Project name: Wiener Cafe’ (kawa gpz)

Valvojat: ESKIL, btseppo

Vastaa Viestiin
TSK
Viestit: 94
Liittynyt: To Huhti 10, 2008 12:00 am
Paikkakunta: FZ6

Viesti Kirjoittaja TSK » Su Heinä 15, 2012 3:58 pm

Dubs kirjoitti:Juurikin niin. Eli vasaroitu ja tasoteltu englanninpyörällä. Kuvien oton jälkeen sitä on tasoteltu vielä enemmän. Aivan tasaseksi en sitä jaksanu hinkata, kun maali siihen tulee kuitenkin päälle.

Tuollasen kyllä vasaroi kupille ja maltillisella otteella saa tehty hyvinkin tasaisen, mutta aikaa se vaatii melkoisen paljon.

Takakatteeseen kokonaisuudessaan vierähti varmaan viiskymmentä tuntia pohjatöineen.
Pyörään kiintyy hieman eri tavalla jos on käyttänyt sen rakentamiseen paljon tunteja.

Dubs
Viestit: 235
Liittynyt: Ke Loka 14, 2009 12:00 am
Paikkakunta: ilmajäähy kawa

Viesti Kirjoittaja Dubs » Su Heinä 15, 2012 5:50 pm

Joo onhan tuon pyörän kans oltu lähes naimisissa. Sen verran paljon aikaa siihen on kulutettu, mutta en nyt niin tiedä onko siihen kiintyny. Lähinnä rupee olemaan siinä tilantees, että ei jaksaasi edes katella sitä. Mutta kyllähän se sieltä tulee vaikka tavoite aika onkin jo ylitetty monta kertaa. Oli ongelmia yksien osien kanssa niin siinä meni oikeastaan puolitoista kuukautta ihan hukkaan.

Dubs
Viestit: 235
Liittynyt: Ke Loka 14, 2009 12:00 am
Paikkakunta: ilmajäähy kawa

Viesti Kirjoittaja Dubs » Su Heinä 15, 2012 6:21 pm

Jalkatappien rungot oli seuraavaan hitsaus rupeamaan saatava kiinni. Mallailin hieman kohtaa ensin pahvin kanssa, jonka jälkeen piirtelin Cadillä kuvat ja leikkautin sellaiset kappaleet laserilla 8mm tavarasta. Halusin muutan asian takia ne vahvasta tavarasta. Edellisessä pyörässä jalkatapit olivat kiinni kaksinkertaisessa pellissä (alkuperäisenä), jotka mukavasti seisaaltaan ajaessa taipui alaspäin ja toiseksi sen takia että saan tehtyä kiinnityspulttien kierteet suoraan niihin. Onneksi laitoin hieman varaa niihin koska rungon mukailevan kaaren muoto ei tullut oikeaan kohtaan. Kuvassa näkyy leikkauskohta mistä kohtaa rälläköin ylimääräiset pois. Rungot hitsattiin samaan kohtaan kiinni.

Kuva

Sitten kerrotaan hieman tyylisuuntaa enemmän. Kaikki mahdolliset ”ylimääräiset” karsitaan pois. Kahvoista yms. Eli Virtalukko vaihtoon ihan vaan siksi, että saan starttinapin pois kahvoista. Halusin siis startin virtalukkoon. Tuli hankittua auton yleismallinen virtalukko. Jolle tein kiinnikkeen jostain latasta mitä nyt tallilta löytyi.

Kuva

Virtalukolle löytyi paikka tankin etureunan kohdilta johon kiinnike tuli.

Kuva

Samalla siirsin rääkät rungon etuosasta tankin alle, johon ne juuri mahtui puolien ruuvien alle. ylimääräistä tilaakin hieman niille jäi.

Kuva

Startin kiinnikekuvassa näkyy alkuperäisten rääkkien kiinnikkeiden paikat jotka olivat molemmin puolin runkoa.
Viimeksi muokannut Dubs, Ma Heinä 16, 2012 12:02 am. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
-Ape-
Viestit: 2153
Liittynyt: La Tammi 15, 2005 1:00 am
Paikkakunta: Läjä romuja.

