Navetta ikuisuus projekti!

Valvojat: ESKIL, btseppo

Vastaa Viestiin
Avatar
Pakoputki
Viestit: 937
Liittynyt: Ma Loka 11, 2004 12:00 am
Paikkakunta: Suzuki 1028 Tic, sx 525, Pv 1300gsx-r

Viesti Kirjoittaja Pakoputki » Pe Syys 07, 2007 4:05 pm

Smokie kirjoitti:Hommaa "kirveen terä" kampura ja kaippa siihen joku muu vaihteistokin löydy. Ei sitten harmita jälkeenpäin :D
Hmmm... :reyes: Onnistuikohan semmosen kirveenterä kampuran tekemään itse jossain sorvissa? :freak2: Ei tosiaan käyny mielessä että voishan sitäkin vähän fiksata.

Vaihteisto on tosiaan 6 lovinen toisin kuin se 1100r 5 vaihteinen...Sieltä vois löytyä jotain pidempiä vaihteita. Kytkinhän on tulossa nestetoimiseksi. Siitä ei ole kyllä tietoa onko se normisti tommosessa vaijerilla.

Avatar
Smokie
Viestit: 3037
Liittynyt: La Touko 28, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Vanha mutta paska

Viesti Kirjoittaja Smokie » Pe Syys 07, 2007 4:50 pm

Varmaan karkaistu paskamaisen kovaksi se pinta. Viilallahan se selviää.
Pidäppä mun kaljaa ja kato tätä!!

storbacka
Viestit: 1081
Liittynyt: Ma Syys 29, 2003 12:00 am
Paikkakunta: Homo'O'sohva

Viesti Kirjoittaja storbacka » Pe Syys 07, 2007 8:44 pm

Jos se kampura on vaan nitrattu, niin siinä ei ole kun ohut kerros sitä kovaa. Jos on nitrattu niinkun luulen, niin menee sorvissa, se pinta varmaan saattaa muutaman teräpalan rikkoa mut sen jälkeen on pehmeempää. Ja voihan sen "alun" pyyhkästä pois vaikka rälläkällä.

Avatar
Pakoputki
Viestit: 937
Liittynyt: Ma Loka 11, 2004 12:00 am
Paikkakunta: Suzuki 1028 Tic, sx 525, Pv 1300gsx-r

Viesti Kirjoittaja Pakoputki » La Syys 08, 2007 10:25 am

storbacka kirjoitti:Jos se kampura on vaan nitrattu, niin siinä ei ole kun ohut kerros sitä kovaa. Jos on nitrattu niinkun luulen, niin menee sorvissa, se pinta varmaan saattaa muutaman teräpalan rikkoa mut sen jälkeen on pehmeempää. Ja voihan sen "alun" pyyhkästä pois vaikka rälläkällä.
Suskan nokat on tietääkseni vain nitrattu, ja niissähän on semmonen koominen harmaa väri samoin, kuin kampurassa, mutta saa nyt kattoa kerkiikö siihen tekemään jotain.

Hevimies
Viestit: 1818
Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 1:00 am
Paikkakunta: honbmwasauktmphzuki -945, K2 kilone

Viesti Kirjoittaja Hevimies » La Syys 08, 2007 12:15 pm

ei ne teräpalat hajoo jo vetää boorinitriittiterällä ja kunnon kierroksilla joku nelisen kymppiä kerralla. :deal: toisin en niiden teräpalojen hintaa tiedä.... jokatapauksessa hyviä. puree kun perkele vaikka miten karkastuun.

Avatar
Pakoputki
Viestit: 937
Liittynyt: Ma Loka 11, 2004 12:00 am
Paikkakunta: Suzuki 1028 Tic, sx 525, Pv 1300gsx-r

Viesti Kirjoittaja Pakoputki » Su Syys 09, 2007 4:30 am

No katotaan nyt tehdäänkö sille kampuralle, nyt tässä vaiheessa vielä mitään, kun on vähän kyseenalaisia muutoinkin nuo kirveenterä hommat, vai onko jollain heittää jotain faktoja pöytään sellaisen huonoista ja hyvistä puolista?

Avatar
Pakoputki
Viestit: 937
Liittynyt: Ma Loka 11, 2004 12:00 am
Paikkakunta: Suzuki 1028 Tic, sx 525, Pv 1300gsx-r

Viesti Kirjoittaja Pakoputki » Ma Loka 15, 2007 12:11 am

Jeap...On tässä vähän kestänyt, kun ei oikein meinannut löytyä osia tohon kytkin-akselin päähän, mutta onneksi MP-PITSTOPISTA saatiin "lainaksi perjaatteella" hilut tallille sovitukseen. Eli sieltä löysin juuri passelit palikat.

Eli -95 1100r wesipelistä löytyy tämän näköinen kytkinpakan pohja.

Kuva

Kuva

Eli siitä ongelmana oli se spooritettu osa mikä oli eri kuin puolikkaassa. No tosta avetaan niitit...

Kuva

Ja mäiskitään auki...

Kuva

Lähtee koko helatiden irti.

Kuva

Sitte voikin taas sovitella vähän osia keskenään.

