Alumiinirungon maalaus?

Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo

Hydrauli
Viestit: 27
Liittynyt: Ma Maalis 31, 2008 12:00 am
Paikkakunta: gsx750r

Alumiinirungon maalaus?

Viesti Kirjoittaja Hydrauli » Su Maalis 22, 2009 5:26 pm

Juu on käytetty söörtsiä mutta tuntuu olevan hieman ristiriitaista tietoa. Eli millä konstilla olette saaneet pysymään maalit alurungossa/vanteissa? Miellään kuulis omasta kokemuksesta veläpä vaikka muutama vuosi sitten maalatusta.
Löytys tuota inertta primer 5 hyllystä, pysyykö tuo mattaushionnan ja sinoli pyyhinnän jälkeen vai pitääkö vetää vaan happo+filleri ja pinta? Niin ja voiko ton inertan vetää ilman ongelmia hapon päälle?

Avatar
-AV-
Viestit: 207
Liittynyt: Ti Heinä 04, 2006 12:00 am
Paikkakunta: 2xH-D, fighteR1,exc 250

Re: Alumiinirungon maalaus?

Viesti Kirjoittaja -AV- » Su Maalis 22, 2009 7:37 pm

Hydrauli kirjoitti:Juu on käytetty söörtsiä mutta tuntuu olevan hieman ristiriitaista tietoa. Eli millä konstilla olette saaneet pysymään maalit alurungossa/vanteissa? Miellään kuulis omasta kokemuksesta veläpä vaikka muutama vuosi sitten maalatusta.
Löytys tuota inertta primer 5 hyllystä, pysyykö tuo mattaushionnan ja sinoli pyyhinnän jälkeen vai pitääkö vetää vaan happo+filleri ja pinta? Niin ja voiko ton inertan vetää ilman ongelmia hapon päälle?
Mä oon vetäny ensin happomaalin pohjaksi ja siihen väri päälle.. Viime talvena maalasin vanteet ja moottorin ja pysyi aivan hyvin ainakin yhden kesän..

Avatar
j_gi
Viestit: 317
Liittynyt: Su Maalis 05, 2006 1:00 am
Paikkakunta: YZ450F

Viesti Kirjoittaja j_gi » Su Maalis 22, 2009 8:10 pm

Hapoista en osaa sanoa mitään, mutta omasta pyörästä runko, takahaarukka, vanteet yms. hiekkapuhallettiin ja sen jälkeen pulverimaalattiin ja pinta on kestänyt täysin moitteetomana. Ei valittamista. Homma tehtiin Keväällä 2008, aika tasan vuosi sitten.

Hydrauli
Viestit: 27
Liittynyt: Ma Maalis 31, 2008 12:00 am
Paikkakunta: gsx750r

Viesti Kirjoittaja Hydrauli » Su Maalis 22, 2009 9:38 pm

En meinannu pulverimaalauttaa vaikka se olis ainaki kestävä.

Avatar
Thompson
Viestit: 186
Liittynyt: Pe Joulu 15, 2006 1:00 am

Viesti Kirjoittaja Thompson » Ma Maalis 23, 2009 8:19 am

Miksi et pulverimaalauta?

Avatar
GertMüller
Viestit: 2360
Liittynyt: Ma Elo 21, 2006 12:00 am
Paikkakunta: ZX10R+ ZX10RR+ R1+crf450r

Viesti Kirjoittaja GertMüller » Ma Maalis 23, 2009 3:57 pm

Thompson kirjoitti:Miksi et pulverimaalauta?
Tuon aloitusviestin perusteella saa sen käsityksen, että jätkä meinaa maalata itse, niin siksi varmaan tuo pulveri ei ole vaihtoehtona :-?
-Unknown Fighters SFC-

Hydrauli
Viestit: 27
Liittynyt: Ma Maalis 31, 2008 12:00 am
Paikkakunta: gsx750r

Viesti Kirjoittaja Hydrauli » Ma Maalis 23, 2009 4:12 pm

se on tylsä siis se pulverimaali.

markketo
Viestit: 86
Liittynyt: Ma Helmi 16, 2009 1:00 am

Viesti Kirjoittaja markketo » Ma Maalis 23, 2009 4:17 pm

Ameriikassa tekevät nykyään kaikkea hienoakin pulverilla, mutta suomesta ei oikein taida saada kun kysyntää on niin vähän.

Avatar
Thompson
Viestit: 186
Liittynyt: Pe Joulu 15, 2006 1:00 am

Viesti Kirjoittaja Thompson » Ma Maalis 23, 2009 4:22 pm

Ainakin Jyväskylän nurkilla toimiva Alsemet Oy maalaa aika laajalla värivalikoimalla. Itse kokeillut tässä kahden talven aikana reilua kymmentä eri väriä. Mutta jos hakusessa on candy ym. pinta niin sitten ruiskulla.

