Rungon kromaus

Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo

Avatar
Jampe69
Viestit: 394
Liittynyt: Ti Heinä 03, 2007 12:00 am
Paikkakunta: ATV..

Viesti Kirjoittaja Jampe69 » Pe Helmi 06, 2009 12:36 am

HepHep kirjoitti:Lämpöisessä tallissahan toi.Ja asteita on varmaan yli 16 eli just sopivasti.Alle kun on niin alkaa kehittämään kosteutta helposti ja silloin on varmaa et ruostuu.Ei kait tässä auta muutakuin kokeilla miten äijän käy.Purkki nitromorsea ja muita tarvikkeita niin luulis onnistuvan.
nitron tapasella aineella alottelin itekkii ja sit kyllästyin ja otin rälläkän ja sellasen karhunkielilaikan jossa on välissä hiomapaperilamelleja..nams sillä lähti..joissain kuvissa näyttäs et ois ihan peilillä :D
mönkijä ja isorosmo

Avatar
Bull Terrier
Viestit: 335
Liittynyt: Su Touko 27, 2007 12:00 am
Paikkakunta: Coming soon

Viesti Kirjoittaja Bull Terrier » Pe Helmi 06, 2009 4:31 pm

Jampe69 kirjoitti:
HepHep kirjoitti:Lämpöisessä tallissahan toi.Ja asteita on varmaan yli 16 eli just sopivasti.Alle kun on niin alkaa kehittämään kosteutta helposti ja silloin on varmaa et ruostuu.Ei kait tässä auta muutakuin kokeilla miten äijän käy.Purkki nitromorsea ja muita tarvikkeita niin luulis onnistuvan.
nitron tapasella aineella alottelin itekkii ja sit kyllästyin ja otin rälläkän ja sellasen karhunkielilaikan jossa on välissä hiomapaperilamelleja..nams sillä lähti..joissain kuvissa näyttäs et ois ihan peilillä :D
Lamellissa on vaan se vaara et se syö aika nopeesti metalliaki eli ihan tolle linjalle en lähde mut saattaa olla et lasikuulapuhallutan rungon eka ja siitä lähden sit kiillotteleen.Yks puhalluspaikka on tiedossa mut se että puhaltaako ne sielä tollasii osia onkin eriasia.Täytyy soitella ko firmaan ja kysäistä.
Vitullako vihellät kun huuli on halki

Väkivalta lopettaa vittuilun

Ei ole sellaista vikaa mitä ei jeesusteipillä korjaisi

Avatar
Perkele
Viestit: 613
Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 12:00 am

Viesti Kirjoittaja Perkele » Pe Helmi 06, 2009 7:33 pm

HepHep kirjoitti:
serious-sam kirjoitti:
Perkele kirjoitti:
Kokemusta noista ei ole mutta mua ainakin vituttas katella autoa/pyörää/kypärää jonka pinta näyttää paskasti kiillotetulta alumiiniltä,siltähän tuo pinta noissa linkin kuvissa näyttää.Kromi on kromia eikä sitä maalilla saa aikaiseksi.
siis juurikin näin, eihän noissa kuvissa ole oikeasti mitään kiiltoa...
Näyttää oikeasti paskemmalta kuin huonosti kiilloitettu alumiini.

Jos siis kiiltävää haluaa, niin edelleen suosittelen tota alumiinin kiilloitusta tai sitten vaan ihan oikeaan kromaamoon kamat tahi ostamaan valmista bling blingiä.
Oon miettinyt sitäkin ratkaisua et kiillottais ton teräsrungon ja iskis lakan päälle.Eniten mietin sitä et runko alkaa varmaan nopeesti ruostumaan eli vaatisi lakan aika nopeasti pintaan.Ja toinen asia mikä pistää miettimään on mitä lakkaa käyttää?


Lakka ei tartu kunnolla kiillotettuun pintaan ja todennäköisesti se alkaa kellastumaan jonkun ajan kuluttua. Lakka lähtee hilseilemään pienistäkin kiveniskuista tms. ja runko alkaa ruostumaan. Unohda sen rautarungon kiillotus.
Kuva

Avatar
Bull Terrier
Viestit: 335
Liittynyt: Su Touko 27, 2007 12:00 am
Paikkakunta: Coming soon

Viesti Kirjoittaja Bull Terrier » Pe Helmi 06, 2009 8:08 pm

Vittu kun voi olla niin hankalaa tää kerpele.Kait täs tarvii alkaa iskemään perus hopee musta värin ja vittuuntua siihen ensimmäisten ajoreissujen jälkeen :angry: Vitun rautarungot saatana
Vitullako vihellät kun huuli on halki

Väkivalta lopettaa vittuilun

Ei ole sellaista vikaa mitä ei jeesusteipillä korjaisi

pkinnune
Viestit: 474
Liittynyt: Ke Joulu 08, 2004 1:00 am
Paikkakunta: ZG1300+KRL1003

Viesti Kirjoittaja pkinnune » La Helmi 07, 2009 3:39 pm

Perkele kirjoitti:
HepHep kirjoitti:
serious-sam kirjoitti: siis juurikin näin, eihän noissa kuvissa ole oikeasti mitään kiiltoa...
Näyttää oikeasti paskemmalta kuin huonosti kiilloitettu alumiini.

