Navetta ikuisuus projekti!

Valvojat: ESKIL, btseppo

Avatar
Tenukeppi
Viestit: 78
Liittynyt: Ma Joulu 04, 2006 1:00 am
Paikkakunta: VTR1000"F" eli "Fighter"

Viesti Kirjoittaja Tenukeppi » To Marras 29, 2007 6:13 pm

Kyl, kun lukee näit juttui, niin tulee vaan mieleen, et ois vissiin pitänyt sittenkin ottaa koulussa se heprea vaihtoehtoiseksi kieleksi... :deal: :lol:

Avatar
Pakoputki
Viestit: 937
Liittynyt: Ma Loka 11, 2004 12:00 am
Paikkakunta: Suzuki 1028 Tic, sx 525, Pv 1300gsx-r

Viesti Kirjoittaja Pakoputki » Pe Marras 30, 2007 6:04 pm

hellboy kirjoitti:Oletteko johonkin Romaniaan muuttaneet? Infrastruktuuri on kieltämättä karu.
Ei kyllä me vielä Suomen kamaralla joudutaan näitä paskoja kasaamaan, kun kukaan ei siitä mitään maksa. Vähän niinkuin Klamydian biisissä - Takapihojen roktähtinä, me soitamme laulujamme, ei rahasta ei maineesta vaan pelkästä tunteesta...

Tais siitä 3:lta äijältä mennä viikko ennenkuin tonne uskalsi edes yksin mennä. Sai kaikki kuolleet sielut ja muut häädettyä ulos torpasta. Niin ja tosiaan harjoittelu viime syksyn kattoremontista ei mennyt ihan harakoille. Sama homma odotti myös tämän verstaan katolla. :lol:

Onko muuten normaalia, että kun seinästä kaapii hometta pois, niin seuraavana päivänä siihen on kasvanut samanlainen osterivinokas-lajitelma?

Terv. Nimimerk. Mistä johtuu nuha ja päänsärky?? :lol:

Avatar
Pakoputki
Viestit: 937
Liittynyt: Ma Loka 11, 2004 12:00 am
Paikkakunta: Suzuki 1028 Tic, sx 525, Pv 1300gsx-r

Viesti Kirjoittaja Pakoputki » Pe Marras 30, 2007 6:06 pm

Tenukeppi kirjoitti:Kyl, kun lukee näit juttui, niin tulee vaan mieleen, et ois vissiin pitänyt sittenkin ottaa koulussa se heprea vaihtoehtoiseksi kieleksi... :deal: :lol:
Ja kun näitä juttuja kirjoittaa, niin tulee vaan mieleen, että onkohan tässä mitään järkeä? :lol:

Kyllähän sitä jokainen osaa tämmöstä turhanpäivästä tänne suoltaa!

Avatar
hellboy
Viestit: 1375
Liittynyt: Ma Tammi 17, 2005 1:00 am
Paikkakunta: GSXR12Ti MS3

Viesti Kirjoittaja hellboy » Pe Marras 30, 2007 11:57 pm

Pakoputki kirjoitti:Onko muuten normaalia, että kun seinästä kaapii hometta pois, niin seuraavana päivänä siihen on kasvanut samanlainen osterivinokas-lajitelma?
Viimeisin villitys homeskenessä on kaivaa vanhempien vintiltä UFO-ilmankostutin ja täyttää se Brakecleanerilla. Saa katu-uskottavan talli-ilmaston sekä homeongelmat ratkaistua kertaheitolla, sillä mikäpä nyt isopropanolin käryssä kasvaisi. Nuha lähtee, mutta päänsärky saattaa kasvaa toiseen potenssiin.

Avatar
Pakoputki
Viestit: 937
Liittynyt: Ma Loka 11, 2004 12:00 am
Paikkakunta: Suzuki 1028 Tic, sx 525, Pv 1300gsx-r

Viesti Kirjoittaja Pakoputki » La Joulu 01, 2007 3:25 pm

Tossa kun aloteltiin remppaa niin tehtiin tommonen hieno ja ennenkaikkea tehokas lämppäri...

Sen verran mittasuhteista, että piippu on 350mm halkasijaltaan ja noin 10m pitkä tässä kuvassa.

http://kuvablogi.com/nayta/iso/img788566.jpg

Toimii siis ihan sisä olosuhteissa... :eek:

Tämmösessä vaiheessa nyt kutakuinkin mennään...