Kuva

No tässä kohtaa kiva huomata taas, että jaa perkele se akselin on vähän helvetisti lyhyempi puolikaassa kuin 1100..Eli siinä sain taas vähän mietittävää.

Tämä kuva nyt huonosti kertoo, kuin palon se on lyhyempi mutta sanotaan nyt vaikka karkeasti kaksi senttiä. Eli se kiristys mutteri siihen päähän ei ihan nyt kyllä yllä.

Kuva

Nyt kuitenkin pääsärkyä parantamaan ja uusilla ideoilla kohti parempaa kytkintä. Koneistajallakin kävin yllätysvisiitillä ja kyselin jokos olis veivejä ja kampuraa valmiina kun tarttis päästä konetta pikkuhiljaa niputtamaan niin on kuulemma nyt katteltu ja lähestytty asiaa kutakuinkin 3kk...Sanoinhan tosiaan silloin kun veinne palikat sinne että ei tarvi tällä viikolla olla valmiit...Se on vissii vähän tarkempaa hommaa toi koneistaminen, kuin luulin...
Viimeksi muokannut Pakoputki, Ma Loka 15, 2007 9:43 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
ToMatti
Viestit: 321
Liittynyt: Ti Loka 10, 2006 12:00 am
Paikkakunta: Ktm 250sx

Viesti Kirjoittaja ToMatti » Ma Loka 15, 2007 7:30 pm

Hevimies kirjoitti:ei ne teräpalat hajoo jo vetää boorinitriittiterällä ja kunnon kierroksilla joku nelisen kymppiä kerralla. :deal: toisin en niiden teräpalojen hintaa tiedä.... jokatapauksessa hyviä. puree kun perkele vaikka miten karkastuun.
Tuo pitää paikkaansa. Ja ne palat maksaa jotain 10€ kappale :deal:
on niitä muutama tullu vuosien varrella särettyä. Ovat aika herkkiä särkymään, jos liikaa puristaa teränpitimeen kiinni niin särkyy. Ja jos joutuu ajamaan jotakin epätasaista. :eek:
Lieveilmiö on isompi ilmiö kuin itse ilmiö.

Hevimies
Viestit: 1818
Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 1:00 am
Paikkakunta: honbmwasauktmphzuki -945, K2 kilone

Viesti Kirjoittaja Hevimies » Ti Loka 16, 2007 3:55 pm

enmpä oo saanu muuten hajalle muuta kun jos oon liikaa lastua ottanu. tosin mä oon aika noheva :D

Avatar
CFH
Viestit: 1154
Liittynyt: La Touko 08, 2004 12:00 am
Paikkakunta: jatkuu ja madaltuu...

Viesti Kirjoittaja CFH » Pe Marras 16, 2007 9:38 pm

Mites tämän projektin laita on???
Kuva

Avatar
Kailio-
Viestit: 599
Liittynyt: Pe Syys 07, 2007 12:00 am
Paikkakunta: PeltiBlade + Hva 250cc 2-t + Pitbike

Viesti Kirjoittaja Kailio- » Su Marras 18, 2007 4:21 am

Onko ulkonäössä viel mitää uutta tapahtunu ? :)

Avatar
Pakoputki
Viestit: 937
Liittynyt: Ma Loka 11, 2004 12:00 am
Paikkakunta: Suzuki 1028 Tic, sx 525, Pv 1300gsx-r

Viesti Kirjoittaja Pakoputki » Ma Marras 19, 2007 1:50 am

:lol: :lol: :lol:

Älkää nyt naurattako...Täälläkö muka jotain tapahtuisi...HHahhah

Voin pistää tällä viikolla pari kuvaa mitä on tapahtunu...HAh :eek:

Avatar
Pakoputki
Viestit: 937
Liittynyt: Ma Loka 11, 2004 12:00 am
Paikkakunta: Suzuki 1028 Tic, sx 525, Pv 1300gsx-r

Viesti Kirjoittaja Pakoputki » To Marras 29, 2007 1:53 am

No niin mursut...

Tässä syy miksi ei ole mitään projektille syntynyt.

Saatiin vähän lisää tallitilaa, kun siitä huutava pula oli.

Tämän näköinen tunkio meille jäi siis marraskuun alussa.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuvat on helvetin huonoja, kun valaistus oli kahden paskan lampun varassa....

Myöhemmin vähän lisää remppakuvia...Kummasti on maisema muuttunut!

Avatar
hellboy
Viestit: 1375
Liittynyt: Ma Tammi 17, 2005 1:00 am
Paikkakunta: GSXR12Ti MS3

Viesti Kirjoittaja hellboy » To Marras 29, 2007 5:38 pm

Oletteko johonkin Romaniaan muuttaneet? Infrastruktuuri on kieltämättä karu.

JariKoo
Viestit: 52
Liittynyt: Ti Helmi 27, 2007 1:00 am
Paikkakunta: gsx Ja Krossi Möö

Viesti Kirjoittaja JariKoo » To Marras 29, 2007 5:54 pm

mukavan oloisesti tilaa...

Vastaa Viestiin