vajatahtiset haisee

Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo

Vastaa Viestiin
kossu
Viestit: 105
Liittynyt: To Heinä 07, 2005 12:00 am
Paikkakunta: R1

Viesti Kirjoittaja kossu » Ma Touko 08, 2006 6:19 pm

Kyllä se on siltikinvaan niin , että jos pyörällä ajaa , niin saa se olla jotenkin ees "mukava" . Ominaisuuksiltaan siis - ettei tuollasia "valoatkasia" tehopiikkeä tartte olla.
Nykytekniikallahan koitetaan päästä eroon niistä , ja saada laajat vääntökäyrät , sivistynyrt käytös ja tehon käyttö ominaisuudet.
Piikit tehokäyrissä on lähinnä vaarallisia,ja epämiellyttäviä repimisiä.

Kunnon iso 4 tahti, vaikka hyvintoimivalla turbolla , polkee suohon kakstahtien hermostuttavan räpätyksen ja repimiset. Sivussa myös hajut on history .
Ymmärrän jos kuitenkin joku noistakin pitää toisaalta , saahan niitä kakstahteja rassailla jatkuvaan mm , siis jos siittä pitää - niin ok .
Mut jos haluaa ajella oikeella bikellä , niin .. miten on ?
Topikki on nyt vähän ohi alkuperäisestä asiasta, hajustahan juttelu lähti - ollaan jo tehon repivyydessä - mutta menköön samassa.
Haju on haju , se on nyt todistettu ja siitähän ei päästä eroon kakstahdeista luopumatta - ite ainakin oisin valmis vaikka heti - samoin kun vanhoista diiselautoista haisemasta . :nono:

Hyi sanon minä :blah:

Avatar
-Zone-
Viestit: 336
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 1:00 am

Viesti Kirjoittaja -Zone- » Ma Touko 08, 2006 10:02 pm

Toinen tykkää (iso)äidistä ja toinen tyttärestä. Mulle ei sovellu 4T-motti. (=tylsää) Entäs sitten joku HD:n vääntökone..= vielä tylsempää.
Ei mitään hohtoo ajossa ja voi jopa nukahtaa... Sekin on muuten vaarallista.
Vertaankin 2T ja 4T motteja aina perinteisiin hevosiin. 2T on villiori nuoruuden voimissaan ja 4T löntystää hampaattoma teuraaksi.
Jos joku tykkää traktoreista, niin ostais sitten sellaisen. Mulle ei sovi. Pitää repiä niin, että tuntuu munaskuissa saakka. Mitä enemmän pyörä potkii, sitä parempi. Ai, ai kun olis tehokäyrä vieläkin jyrkempi! :firing:

Avatar
Entropia
Viestit: 633
Liittynyt: To Maalis 02, 2006 1:00 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Entropia » Pe Touko 12, 2006 10:12 pm

kyllä se 2-t:n piikki on mukava, mutta isompi kuutioinen [lue: yli 300cc] pitää kyllä olla nelari...ja onhan nelari supersporteissaki tehopiikki...tosiaankin, tylsäki kävis, jos ei olis...:upto:

Avatar
rosvoroope
Viestit: 680
Liittynyt: Su Touko 16, 2004 12:00 am
Paikkakunta: KX500

Viesti Kirjoittaja rosvoroope » Pe Touko 12, 2006 11:48 pm

-Zone- kirjoitti:
rosvoroope kirjoitti:
VoiD kirjoitti:joku 600cc 2t voi olla tehopiikin aikana jo vaikea hallita :freak2:
Minkä vitun tehopiikin?
4T-miehille ei tehopiikki ole tuttu. Nimen omaan tehopiikki on juuri se ominaisuus 2T-moottorissa, josta tykkään. 2T-Motocross koneissa jopa.. Ah, niin nautinnollinen! :P
Mikäli en 80-luvun lainapyörä-testiäni kauheasti muista väärin, niin 500cc RG gamma tehtaan virityssarjalla = 9500rpm asti ei tapahdu juuri mitään ja sitten kuin valokatkaisijasta kaikki kaakit ulos. Yippee!!! :blah:
Tarkoitin tuolla kommentilla kyllä sitä että yleensä tuon kokoinen 2-t esim. mth vetää kyllä tyhjäkäynniltä asti niin perkeleesti.
Eri asia onkin sitten juurikin tuollainen monisylinterinen korkeaviritteinen ratapeli,siinä on sykettä :blah:
Minulla on KAWASAKI!! There`s no easy way out
NOWHERE FAST <br>

KooTeePee
Viestit: 539
Liittynyt: Pe Loka 17, 2003 12:00 am

Viesti Kirjoittaja KooTeePee » To Touko 25, 2006 1:58 pm

Tää keksustelu on näköjään vaihtunu tuolta topikin otsikon ajatuksesta tehoon. Haaju on kyl "makuasia" vaikka onkin hajuasia - teho taas sensijaa on selvemmin tunnettavissa , onks siitä helpompi kiistellä kun siihen tää on mennyt. Kuin vaan - samase :a:

Avatar
Keeko
Viestit: 109
Liittynyt: Pe Joulu 02, 2005 1:00 am
Paikkakunta: Stunzuki Tohtori kuuspual

