Kawasaki GPZ1100-9R Turbo
-
- Viestit: 186
- Liittynyt: Ti Syys 27, 2005 12:00 am
Re: Kawasaki GPZ1100-9R Turbo
Bilteman Bosch-kopiopumppu on toiminut moitteetta jo kolmatta kesää.
-
- Viestit: 294
- Liittynyt: La Heinä 16, 2005 12:00 am
- Paikkakunta: Åbo
Re: Kawasaki GPZ1100-9R Turbo
Sama juttu ja polttoaineena E85.micco kirjoitti:Bilteman Bosch-kopiopumppu on toiminut moitteetta jo kolmatta kesää.
-
- Viestit: 175
- Liittynyt: To Tammi 14, 2010 1:00 am
- Paikkakunta: Yamaha R1 -02, Kawa9RT
Re: Kawasaki GPZ1100-9R Turbo
Minäkin taidan tukeutua sitten tuohon Bilteman kopioon. Toivotaan, että oli vaan huono tuuri tuon edellisen pumpun suhteen. Maanantaina saan uuden pumpun
Vielä vähän parempi kuva nykytilanteesta.
Vielä vähän parempi kuva nykytilanteesta.

- Smokie
- Viestit: 3037
- Liittynyt: La Touko 28, 2005 12:00 am
- Paikkakunta: Vanha mutta paska
Re: Kawasaki GPZ1100-9R Turbo
Hyvältä näyttää! Pistää vaan silmään miksei toi syyläriin menevä putki voi olla rautaa tai kumia, miks sen pitää olla molempia yhtäaikaa? Samaten toi ilmanputsari on aivan kamala. Panisin silti.
Pidäppä mun kaljaa ja kato tätä!!
-
- Viestit: 175
- Liittynyt: To Tammi 14, 2010 1:00 am
- Paikkakunta: Yamaha R1 -02, Kawa9RT
Re: Kawasaki GPZ1100-9R Turbo
Hyvä kysymys muuten toi jäähdytysputki. Minulla ei ole antaa vastausta tuohon. Voisi hyvinkin olla kokonaan rautaa. Tiiä vaikka ensitalvena putki vaihtuuSmokie kirjoitti:Hyvältä näyttää! Pistää vaan silmään miksei toi syyläriin menevä putki voi olla rautaa tai kumia, miks sen pitää olla molempia yhtäaikaa? Samaten toi ilmanputsari on aivan kamala. Panisin silti.
Ilmanputsariasiaan ei tyle muutoksia. Se on hommattu värin ja halpuuden takia, joten sillä mennään
-
- Viestit: 175
- Liittynyt: To Tammi 14, 2010 1:00 am
- Paikkakunta: Yamaha R1 -02, Kawa9RT
Re: Kawasaki GPZ1100-9R Turbo
Testiajoa vedetty uudella pumpulla, ja kestänyt jo ainakin sen minkä edellinen. Eli nyt juurikin paikallaan se edellä mainittu bilteman 044-kopio.
Mitenkä muilla tuo pumpun ääni? Kuuluko huutaa mitenkä kovasti? Tyhjäkäynnillä kuulee helposti pumpun äänen ja pumpun pyöriessä paikallaan moottorin ollessa sammutettu, tuntuu että se kuivuu paikalleen
Heivasin jo tuon suodattimen pois pumpun ja tankin välistä, että ei siitä ainakaan kiikasta.
Toinen huomio on, että tekemäni pitot-putki muutos 4,5mm->3,5mm sai aikaan voimakasta laihalle menoa ahtojen noustessa. Ei pitäisi mennä muuttelemaan suhkot hyvin toimivaa kokoonpanoa
Huomenna yrittää porailla jollain vaijerisysteemillä sitä reikää isommaks niin ei tarvittis katkasta maalattua putkea.
Kolmas huomio testiajuilta oli se, että kairattu vaihteisto on nyt melko työlään tuntuinen vaihdella. Varsinkin alaspäin tultaessa on oltava melko tarkkana välikaasun ja kytkimen kanssa että putoo pykälä. Toisaalta myös tuntuu, että vaihteet voisivat pysyä nyt hyvin päälläkin myös vedossa.
