Takajarru stongaan!?
Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo
-
Tomppa125
- Viestit: 7
- Liittynyt: Ke Elo 21, 2013 5:12 pm
Re: Takajarru stongaan!?
Osaisko kukaan sanoo että miten olis helpoin tapa ilmata käppäri jos laittaa takasatulaan pidemmän banjopultin ja siihen kaks jarruletkua? Eli toinen kahvalta ja toinen jalkajarrulta.
- Juusoo
- Viestit: 197
- Liittynyt: Ke Touko 01, 2013 9:05 pm
- Paikkakunta: GSX-R1000 K5
Re: Takajarru stongaan!?
Ei toimi, sun pitää tehä jalkajarrun pääsylkkään adapteri banjopultille, kahvalta letku siihen niin saa toimimaan
-
Tomppa125
- Viestit: 7
- Liittynyt: Ke Elo 21, 2013 5:12 pm
Re: Takajarru stongaan!?
Auttakaas käppärin kanssa ku ei suostu millään ilmaantumaan.. satulana brembon nelimäntänen ja kahvana cagiva mitosta brembon kahva, ei vuoda mistään nestettä eikä myöskään pitäis höriä ilmaa mistään mutta silti ei vaan suostu ilmaantumaan..
- T.A
- Viestit: 1377
- Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 1:00 am
- Paikkakunta: gpz 500,smr 511
Re: Takajarru stongaan!?
Laita kahva ilmauksen ajaksi oikein päin tankoon ellei ole ollut ja varmista, että jarrusatulan ilmausnippa on satulan ylin kohta ilmauksen aikana. Näillä konstein on jo 5 eri käsijarru viritystä aina saanut helposti ilmattua.
-
Bad Jake
- Viestit: 142
- Liittynyt: To Tammi 24, 2002 1:00 am
Re: Takajarru stongaan!?
Kahva on varmaankin tyhjä, joten se ei lähde "vetämään". Itse täytin kahvan niin että jarrunestesäiliö oli kiinni, jarruletkun nippa/reikä taivasta kohti ja letku irti. Liruttelin injektioruiskulla kahvasta jarruletkun aukon täyteen nestettä ja pumppasin kahvaa -> neste lirahti kahvan sisään ja jatkoin tätä niin kauan ette kahva enää imenyt nestettä jarruletkun reiästä. Sitten jarruletku ruiskulla täyteen jarrunestettä, letku kiinni ja kahvssa alkoi heti olla tuntoa. Tuon jälkeen ilmaaminen on ihan peruskauraa kun kahvan saa vain vetämään.Tomppa125 kirjoitti:Auttakaas käppärin kanssa ku ei suostu millään ilmaantumaan.. satulana brembon nelimäntänen ja kahvana cagiva mitosta brembon kahva, ei vuoda mistään nestettä eikä myöskään pitäis höriä ilmaa mistään mutta silti ei vaan suostu ilmaantumaan..![]()
-
Tomppa125
- Viestit: 7
- Liittynyt: Ke Elo 21, 2013 5:12 pm
Re: Takajarru stongaan!?
sylinteri on täynnä nestettä ja oon ilmannu jo pari tuntia tota sillai että sylinteri on ollu oikeinpäin ja ilmausruuvi on ylin kohta satulassa..
- T.A
- Viestit: 1377
- Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 1:00 am
- Paikkakunta: gpz 500,smr 511
Re: Takajarru stongaan!?
Kannattaa myös ilmataskujen varalta levittää männät niin kauas,kun voi ja laittaa palojen väliin joku sopiva palikka ettei männät pääse painumaan ulos. Itsellä, joskus tuokin auttanut, kun on pitäyt kauan tapella.
-
Bad Jake
- Viestit: 142
- Liittynyt: To Tammi 24, 2002 1:00 am
Re: Takajarru stongaan!?
Keskity siihen puristajaan, siellä se ilma seisoo. Tee kuten tuossa aiemmin kirjoitin että saat puristajaan eloa, ei se muuten lähde ilmautumaan jos puristaja ei vedä.Tomppa125 kirjoitti:sylinteri on täynnä nestettä ja oon ilmannu jo pari tuntia tota sillai että sylinteri on ollu oikeinpäin ja ilmausruuvi on ylin kohta satulassa..