Viesti Kirjoittaja Keeko » To Touko 25, 2006 7:12 pm

Heh :lol: ikuinen taistelu käynnissä. Muistan kun enollani oli joskus neuvosto aikoina 500cc 2-t kyykkis kyllä se meni niin perkeleesti. Mutta olin tuolloin räkätappi joten kaikki mitkä meni kävely vauhtia kovempaa meni lujaa :P . Lisätään "kolmaspyörä" kehiin miltä tuntuisi kiertomäntämoottorinen pyörä sais ainakin huudattaa ja ois näille 2-t pojille mieleen. Ja jos sellaisia on niin kuvia kehiin.
http://www.bomber.fi/modules.php?name=g ... emId=39795 Projkti valmis... toistaiseksi.<br>(päivitetty 8.7.2008)

Avatar
-Zone-
Viestit: 336
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 1:00 am

Viesti Kirjoittaja -Zone- » To Touko 25, 2006 9:40 pm


Avatar
Keeko
Viestit: 109
Liittynyt: Pe Joulu 02, 2005 1:00 am
Paikkakunta: Stunzuki Tohtori kuuspual

Viesti Kirjoittaja Keeko » To Touko 25, 2006 10:14 pm

Tollanen ois komee.
http://www.bomber.fi/modules.php?name=g ... emId=39795 Projkti valmis... toistaiseksi.<br>(päivitetty 8.7.2008)

RuSSu
Viestit: 419
Liittynyt: Ti Joulu 16, 2003 1:00 am
Paikkakunta: Joskus..

Viesti Kirjoittaja RuSSu » To Touko 25, 2006 10:18 pm

Miten lienee noissa sitten kestävyyden laita?

Avatar
-Zone-
Viestit: 336
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 1:00 am

Viesti Kirjoittaja -Zone- » To Touko 25, 2006 10:33 pm


headshot
Viestit: 2
Liittynyt: Ma Marras 14, 2005 1:00 am
Paikkakunta: Rieju RR Spike

Viesti Kirjoittaja headshot » Pe Kesä 23, 2006 9:11 pm

Tehopiikki kun iskee niin keula nousee niin mukavasti, että :burnout: siinä sanoo ohimessä heipat 4-tahti piikeile :wavey: :firing:

Neutraali
Viestit: 134
Liittynyt: To Joulu 15, 2005 1:00 am
Paikkakunta: Ei oleeee!

Viesti Kirjoittaja Neutraali » La Kesä 24, 2006 1:45 pm

headshot kirjoitti:Tehopiikki kun iskee niin keula nousee niin mukavasti, että :burnout: siinä sanoo ohimessä heipat 4-tahti piikeile :wavey: :firing:
Eihä? ihaks tosi? :freak:




:nono:

kossu
Viestit: 105
Liittynyt: To Heinä 07, 2005 12:00 am
Paikkakunta: R1

Viesti Kirjoittaja kossu » Ke Kesä 28, 2006 6:44 pm

No onneksi kukaan ei ole voinu alkaa väittämään ettei kakstahti haise yleisestiottaen , ei ole koittanu kumota tosiasiaa.
Tuo vankkeli ollu kanssa aikapaksa, loppuhan niittenkin teko jo silloin muutamaan vuoteen. Autojakin ollut, täysiä paskoja.
Tajuisivat sen kakstahtisten kans saman, että koittasivat päästä eroon niistäkin, ettei ne yksinkertasesti tekis niitä enää... ja maailma pelastuu :wavey:
Kannatan isoja veroja, ja käyttömaksuja kakstahtisille :wavey:

Avatar
Hätävara
Viestit: 167
Liittynyt: To Touko 26, 2005 12:00 am

Viesti Kirjoittaja Hätävara » Ke Kesä 28, 2006 8:48 pm

kossu kirjoitti:No onneksi kukaan ei ole voinu alkaa väittämään ettei kakstahti haise yleisestiottaen , ei ole koittanu kumota tosiasiaa.
Tuo vankkeli ollu kanssa aikapaksa, loppuhan niittenkin teko jo silloin muutamaan vuoteen. Autojakin ollut, täysiä paskoja.
Tajuisivat sen kakstahtisten kans saman, että koittasivat päästä eroon niistäkin, ettei ne yksinkertasesti tekis niitä enää... ja maailma pelastuu :wavey:
Kannatan isoja veroja, ja käyttömaksuja kakstahtisille :wavey:
Totta, sen jälkeen kaikki kakstahdilla ajavat olis "rikkaita" ja suosittuja koska onhan kaks tahtisella ajaminen kallista. :freak:

Avatar
Entropia
Viestit: 633
Liittynyt: To Maalis 02, 2006 1:00 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Entropia » Ke Kesä 28, 2006 9:13 pm

kossu kirjoitti:No onneksi kukaan ei ole voinu alkaa väittämään ettei kakstahti haise yleisestiottaen , ei ole koittanu kumota tosiasiaa.
Tuo vankkeli ollu kanssa aikapaksa, loppuhan niittenkin teko jo silloin muutamaan vuoteen. Autojakin ollut, täysiä paskoja.
Tajuisivat sen kakstahtisten kans saman, että koittasivat päästä eroon niistäkin, ettei ne yksinkertasesti tekis niitä enää... ja maailma pelastuu :wavey:
Kannatan isoja veroja, ja käyttömaksuja kakstahtisille :wavey:
No ei kai noin jyrkkää kantaa? Eipä oikeastaan yli 125cc pyöriä tehäkkään 2-t:nä....Paitsi muutamat poikkeukset..Aika tuhnu ois joku 125cc nelari krossi...Kyllä aineski krossit pysyy 2 tahtisina.

Vastaa Viestiin