Kuva
Kuva
Kuva

Ja itse pyörästä sen verran, että turbon öljynpaine-putki on nyt ainakin toistaiseksi otettu tosta punasesta nuolen kohtaa ja lähtee siitä 8mm kuparilla. Sekin voi olla että vaihtuu teräspunokseen jos koko paketti värisee kovin. (kupari kun kovettuu ja lopuksi katkeaa kuin lasi)

Kuva

16mm banjoa ei saanut ainakaan meidän paikallisesta liitin kaupasta 8mm lähdöllä niin viilasin 14mm banjoa vähän siitä reijästä isommaksi niin sopii toi 16mm pulttikin siihen sitte.

Kuva

Ja tässä on menossa uusien veivien välyksien tarkastus.

Kuva

Eli ne ei ollut mitkään i/ö veivit vaan k3/k4 susnan titaaniveivit ja niihin piti tehdä semmonen hifistely, että hiottiin peruskehää pikkusen pienemmäksi, noin 0.100 kannesta ja samanverran veivi osasta ja sitte mitattiin reijästä oikean kokoinen uusilla laakereilla ja välysnauhalla.

Kuva

Avatar
Ileri
Viestit: 717
Liittynyt: To Heinä 12, 2007 12:00 am
Paikkakunta: ZX10R'09 Pitkä Mutta Paska

Viesti Kirjoittaja Ileri » Su Joulu 02, 2007 2:00 pm

ei mikään ihan pieni talli! :wavey:

Itsellä seisoo pyörä hommat sen takia kun tallissa tällähetkellä korjauksessa oleva bemari joka vie kaiken tilan :mad:
Pitäisi päästä perää jo työstämään =)

cooleri
Viestit: 394
Liittynyt: La Huhti 03, 2004 12:00 am
Paikkakunta: ******-turbo

Banjoliitin

Viesti Kirjoittaja cooleri » Su Joulu 02, 2007 7:18 pm

Pakoputki kirjoitti:16mm banjoa ei saanut ainakaan meidän paikallisesta liitin kaupasta 8mm lähdöllä niin viilasin 14mm banjoa vähän siitä reijästä isommaksi niin sopii toi 16mm pulttikin siihen sitte.
Mistä paikallisesta liikkeestä tuota 16-millistä kyselit?Hi-flex?

Mulla olis myös tarkoitus ottaa voitelu Hornetin uudelle turbolle myös vastaavasta paikasta.Siis pääöljykanavasta.En nyt muista oliko Hondassa samankokoinen reikä/kierre mutta lähellä pyöritään kuitenkin.Metallipunosletkulla ajattelin viedä voitelun turbolle.Putki voi tosiaan täristä poikki. :)

Taitaa juuri tuosta kohtaa moottoria yleisimmin olla otettu öljy turbolle mitä turbolaitteita olen katellut.Oman Horon turbon voitelun olen aikaisemmin ottanut öljynsuodattimen siirtojalasta,mutta nyt kun tuli isompi solmu vanhan tilalle,niin tarvii tuo siirtojalka ottaa pois ja tosiaan vetää letku "kattilan" kyljestä :) On varmaan siistimmän näköinenkin.

Öljynpaluun kun vielä saisi toteutettua banjoliittimellä öljypohjaan.Hi-flex ei ainakaan tuntenut sopivan kokoista liitintä,mutta ehkä kertomallasi tavalla voi pienemmästä banjosta porata isomman ja sitä kautta saada sopivan kokoinen.Nykyinen liitin kun on ruma ja turhan iso.

Missä päin uusi "pajanne" sijaitsee?Turun seudulla kuitenkin??

Avatar
Pakoputki
Viestit: 937
Liittynyt: Ma Loka 11, 2004 12:00 am
Paikkakunta: Suzuki 1028 Tic, sx 525, Pv 1300gsx-r

Re: Banjoliitin

Viesti Kirjoittaja Pakoputki » Ma Joulu 03, 2007 12:19 am

cooleri kirjoitti:
Pakoputki kirjoitti:16mm banjoa ei saanut ainakaan meidän paikallisesta liitin kaupasta 8mm lähdöllä niin viilasin 14mm banjoa vähän siitä reijästä isommaksi niin sopii toi 16mm pulttikin siihen sitte.
Mistä paikallisesta liikkeestä tuota 16-millistä kyselit?Hi-flex?

Mulla olis myös tarkoitus ottaa voitelu Hornetin uudelle turbolle myös vastaavasta paikasta.Siis pääöljykanavasta.En nyt muista oliko Hondassa samankokoinen reikä/kierre mutta lähellä pyöritään kuitenkin.Metallipunosletkulla ajattelin viedä voitelun turbolle.Putki voi tosiaan täristä poikki. :)

Taitaa juuri tuosta kohtaa moottoria yleisimmin olla otettu öljy turbolle mitä turbolaitteita olen katellut.Oman Horon turbon voitelun olen aikaisemmin ottanut öljynsuodattimen siirtojalasta,mutta nyt kun tuli isompi solmu vanhan tilalle,niin tarvii tuo siirtojalka ottaa pois ja tosiaan vetää letku "kattilan" kyljestä :) On varmaan siistimmän näköinenkin.