Jos siis kiiltävää haluaa, niin edelleen suosittelen tota alumiinin kiilloitusta tai sitten vaan ihan oikeaan kromaamoon kamat tahi ostamaan valmista bling blingiä.
Oon miettinyt sitäkin ratkaisua et kiillottais ton teräsrungon ja iskis lakan päälle.Eniten mietin sitä et runko alkaa varmaan nopeesti ruostumaan eli vaatisi lakan aika nopeasti pintaan.Ja toinen asia mikä pistää miettimään on mitä lakkaa käyttää?


Lakka ei tartu kunnolla kiillotettuun pintaan ja todennäköisesti se alkaa kellastumaan jonkun ajan kuluttua. Lakka lähtee hilseilemään pienistäkin kiveniskuista tms. ja runko alkaa ruostumaan. Unohda sen rautarungon kiillotus.
Sanoisin että unohda itkemiset,ja ala vaan kiiloittamaan sitä runkoa,oikotietä ei ole,jos talvi on aikaa,en pitäis kummosena jobina koko rungon pohjatöitä,esim. möhkön oljypohja ja keskiseisonta tuki vei noin 1kk ilta jobit,ja vitun huonolla tehokkuus%:lla.....

Avatar
joukahainen-
Viestit: 358
Liittynyt: Pe Touko 30, 2008 12:00 am
Paikkakunta: SC57, PC25, Z50

Viesti Kirjoittaja joukahainen- » La Helmi 07, 2009 6:47 pm

pkinnune kirjoitti:
Sanoisin että unohda itkemiset,ja ala vaan kiiloittamaan sitä runkoa,oikotietä ei ole,jos talvi on aikaa,en pitäis kummosena jobina koko rungon pohjatöitä,esim. möhkön oljypohja ja keskiseisonta tuki vei noin 1kk ilta jobit,ja vitun huonolla tehokkuus%:lla.....
Ei lie muuta että edelleen teräsrunko kyseessä. Ei kait hepheppi niinkään itse kiillotusoperaatiota säiky... :freak2:

Avatar
Bull Terrier
Viestit: 335
Liittynyt: Su Touko 27, 2007 12:00 am
Paikkakunta: Coming soon

Viesti Kirjoittaja Bull Terrier » La Helmi 07, 2009 9:00 pm

Kyl kiilloittaminen menee ei siinä mitään mut taitaa unohtua teräsrungon kiillottaminen kokonaan.Isketään väri päälle ja sillä vitun hyvä :lol:
Vitullako vihellät kun huuli on halki

Väkivalta lopettaa vittuilun

Ei ole sellaista vikaa mitä ei jeesusteipillä korjaisi

Avatar
joksa
Viestit: 115
Liittynyt: La Touko 21, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Honda CB 500 Four '72, Kawa ER-6n

Viesti Kirjoittaja joksa » Ma Helmi 16, 2009 1:03 am

[quote="Perkele]
Lakka ei tartu kunnolla kiillotettuun pintaan ja todennäköisesti se alkaa kellastumaan jonkun ajan kuluttua. [/quote]


Aika hyvä pinnote kiillotettuun teräkseen on kromi tai nikkeli...

Avatar
liero
Viestit: 103
Liittynyt: Pe Marras 28, 2003 1:00 am

Viesti Kirjoittaja liero » Ma Helmi 16, 2009 8:10 pm

http://www.a-kromi.fi/
http://www.amoila.fi/index.html
kysykääs tuolta , törmäsin tähän autofoorumilla ,ei omia kokemuksia.

Avatar
MustaSurma
Viestit: 567
Liittynyt: To Heinä 12, 2007 12:00 am
Paikkakunta: GSX 1700 - työn alla, GS 450 - työn alla, "Bomberi" - myyty...

Viesti Kirjoittaja MustaSurma » Ti Helmi 17, 2009 1:51 am

HepHep kirjoitti: Oon miettinyt sitäkin ratkaisua et kiillottais ton teräsrungon ja iskis lakan päälle.Eniten mietin sitä et runko alkaa varmaan nopeesti ruostumaan eli vaatisi lakan aika nopeasti pintaan.Ja toinen asia mikä pistää miettimään on mitä lakkaa käyttää?

Aaahhhahaaaa!!!




