Kiihotuspyörä projekti

Valvojat: ESKIL, btseppo

Avatar
kapakala_
Viestit: 108
Liittynyt: Ma Syys 15, 2008 12:00 am
Paikkakunta: Pyörätön on huoleton...

Kiihotuspyörä projekti

Viesti Kirjoittaja kapakala_ » La Syys 24, 2011 7:54 am

Tehdäänpä tälläinen ajan kuluksi. Eli tulossa tuosta kilpurin päivittämisestä projekti päiväkirjaa ja muuta sekavaa horinaa. Lähtötilannehan näytti suunnilleen tältä:

Kuva
20082011189 by ProSB113, on Flickr

No, katteet pois ja purkamaan. Tarkoituksena on käydä tuo kilpuri täysin läpi talven aikana. Viime kausi kun ei mennyt ongelmitta, niin nyt on tarkoitus käydä paikat läpi ja tehdä päivitys tekniikkaan. Eilisen aikaansannoksia oli tekniikan purkaminen rungosta irti.

Kuva
16092011211 by ProSB113, on Flickr

Kattilankin kerkisin avaamaan yläkerran osalta ja vaihtoonhan sieltä taas menee palikoita.

Kuva
IMG_1621 by ProSB113, on Flickr

Alakerta pitää avata jossain vaiheessa ja ainakin tsekata läpi.

Juttua tulee sitä tahtia kun ehtii kirjoittelemaan ja jaksaa tuolla kellarissa viihtyä. Talven tavoitteena on luoda tuosta vehkeestä luotettavampi, tehokkaampi ja kevyempi (209kg tällä hetkellä) laitos ensi kauden kahinoihin.

Avatar
janis77
Viestit: 137
Liittynyt: Su Kesä 24, 2007 12:00 am
Paikkakunta: bandit 1200 turbo

Viesti Kirjoittaja janis77 » La Syys 24, 2011 8:52 am

asiallinen projekti, itsekin olen tuolla kiihotustouhuissa mukana, street bike luokassa tosin mutta ensi kauden jälkeen olisi tarkoitus vaihtaa luokkaa ja toi proSB kiinnostaa kovasti.

seuraan tätä mielenkiinnolla :upto:
SGB 202

Ps*
Viestit: 786
Liittynyt: Ma Helmi 28, 2005 1:00 am
Paikkakunta: ulkoreunaltaan pyörähdyskappaleen muotoinen esine.

Viesti Kirjoittaja Ps* » La Syys 24, 2011 9:55 am

Hienoa. Näitä täysiverisiä kilpuriprojekteja on aina hieno seurata.
On kahdenlaisia ihmisiä. Miehiä ja naisia. Miehen tunnistaa punaisesta baretista.

Avatar
Perkele
Viestit: 613
Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 12:00 am

Viesti Kirjoittaja Perkele » La Syys 24, 2011 10:22 am

Toivottavasti se turbosetti on paremmassa kunnossa kuin tuo mäntä. :D
Kuva

RMF
Viestit: 125
Liittynyt: To Syys 09, 2010 12:00 am
Paikkakunta: R1 & YCF

Viesti Kirjoittaja RMF » La Syys 24, 2011 10:42 am

Ps* kirjoitti:Hienoa. Näitä täysiverisiä kilpuriprojekteja on aina hieno seurata.
+1 :firing:

Avatar
kapakala_
Viestit: 108
Liittynyt: Ma Syys 15, 2008 12:00 am
Paikkakunta: Pyörätön on huoleton...

Viesti Kirjoittaja kapakala_ » La Syys 24, 2011 10:45 am

Turbo säilyi ehjänä.

Tänään ilmestyi tontille uusi kansi, täytyy tosin pestä ja putsata vanhat karstat pois. Samalla ilmestyi paikalle toinen imunokka, mikä olisi pakonokan paikalle tarkoitus istuttaa. Kirjoitellaan koneesta lisää siinä kohtaa, kun päästään sen tekoon.

Avatar
kapakala_
Viestit: 108
Liittynyt: Ma Syys 15, 2008 12:00 am
Paikkakunta: Pyörätön on huoleton...

Viesti Kirjoittaja kapakala_ » La Syys 24, 2011 5:40 pm

janis77 kirjoitti:asiallinen projekti, itsekin olen tuolla kiihotustouhuissa mukana, street bike luokassa tosin mutta ensi kauden jälkeen olisi tarkoitus vaihtaa luokkaa ja toi proSB kiinnostaa kovasti.

seuraan tätä mielenkiinnolla :upto:
Ei muuta kun tervetuloa ProSB:n :wavey:

Jotain pientä on tänään saatu aikaiseksi. Runko on nyt swingin irroittamista vaille valmis pulverimaalaukseen. Pikkuisen hipisteltiin lempityökalullani, eli yhden käden kulmahiomakoneella sieltä täältä. Ylimääräiset kiinnikkeet ja palikat pois. Nyt on ehkä saat se maaginen 0,5kg painoa pois ja ennen kaikkea tilaa konehuoneeseen.

