Suzuki Gsx-R "Old School"

Valvojat: ESKIL, btseppo

zeby
Viestit: 811
Liittynyt: Ma Helmi 18, 2008 1:00 am

Re: Suzuki Gsx-r 1100 -94 (Old school Turbo)

Viesti Kirjoittaja zeby » To Loka 17, 2013 7:00 pm

HSuomi kirjoitti:Toivottavasti pidät ton värityksen ja muutenkin turboa lukuunottamatta samanlaisena kuin mitä oli.
Himoittin tota nettimotosta sillon aikanaan muttä päädyin vähän vanhempaan.
Pyörä tulee joko noilla omilla katteilla, tai -91 vuoden katteilla, tai joku 91-94 vuosimallien sekasikiö.
Katteet joutuu kiikuttamaan maalarille jokatapauksessa, oli ne sitten omansa tai vanhemmasta pyörästä. Tämän ikäisissä pyörissä katteiden maalipinta rupeaa olemaan aika järkyttävässä kunnossa, omissa katteissa on siellä täällä sanomista ja tankissa "virheitä", että maalariin joutaa nekin, jos niitä päädyn käyttämään. Väri tulee todennäköisesti olemaan joko tuo vaaleansininen ja keltainen tai Suzukin orkkis sini, valko, musta väritys.

zeby
Viestit: 811
Liittynyt: Ma Helmi 18, 2008 1:00 am

Re: Suzuki Gsx-r 1100 -94 (Old school Turbo)

Viesti Kirjoittaja zeby » To Loka 17, 2013 7:03 pm

Hooki kirjoitti:Onkos tämä Wesikoneella? Kun tuo runko ainaki sellasen... Jos, ni ihan mielenkiintonen projekti tulossa, kun yleensä nuo tehään iiööstä.
Joo vesikone kyseessä. Olishan tuollainen I/Ö vehje ollut potentiaalisempi, mutta eiköhän tuostakin saada tarpeeksi tehoa omiin tarpeisiin irti.

zeby
Viestit: 811
Liittynyt: Ma Helmi 18, 2008 1:00 am

Re: Suzuki Gsx-r 1100 -94 (Old school Turbo)

Viesti Kirjoittaja zeby » To Loka 17, 2013 7:05 pm

Fella kirjoitti:Jee! Ahtaminen on kivaa! (Ja ennen kaikkea halpaa) :grayyes:
Halpaa... Ihan varmasti. :D

zeby
Viestit: 811
Liittynyt: Ma Helmi 18, 2008 1:00 am

Re: Suzuki Gsx-r 1100 -94 (Old school Turbo)

Viesti Kirjoittaja zeby » To Loka 17, 2013 7:57 pm

Eilisiä puuhailuja.

Linkku ja neulalaakerit tuli pestyä polttoöljyllä ja pesun jälkeen laakerit näyttivät niin hyvältä, että päätin niputtaa linkun vanhoilla laakereilla. Uutta vaseliinia ja se on hyvä.
Kuva

Akkukotelo ja seisontatuki sai uutta väriä niskaan.
Kuva
Kuva

Tänään tuli haettua Storm-motorilta keulaputkiin korjaussarjat. Öljyksi valitsin Motorexin W15. Vakiona on vissiin käytetty W10, mutta tuskin tosta liian jäykkä tulee. Jostain luin, että öljyä menee 425ml/keulaputki. Keulan huollosta lisää myöhemmin. :wavey:

Hooki
Viestit: 23
Liittynyt: Ke Joulu 12, 2012 7:39 pm
Paikkakunta: 1100w+busa

Re: Suzuki Gsx-r 1100 -94 (Old school Turbo)

Viesti Kirjoittaja Hooki » Pe Loka 18, 2013 10:39 am

Semmonen pieni huomio tuosta takakatteen vaihosta (näky olleen tuola toisessa topicissa suunnitteilla), että tuo iiöön takakate ei käy leikkelemättä w-mallin tankin kans paikolleen, kun tuo tankki tulee takaosastaan alemmas mitä iiöössä. Mikä takakate tuossa muute oli, ei ainakaa orkkikselta näyttäs noissa kuvissa?

zeby
Viestit: 811
Liittynyt: Ma Helmi 18, 2008 1:00 am

Re: Suzuki Gsx-r 1100 -94 (Old school Turbo)