Mitenkä muilla tuo pumpun ääni? Kuuluko huutaa mitenkä kovasti? Tyhjäkäynnillä kuulee helposti pumpun äänen ja pumpun pyöriessä paikallaan moottorin ollessa sammutettu, tuntuu että se kuivuu paikalleen
Toinen huomio on, että tekemäni pitot-putki muutos 4,5mm->3,5mm sai aikaan voimakasta laihalle menoa ahtojen noustessa. Ei pitäisi mennä muuttelemaan suhkot hyvin toimivaa kokoonpanoa
Kolmas huomio testiajuilta oli se, että kairattu vaihteisto on nyt melko työlään tuntuinen vaihdella. Varsinkin alaspäin tultaessa on oltava melko tarkkana välikaasun ja kytkimen kanssa että putoo pykälä. Toisaalta myös tuntuu, että vaihteet voisivat pysyä nyt hyvin päälläkin myös vedossa.
- Fear_factory
- Viestit: 1289
- Liittynyt: Ke Elo 27, 2008 12:00 am
- Paikkakunta: Tellu & VFR 750
Re: Kawasaki GPZ1100-9R Turbo
Omassa sama pumppu.
Meteliä pitää hyvin ja kyllä sen tyhjäkäynnillä kuulee selvästi mutta yhtä kovaa ääntä pitää ja pyörii samalla nopeudella oli kone käynnis tai ei.
Ainoastaan vanhalla jännitteen säätimellä lähti pyörimään kovempaa koneen kierroksia nostettaes.
Sitte pitotti homma niin sama kans itellä.
Mutta tein heti säädettävän (käännettävän) ja vähän ison joten letkuun vaan kuristusta ja sillä hakemaan säädöt suht kohalleen.
Tosin pitotti sai lopullisilla suuttimilla olla ilman kuristusta.
Meteliä pitää hyvin ja kyllä sen tyhjäkäynnillä kuulee selvästi mutta yhtä kovaa ääntä pitää ja pyörii samalla nopeudella oli kone käynnis tai ei.
Ainoastaan vanhalla jännitteen säätimellä lähti pyörimään kovempaa koneen kierroksia nostettaes.
Sitte pitotti homma niin sama kans itellä.
Mutta tein heti säädettävän (käännettävän) ja vähän ison joten letkuun vaan kuristusta ja sillä hakemaan säädöt suht kohalleen.
Tosin pitotti sai lopullisilla suuttimilla olla ilman kuristusta.
-
- Viestit: 194
- Liittynyt: Su Elo 09, 2015 8:20 pm
- Paikkakunta: zx-12r
Re: Kawasaki GPZ1100-9R Turbo
Voiko sotkea pitotin virtausta tuo dumpin reikä kun on niin lähellä? Ite kanssa joskus testailin tuota pitotin reikä koon muuttelua väliltä 3-5mm enkä huomannut mitään eroja toiminnassa. Nyt on muistaakseni oma 4,5mm reiällä. Omaa pyörääni en saanut koskaan toimimaan orkkis neuloilla! Varmasti tuli käytyä kaikki mahdolliset suutin/neula säädöt läpi ja vakio neulat hylkäsin kokonaan...
Orkkis neuloilla piti olla 160 suuttimet että sais täyskaasulla toimimaan ja osa kaasulla meni niin paksulle että tunki jo raakana putkesta bensat läpi
Nyt paikoillaan omassani 130 suuttimet ja säädettävät neulat ja toimii kaikki kierros alueet ilman että röpöttelee! Tosin turhaa vertailla koskaan pyörien säätöjä keskenään kun jokainen pyörä toimii aina parhaiten niillä omilla säädöillä
Katsoitko että bensan paine nousee tuon ahtopaineen mukana?