Kuva
IMG_1623 by ProSB113, on Flickr

Pohja ennen:

Kuva
IMG_1626 by ProSB113, on Flickr

Ja jälkeen:

Kuva
IMG_1627 by ProSB113, on Flickr

Satulan kohta ennen:

Kuva
IMG_1628 by ProSB113, on Flickr

ja jälkeen. Kuski putosi muutaman sentin taas syvemmälle tähän harrastukseen...

Kuva
IMG_1631 by ProSB113, on Flickr

Kuva
IMG_1632 by ProSB113, on Flickr

Ja rungon etuosaa ennen laikkakonetta:

Kuva
IMG_1629 by ProSB113, on Flickr

Ja jälkeen:

Kuva
IMG_1633 by ProSB113, on Flickr

Muistutan nyt vielä, että tämä laite on pelkästään kisakäytössä. Kaikki runkomuutokset on tehty omalla vastuulla. Älä tee näitä katupyörääsi.

Ja loppuun sana viikonvaihteeksi:

Kuva
IMG_1625 by ProSB113, on Flickr

Avatar
Snowmad
Viestit: 263
Liittynyt: La Touko 29, 2010 12:00 am
Paikkakunta: GSX 1300R BUSSI

Viesti Kirjoittaja Snowmad » Su Syys 25, 2011 5:35 pm

Täytyneen alkaa seurailee tätäkin topiccia. Pyyntö pieni, koneen rempasta jos mahdollista ni pitäisitkö ajantasalla :) itselleni tulossa myös sammoinen moottorin uhellus pätkä talvella. :firing:

Avatar
kapakala_
Viestit: 108
Liittynyt: Ma Syys 15, 2008 12:00 am
Paikkakunta: Pyörätön on huoleton...

Viesti Kirjoittaja kapakala_ » Su Syys 25, 2011 8:35 pm

Koneen osalta mennään nyt purkuvaiheessa. Osia pistetty tilaukseen ja osaa vielä etsitään. Sylinteriryhmä on tällä hetkellä tärkein löytää jostain kivenkolosta. Muuten tulossa on perus tsekkaus. Laakerit uusiksi joka paikkaan, kuluneet palikat vaihtoon ja muuten huolellinen kasaus ja säätäminen.

Avatar
MustaSurma
Viestit: 567
Liittynyt: To Heinä 12, 2007 12:00 am
Paikkakunta: GSX 1700 - työn alla, GS 450 - työn alla, "Bomberi" - myyty...

Viesti Kirjoittaja MustaSurma » Ti Syys 27, 2011 4:06 pm

Kiva seurata tällaistakin. Jos sulle jää muutama kappale noita kannenpultteja uudelleenkasauksesta yli niin mä tarttisin kaks...
**ttuile vaan..
Historia kirjoitti:...Musta surma vaati arviolta 25 miljoonaa kuolonuhria Euroopassa...
Iltalehti kirjoitti:Musta surma tappanut jo 40 al-Qaida-terroristia
..kokeillaanko?

Avatar
kapakala_
Viestit: 108
Liittynyt: Ma Syys 15, 2008 12:00 am
Paikkakunta: Pyörätön on huoleton...

Viesti Kirjoittaja kapakala_ » Ti Syys 27, 2011 10:10 pm

Nonni, nyt on pyörä niin osina kun sen suinkin saa. Eli tämä ilta on mennyt lohkojen halkaisuun ja osien pesemiseen ja putsaamiseen. Osakilpailutus perusmoottorin osalta kallistui tällä kertaa Dragrace.fi putkan eduksi. Vielä täytyy mittailla kampuran laakereiden koko, niin pääsee tilaamaan hilut. Suhteellisen hyvältä näytti alakerta, joten tästä on hyvä lähteä kasaamaan kunhan loput palikat mitä tilataan saapuu tontille.

