Imatralainen ratamoottoripyöräilijä Juha Kallio puuhaa vakavissaan kansainvälisen TT-sarjan osakilpailua Imatran vanhalle katuradalle.
Kalliolle ajatus Imatralla ajettavasta kilpailusta kirkastui keväällä Mansaaren TT-kisojen yhteydessä, missä hän tutustui katuratakisojen järjestäjiin.
Britannian katuratasarjaan kuuluvia kilpailuja ovat muun muassa Pohjois-Irlannin North West 200 ja Mansaaren Southern 100 –kilpailut.
— Katuratakilpailut ovat erittäin suosittuja Englannissa ja Irlannissa ja sarja haluaa laajentua muuallekin Eurooppaan. Imatran vanha katurata soveltuisi hyvin tämän sarjan tarpeisiin.
— Imatran rata ei olisi edes sen sarjan vaarallisimpia ratoja ja sen saisi turvallisemmaksikin nykyisten vaatimusten mukaan, sanoo Imatran Moottorikerhon Kallio.
Hän kilpailee ratamoottoripyöräilyn SM-sarjassa superstock 600 -luokassa.
Kallion haave kotikisasta vanhalla Imatran GP-radalla ei ole jäänyt pelkäksi yhden kuskin päiväuneksi.
— Asiaa on käsitelty Imatran Moottorikerhon organisaatiossa ja olemme olleet yhteydessä jo Suomen Moottoriliittoonkin.
Imatran Moottorikerhon puheenjohtaja Sami Backman vahvistaa Kallion tiedot.
— Moottorikerhossa asiaa on käsitelty ja tietoa on mennyt myös Moottoriliittoon. Katuratakilpailun järjestäminen Imatralla on radan puolesta täysin mahdollista. Mitään pohjatöitä asian eteen ei olla kuitenkaan vielä tehty.
— Tulemme tekemään selvitystöitä, mitä tällaisen kilpailun järjestäminen vaatii ja kuinka kalliiksi tulee tuoda sarjan kilpailijat Suomeen.
... Jep, kaikki luvallinen hauskanpito on kyllä Suomessa tehty helvetin hankalaksi, mut toivotaan parasta.
Ainakin Imatralla on pitkät perinteet ton ajamisen suhteen, niin sinällään vois olla suotuisampi maaperä järjestää jotain tollasta...
no jumanperkele... Olin tuolla imatran muistoajoissa ja fiilikset katossa. Luulin että ne kaikki himmailee siellä... mutta kyllä ne veti lujaakin. Vetoauto vaan jarrutteli
Hienothan noi olis mutta vihreet ja muut saatanan hipit voi pistää hiekkaa rattaisiin
pakolliset ratatatata hymiöt
ViestiKirjoittaja wantti » Su Syys 08, 2013 12:23 pm
Uralonin kirjoitti:Kuten kuvasta näkyy, vaatis aikapaljon duunia saada radasta ees suht turvallinen.
Liikenteenjakajia ym tolppia miltei joka mutkassa.
Mutta toivottavasti onnistuu
Onneksi nuo TT-radat ovat yleensä niin turvallisia...
En tiennyt, että kilpa Imatralla avattiin uudelleen. Joka tapauksessa, jos näin on, haluan todella tulla. Toistaiseksi olen jumissa Saksassa ja minun on ostettava retkeilyauto https://www.truck1.fi/kuorma-autot/myyntiautot. Koska luulen kisoissa kaikki asuvan teltoissa, enkä voi tehdä sitä terveydellisistä syistä. Joten kerro minulle, onko siellä leirintäalue?