Viesti Kirjoittaja -Ape- » Su Heinä 15, 2012 6:50 pm

Oukei. Mä ajattelin että tommonen muoto olisi vaatinut jotain poppakonsteja kun se on keskeltä kupera ja reunoilta taitettu joka suuntaan. :)

Shaatana, oon miettinyt samanlaista virtalukkoa jo pitkään. Mutta eihän sitä kukaan enää usko. :D Tulee kyllä rouhea kun pelit käynnistetään suoraan avaimella.

Zeri, sait YV:tä!
"Kun lopulta kuolen, toivon että elämästäni saisi tehtyä todella viihdyttävän kirjan tai elokuvan."

jutila
Viestit: 1278
Liittynyt: To Huhti 02, 2009 12:00 am
Paikkakunta: Muutama i/ö, gsx, dr, turbo katana, 380gt & muutama pv

Viesti Kirjoittaja jutila » Ma Heinä 16, 2012 4:18 pm

Turhaa tietoa osa 4948: Mulla ainaki oli aikanaan jo susuki peeveessä virtalukko samaan tyyliin rungossa. :lol:

Asiaaki sen verran, että voi vaan ihailla tuota pellinpakotusta! :)
"Can't feel the beating, can't beat the feeling"

Vinki
Viestit: 133
Liittynyt: Ma Elo 04, 2008 12:00 am
Paikkakunta: zx6-r -05

Viesti Kirjoittaja Vinki » Ma Heinä 16, 2012 4:29 pm

jutila kirjoitti:Turhaa tietoa osa 4948: Mulla ainaki oli aikanaan jo susuki peeveessä virtalukko samaan tyyliin rungossa. :lol:

Asiaaki sen verran, että voi vaan ihailla tuota pellinpakotusta! :)
PV ei kuitenkaan tainnu startata suoraan avaimesta, niinku tässä on tarkotus tehdä? :lol:

Hienoa jälkeä on kyllä tulossa, kaikki on selvästi tehty ammattitaidolla. Kunpa itekkin joskus..

Dubs
Viestit: 235
Liittynyt: Ke Loka 14, 2009 12:00 am
Paikkakunta: ilmajäähy kawa

Viesti Kirjoittaja Dubs » La Heinä 21, 2012 3:08 pm

Juurikin noin olis tarkotus tehä. Lisäksi muutkin napit karsitaan mahdollisimman pieneen määrään. Kaikki tarpeelliset säilytetään, mutta karsimista tapahtuu melkoisesti. Vuosimalli kun antaa mahdollisuuden karsia hieman enemmän kun uudempien. :deal:



Offtopic:

Vinki saattaa olla, että oot mun kotiloita nähny ennemmin. Jos vaan samalla nimimerkillä tuonne natsipakastin foorumille kirjottelet. Sjoen miiteissä on tullu pyörittyä joskus 3-4 vuotta sitten viimeksi.

Dubs
Viestit: 235
Liittynyt: Ke Loka 14, 2009 12:00 am
Paikkakunta: ilmajäähy kawa

Viesti Kirjoittaja Dubs » La Heinä 21, 2012 11:17 pm

Otetaan vielä yks pellinvenytys päivitys.

Mittaristoksi pähkäilyiden jälkeen tuli lähes neliskanttinen koso. Tai no toi on ilmeisesti koson replica tjsp. Justiin sama muuten, mutta nopeusanturi on hieman erilainen. Tuossa on kyllä hieman ylimääräisiäkin valoja mutta kooltaan juuri sopiva. Gpz:ssa on muutenkin mittariston dataa tankin etuosassa, mutta samat sisällöt saa tuohon mittariin niin ne karsittiin pois. Eli katepala mittariston kiinnitykseen. Vaihtoehtona olis ollu integroida mittaristo tankkiin, mutta ajattelin sen liian custom ratkaisuksi. Elikkäs tehdasmainen irroitettava kate siis oli tehtävä.

Tuollalailla mittaristo mahtuu tankin etuosaan.

Kuva

sitten pellin leikkelyä ja muotoilua.

Kuva

mittaristolle reikää ja pientä korotusta, että siitä edes näkee jotain

Kuva

lopullisempaa muotoilua koritinalla. Hieman raaka tyyli, mutta menkööt.

Kuva

sitten lopuksi silaus kittiä niskaan ja lopullisen muodon hakemista.

Kuva

Se olikin viimeinen kate osa...

Avatar
CFH
Viestit: 1154
Liittynyt: La Touko 08, 2004 12:00 am
Paikkakunta: jatkuu ja madaltuu...

