Navetta ikuisuus projekti!
- Pakoputki
Ei kyllä me vielä Suomen kamaralla joudutaan näitä paskoja kasaamaan, kun kukaan ei siitä mitään maksa. Vähän niinkuin Klamydian biisissä - Takapihojen roktähtinä, me soitamme laulujamme, ei rahasta ei maineesta vaan pelkästä tunteesta...hellboy kirjoitti:Oletteko johonkin Romaniaan muuttaneet? Infrastruktuuri on kieltämättä karu.
Tais siitä 3:lta äijältä mennä viikko ennenkuin tonne uskalsi edes yksin mennä. Sai kaikki kuolleet sielut ja muut häädettyä ulos torpasta. Niin ja tosiaan harjoittelu viime syksyn kattoremontista ei mennyt ihan harakoille. Sama homma odotti myös tämän verstaan katolla.
Onko muuten normaalia, että kun seinästä kaapii hometta pois, niin seuraavana päivänä siihen on kasvanut samanlainen osterivinokas-lajitelma?
Terv. Nimimerk. Mistä johtuu nuha ja päänsärky??
- Pakoputki
Ja kun näitä juttuja kirjoittaa, niin tulee vaan mieleen, että onkohan tässä mitään järkeä?Tenukeppi kirjoitti:Kyl, kun lukee näit juttui, niin tulee vaan mieleen, et ois vissiin pitänyt sittenkin ottaa koulussa se heprea vaihtoehtoiseksi kieleksi...![]()
![]()
Kyllähän sitä jokainen osaa tämmöstä turhanpäivästä tänne suoltaa!
- hellboy
Viimeisin villitys homeskenessä on kaivaa vanhempien vintiltä UFO-ilmankostutin ja täyttää se Brakecleanerilla. Saa katu-uskottavan talli-ilmaston sekä homeongelmat ratkaistua kertaheitolla, sillä mikäpä nyt isopropanolin käryssä kasvaisi. Nuha lähtee, mutta päänsärky saattaa kasvaa toiseen potenssiin.Pakoputki kirjoitti:Onko muuten normaalia, että kun seinästä kaapii hometta pois, niin seuraavana päivänä siihen on kasvanut samanlainen osterivinokas-lajitelma?
- Pakoputki
Tossa kun aloteltiin remppaa niin tehtiin tommonen hieno ja ennenkaikkea tehokas lämppäri...
Sen verran mittasuhteista, että piippu on 350mm halkasijaltaan ja noin 10m pitkä tässä kuvassa.
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img788566.jpg
Toimii siis ihan sisä olosuhteissa...
Tämmösessä vaiheessa nyt kutakuinkin mennään...

Ja itse pyörästä sen verran, että turbon öljynpaine-putki on nyt ainakin toistaiseksi otettu tosta punasesta nuolen kohtaa ja lähtee siitä 8mm kuparilla. Sekin voi olla että vaihtuu teräspunokseen jos koko paketti värisee kovin. (kupari kun kovettuu ja lopuksi katkeaa kuin lasi)

16mm banjoa ei saanut ainakaan meidän paikallisesta liitin kaupasta 8mm lähdöllä niin viilasin 14mm banjoa vähän siitä reijästä isommaksi niin sopii toi 16mm pulttikin siihen sitte.

Ja tässä on menossa uusien veivien välyksien tarkastus.

Eli ne ei ollut mitkään i/ö veivit vaan k3/k4 susnan titaaniveivit ja niihin piti tehdä semmonen hifistely, että hiottiin peruskehää pikkusen pienemmäksi, noin 0.100 kannesta ja samanverran veivi osasta ja sitte mitattiin reijästä oikean kokoinen uusilla laakereilla ja välysnauhalla.
Sen verran mittasuhteista, että piippu on 350mm halkasijaltaan ja noin 10m pitkä tässä kuvassa.
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img788566.jpg
Toimii siis ihan sisä olosuhteissa...
Tämmösessä vaiheessa nyt kutakuinkin mennään...

Ja itse pyörästä sen verran, että turbon öljynpaine-putki on nyt ainakin toistaiseksi otettu tosta punasesta nuolen kohtaa ja lähtee siitä 8mm kuparilla. Sekin voi olla että vaihtuu teräspunokseen jos koko paketti värisee kovin. (kupari kun kovettuu ja lopuksi katkeaa kuin lasi)

16mm banjoa ei saanut ainakaan meidän paikallisesta liitin kaupasta 8mm lähdöllä niin viilasin 14mm banjoa vähän siitä reijästä isommaksi niin sopii toi 16mm pulttikin siihen sitte.

