AVK:n mopo meni jollekkin toiselle, joten päätin että seuraava mopo tulee Porista. Matkaseuraksi suostuivat herrat pommikone ja Temo, ja kulkineeksi saatiin rokkenrollia tihkuva pommikoneen TRANSPORTER. Korvannon purkaamolle päästiin hyvissä ajoin ja heti kun auto oli parkissa, pääsi omistaja esittelemään paikat. Paikka oli ihan puhtaasti moponropaajan karkkikauppa. Hyllyt, seinät ja lattiat TURSUAVAT TAVARAA ja heti tekee mieli ostaa kaikkea, ihan vaan varmuuden vuoksi vaikka varastoon. Omistaja oli varsin mukava sälli ja palvelu hyvää. Kannattaa ehdottomasti käydä!
Se mitä tultiin hakemaan, oli työnnetty katseltavaksi esille. Moposta oli takavanne keretty myymään jollekkin sitä tarvitsevalle, joten alle laitettiin tallilta mukaan napattu PC31:sen KAKKOSVANNE niin että mopoa sai liikuteltua. Moottori oli kuulemma koekäytetty ja todettu toimivaksi, joten turhat renkaanpotkimiset jätettiin väliin. Vanne kiinni, MOPO PAKUUN ja nokka kohti Kirkkonummea.
Tallin pihalla sitten alettiin ihmetellä että mitä sitä tuli ostettua. Ainakin se näyttää ihan skootterilta, mutta miltäs se kuullostaa? No ei miltään, eihän se edes käynnisty.
EDESTÄ
ENEMMÄN SIVUSTA
MAALASITKO ITSE VAI...?
AIKAA EI OLE TUHLATTU ESIMERKIKSI SUOJAAMISEEN ENNEN MAALAUSTA. Nice job, pakko sanoa.
AJONÄKYMÄ
Tässä kuosissa mopo olikin tallissa pari kuukautta. Alunperin siitä piti tehdä orkkislookilla varustettu käyttöjopo mulle itselleni, niin että tyttöystävä käyttäisi ensi kesän tota mun PC31:stä. Mutta sitten ennen joulua ajatukset muuttuivat. Päätin antaa PC25:sen joululahjaksi emännälle, mutta sillä ehdolla että siitä tehdään soiva peli ensi kesäksi tyttöystävän ajatusten ja toiveiden mukaan. Ideat tulee tältä kauniimmalta puoliskolta, mä kerron vaihtoehdot millä ne voidaan toteuttaa ja neuvon että miten ne tapahtuu käytännössä. Mutta käytännön hommia mä en tee enempää kuin on pakko. Eli moposta tulee samalla opintomatka ropaukseen tyttöystävälle. Lähtökokemus on melkein nolla, mutta intoa on riittävästi.
Tähän joululahjaan mä sisällytin vielä FATBARIN JA ITSETEHDYT RAISERIT, vähän niinkuin lähtöpakettina rakentamiseen. Ja kyllä, raisereissa on ihan aavistuksen imelä kaiverrus: "Sydämellä, Ape".
Työkalut kouraan (ne toiset, ei niitä nahkaisia) ja PURKAMAAN. Päivän aikana moposta lähti KASA ROMUA irti ja vanha banaanin muotoinen keula vaihtui ehjään PC31:sen vastaavaan, ihan vain liikuttamisen helpottamiseksi. Aiemmin mopo meni suoraan kun stonga oli stopparia käännetty vasten.
Nyt tallissa makaa niin sanotusti hyvä aihio joka odottaa kiimaisesti uusia osia.
Ai mitä on tulossa? No jotain tähän suuntaan pääpiirteittäin:
- Todella reilu madallus
- Jatkettu orkkisswingi
- Koko keulapaketti jostain tuoreesta pyörästä
- Orkkistankin reilu muokkaus
- Pikkuinen hanuri

Onneksi mennään vasta tammikuuta... nimittäin tämän lisäksi oma PC31 on edelleen hyvin pahasti vaiheessa.