Ai vittu joo, mitenkä mä oon missannu tän ketjun? :D

Koskas alat kiillottaan? :deal:


HepHep kirjoitti:
Punainen kirjoitti:Anonymit Alunkiillottajat... :D
Moi mä oon Musta Surma ja mä oon kiilloittaja :lol: :P
**ttuile vaan..
Historia kirjoitti:...Musta surma vaati arviolta 25 miljoonaa kuolonuhria Euroopassa...
Iltalehti kirjoitti:Musta surma tappanut jo 40 al-Qaida-terroristia
..kokeillaanko?

namihirmu69
Viestit: 2
Liittynyt: Ma Helmi 23, 2009 1:00 am

Viesti Kirjoittaja namihirmu69 » Ma Helmi 23, 2009 3:06 pm

Suosittelen kromauksen sijaan ostaan kromimaalia tai käydä maalauttaan kromimaaleilla. Tulee kait aikalailla samaa pintaa mitä kromauksella. Ite oon uneksinut kanssa kromipinnasta ja oonkin käyny tuolla kuolaan... http://www.tuningstudio.fi/portal/tuote ... &section=c
Käykää kattoon ja kertokaa mitä mieltä ootte että kannattaako

Avatar
Helkku
Viestit: 401
Liittynyt: La Touko 22, 2004 12:00 am
Paikkakunta: pieni mutta pistävä

Viesti Kirjoittaja Helkku » Ma Helmi 23, 2009 8:53 pm

namihirmu69 kirjoitti:Suosittelen kromauksen sijaan ostaan kromimaalia tai käydä maalauttaan kromimaaleilla. Tulee kait aikalailla samaa pintaa mitä kromauksella. Ite oon uneksinut kanssa kromipinnasta ja oonkin käyny tuolla kuolaan... http://www.tuningstudio.fi/portal/tuote ... &section=c
Käykää kattoon ja kertokaa mitä mieltä ootte että kannattaako
Kyl se nyt vaan on niin että kromattu on kromattu ja sitä saa millään maalilla aikaan. Ja ainakin hyvin moni noista kromimaaleista on vielä aika heikosti kiiltäviä, pikemminkin haaleita.
Jos samaan hintaan saa niin itse kyllä ehdottomasti kromauttaisin.

Avatar
joukahainen-
Viestit: 358
Liittynyt: Pe Touko 30, 2008 12:00 am
Paikkakunta: SC57, PC25, Z50

Viesti Kirjoittaja joukahainen- » Ti Helmi 24, 2009 12:20 am

namihirmu69 kirjoitti:Suosittelen kromauksen sijaan ostaan kromimaalia tai käydä maalauttaan kromimaaleilla. Tulee
kait aikalailla samaa pintaa mitä kromauksella. Ite oon uneksinut kanssa kromipinnasta ja oonkin käyny tuolla kuolaan...



Luulo ei ole tiedon väärti. :freak2:

namihirmu69
Viestit: 2
Liittynyt: Ma Helmi 23, 2009 1:00 am

Viesti Kirjoittaja namihirmu69 » To Helmi 26, 2009 10:46 am

Lakka ei tartu kunnolla kiillotettuun pintaan ja todennäköisesti se alkaa kellastumaan jonkun ajan kuluttua. Lakka lähtee hilseilemään pienistäkin kiveniskuista tms. ja runko alkaa ruostumaan. Unohda sen rautarungon kiillotus.

Itellä oli aikoinaan ennen kun maalasin niin mopossa kiillotettu takahaarukka... kiilsi se hetken aikaa ja sit lähti ruostuun ja totesin ettei tosta lasta eikä p*skaa
Mutta sit oli hetken aikaa kiillotetut etupumput ja ne kiilsi ennen kuin maalasin koko mopon uusiks...

Avatar
MustaSurma
Viestit: 567
Liittynyt: To Heinä 12, 2007 12:00 am
Paikkakunta: GSX 1700 - työn alla, GS 450 - työn alla, "Bomberi" - myyty...

Viesti Kirjoittaja MustaSurma » Pe Helmi 27, 2009 12:18 am

namihirmu69 kirjoitti:Lakka ei tartu kunnolla kiillotettuun pintaan ja todennäköisesti se alkaa kellastumaan jonkun ajan kuluttua. Lakka lähtee hilseilemään pienistäkin kiveniskuista tms...
Vai riippuisko lakasta ja sen ominaisuuksista? Sehän voi olla niin että se Bileman paukkupullolakka ei ole esim. maalareiden ykkösjuttu ihan syystäkin... :upto:
**ttuile vaan..
Historia kirjoitti:...Musta surma vaati arviolta 25 miljoonaa kuolonuhria Euroopassa...
Iltalehti kirjoitti:Musta surma tappanut jo 40 al-Qaida-terroristia
..kokeillaanko?

Vastaa Viestiin