Myös moottorinohjauksen osia on myös tilailtu pitkin maailmaa. Aivoina on tarkoitus käyttää gen2 ecua. Johtosarja ja muut siihen liittyvät hilut on jo saatu tontille, vain ecu puuttuu. Sitäkin eräs kauppias tarjosi ja hintakaan ei ollut paha. Mutta kun tilauksen tänään lähetin, olis vastaus ettei huvita osia etsiä/myydä. On kuulemma asiakkaista riesaa... :eek: No, etsinnät jatkuvat ja toivottavasti purkki jossain kohtaa talvea löytyy. Jos ei löydy, niin sitten tehdään jotain muuta.

Lisää kun ehtii taas talliin touhuumaan... Stay tuned!

Avatar
kapakala_
Viestit: 108
Liittynyt: Ma Syys 15, 2008 12:00 am
Paikkakunta: Pyörätön on huoleton...

Viesti Kirjoittaja kapakala_ » Su Loka 09, 2011 6:31 pm

Päivitelläänpä taas tilannetta.

Pääsääntöisesti homma on tällä hetkellä osien odottamista. Kansi kävi tsekkauksessa ja pesussa.

Kuva
IMG_1641 by ProSB113, on Flickr

Homman hoiti Kansiset ja samasta osoitteesta mukaan tarttui myös uudet H-profiililla olevat kiertokanget vakioiden tilalle.

Kuva
IMG_1637 by ProSB113, on Flickr

Tullipostissa odottelee ryhmä ja gen 2 ecu. Jos pääsisi huomenna hakemaan nuo palikat, niin homma nytkähtäisi taas eteenpäin.

Paperille on taas piirrelty palikoita mitä pitäisi myös alkaa tekemään. Mutta niistä lisää, kun saa taas valmista...

Avatar
kapakala_
Viestit: 108
Liittynyt: Ma Syys 15, 2008 12:00 am
Paikkakunta: Pyörätön on huoleton...

Viesti Kirjoittaja kapakala_ » To Joulu 01, 2011 11:34 am

Päivitellään tätäkin. Jatkuva duunin takia reissaaminen on aavistuksen hidastanut tätä projektia.

Rungosta löytyi ratkeama, joten se lähti hitsarille ihmeteltäväksi. Samoin swingi on työn alla. Lähtökohdaksi otettiin GSX-R swingi, mitä sitten pidennetään sopivaksi omaan käyttöön.

Jotain pientä räpistelyä on saatu tehtyä sillä aikaa. Keulaputket tuli huollettua, joten ei huolta vuotavista stefoista tai muusta riesasta ensi kesänä. Ohjausiskariin vaihdoin aavistuksen jäykemmät öljyt, niin ei tuo keula mene omia menojaan.

Konetta varten tipahti paketti Dragrace.fi:stä sisältäen kaikki alakerran laakerit, uuden matalamman öljypohjan, pultteja kasan ja muuta pientä hilkettä. Alakerran osalta saa koneenkin varmaan niputettua viikonlopun aikana.

Avatar
kapakala_
Viestit: 108
Liittynyt: Ma Syys 15, 2008 12:00 am
Paikkakunta: Pyörätön on huoleton...

Viesti Kirjoittaja kapakala_ » Ti Joulu 06, 2011 8:40 pm

Jotain tuli taas tänään puuhattua.

Kuva
IMG_0006[1] by ProSB113, on Flickr

Kiertokanget ja laakerit löysivät paikkansa. Tosin kun busan lohkon pulttien sijaan paketista löytyi GSX-R:n pultit, ei edistystä hirveästi tapahtunut. Loppuviikosta saa oikeat pultit, niin eiköhän se kone mene nippuun alakerran osalta. Loput siinä kohtaa, kun saa paketillisen osia tontille.

Avatar
kapakala_
Viestit: 108
Liittynyt: Ma Syys 15, 2008 12:00 am
Paikkakunta: Pyörätön on huoleton...

Viesti Kirjoittaja kapakala_ » Ti Joulu 13, 2011 1:03 pm

Päivitystä jälleen.

Kuva
Untitled by ProSB113, on Flickr


Kuva
IMG_1827[1] by ProSB113, on Flickr

Alakerta sai osakseen uudet laakerit ja vahvemmat pinnapultit kampuran kiinnitykseen.

Kuva
12122011283 by ProSB113, on Flickr

No hilut nippuun ja paikoilleen. Lohkot kiinni ja pultteja kiristelemään. Oikein momentin kanssa tuli laitettua tällä kertaa kasaan...

Kuva
IMG_1828[1] by ProSB113, on Flickr

Need to say more? Eli poikkihan se meni... se viimeinen M6 pultti. Kolme äänekästä kirosanaa ja kaikki auki. Menee tämä ilta sitten kairatessa tuota pultin jämää tuolta lohkosta pois. Sit pääsis taas kasaamaan...

Vastaa Viestiin