kiilloitetun alumiinin puhtaana pito

Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo

Avatar
serious-sam
Viestit: 3176
Liittynyt: Ti Touko 23, 2006 12:00 am
Paikkakunta: Vanhoja, kuten kuskikin

Viesti Kirjoittaja serious-sam » Ma Joulu 01, 2008 11:59 pm

hurZi kirjoitti:Millä viimeistelemällä olet saanut paremman lopputuloksen kun tolla autosolilla. Ite hinkannu aina autosolilla ja ihan ok tullu mutta ainahan se on kiva tietää jos jollain saa parempaa. Tällä hetkellä kiillottelen vanteita, yleensä oon hionu 4000 asti käsin mutta nyt meinasin että kokeilen noilla vahoilla aloittaa kun olen hionut johonkin tonniin asti. Mitä mieltä oot kuinka hienolla pitää hioo ennen ku alottaa vahoilla pulaamisen? Kyselen koska sulla tuntuu olevan kiillotus hallussa. Kiitos
noi pari mainitsemaani ainetta, eli tuo alumagic ja Autoglym metalpolish

nuo molemmat toimii hiton hyvin ihan sellaiseen pilkunvarmaan viimeistelyyn :) noihin molempiin verrattuna autosol on vaan niin hiton karkea tuohon ihan viimeiseen viimeistelyyn ja jotenkin se kiilto on sellainen tumman sävyinen. Sitten vaan seuraavana päivänä vielä se sinoli pintaan ja hillitön hinkkaaminen hyvällä puuvilla rätillä tai kiilloitusliinalla :)

Joskus aikaan kokeilin noihin jenkkien vanteiden kiilloitukseen noita paperien eroja ja tulin siihen tulokseen että 2000 hienompaa ei tarvi ollenkaan. Varsinkin jos ja kun on käytössä noita kunnon teollisuus kiilloitukseen tarkoitettuja vahoja.
Mulla on itselläni näihin kiilloitushommiin vahoja täältä:
http://www.snt-group.fi/norpol/finnish/ ... ounds.html

Noilla sen 2000 paperin jälkeen ensin ja sitten vaikka vielä autosolilla välissä ja loppuhomma joko sillä glymillä tai sitten sillä alumagicillä -> PERKELE MIKÄ KIILTO :D
Noita vahoja saatan vielä saada hommattua, jos niihin jollain on tarvetta.

Edit: Kuva mistä näkyy hiton hyvin ero... Etuvanne viimeistelty ja takavanne vasta vedetty muistaakseni just autosolilla...
Kuva

No joo, laitetaan vielä tämäkin, vaikka jossain toisessa topickissa jo laitoinkin... Näissä vanteissa meinasi kyllä usko loppua ja kestävyys käsistä, puhtaasti käsi duunina kiiltoon :)
Kuva

Avatar
hurZi
Viestit: 218
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 12:00 am
Paikkakunta: IRONHEAD

Viesti Kirjoittaja hurZi » Ti Joulu 02, 2008 7:37 am

Kiitti vinkeistä. Noita kuvia kun kun kattelee niin kummasti alkaa taas motivaatio kasvamaan hinkuttamiseen, vaikka se välillä mailmanlopun hommalta tuntuukin niin lopputulos palkitsee kun kunnolla tekee.

Avatar
joukahainen-
Viestit: 358
Liittynyt: Pe Touko 30, 2008 12:00 am
Paikkakunta: SC57, PC25, Z50

Viesti Kirjoittaja joukahainen- » To Joulu 04, 2008 8:18 pm

"Joissain piireissä myös kehutaan tenuun eli kaasutinsuojaan(etanoli) upottamista, tämän käsittelyn pitäisi hapettaa alumiini siten, että pintaan muodostuu läpinäkyvä alumiinia suojaava kerros."

Tästä kokemusta kellään?

Avatar
nsg
Viestit: 64
Liittynyt: Su Touko 23, 2004 12:00 am
Paikkakunta: CBR PC-25 vaihees

Viesti Kirjoittaja nsg » To Joulu 04, 2008 9:36 pm

joukahainen- kirjoitti:"Joissain piireissä myös kehutaan tenuun eli kaasutinsuojaan(etanoli) upottamista, tämän käsittelyn pitäisi hapettaa alumiini siten, että pintaan muodostuu läpinäkyvä alumiinia suojaava kerros."

Tästä kokemusta kellään?
= sinoli, josta oli aikasemmin puhetta.

Avatar
joukahainen-
Viestit: 358
Liittynyt: Pe Touko 30, 2008 12:00 am
Paikkakunta: SC57, PC25, Z50

Viesti Kirjoittaja joukahainen- » Pe Joulu 05, 2008 12:11 pm

=sinoli, josta oli aikasemmin puhetta.
eipä osunu aikasemmi omaa silmään :)

Tudmas
Viestit: 8
Liittynyt: La Maalis 01, 2008 1:00 am
Paikkakunta: Honta

Viesti Kirjoittaja Tudmas » Pe Joulu 05, 2008 1:12 pm

Ainakin omaan vaimentimeen tuo sinooli auttoi kummasti. Kunnolla vain rätillä märäksi ja kun on kuivunu niin liinalla varovasti kiillotus
--->awot'

Vastaa Viestiin