Ja tässä on menossa uusien veivien välyksien tarkastus.

Eli ne ei ollut mitkään i/ö veivit vaan k3/k4 susnan titaaniveivit ja niihin piti tehdä semmonen hifistely, että hiottiin peruskehää pikkusen pienemmäksi, noin 0.100 kannesta ja samanverran veivi osasta ja sitte mitattiin reijästä oikean kokoinen uusilla laakereilla ja välysnauhalla.
- Ileri
-
cooleri
Banjoliitin
Mistä paikallisesta liikkeestä tuota 16-millistä kyselit?Hi-flex?Pakoputki kirjoitti:16mm banjoa ei saanut ainakaan meidän paikallisesta liitin kaupasta 8mm lähdöllä niin viilasin 14mm banjoa vähän siitä reijästä isommaksi niin sopii toi 16mm pulttikin siihen sitte.
Mulla olis myös tarkoitus ottaa voitelu Hornetin uudelle turbolle myös vastaavasta paikasta.Siis pääöljykanavasta.En nyt muista oliko Hondassa samankokoinen reikä/kierre mutta lähellä pyöritään kuitenkin.Metallipunosletkulla ajattelin viedä voitelun turbolle.Putki voi tosiaan täristä poikki.
Taitaa juuri tuosta kohtaa moottoria yleisimmin olla otettu öljy turbolle mitä turbolaitteita olen katellut.Oman Horon turbon voitelun olen aikaisemmin ottanut öljynsuodattimen siirtojalasta,mutta nyt kun tuli isompi solmu vanhan tilalle,niin tarvii tuo siirtojalka ottaa pois ja tosiaan vetää letku "kattilan" kyljestä
Öljynpaluun kun vielä saisi toteutettua banjoliittimellä öljypohjaan.Hi-flex ei ainakaan tuntenut sopivan kokoista liitintä,mutta ehkä kertomallasi tavalla voi pienemmästä banjosta porata isomman ja sitä kautta saada sopivan kokoinen.Nykyinen liitin kun on ruma ja turhan iso.
Missä päin uusi "pajanne" sijaitsee?Turun seudulla kuitenkin??
- Pakoputki
Re: Banjoliitin
Hydroscanilta hain ton 16mm banjon. Kyllähän se sunkin ö-pohjaan on mahdollista tehdä paluu linja banjolla, mutta tarviiko se paluu olla sellainen, että se vaatii banjon?cooleri kirjoitti:Mistä paikallisesta liikkeestä tuota 16-millistä kyselit?Hi-flex?Pakoputki kirjoitti:16mm banjoa ei saanut ainakaan meidän paikallisesta liitin kaupasta 8mm lähdöllä niin viilasin 14mm banjoa vähän siitä reijästä isommaksi niin sopii toi 16mm pulttikin siihen sitte.
Mulla olis myös tarkoitus ottaa voitelu Hornetin uudelle turbolle myös vastaavasta paikasta.Siis pääöljykanavasta.En nyt muista oliko Hondassa samankokoinen reikä/kierre mutta lähellä pyöritään kuitenkin.Metallipunosletkulla ajattelin viedä voitelun turbolle.Putki voi tosiaan täristä poikki.![]()
Taitaa juuri tuosta kohtaa moottoria yleisimmin olla otettu öljy turbolle mitä turbolaitteita olen katellut.Oman Horon turbon voitelun olen aikaisemmin ottanut öljynsuodattimen siirtojalasta,mutta nyt kun tuli isompi solmu vanhan tilalle,niin tarvii tuo siirtojalka ottaa pois ja tosiaan vetää letku "kattilan" kyljestäOn varmaan siistimmän näköinenkin.
Öljynpaluun kun vielä saisi toteutettua banjoliittimellä öljypohjaan.Hi-flex ei ainakaan tuntenut sopivan kokoista liitintä,mutta ehkä kertomallasi tavalla voi pienemmästä banjosta porata isomman ja sitä kautta saada sopivan kokoinen.Nykyinen liitin kun on ruma ja turhan iso.
Missä päin uusi "pajanne" sijaitsee?Turun seudulla kuitenkin??
Miten olis sellanen ihan yksinkertainen hitsattu letkuliitoksen paikka tai muu vastaava??