Öljynpaluun kun vielä saisi toteutettua banjoliittimellä öljypohjaan.Hi-flex ei ainakaan tuntenut sopivan kokoista liitintä,mutta ehkä kertomallasi tavalla voi pienemmästä banjosta porata isomman ja sitä kautta saada sopivan kokoinen.Nykyinen liitin kun on ruma ja turhan iso.

Missä päin uusi "pajanne" sijaitsee?Turun seudulla kuitenkin??
Hydroscanilta hain ton 16mm banjon. Kyllähän se sunkin ö-pohjaan on mahdollista tehdä paluu linja banjolla, mutta tarviiko se paluu olla sellainen, että se vaatii banjon?

Miten olis sellanen ihan yksinkertainen hitsattu letkuliitoksen paikka tai muu vastaava??

Uusi ja vanha paja sijaitsee ihan samassa toimipisteessä kuin ennenkin eli Turun alueella, mutta sattuneesta syystä en viitsi tähän sen tarkempia ajo-ohjeita laittaa.

Pistele vaikka privaa jos olet tulossa kurkkaamaan...Tosin vielä on mun mielestä liian aikaista, kun kaikki on kesken.

Sitten kun yläkerran sauna valmistuu niin testaamaan vain...!

Avatar
Pakoputki
Viestit: 937
Liittynyt: Ma Loka 11, 2004 12:00 am
Paikkakunta: Suzuki 1028 Tic, sx 525, Pv 1300gsx-r

Viesti Kirjoittaja Pakoputki » Ma Joulu 03, 2007 12:21 am

Ileri kirjoitti:ei mikään ihan pieni talli! :wavey:

Itsellä seisoo pyörä hommat sen takia kun tallissa tällähetkellä korjauksessa oleva bemari joka vie kaiken tilan :mad:
Pitäisi päästä perää jo työstämään =)
Työnnä bemari ulos jos et sille mitään tee...helposti hoidettu homma! :upto:

Avatar
Ileri
Viestit: 717
Liittynyt: To Heinä 12, 2007 12:00 am
Paikkakunta: ZX10R'09 Pitkä Mutta Paska

Viesti Kirjoittaja Ileri » Ma Joulu 03, 2007 1:40 am

Pakoputki kirjoitti:
Ileri kirjoitti:ei mikään ihan pieni talli! :wavey:

Itsellä seisoo pyörä hommat sen takia kun tallissa tällähetkellä korjauksessa oleva bemari joka vie kaiken tilan :mad:
Pitäisi päästä perää jo työstämään =)
Työnnä bemari ulos jos et sille mitään tee...helposti hoidettu homma! :upto:
Muuten vois mut pitäisi ensin se tankki paikata ja renkaat + jarrusysteemit laittaa kiinni :freak2:

storbacka
Viestit: 1081
Liittynyt: Ma Syys 29, 2003 12:00 am
Paikkakunta: Homo'O'sohva

Viesti Kirjoittaja storbacka » Ma Joulu 03, 2007 2:15 am

Noista veiveistä. Oli kerran aikasemminkin puhetta niistä. Eikö niistä rei'istä tule epäpyöreät kun siintä keskeltä otetaan tavaraa pois? vai eikö se haittaa? Ihan mielenkiinnosta kyselen.

Avatar
Pakoputki
Viestit: 937
Liittynyt: Ma Loka 11, 2004 12:00 am
Paikkakunta: Suzuki 1028 Tic, sx 525, Pv 1300gsx-r

Viesti Kirjoittaja Pakoputki » Ma Joulu 03, 2007 12:42 pm

storbacka kirjoitti:Noista veiveistä. Oli kerran aikasemminkin puhetta niistä. Eikö niistä rei'istä tule epäpyöreät kun siintä keskeltä otetaan tavaraa pois? vai eikö se haittaa? Ihan mielenkiinnosta kyselen.
Pitää täysin paikkaansa. Reijät on porattu uusiksi...Käytännössä vain hiottu!

cooleri
Viestit: 394
Liittynyt: La Huhti 03, 2004 12:00 am
Paikkakunta: ******-turbo

Re: Banjoliitin

Viesti Kirjoittaja cooleri » Ma Joulu 03, 2007 8:56 pm

Pakoputki kirjoitti: Miten olis sellanen ihan yksinkertainen hitsattu letkuliitoksen paikka tai muu vastaava??

