Riippuu aikapaljon ajoasennosta ja pyörästä ja ties mistä mutta ainakin itsellä kerää vielä ihan hyvää vauhtia nopeutta jos istualteen tangon YLI näkee eteensä, tiedä sitten mitä tuo takaa näkeminen tarkoittaa, harvemmin sitä etupuoleltakaan katsellaanmde kirjoitti:Voisko joku antaa vinkkejä balance pointin löytämiseen? Nostan yleensä kolmosella ja annan nousta niin etten nippanappa nää stongan takaa eteen. Pitääkö tästä vielä nostaa paljonkin? Onko bp ja ympärikeulimisen raja "lähekkäin"?
kuinka keulitaan??
Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo
- trumpetisti
- Ghost Slider
Tuosta balacepointista: Ite olen pitäny sellasta nyrkkisääntöä että jos kyykyllä tai motolla/enskalla vielä näkee pyörän etupään yli eteensä niin silloin saa vielä rohkeasti ottaa kulmaa lisää.
Balanse alkaa löytymään siinä kohtaa kun motolla katselee eteensä sarven ali, omasta kainalostaan jommalta kummalta puolen tankkia. Siloin etupumput on melkeen jo tien suuntasesti.
Kyykyllä kun silmät on suurinpiistein omien käsien kohdalla ja katselee sivusta tulevaa tiestöä niin silloin alkaa olemaan kulma kohdillaan.
Nämä "kiintopisteet" on tietty riippuvaisia kuskin pituudesta. Nämä esimerkit on 180 senttiselle kuskille.
Jarrunkäytöstä: Hitaassa vauhdissa (alle 50km/h) jarrunkäyttö tuntuu ainakin musta hyvältä ja siihen on hyvä tuntuma, ja sen käytön vaikutuksen tuntee. Mutta tuosta kovemmasta vauhdista jarrun käyttö ei enää tunnu niin luontevalta ja tuntumakin katoaa. Sillon pidän jalkaa jarrulla enää varotoimenpiteenä ja yritän pärjätä moottorijarrulla. Samalla luonnollisesti hiukan tinkien kulmasta. Muutenkin toi laikka punasena keuliminen ei tunnu enää niin järkevältä.
Balanse alkaa löytymään siinä kohtaa kun motolla katselee eteensä sarven ali, omasta kainalostaan jommalta kummalta puolen tankkia. Siloin etupumput on melkeen jo tien suuntasesti.
Kyykyllä kun silmät on suurinpiistein omien käsien kohdalla ja katselee sivusta tulevaa tiestöä niin silloin alkaa olemaan kulma kohdillaan.
Nämä "kiintopisteet" on tietty riippuvaisia kuskin pituudesta. Nämä esimerkit on 180 senttiselle kuskille.
Jarrunkäytöstä: Hitaassa vauhdissa (alle 50km/h) jarrunkäyttö tuntuu ainakin musta hyvältä ja siihen on hyvä tuntuma, ja sen käytön vaikutuksen tuntee. Mutta tuosta kovemmasta vauhdista jarrun käyttö ei enää tunnu niin luontevalta ja tuntumakin katoaa. Sillon pidän jalkaa jarrulla enää varotoimenpiteenä ja yritän pärjätä moottorijarrulla. Samalla luonnollisesti hiukan tinkien kulmasta. Muutenkin toi laikka punasena keuliminen ei tunnu enää niin järkevältä.
- tmz
- Viesti:
-
timosilakka
mopokewl
Voisko joku antaa vinkkii millai saisin keulan hyvin ilmaan!! ja pyörähän on derbi jossa on arrowin tehaari joten ottaa aika hyvän piikin
vaan ykkösellä mä saan keulan ilmaan ja oon menny sillai ympäriki mutta mites se kakkoselle vaihtaminen onnistuu näin mopossa ku tehoja ei liikaa ole??
-KIITOS-
-ja tiedän että olen evo ei sitä enää tarvi tulla sanoon:D:D
vaan ykkösellä mä saan keulan ilmaan ja oon menny sillai ympäriki mutta mites se kakkoselle vaihtaminen onnistuu näin mopossa ku tehoja ei liikaa ole??
-KIITOS-
-ja tiedän että olen evo ei sitä enää tarvi tulla sanoon:D:D
- Niinvarmaanjoo
- GertMüller
Eikö sitä voi arvoida tai vaikka kokeilla, kun tietää mikä vaihde ja mitkä kierrokset noin suurinpiirteinjerkku101 kirjoitti:tohon on hankala vastata ku mul ottaa vauhdin eturenkaastjompe kirjoitti:Kysytääs vähän tyhmiä...Kuinka kovasta vauhdista jengi on vetänyt kilpeä katuun???![]()
![]()
-Unknown Fighters SFC-
- Los_Bastardos
toi kovasta vauhdista kulman hakeminen om muuten saatan kovaa touhua, arvostan todella paljon niitä jotka raapasee 12'0 kovista kyydeistä
WHEN IN DOUBT THROTTLE OUT
www.lbstunts.blogspot.com
www.lbstunts.blogspot.com
-
gsx-f750
mites tiukalle/löysälle tuo takajousitus kantsii säätää kun lähtee ekan kerran harjottelemaan keuloja? Vielä ei oo ainakaan ihmeemmin etunen irronnut vaikka yritystä on ollut... takanen rupee vaan suttaamaan eikä keula nouse
Tuolta lueskelinkin jo et pitäis takasen paineet olla normia alhasemmat. tuntuu vaan tuo takajousi olevan aika jäykällään ku on edellinen ajanu ilmeisesti paljon kaks päällä tai sit ollu elopainoa "hieman" enemmän. eiks alottelu vaihees oo helpompaa jos toi jousi on hieman löysemmällään ja takasen paineet matalat=>sais kitkaa enemmän takapyörälle=>nousis helpommin?? mulla ku tossa -93 vanhuksessa ei tehoa oo niin kovin paljon mut massaa on taas sitäkin enemmän...
-
suski750-f
gsx-f750 kirjoitti:mites tiukalle/löysälle tuo takajousitus kantsii säätää kun lähtee ekan kerran harjottelemaan keuloja? Vielä ei oo ainakaan ihmeemmin etunen irronnut vaikka yritystä on ollut... takanen rupee vaan suttaamaan eikä keula nouseTuolta lueskelinkin jo et pitäis takasen paineet olla normia alhasemmat. tuntuu vaan tuo takajousi olevan aika jäykällään ku on edellinen ajanu ilmeisesti paljon kaks päällä tai sit ollu elopainoa "hieman" enemmän. eiks alottelu vaihees oo helpompaa jos toi jousi on hieman löysemmällään ja takasen paineet matalat=>sais kitkaa enemmän takapyörälle=>nousis helpommin?? mulla ku tossa -93 vanhuksessa ei tehoa oo niin kovin paljon mut massaa on taas sitäkin enemmän...
![]()
säädä siitä pikasäädöstä vaan pehmeemmäx perää.. ja paineita renkulista alemmas.. kyl sillä lehmälläki hytti nousee mutta ei vaan nii helpolla..
normi settiä eli ykkösel 30kmh vauhtia ja joko kaasua pumppaamalla tai kytkimellä etunen yläs ja heti kuivana kakkonen pesään.. reeniä x 100 nii kyl ne siitä siivut alkaa pitenee
poliisi on parasta huumetta