Ja hintaa omille osille tullut niin vähän että en edes miettinyt ruiskumaalausta (Runko + swingi 30€). Ainoana miinuspuolena on että joutuu laakerit poistamaan, mutta eipä sekään kovin iso homma ole.

markketo
Viestit: 86
Liittynyt: Ma Helmi 16, 2009 1:00 am

Viesti Kirjoittaja markketo » Ma Maalis 23, 2009 6:45 pm

Jokku laakerit saattaa jopa olla hintaviakin, mut se on sitten toinen asia. Oma pulveri oli melko kallis, mutta elämä on.

Jenkeissä tekevät myös pulverilla candyjä, flakeja, metalli- ja kromipintoja. Koskakohan mahtavat rantautua suomeen, vai mahtavatko koskaan?

jutila
Viestit: 1278
Liittynyt: To Huhti 02, 2009 12:00 am
Paikkakunta: Muutama i/ö, gsx, dr, turbo katana, 380gt & muutama pv

Viesti Kirjoittaja jutila » Pe Helmi 24, 2012 6:46 pm

Pitäs gikserin alurunko valmistella pulveriin..
Kannattaako puhistukseen/pinnan rikkomiseen käyttää muuta menetelmää ku lasikuulaa? Vetääkö esim hiekka liian karkeaksi? Soodalla kans porukka puhistellu, mutta ei ilmeisesti anna yhtä hyvää tartuntaa ku lasikuula?
Vai riittääkö periaatteessa vaan rungon perusteellinen putsaus ja mattaus karhialla karhunkielellä?
Ei o oikeen tarjontaa nuista lasikuulapaikoista oulun alueella. :freak2:
"Can't feel the beating, can't beat the feeling"

Avatar
rgv
Viestit: 184
Liittynyt: Ke Kesä 27, 2007 12:00 am
Paikkakunta: RGV250, 1/2 1100gsxrwasserbruut, K71000

Viesti Kirjoittaja rgv » Pe Helmi 24, 2012 8:57 pm

Karhunkielellä nuoleminen riittää hyvin ja sitten kunnon rasvanpoistopesu. Eivät taida kaikki pulverimaalarit välittää putsata niitä, jos asiakas tuonu maalausvalmiina. Ite puhallettiin ja hinkattiin viimisen päälle maalit pois, jonka jälkeen rasvanpoistopesu ja pakattiin kamat uusiin roskasäkkeihin ja vietiin maalarille. Kaveri kehu kun kerrankin sai vaan maalata, eikä tarvinnu ruveta kikkailemaan rasvanpoistolla ja uusintamaalauksilla.

Avatar
clawfinger
Viestit: 588
Liittynyt: Ti Tammi 24, 2006 1:00 am
Paikkakunta: R1-T

Viesti Kirjoittaja clawfinger » Pe Helmi 24, 2012 9:14 pm

Ite vedin ferrexiä ja tinneriä sekasin ruiskuun ja hyvin on pysynyt. :lol: :lol: En suosittele kuitenkaan jos meinaa kunnolla tehdä.

Avatar
cybress
Viestit: 3027
Liittynyt: Ke Marras 28, 2007 1:00 am

Viesti Kirjoittaja cybress » Pe Helmi 24, 2012 11:14 pm

jutila kirjoitti:Pitäs gikserin alurunko valmistella pulveriin..
Kannattaako puhistukseen/pinnan rikkomiseen käyttää muuta menetelmää ku lasikuulaa? Vetääkö esim hiekka liian karkeaksi? Soodalla kans porukka puhistellu, mutta ei ilmeisesti anna yhtä hyvää tartuntaa ku lasikuula?
Vai riittääkö periaatteessa vaan rungon perusteellinen putsaus ja mattaus karhialla karhunkielellä?
Ei o oikeen tarjontaa nuista lasikuulapaikoista oulun alueella. :freak2:

kellossa puhaltavat lasikuulalla...

jutila
Viestit: 1278
Liittynyt: To Huhti 02, 2009 12:00 am
Paikkakunta: Muutama i/ö, gsx, dr, turbo katana, 380gt & muutama pv

Viesti Kirjoittaja jutila » La Helmi 25, 2012 5:37 pm

Voi olla että pitää tuonne kelloon viedä. Pitäs saaha vaan eka tuo runko putsattua 20vuojen ketjurasvaöljypaskasta ees suurinpiirtein. :nono:
Mites sitte tuo paikkojen suojaus? Pultit toki kaikkiin kierteisiin ja laakeripesät rikoilla suojailla, mutta kestääke esim alumiiniteippi runkonumeron ym. päällä?
"Can't feel the beating, can't beat the feeling"

Vastaa Viestiin