Orkkis neuloilla piti olla 160 suuttimet että sais täyskaasulla toimimaan ja osa kaasulla meni niin paksulle että tunki jo raakana putkesta bensat läpi
Nyt paikoillaan omassani 130 suuttimet ja säädettävät neulat ja toimii kaikki kierros alueet ilman että röpöttelee! Tosin turhaa vertailla koskaan pyörien säätöjä keskenään kun jokainen pyörä toimii aina parhaiten niillä omilla säädöillä
- Smokie
- Viestit: 3037
- Liittynyt: La Touko 28, 2005 12:00 am
- Paikkakunta: Vanha mutta paska
Re: Kawasaki GPZ1100-9R Turbo
Ei olis saanut järsiä väärältä puolelta niitä käpäliä. Välikaasu ja tuplakytkyttely kuuluu 50-luvun kuorma-autoihinyamahanisti kirjoitti:Kolmas huomio testiajuilta oli se, että kairattu vaihteisto on nyt melko työlään tuntuinen vaihdella. Varsinkin alaspäin tultaessa on oltava melko tarkkana välikaasun ja kytkimen kanssa että putoo pykälä. Toisaalta myös tuntuu, että vaihteet voisivat pysyä nyt hyvin päälläkin myös vedossa.
Meneekö ylöskin päin tahmeasti? Mihin kulmaan ne käpälät jyrsittiin?
Pidäppä mun kaljaa ja kato tätä!!
-
- Viestit: 175
- Liittynyt: To Tammi 14, 2010 1:00 am
- Paikkakunta: Yamaha R1 -02, Kawa9RT
Re: Kawasaki GPZ1100-9R Turbo
Fear-Factory: Kiitos varmistuksesta.
900Tkawa: Mullakin siis pelasi tuo viime kesänä melko jouheasti. Keskialueella pientä rikkautta, mutta muuten pelas hyvin. EN tiedä dumpin vaikutuksesta, mutta se on pitotin jälkeen ja suunnattuna siitä pois päin, joten en usko että on käytännön merkitystä. Neulat, suuttimet ja kaikki muutkin hilppeet on kaasareissa vakiot ihan niinkuin viime kesänäkin.
Smokie: Edelleenkin minun moka, että meni ensin väärältä puolen jyrsintä. Ei ollut tarkoitus alunperin. Mietintä meni väärin merkkausvaiheessa. Kulma on 3 astetta. Alaspäin ongelma on suuri, ylöspäin toimii arvosanalla hyvä. Välikaasulla vaihtaminen tuo mukaan ajamisen meininkiä
Pitotista vielä sen verran. Entinen pitot mikä oli viime kesän kokoonpanossa oli 5mm reiällä ja tämä nyt puheissa oleva 3,2mm, että toivotaan nyt että tästä johtui tämä laihalle meneminen. Reikä on jo kairattu samaan kokoon kuin toimivassa.
900Tkawa: Mullakin siis pelasi tuo viime kesänä melko jouheasti. Keskialueella pientä rikkautta, mutta muuten pelas hyvin. EN tiedä dumpin vaikutuksesta, mutta se on pitotin jälkeen ja suunnattuna siitä pois päin, joten en usko että on käytännön merkitystä. Neulat, suuttimet ja kaikki muutkin hilppeet on kaasareissa vakiot ihan niinkuin viime kesänäkin.
Smokie: Edelleenkin minun moka, että meni ensin väärältä puolen jyrsintä. Ei ollut tarkoitus alunperin. Mietintä meni väärin merkkausvaiheessa. Kulma on 3 astetta. Alaspäin ongelma on suuri, ylöspäin toimii arvosanalla hyvä. Välikaasulla vaihtaminen tuo mukaan ajamisen meininkiä
Pitotista vielä sen verran. Entinen pitot mikä oli viime kesän kokoonpanossa oli 5mm reiällä ja tämä nyt puheissa oleva 3,2mm, että toivotaan nyt että tästä johtui tämä laihalle meneminen. Reikä on jo kairattu samaan kokoon kuin toimivassa.
