kuinka keulitaan??
Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo
- =HANHAN=
- =HANHAN=
-
godspeed
Samaa rataa..
Yhdyn(henkisesti) edellä kirjoittaneisiin, että halusta omistaa prätkä=kaksipyörää ja moottori(yli 100cc), ei esteenä voi olla yhtään mikään muu kuin selittely. Kahta duunia on painettu ja alussa vehkeet oli romuja, mutta eine silti ollu polkupyöriä
S.A:kin löytää varmasti muutamalla tonnilla vaikka piikin ja myymällä polkupyöräsi saat varmaan jo nelari enskan
B-sivuilla on mielestäni turha edes ilmoittaa omistavansa muuta kuin moottoripyörää
Kaikille muille harrastemuodoille on olemassa muita "seuroja"
ps. kohta taas vedetään
Yhdyn(henkisesti) edellä kirjoittaneisiin, että halusta omistaa prätkä=kaksipyörää ja moottori(yli 100cc), ei esteenä voi olla yhtään mikään muu kuin selittely. Kahta duunia on painettu ja alussa vehkeet oli romuja, mutta eine silti ollu polkupyöriä
S.A:kin löytää varmasti muutamalla tonnilla vaikka piikin ja myymällä polkupyöräsi saat varmaan jo nelari enskan
B-sivuilla on mielestäni turha edes ilmoittaa omistavansa muuta kuin moottoripyörää
Kaikille muille harrastemuodoille on olemassa muita "seuroja"
ps. kohta taas vedetään
-
? ? ?
[quote]
On 2002-03-18 18:38, bvms kirjoitti:
Noniin isoilla kunnon pyörillä keuliminen on tosin helppoa koska siihen riittää kaasun avaus. perkele kun pitää vielä näillä leluilla ajella
"isoilla" pyörillä toi vauhti tuppaa kasvamaan aika räväkästi keuliessa..ei sekään niin helppoa oo pitää sitä 10s ilmassa...ellei homma skulaa niin sä oot ehtiny pitää muutaman sekunnin sitä P ylhäällä ja vauhtii on kertyny jo puoltoist sataa....helpostihan sen ylös saa, kuin kaun se siellä pysyy onkin toinen juttu..
On 2002-03-18 18:38, bvms kirjoitti:
"isoilla" pyörillä toi vauhti tuppaa kasvamaan aika räväkästi keuliessa..ei sekään niin helppoa oo pitää sitä 10s ilmassa...ellei homma skulaa niin sä oot ehtiny pitää muutaman sekunnin sitä P ylhäällä ja vauhtii on kertyny jo puoltoist sataa....helpostihan sen ylös saa, kuin kaun se siellä pysyy onkin toinen juttu..
-
S.A
Vai että fillari myyntiin ja crossi tilalle.
Hhhmmmm........eräät täällä jo tietävätkin, että millasella "paskalla" mä ajan.
Faktahan on se, että tosta mun pyörästä ei sais varmaan edes 200 markkaa rahaa.
Ikääkin sillä on jo runsaat 12 vuotta, ja kilometrejä takana sopivasti.
Että jos mä sen myyn, niin korkeintaan sillä rahalla ostan itelleni pari CD-levyä, enkä sitä crossia.........
Hhhmmmm........eräät täällä jo tietävätkin, että millasella "paskalla" mä ajan.
Faktahan on se, että tosta mun pyörästä ei sais varmaan edes 200 markkaa rahaa.
Ikääkin sillä on jo runsaat 12 vuotta, ja kilometrejä takana sopivasti.
Että jos mä sen myyn, niin korkeintaan sillä rahalla ostan itelleni pari CD-levyä, enkä sitä crossia.........
- Clayman
- RoadRunner
Keulimisesta ja takajarrun käytöstä...ite oon kyllä perskohtasesti sitä mieltä, että keulan ylenmääräisen nousun saa hillittyä moottorijarrulla kaikkein parhaimmin. Saatanpa olla väärässäkin, mutta ainakaan mun jo yli 10 vuotta kestäneen pyöräilyuran aikana en ole takajarrua keulimistouhuissa tarvinnu. Jos meinaa nousta liikaa, niin himmaa vain reilusti kaasua ja etufillari putoo nätisti vaikka maahan saakka.
Omassa räpättimessä keulan saa kaikkein helpoimmin nousemaan kytkimellä avittaen. Ekaks kiihdyttää ykkösellä pyörän liikkeelle, jonka jälkeen kytkin pohjaan, kierroksia tonne 7-8 tonnin kieppeille ja kytkin vapaaks. Jos tuntuu että nousee liian korkeelle niin kaasua pois ja homma hoituu. Liian pienillä kierroksilla ei keula nouse ja liian kovilla kierroksilla
!!!
