Alumiinirungon maalaus?
Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo
-
- Viestit: 27
- Liittynyt: Ma Maalis 31, 2008 12:00 am
- Paikkakunta: gsx750r
Alumiinirungon maalaus?
Juu on käytetty söörtsiä mutta tuntuu olevan hieman ristiriitaista tietoa. Eli millä konstilla olette saaneet pysymään maalit alurungossa/vanteissa? Miellään kuulis omasta kokemuksesta veläpä vaikka muutama vuosi sitten maalatusta.
Löytys tuota inertta primer 5 hyllystä, pysyykö tuo mattaushionnan ja sinoli pyyhinnän jälkeen vai pitääkö vetää vaan happo+filleri ja pinta? Niin ja voiko ton inertan vetää ilman ongelmia hapon päälle?
Löytys tuota inertta primer 5 hyllystä, pysyykö tuo mattaushionnan ja sinoli pyyhinnän jälkeen vai pitääkö vetää vaan happo+filleri ja pinta? Niin ja voiko ton inertan vetää ilman ongelmia hapon päälle?
- -AV-
- Viestit: 207
- Liittynyt: Ti Heinä 04, 2006 12:00 am
- Paikkakunta: 2xH-D, fighteR1,exc 250
Re: Alumiinirungon maalaus?
Mä oon vetäny ensin happomaalin pohjaksi ja siihen väri päälle.. Viime talvena maalasin vanteet ja moottorin ja pysyi aivan hyvin ainakin yhden kesän..Hydrauli kirjoitti:Juu on käytetty söörtsiä mutta tuntuu olevan hieman ristiriitaista tietoa. Eli millä konstilla olette saaneet pysymään maalit alurungossa/vanteissa? Miellään kuulis omasta kokemuksesta veläpä vaikka muutama vuosi sitten maalatusta.
Löytys tuota inertta primer 5 hyllystä, pysyykö tuo mattaushionnan ja sinoli pyyhinnän jälkeen vai pitääkö vetää vaan happo+filleri ja pinta? Niin ja voiko ton inertan vetää ilman ongelmia hapon päälle?
- j_gi
- Viestit: 317
- Liittynyt: Su Maalis 05, 2006 1:00 am
- Paikkakunta: YZ450F
- Thompson
- Viestit: 186
- Liittynyt: Pe Joulu 15, 2006 1:00 am
- GertMüller
- Viestit: 2360
- Liittynyt: Ma Elo 21, 2006 12:00 am
- Paikkakunta: ZX10R+ ZX10RR+ R1+crf450r
- Thompson
- Viestit: 186
- Liittynyt: Pe Joulu 15, 2006 1:00 am
Ainakin Jyväskylän nurkilla toimiva Alsemet Oy maalaa aika laajalla värivalikoimalla. Itse kokeillut tässä kahden talven aikana reilua kymmentä eri väriä. Mutta jos hakusessa on candy ym. pinta niin sitten ruiskulla.
Ja hintaa omille osille tullut niin vähän että en edes miettinyt ruiskumaalausta (Runko + swingi 30€). Ainoana miinuspuolena on että joutuu laakerit poistamaan, mutta eipä sekään kovin iso homma ole.
Ja hintaa omille osille tullut niin vähän että en edes miettinyt ruiskumaalausta (Runko + swingi 30€). Ainoana miinuspuolena on että joutuu laakerit poistamaan, mutta eipä sekään kovin iso homma ole.
-
- Viestit: 86
- Liittynyt: Ma Helmi 16, 2009 1:00 am
-
- Viestit: 1278
- Liittynyt: To Huhti 02, 2009 12:00 am
- Paikkakunta: Muutama i/ö, gsx, dr, turbo katana, 380gt & muutama pv
Pitäs gikserin alurunko valmistella pulveriin..
Kannattaako puhistukseen/pinnan rikkomiseen käyttää muuta menetelmää ku lasikuulaa? Vetääkö esim hiekka liian karkeaksi? Soodalla kans porukka puhistellu, mutta ei ilmeisesti anna yhtä hyvää tartuntaa ku lasikuula?
Vai riittääkö periaatteessa vaan rungon perusteellinen putsaus ja mattaus karhialla karhunkielellä?
Ei o oikeen tarjontaa nuista lasikuulapaikoista oulun alueella.
Kannattaako puhistukseen/pinnan rikkomiseen käyttää muuta menetelmää ku lasikuulaa? Vetääkö esim hiekka liian karkeaksi? Soodalla kans porukka puhistellu, mutta ei ilmeisesti anna yhtä hyvää tartuntaa ku lasikuula?
Vai riittääkö periaatteessa vaan rungon perusteellinen putsaus ja mattaus karhialla karhunkielellä?
Ei o oikeen tarjontaa nuista lasikuulapaikoista oulun alueella.
"Can't feel the beating, can't beat the feeling"
- rgv
- Viestit: 184
- Liittynyt: Ke Kesä 27, 2007 12:00 am
- Paikkakunta: RGV250, 1/2 1100gsxrwasserbruut, K71000
Karhunkielellä nuoleminen riittää hyvin ja sitten kunnon rasvanpoistopesu. Eivät taida kaikki pulverimaalarit välittää putsata niitä, jos asiakas tuonu maalausvalmiina. Ite puhallettiin ja hinkattiin viimisen päälle maalit pois, jonka jälkeen rasvanpoistopesu ja pakattiin kamat uusiin roskasäkkeihin ja vietiin maalarille. Kaveri kehu kun kerrankin sai vaan maalata, eikä tarvinnu ruveta kikkailemaan rasvanpoistolla ja uusintamaalauksilla.
- clawfinger
- Viestit: 588
- Liittynyt: Ti Tammi 24, 2006 1:00 am
- Paikkakunta: R1-T
- cybress
- Viestit: 3027
- Liittynyt: Ke Marras 28, 2007 1:00 am
jutila kirjoitti:Pitäs gikserin alurunko valmistella pulveriin..
Kannattaako puhistukseen/pinnan rikkomiseen käyttää muuta menetelmää ku lasikuulaa? Vetääkö esim hiekka liian karkeaksi? Soodalla kans porukka puhistellu, mutta ei ilmeisesti anna yhtä hyvää tartuntaa ku lasikuula?
Vai riittääkö periaatteessa vaan rungon perusteellinen putsaus ja mattaus karhialla karhunkielellä?
Ei o oikeen tarjontaa nuista lasikuulapaikoista oulun alueella.![]()
kellossa puhaltavat lasikuulalla...
-
- Viestit: 1278
- Liittynyt: To Huhti 02, 2009 12:00 am
- Paikkakunta: Muutama i/ö, gsx, dr, turbo katana, 380gt & muutama pv
Voi olla että pitää tuonne kelloon viedä. Pitäs saaha vaan eka tuo runko putsattua 20vuojen ketjurasvaöljypaskasta ees suurinpiirtein.
Mites sitte tuo paikkojen suojaus? Pultit toki kaikkiin kierteisiin ja laakeripesät rikoilla suojailla, mutta kestääke esim alumiiniteippi runkonumeron ym. päällä?
Mites sitte tuo paikkojen suojaus? Pultit toki kaikkiin kierteisiin ja laakeripesät rikoilla suojailla, mutta kestääke esim alumiiniteippi runkonumeron ym. päällä?
"Can't feel the beating, can't beat the feeling"