Viesti Kirjoittaja CFH » La Heinä 21, 2012 11:28 pm

Vittu, tätä on vaan NIIN hienoa seurata. Äijä todella osaa!!!!

Avatar
Kavionaama
Viestit: 112
Liittynyt: To Touko 10, 2007 12:00 am
Paikkakunta: Pc-25

Viesti Kirjoittaja Kavionaama » Su Heinä 22, 2012 1:27 am

Leuka tippui kun siirryin tokavikasta kuvasta viimeiseen. Aika touhua, herättää kunnioitusta.

Avatar
Smokie
Viestit: 3037
Liittynyt: La Touko 28, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Vanha mutta paska

Viesti Kirjoittaja Smokie » Su Heinä 22, 2012 2:49 am

Terve Herni, kaikilla ei oo varaa rullatuoliin.

http://www.youtube.com/watch?v=DwefHnWCiwg
Pidäppä mun kaljaa ja kato tätä!!

Avatar
Smokie
Viestit: 3037
Liittynyt: La Touko 28, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Vanha mutta paska

Viesti Kirjoittaja Smokie » Su Heinä 22, 2012 2:18 pm

No oho, olipas kesyä sekoilua. Olet muuten törkeä jätkä, kehtasit soittaa kun Kingston Wall soi radiossa. Silloin pitää seistä asennossa eikä näpelöidä mitään puhelinta. Senkin verran tajusin että onhan toi yks kuva vähän niinkuin kulliteltu, ellei jopa mulkutettu.
Pidäppä mun kaljaa ja kato tätä!!

Dubs
Viestit: 235
Liittynyt: Ke Loka 14, 2009 12:00 am
Paikkakunta: ilmajäähy kawa

Viesti Kirjoittaja Dubs » Su Heinä 22, 2012 6:07 pm

Smokie kirjoitti:No oho, olipas kesyä sekoilua. Olet muuten törkeä jätkä, kehtasit soittaa kun Kingston Wall soi radiossa. Silloin pitää seistä asennossa eikä näpelöidä mitään puhelinta. Senkin verran tajusin että onhan toi yks kuva vähän niinkuin kulliteltu, ellei jopa mulkutettu.
No niinpäs oli. Anteeksi en tiennyt tätä sun perverssiota kyseistä artistia kohtaan. Seuraavaksi lupaan kuunnella kaikki radiokanavat läpi ensin ettei se vaan soi. Lisäksi soitan seuraavalla kertaa silloin kun ilta auringossa kääpiöstä tuleva varjo on pisimmillään.

Sanoit muuten jossain topicissa olevasi homo. Yllätyin tästä kaapista tulosta, koska kulissisi on melkoisen uskottava. Sähän oot vähän niinkun peräseinäjoen Valentino Rossi. Kysymys kuuluu kuka tulevaisuudessa on sun henkilökohtainen avustaja pilttuussa?

Dubs
Viestit: 235
Liittynyt: Ke Loka 14, 2009 12:00 am
Paikkakunta: ilmajäähy kawa

Viesti Kirjoittaja Dubs » Su Heinä 22, 2012 6:19 pm

Niin ja muille kommenttia antaneille. Mukava nähdä, että prokkis uppoaa muihinkin.

Itse pidän siitä, että ajoneuvot tehdään niinkun ne olisivat olleet jo tehtaalla sellaisia. Tai sen ajan henkisesti mitä tyyliä tehdään. Ammattimaisesti on ehkä oikea sana monessa suhteessa. Sillon kun tehdään kunnolla niin se yleensä myös näkyy ja aikaa lopulta säästyy, kun ei tarvi olla parsimassa loputtomiin. Ainakin niin on kova yritys, mutta tämän toteutumisesta ei voi olla varma.

Avatar
Smokie
Viestit: 3037
Liittynyt: La Touko 28, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Vanha mutta paska

Viesti Kirjoittaja Smokie » Ti Heinä 24, 2012 1:15 pm

No enhän mä missään kaapissa ole koskaan ollutkaan, olen myös paranormaali ja pyromaani sekä paranoidi. Ei tarvi kaikkia radiokanavia käydä läpi, vain sen mitä minä satuin kulloinkin kuuntelemaan. Ei toi sun moka vielä niin paha ollut, yks toinen herrasmies keksi soittaa kun radiossa soi Mentors, silloin mä kyllä suutuin.
Pidäppä mun kaljaa ja kato tätä!!

Vastaa Viestiin