-
Tomppa125
- Viestit: 7
- Liittynyt: Ke Elo 21, 2013 5:12 pm
Re: Takajarru stongaan!?
Eli sen takia ei kerään painettakaan yhtään?
-
Bad Jake
- Viestit: 142
- Liittynyt: To Tammi 24, 2002 1:00 am
Re: Takajarru stongaan!?
Juuri näin.Tomppa125 kirjoitti:Eli sen takia ei kerään painettakaan yhtään?
- S^X
- Viestit: 1048
- Liittynyt: Ke Syys 06, 2006 12:00 am
- Paikkakunta: K5 ja 636
Re: Takajarru stongaan!?

Tollanen tuli neppailtua.
Kokeneemmat vois kertoa menikö tossa nyt joku suoraan vituiksi vai pitäisikö tuon kestää
Prikat on väliaikaisesti jotta sain shimmattua satulan levyyn nähden kohalleen,teen tuohon vielä kiinteät holkit mitkä vielä hepsaan adapteriin kiinni,ei jaksanut "billettiä" rueta tekemään.
- Juusoo
- Viestit: 197
- Liittynyt: Ke Touko 01, 2013 9:05 pm
- Paikkakunta: GSX-R1000 K5
Re: Takajarru stongaan!?
Ihan pätevältä vaikuttaa. Swingejä on joskus paskaks menny tollasilla adaptereilla varsinkin jos on kahdella satulalla ollut, itsellä gixerissä ollut samanlainen pari kesää eikä ongelmia.S^X kirjoitti:
Tollanen tuli neppailtua.
Kokeneemmat vois kertoa menikö tossa nyt joku suoraan vituiksi vai pitäisikö tuon kestää![]()
Prikat on väliaikaisesti jotta sain shimmattua satulan levyyn nähden kohalleen,teen tuohon vielä kiinteät holkit mitkä vielä hepsaan adapteriin kiinni,ei jaksanut "billettiä" rueta tekemään.
-
bastard666
- Viestit: 57
- Liittynyt: To Touko 24, 2012 12:00 am
Re: Takajarru stongaan!?
Kertokaas nyt kun en mistään suoraa vastausta löytänyt, että miten paljon eroaa yksi tai kaksi satulaa käppärissä. Eli tässä kahden vaiheilla tuleeko f4iihin duali vai triple adapteri. Lähinnä se että tekeekö yhdellä mitään ja onko kaksi isoa jo hipaisusta lukossa?
- Juusoo
- Viestit: 197
- Liittynyt: Ke Touko 01, 2013 9:05 pm
- Paikkakunta: GSX-R1000 K5
Re: Takajarru stongaan!?
Riippuu paljon myös jarrulaikan koosta. Itestä tuntuu turhan tehottomalta yks nelimäntänen+vakiolevy, sama jalkajarrussa vakio kaksmäntäisellä, joten ens kesäks laitan vaan ison laikan. Oon kokeillut tollasta settiä ja ihan erilainen ajaa kun pienellä levyllä, ne etujarrusatulat kun on suunniteltu toimimaan ison levyn kanssa niin sellasella parhaiten tehoa. Tämä on tosin vähän ajotyyli ja pyöräkohtaistakin, kovassa ja vauhdikkaassa ajossa ei välttämättä tee mitään 300mm laikalla ja kolmella satulalla, mutta tyhjispyörittelyssä auttaa paljon jos tehokkaat jarrut. Ite kun k5 gixerillä ajan ja siinä ei alavääntöä ole ihan liikaa, niin tyhjis circlepyörityksessä siinä 4000rpm paikkeilla, joten vaatii jarruiltakin paljon. Lisäks tuo isompi laikka pysyy paljon viileämpänä kuin vakio, oisko kolme vai neljä vakiolaikkaa mennyt kieroks/haljennut tai pahasti urille parissa vuodessa kahdesta eri pyörästä stunttihommissa
Kaks satulaa käppärissä tulee just nimenomaan sellanen että menee vauhdista kuin vauhdista aika kevyesti lukkoon, mutta kaikkeen tottuu.
- joukahainen-
- Viestit: 358
- Liittynyt: Pe Touko 30, 2008 12:00 am
- Paikkakunta: SC57, PC25, Z50
Re: Takajarru stongaan!?
Noniin, pitäis saada rakennettua käppäri f2:seen, mitä settejä suosittelette?