Uusi ja vanha paja sijaitsee ihan samassa toimipisteessä kuin ennenkin eli Turun alueella, mutta sattuneesta syystä en viitsi tähän sen tarkempia ajo-ohjeita laittaa.
Pistele vaikka privaa jos olet tulossa kurkkaamaan...Tosin vielä on mun mielestä liian aikaista, kun kaikki on kesken.
Sitten kun yläkerran sauna valmistuu niin testaamaan vain...!
- Pakoputki
- Ileri
Muuten vois mut pitäisi ensin se tankki paikata ja renkaat + jarrusysteemit laittaa kiinniPakoputki kirjoitti:Työnnä bemari ulos jos et sille mitään tee...helposti hoidettu homma!Ileri kirjoitti:ei mikään ihan pieni talli!![]()
Itsellä seisoo pyörä hommat sen takia kun tallissa tällähetkellä korjauksessa oleva bemari joka vie kaiken tilan![]()
Pitäisi päästä perää jo työstämään =)![]()
- Pakoputki
-
cooleri
Voishan sellainen letkuliitoksen hitsatakin.Jos sen tekis vielä öljypinnan yläpuolelle,niin virtausvastus paluuöljyllä pienenisi.Tosin ei nykyinenkään paluuletku/liitin ole ahdistanut.Tarkoitit varmaan sellasta putkenpätkää minkä hitsais öljypohjaan ja letku klemmarilla kiinni?Sellasiakin olen nähnyt.Pakoputki kirjoitti: Miten olis sellanen ihan yksinkertainen hitsattu letkuliitoksen paikka tai muu vastaava??
Uusi ja vanha paja sijaitsee ihan samassa toimipisteessä kuin ennenkin eli Turun alueella, mutta sattuneesta syystä en viitsi tähän sen tarkempia ajo-ohjeita laittaa.
Pistele vaikka privaa jos olet tulossa kurkkaamaan...Tosin vielä on mun mielestä liian aikaista, kun kaikki on kesken.
Goodridgen liittimiä olen himoinnut hommata pyörän erinäisiin liittimiin mut ovat härskin kalliita! http://www.ekgracing.com/e-shop/index.p ... 112_84_139
Tarvii alkaa tosissaan nyt suunnittelemaan uutta paluuta öljylle kun isomman turbon pakosarjakin alkaa olla valmis.Jos oikein pistäis vauhdiks,niin ehkä tän vuoden puolella vois saada ekat sauhut
Mä laitan sulle privana mun sp.osoitteen mihin voit sen saunakutsun lähettää kun aika koittaa....
- LEQ
- Paikkakunta: GSX12RRt+GSX-R1277+Katana+KZ1170tbo '73+R1RR+FB Suzuki inj+SSB Suzuki
- Viesti:
- Pakoputki
Juurikin kyseistä hitsattua letkuliitosta tarkoitin...Tarttis oikein nähdä livenä se sun moottori että olisko sille jotain muuta koloa josta valua takas...Esim joku paluulinja kannelta tai vastaava..cooleri kirjoitti:Voishan sellainen letkuliitoksen hitsatakin.Jos sen tekis vielä öljypinnan yläpuolelle,niin virtausvastus paluuöljyllä pienenisi.Tosin ei nykyinenkään paluuletku/liitin ole ahdistanut.Tarkoitit varmaan sellasta putkenpätkää minkä hitsais öljypohjaan ja letku klemmarilla kiinni?Sellasiakin olen nähnyt.Pakoputki kirjoitti: Miten olis sellanen ihan yksinkertainen hitsattu letkuliitoksen paikka tai muu vastaava??
Goodridgen liittimiä olen himoinnut hommata pyörän erinäisiin liittimiin mut ovat härskin kalliita! http://www.ekgracing.com/e-shop/index.p ... 112_84_139
Tarvii alkaa tosissaan nyt suunnittelemaan uutta paluuta öljylle kun isomman turbon pakosarjakin alkaa olla valmis.Jos oikein pistäis vauhdiks,niin ehkä tän vuoden puolella vois saada ekat sauhut![]()
Mä laitan sulle privana mun sp.osoitteen mihin voit sen saunakutsun lähettää kun aika koittaa....![]()