Uusi ja vanha paja sijaitsee ihan samassa toimipisteessä kuin ennenkin eli Turun alueella, mutta sattuneesta syystä en viitsi tähän sen tarkempia ajo-ohjeita laittaa.

Pistele vaikka privaa jos olet tulossa kurkkaamaan...Tosin vielä on mun mielestä liian aikaista, kun kaikki on kesken.

Sitten kun yläkerran sauna valmistuu niin testaamaan vain...!
Voishan sellainen letkuliitoksen hitsatakin.Jos sen tekis vielä öljypinnan yläpuolelle,niin virtausvastus paluuöljyllä pienenisi.Tosin ei nykyinenkään paluuletku/liitin ole ahdistanut.Tarkoitit varmaan sellasta putkenpätkää minkä hitsais öljypohjaan ja letku klemmarilla kiinni?Sellasiakin olen nähnyt.

Goodridgen liittimiä olen himoinnut hommata pyörän erinäisiin liittimiin mut ovat härskin kalliita! http://www.ekgracing.com/e-shop/index.p ... 112_84_139

Tarvii alkaa tosissaan nyt suunnittelemaan uutta paluuta öljylle kun isomman turbon pakosarjakin alkaa olla valmis.Jos oikein pistäis vauhdiks,niin ehkä tän vuoden puolella vois saada ekat sauhut :upto:

Mä laitan sulle privana mun sp.osoitteen mihin voit sen saunakutsun lähettää kun aika koittaa.... :P

Avatar
LEQ
Viestit: 1663
Liittynyt: Ti Elo 28, 2001 12:00 am
Paikkakunta: GSX12RRt+GSX-R1277+Katana+KZ1170tbo '73+R1RR+FB Suzuki inj+SSB Suzuki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LEQ » Ti Joulu 04, 2007 12:50 pm

Innolla topiccia seuranneena pitää sanoa, että Turqsessa on hyvä meininki. Tallitilat ja pyörät tehdään alusta loppuun.

Iso Käsi täältä kalliiden-neliöiden-Kehä-ykkösen tuntumasta! (kateellinen tallitilasta).
Vaparit Sux - kirjaimellisesti
www.vamumc.org
www.pratkapaja.fi

Avatar
Pakoputki
Viestit: 937
Liittynyt: Ma Loka 11, 2004 12:00 am
Paikkakunta: Suzuki 1028 Tic, sx 525, Pv 1300gsx-r

Re: Banjoliitin

Viesti Kirjoittaja Pakoputki » Ti Joulu 04, 2007 1:21 pm

cooleri kirjoitti:
Pakoputki kirjoitti: Miten olis sellanen ihan yksinkertainen hitsattu letkuliitoksen paikka tai muu vastaava??

Uusi ja vanha paja sijaitsee ihan samassa toimipisteessä kuin ennenkin eli Turun alueella, mutta sattuneesta syystä en viitsi tähän sen tarkempia ajo-ohjeita laittaa.

Pistele vaikka privaa jos olet tulossa kurkkaamaan...Tosin vielä on mun mielestä liian aikaista, kun kaikki on kesken.

Sitten kun yläkerran sauna valmistuu niin testaamaan vain...!
Voishan sellainen letkuliitoksen hitsatakin.Jos sen tekis vielä öljypinnan yläpuolelle,niin virtausvastus paluuöljyllä pienenisi.Tosin ei nykyinenkään paluuletku/liitin ole ahdistanut.Tarkoitit varmaan sellasta putkenpätkää minkä hitsais öljypohjaan ja letku klemmarilla kiinni?Sellasiakin olen nähnyt.

Goodridgen liittimiä olen himoinnut hommata pyörän erinäisiin liittimiin mut ovat härskin kalliita! http://www.ekgracing.com/e-shop/index.p ... 112_84_139

Tarvii alkaa tosissaan nyt suunnittelemaan uutta paluuta öljylle kun isomman turbon pakosarjakin alkaa olla valmis.Jos oikein pistäis vauhdiks,niin ehkä tän vuoden puolella vois saada ekat sauhut :upto:

Mä laitan sulle privana mun sp.osoitteen mihin voit sen saunakutsun lähettää kun aika koittaa.... :P
Juurikin kyseistä hitsattua letkuliitosta tarkoitin...Tarttis oikein nähdä livenä se sun moottori että olisko sille jotain muuta koloa josta valua takas...Esim joku paluulinja kannelta tai vastaava..

Vastaa Viestiin