Tusina GSX-R
- Sortaja
- Viestit: 105
- Liittynyt: Ti Loka 09, 2012 11:27 pm
- Paikkakunta: KTM 625 SMC
Re: Tusina GSX-R
Aattelin ens viikolla hakea teräspunosjarruletkut ja samalla vaihtaa jarrupalat uusiin. Vaihanko perusjarrupalat http://www.storm-motor.fi/osat/moottori ... upalat-47/ vai sintteriset http://www.storm-motor.fi/osat/moottori ... upalat-29/ ? Laulakaas kokemuksia sintteripaloista.
Onko takajarrun ilmauksessa mitään erikoista kun satulassa näyttäisi olevan kaksi nippaa?
Onko takajarrun ilmauksessa mitään erikoista kun satulassa näyttäisi olevan kaksi nippaa?
- Sortaja
- Viestit: 105
- Liittynyt: Ti Loka 09, 2012 11:27 pm
- Paikkakunta: KTM 625 SMC
Re: Tusina GSX-R
Kävin ruuvaamassa vanhat jarruletkut irti ja marssin ne kädessäni Hydromarkettiin. Siellä jannu teki uudet jarruletkut teräspunosletkusta, jonka sisus on teflonia ja letkujen päällä on kirkas hankausta suojaava nylon-pinta. Ostin myös uudet kuparitiivisteet banjoille.
Ei muuta kun letkut kiinni pyörään. En kerennyt ilmata jarruja ku oli kiire päästä kaljottelemaan. Hyvät uudet vuodet kaikille
Ei muuta kun letkut kiinni pyörään. En kerennyt ilmata jarruja ku oli kiire päästä kaljottelemaan. Hyvät uudet vuodet kaikille
- Sortaja
- Viestit: 105
- Liittynyt: Ti Loka 09, 2012 11:27 pm
- Paikkakunta: KTM 625 SMC
Re: Tusina GSX-R
Etujarrun sain ilmattua kivuttomasti. Oli jarrunestesäiliön pohjalla kunnon kerros siirappimaista mössöä, joten nesteiden vaihto tuli hyvään saumaan. Erikoista oli myös se, että kahvassa on säätö ykkösestä neloseen (1=kahva liikkuu mahdollisimman vähän ja 4=kahva liikkuu mahdollisimman paljon). Ennen säätö oli meinaan kakkosessa ja nyt piti laittaa neloseen eikä kahva edes liiku paljoa ja vaan palat nappaavat samoin tein kiinni...
Takajarrua en saanu ilmattua, en sitten millään perkele Liitokset ovat pitäviä eikä näin ollen pääse vetämään mistään ilmaa järjestelmään. Tosiaan niin kuin aiemmin jo mainitsin, satulassa on kaksi nippaa. Koitin ilmata molemmista mutta ei niin ei. En tiedä oonko vaan niin vitun tyhmä vai mikä tossa mättää. Apuja?
Eikö muka kellään ole kokemuksia sintteripaloista. Eli laitanko perus- vai sintteripalat? Ihme yksin kirjoittelua täällä kun kaikki tuntuvat pitävänsä turpansa kiinni.
Vielä offtopikkia, myöhästynyt joululahja emännältä. Oi-joi-joi, oi-joi-joi-joi, oi-joi-joi-joi-joi-joi-joi-joi
Takajarrua en saanu ilmattua, en sitten millään perkele Liitokset ovat pitäviä eikä näin ollen pääse vetämään mistään ilmaa järjestelmään. Tosiaan niin kuin aiemmin jo mainitsin, satulassa on kaksi nippaa. Koitin ilmata molemmista mutta ei niin ei. En tiedä oonko vaan niin vitun tyhmä vai mikä tossa mättää. Apuja?
Eikö muka kellään ole kokemuksia sintteripaloista. Eli laitanko perus- vai sintteripalat? Ihme yksin kirjoittelua täällä kun kaikki tuntuvat pitävänsä turpansa kiinni.
Vielä offtopikkia, myöhästynyt joululahja emännältä. Oi-joi-joi, oi-joi-joi-joi, oi-joi-joi-joi-joi-joi-joi-joi
-
- Viestit: 119
- Liittynyt: La Heinä 30, 2011 12:00 am
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tusina GSX-R
Kannattaa kokeille sen takajarrun kanssa, et otat sen pois paikaltaan ja ilmaat irtaallaa (laitat jotain palojen väliin) Myös mäntien puristelu sisäänpäin saattaa työntää edeltään ilmakuplat.
-
- Viestit: 187
- Liittynyt: Ti Tammi 24, 2012 1:00 am
Re: Tusina GSX-R
Varmistat ilmaus hommassa että on letkussa koko ajan alamäkkee satulaan päin, otat vaikka satulan irti ja puotet lattialle niin päin tietty että ilmausruuvit on ylös päin.. Voihan sulla olla myös esim pääsylinterin tiivisteet paskana= tuntuu kun olis ilmaa ;) ja laita toki sintterit, jos vaan perse kestää, pitemmän päälle tuskin sen kalliimmat kun tavalliset, kestäävät pitempään ja pitävät paremmin
- ingle
- Viestit: 131
- Liittynyt: Pe Heinä 15, 2005 12:00 am
- Paikkakunta: Briggs & Stratton
Re: Tusina GSX-R
Mulla ainakin kesti ihan käsittämättömän kauan pumpata, että alko jarrupoljin jäykistyä... pumppaa pumppaa
Omena anuksessa pitää homot loitolla...