-
- Viestit: 175
- Liittynyt: To Tammi 14, 2010 1:00 am
- Paikkakunta: Yamaha R1 -02, Kawa9RT
Re: Kawasaki GPZ1100-9R Turbo
Nyt on päästy ajelemaan vähän enemmän. Seuraavia asioita havaittu. Vaihteet alkoi pelata paremmin kun haki kytkimeen sopivat säädöt kuskin räpiköinnin edistämiseksi
Pitotin suurennus toi suuren muutoksen parempaan. Nyt siis 5mm reikä kohti ilmanvirtaa. Jostain syystä remontin yhteydessä, ilmeisesti tiiveys kasvanut koko paketissa, joten ahdot nousee melko räjähdysmäisesti 4500rpm:stä alkaen. Tämä ilmeisesti taas aiheutti sen, että pitotti/kaasarit ei pysy mukana vaan vetää laihalle nopeessa avauksessa. Kovemmin ajettaessa, kun paineet nousee nätimmin ongelmaa ei ollut ja seokset pysy hyvissä arvoissa.
Tähän yritin vaikuttaa löysäämällä hukkaporttia ja huomasin sen auttavan. Eli nyt on säädetty reilu sentti tangosta läppää auki eli olettaisin että hukkaportinläppä on jo vähän auki koko ajan. Seokset parani ja vetoja alko löytyä. Ahdot nousevat vieläkin todella aikaisin, mutta nyt kuitenkin niin rauhallisesti että pysytään paremmissa arvoissa. Tämmöistä havainnointia tältä päivältä, korjatkaa ihmeessä jos olen ihan hakoteillä
Pitotin suurennus toi suuren muutoksen parempaan. Nyt siis 5mm reikä kohti ilmanvirtaa. Jostain syystä remontin yhteydessä, ilmeisesti tiiveys kasvanut koko paketissa, joten ahdot nousee melko räjähdysmäisesti 4500rpm:stä alkaen. Tämä ilmeisesti taas aiheutti sen, että pitotti/kaasarit ei pysy mukana vaan vetää laihalle nopeessa avauksessa. Kovemmin ajettaessa, kun paineet nousee nätimmin ongelmaa ei ollut ja seokset pysy hyvissä arvoissa.
Tähän yritin vaikuttaa löysäämällä hukkaporttia ja huomasin sen auttavan. Eli nyt on säädetty reilu sentti tangosta läppää auki eli olettaisin että hukkaportinläppä on jo vähän auki koko ajan. Seokset parani ja vetoja alko löytyä. Ahdot nousevat vieläkin todella aikaisin, mutta nyt kuitenkin niin rauhallisesti että pysytään paremmissa arvoissa. Tämmöistä havainnointia tältä päivältä, korjatkaa ihmeessä jos olen ihan hakoteillä
- Smokie
- Viestit: 3037
- Liittynyt: La Touko 28, 2005 12:00 am
- Paikkakunta: Vanha mutta paska
Re: Kawasaki GPZ1100-9R Turbo
Onko sulla kuinka iso letku pitotista kaasareille? Vaikuttais että kaipais isompaa. Kai? Meinaan vaan että paineet tärähtäis perille asti _välittömästi_.
Vai auttaisko nostaa kaasareista neuloja?
Kyllä perkele pyörän pitää lykätä kuskille paskat housuun eikä nikotella yhtään mitään
Vai auttaisko nostaa kaasareista neuloja?
Kyllä perkele pyörän pitää lykätä kuskille paskat housuun eikä nikotella yhtään mitään
Pidäppä mun kaljaa ja kato tätä!!
-
- Viestit: 194
- Liittynyt: Su Elo 09, 2015 8:20 pm
- Paikkakunta: zx-12r
Re: Kawasaki GPZ1100-9R Turbo
Kannatan niitä säädettäviä neuloja! Niillä saa kyllä toimimaan varmasti kaikki kierros alueet niin kuin kuuluukin täysin riippumatta siitä kuinka sitä kahvaa kääntelet
-
- Viestit: 175
- Liittynyt: To Tammi 14, 2010 1:00 am
- Paikkakunta: Yamaha R1 -02, Kawa9RT
Re: Kawasaki GPZ1100-9R Turbo
Pitotin letku on 10mm.