Viesti Kirjoittaja zeby » Pe Loka 18, 2013 12:30 pm

Hooki kirjoitti:Semmonen pieni huomio tuosta takakatteen vaihosta (näky olleen tuola toisessa topicissa suunnitteilla), että tuo iiöön takakate ei käy leikkelemättä w-mallin tankin kans paikolleen, kun tuo tankki tulee takaosastaan alemmas mitä iiöössä. Mikä takakate tuossa muute oli, ei ainakaa orkkikselta näyttäs noissa kuvissa?
Juu olen tietoinen, että tuo W-mallin tankki "laskeutuu" takaosastaan alemmas, mitä I/Ö:n tankki. Eiköhän tuohon joku keino keksitä, että saan ne istumaan riittävän hyvin.
Tuo takakate on: "Suzuki GSXR 1100 '01 Style Superbike race tail" (5GSXR01S).
Airtech-streamlining.com

OR_90
Viestit: 187
Liittynyt: Ti Tammi 24, 2012 1:00 am

Re: Suzuki Gsx-r 1100 -94 (Old school Turbo)

Viesti Kirjoittaja OR_90 » Pe Loka 18, 2013 6:58 pm

Itellä vastaava mopedi ja kasailin keulan 10w öljyllä ja minusta liian jäykkä... kaikki säädöt saa olla auki että ees vähän joustaa :(

Öljy joka sinne on tarkotettu on L01 eli 5w, ja öljymäärä tuo 425ml tai öljy pinnan korkeus 120mm. :)

Avatar
NehRt
Viestit: 1105
Liittynyt: Su Helmi 06, 2005 1:00 am
Paikkakunta: RateReducer

Re: Suzuki Gsx-r 1100 -94 (Old school Turbo)

Viesti Kirjoittaja NehRt » Pe Loka 18, 2013 7:35 pm

Jos öljyn viskositeetti-muutoksella keula menee jäykäks on sitä todennäkösesti ihan liikaa...

Ei edes noiden uusien pyörien keulat kaikkine säätöineen muutu nimeksikään vaikka 5 sijaan laittais 15 :wavey:
Ainakaan sitä et perstuntumalla huomaa sitä eroa.
Motoilut motoiltu, ei ne rahat ny kaikkeen riitä!
Kuva

zeby
Viestit: 811
Liittynyt: Ma Helmi 18, 2008 1:00 am

Re: Suzuki Gsx-r 1100 -94 (Old school Turbo)

Viesti Kirjoittaja zeby » La Loka 19, 2013 1:58 pm

NehRt kirjoitti:Jos öljyn viskositeetti-muutoksella keula menee jäykäks on sitä todennäkösesti ihan liikaa...

Ei edes noiden uusien pyörien keulat kaikkine säätöineen muutu nimeksikään vaikka 5 sijaan laittais 15 :wavey:
Ainakaan sitä et perstuntumalla huomaa sitä eroa.
Tätä en tiennykään. Jotenkin aina olettanut, että huomaisi aika selvästi eron esim 5W ja 15w välillä.
Eiköhän siitä kuitenkin ihan hyvä tule, vaikka sinne noi 15W öljyt tulee.

Tepa76
Viestit: 265
Liittynyt: Su Kesä 04, 2006 12:00 am
Paikkakunta: Yamaha XJR 1200T -95

Re: Suzuki Gsx-r 1100 -94 (Old school Turbo)

Viesti Kirjoittaja Tepa76 » La Loka 19, 2013 2:06 pm

zeby kirjoitti:
Fella kirjoitti:Jee! Ahtaminen on kivaa! (Ja ennen kaikkea halpaa) :grayyes:
Halpaa... Ihan varmasti. :D
Halvempaa kuin vaparin virittäminen ja ei se kyllä kallistakaan oo jos pystyy ite tekeen osia ja ei osta kaikki tarvikkeita uutena!Oman pyörän turbotus tuli maksaan n.1200e!

zeby
Viestit: 811
Liittynyt: Ma Helmi 18, 2008 1:00 am

Re: Suzuki Gsx-R "Old School"

Viesti Kirjoittaja zeby » Pe Joulu 20, 2013 2:11 pm

EDIT: Rupesin tossa miettimään ja eihän tota runkoa/haarukkaa viitsi ruveta maalaamaan, menee pyörän tyyli persiilleen, joten se siitä.

Kiitos ja anteeksi! :)

zeby
Viestit: 811
Liittynyt: Ma Helmi 18, 2008 1:00 am

Re: Suzuki Gsx-R "Old School"

Viesti Kirjoittaja zeby » Pe Joulu 20, 2013 3:50 pm

Takahaarukan pesin. Takahaarukan laakerit olivat hyväkuntoiset, joten uutta vaseliinia vaan laakereille. Ketjulaahain on vaihtokunnossa. Pari kolhuakin löytynee haarukasta, mutta old school tyyliin saa kelvata. :D
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Vastaa Viestiin