmiks. Katotaanny ku saan selviteltyä mitä mulle on tullu et vaihtuuko suuttimet vai pitääkö alkaa rakenteleen noille lisää tilaa.
No sitten tuli hukkaportinputki työtoverin avustuksella saatua yhtymään pakosarjaan.
Vielä kun saan ahtimelle uuden öljyn tulo letkun ja hitsaillaan lambdalle paikka putkeen niin sitten saakin alkaa satsia sovitteleen pyörään takaisin kiinni.
- Fella
- Viestit: 616
- Liittynyt: To Heinä 03, 2008 12:00 am
Re: K3 Turbo
Niin ja pientä siistimistä ja parsimista venojen tsekkausta on tullu touhuttua enään oikeestaan puuttuu bensa ja öljylinjoja ja sitten moottorinohjausta pitää tuumailla.
Näillä näkymin PC3 jää pyörään mutta saa kaverikseen multi function hudin johon saa mapin sitten kiinni.
Vai onko muita parempia ns. Budjettiratkaisua tohon? Budjettiratkaisulla lähinnä tarkoitan etten mitään yli 600e moottorinohjauksia meinaa ostella
Josko sitä pääsis jo joulukuussa kiljuuttaan penkissä
Näillä näkymin PC3 jää pyörään mutta saa kaverikseen multi function hudin johon saa mapin sitten kiinni.
Vai onko muita parempia ns. Budjettiratkaisua tohon? Budjettiratkaisulla lähinnä tarkoitan etten mitään yli 600e moottorinohjauksia meinaa ostella
Josko sitä pääsis jo joulukuussa kiljuuttaan penkissä
- lappis
- Viestit: 725
- Liittynyt: Pe Maalis 11, 2005 1:00 am
- Paikkakunta: K3 1000 Fighter
Re: K3 Turbo
Joulukuu meni jo, päivityksiä ja kuvia...Fella kirjoitti:
Josko sitä pääsis jo joulukuussa kiljuuttaan penkissä