Joo niitä neuloja voi miettiä sitten kun pelit soi edes jotenkin. Eilisiltanen ei ollut pysyvää vaan aamulla jatkui sama laihalle meno, enkä kyllä keksi että mistä tämä voi johtua. Eipä tässä paljon ole muuta vaihtoehtoa, kun puottaa konetta alaspäin että saa kaasarit pöydälle. En keksi enää mitään muuta kun, että kaasareiden väliintulevat muovi t-kappaleet vuotavat niin pahasti että paine karkailee jonnekin muualle kun pitäs. Pitot on nyt tismalleen samanlainen kun viime kesänä ja paikkakin on pysynyt varmaan kahden sentin sisällä samana.
Kokeilin vaihtaa myös isot 10mm letkut kaikkiin bensalinjoihin ilman valmismutkia, mutta vaikutusta ei ollut.
En tiedä miten tuo dumppi sitten tosiaan vaikuttaa pitotin toimintaan, kun se on 3cm sen jälkeen, suunnattuna painekoteloon ja ilman portaita ahtoputkessa.
Ja ei muuten kestä sitten minun käyttämäni vankilan pulverimaali bensaa. Tai no ei se lattialle valu, mutta mastonin mattamusta kestää vähän paremmin
Joo niitä neuloja voi miettiä sitten kun pelit soi edes jotenkin. Eilisiltanen ei ollut pysyvää vaan aamulla jatkui sama laihalle meno, enkä kyllä keksi että mistä tämä voi johtua. Eipä tässä paljon ole muuta vaihtoehtoa, kun puottaa konetta alaspäin että saa kaasarit pöydälle. En keksi enää mitään muuta kun, että kaasareiden väliintulevat muovi t-kappaleet vuotavat niin pahasti että paine karkailee jonnekin muualle kun pitäs. Pitot on nyt tismalleen samanlainen kun viime kesänä ja paikkakin on pysynyt varmaan kahden sentin sisällä samana.
Kokeilin vaihtaa myös isot 10mm letkut kaikkiin bensalinjoihin ilman valmismutkia, mutta vaikutusta ei ollut.
En tiedä miten tuo dumppi sitten tosiaan vaikuttaa pitotin toimintaan, kun se on 3cm sen jälkeen, suunnattuna painekoteloon ja ilman portaita ahtoputkessa.
Ja ei muuten kestä sitten minun käyttämäni vankilan pulverimaali bensaa. Tai no ei se lattialle valu, mutta mastonin mattamusta kestää vähän paremmin
-
- Viestit: 194
- Liittynyt: Su Elo 09, 2015 8:20 pm
- Paikkakunta: zx-12r
Re: Kawasaki GPZ1100-9R Turbo
Vetääkö se heti laihalle kun ahdot nousee ja oliko tuo ongelma esillä heti kun pääsit ajamaan? Kuinka laihalle se sitten vetää ja ootko saanu otettua täys kaasu vetoja että mitä se afr näyttä sit? Jos ei kaasarit ole tukossa ja regu pelaa niin ehkä voisin pystyä antamaan jotain vinkkejä koska omat kaasarit on tullut purettua varmasti kymmeniä kertoja ja tullut samalla kokeiltua aivan helevetin paljon eri suutin/neula asetuksia.. Ja se säädettävien neulojen vaikutus noissa kaasareissa on aivan helvetin iso koska ainakin noi omat neulat on paljon pidemmät ja ohuemmat kun orkkis neulat.. esim. orkkis neuloilla piti olla ne 160 suuttimet että oli täys kaasu seos kohdallaan kun taas noilla factoryn neuloilla pitää olla 130 suuttimet. Noilla factoryn neuloilla saa passattua keski kierros alueen kohdalleen, täys kaasu seokseen neulojen korkeuden muutos ei ole vaikuttanut mitenkään. Toki jos vuotaa ne kaasarien t-haarat niin sittenhän tuo sun ongelma on helposti poistettu