- thelittleone
- Viestit: 1482
- Liittynyt: Pe Huhti 14, 2006 12:00 am
- Paikkakunta: 1040cc jossa ahdin määrää tahdin
Re: Tusina GSX-R
Kaasut (ilmakuplat) nousevat nesteessä (jarruneste) fysiikan lakien mukaan ylöspäin.OR_90 kirjoitti:Varmistat ilmaus hommassa että on letkussa koko ajan alamäkkee satulaan päin, otat vaikka satulan irti ja puotet lattialle niin päin tietty että ilmausruuvit on ylös päin..
Nosta se satula reilusti työsylinterin yläpuolelle ja kiilaa vaikka isoilla ruuvimeisseleillä ne jarrupalat "tappiinsa auki" -> pienempi nestetila satulassa -> helpompi saada ilmat pois järjestelmästä.
- Sortaja
- Viestit: 105
- Liittynyt: Ti Loka 09, 2012 11:27 pm
- Paikkakunta: KTM 625 SMC
Re: Tusina GSX-R
Kokeilin kaikkia antamianne neuvoja, mutta ei auttanu! Haen huomenna tippakannun ja koitan ilmata alhaalta ylöspäin. Eli letku tippakannun ja ilmausnipan väliin ja pumppaan nesteet alhaalta ylöspäin. Sen jälkeen loppuu niksit.. Ihme kun etujarrun ilmaus suju ongelmitta, mutta yks vitun prätkän takajarrun ilmaus ottaa näin koville. No onneksi nyt on talvi eikä mee kallista ajokautta hukkaan.
- tenu
- Viestit: 1631
- Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 1:00 am
Re: Tusina GSX-R
Ilmeisesti toimi ennen letkun vaihtoa. Hae kunnon lääkeruisku ennemmin, siinä näät samalla ettet työnnä ilmaa ihan itte sinne
- Sortaja
- Viestit: 105
- Liittynyt: Ti Loka 09, 2012 11:27 pm
- Paikkakunta: KTM 625 SMC
Re: Tusina GSX-R
Toimi ennen letkun vaihtoa eli pääsylinterin tiivisteet on kunnossa. Näkeehän tippakannullakin ilmakuplat kun laittaa kirkkaan letkun siihen kiinni.tenu kirjoitti:Ilmeisesti toimi ennen letkun vaihtoa. Hae kunnon lääkeruisku ennemmin, siinä näät samalla ettet työnnä ilmaa ihan itte sinne
- clawfinger
- Viestit: 588
- Liittynyt: Ti Tammi 24, 2006 1:00 am
- Paikkakunta: R1-T
Re: Tusina GSX-R
Alipaine vaan siihen nippaan, nii ei montaa painallusta tarvii tehdä...
-
- Viestit: 187
- Liittynyt: Ti Tammi 24, 2012 1:00 am
Re: Tusina GSX-R
Ossaa se ilma katsos nousta sinne säiliöönthelittleone kirjoitti:Kaasut (ilmakuplat) nousevat nesteessä (jarruneste) fysiikan lakien mukaan ylöspäin.OR_90 kirjoitti:Varmistat ilmaus hommassa että on letkussa koko ajan alamäkkee satulaan päin, otat vaikka satulan irti ja puotat lattialle niin päin tietty että ilmausruuvit on ylös päin..
Nosta se satula reilusti työsylinterin yläpuolelle ja kiilaa vaikka isoilla ruuvimeisseleillä ne jarrupalat "tappiinsa auki" -> pienempi nestetila satulassa -> helpompi saada ilmat pois järjestelmästä.
- Sortaja
- Viestit: 105
- Liittynyt: Ti Loka 09, 2012 11:27 pm
- Paikkakunta: KTM 625 SMC
Re: Tusina GSX-R
No nyt pelittää Pumppasin tippakannulla nesteet ilmausnipasta sisään. Silti poljin jäi löysäksi, joten ilmaa oli jossain ja tuossa muuta vaihtoehtoa ollut kun letkun ylin kohta eli pääsylinterin yläosa. Avasin siitä hieman banjoa, jolloin ilmat rutis pois järjestelmästä. Ilmeisesti ilmalukko ollut siellä eikä pumppaamisesta oo ollut hyötyä kun ilma on vain liikkunut edestakaisin sylkässä. Tietääpähän jatkossa. Oli takajarrun nestesäiliön pohjallakin tuota siirappimaista mössöä aikalailla, tiedä sitten että miten vanhat nesteet on ollu sisässä...
- Sortaja
- Viestit: 105
- Liittynyt: Ti Loka 09, 2012 11:27 pm
- Paikkakunta: KTM 625 SMC
Re: Tusina GSX-R
Tuli hommattua öljyntäyttökorkin tilalle öljynlämpömittari. Tieto lisää tuskaa
- Sortaja
- Viestit: 105
- Liittynyt: Ti Loka 09, 2012 11:27 pm
- Paikkakunta: KTM 625 SMC
Re: Tusina GSX-R
Oon miettiny, että laittasko sitä belly-katetta lainkaan, mutta jos jollain on tallin nurkissa toho sopivan näköne alakate ni voisin ostaa pois kuleksimasta.