Siitä vaan treenamaan, kunhan kelit kuivaa.
Ja vielä S.A :lle...ymmärrän kyllä hyvin, ettei ole rahnaa pyörän ostoon, itellä oli aikanaan opintotuki 1990mk/kk ja vuokra 1700mk/kk. Sitten vielä ruuat ja kaikki laskut ynnämuut kulut kaupan päälle. Alottelin tosin pyörähommat jo piikillä, joten pyöränvaihtoon ei aina tarvinnu kovin montaa tonnia ja ne tienasin kesäduunissa ja loma-aikoina.
Eri asia tietenkin on, mikäli töitä ei löydy, mutta eppäilen tuota hieman. Tsemiä anyway, paistaa se kevät risukasaankin ja koittaa se aurinko sullekkin ja jokatoiselle kuoppaa kaivaa ja jokatoiselle ei sano mummo kun meni mustikkaan ja kissalla pöytää pyyhki eikä mahtunu...köööööhkröööh...
Omassa räpättimessä keulan saa kaikkein helpoimmin nousemaan kytkimellä avittaen. Ekaks kiihdyttää ykkösellä pyörän liikkeelle, jonka jälkeen kytkin pohjaan, kierroksia tonne 7-8 tonnin kieppeille ja kytkin vapaaks. Jos tuntuu että nousee liian korkeelle niin kaasua pois ja homma hoituu. Liian pienillä kierroksilla ei keula nouse ja liian kovilla kierroksilla
Siitä vaan treenamaan, kunhan kelit kuivaa.
Ja vielä S.A :lle...ymmärrän kyllä hyvin, ettei ole rahnaa pyörän ostoon, itellä oli aikanaan opintotuki 1990mk/kk ja vuokra 1700mk/kk. Sitten vielä ruuat ja kaikki laskut ynnämuut kulut kaupan päälle. Alottelin tosin pyörähommat jo piikillä, joten pyöränvaihtoon ei aina tarvinnu kovin montaa tonnia ja ne tienasin kesäduunissa ja loma-aikoina.
Eri asia tietenkin on, mikäli töitä ei löydy, mutta eppäilen tuota hieman. Tsemiä anyway, paistaa se kevät risukasaankin ja koittaa se aurinko sullekkin ja jokatoiselle kuoppaa kaivaa ja jokatoiselle ei sano mummo kun meni mustikkaan ja kissalla pöytää pyyhki eikä mahtunu...köööööhkröööh...
-
pallihirvi
Moottorijarrusta sen verran että kakstahti ja/tai pikkunelareissa se moottorijarru ei oo kovin suuri eikä välttämättä riitä ainakaan mun yli 100 kilon ruhoon et takajallu suositeltava ainaski pikkumopoissa...
Sit on pyöriä esim.hajapusa jossa akseliväli on vissiin aika pitkä. Tosin siellä on jo vakiona nii paljo hummii....
Sit on pyöriä esim.hajapusa jossa akseliväli on vissiin aika pitkä. Tosin siellä on jo vakiona nii paljo hummii....
- db
Hmm.. Et kertonut millä pyörällä harjoittelet.. Tekniikat riippuu niin kovin pyörästä. Ei siinä periaatteessa mitään ihmeellistä ole, jos on potkua koneessa niin nuppi auki vaan ja kun keula on ylhäällä rykästään isompi pykälä sisään ja mennään alku väännöllä ja keula hyvin pystyssä että vauhti ei kasva liikaa (pääsee pidemmälle).On 2002-03-18 09:51, Pietu kirjoitti:
joo tiedän..tyhmä kysymys..mut en oo ikinä keulinu joten kertokaa miten se eturengas nousee? onhan siinä muutama kikka millä se nousee..![]()
auttakaa......
Jos aivan pienestä vauhdista lähtee vetämään ja nykäisee koko ruhollaan tangosta, kannattaa varoa että pyörä ei lähde kaatumaan sivulle. Kovemmassa vauhdissa tälläista ongelmaa ei enää esiinny. Kun keula on ylhäällä menoa voi säädellä kaasun lisäksi oman kehon asennolla pyörään nähden.
Itse treenasin viime kesänä "bomber-huumassa" harva se päivä keulimista (pidempi parempi:)) ja etenkin tuo tapeilta keuliminen ja keula pystyssä ohjaaminen omaa painoa siirtäen on huisia puuhaa (pystyy motarilla loivia mutkia keulimaan ja pujottelemaan autojen väleistä). Muutama päivä sitten otin ensimmäiset tyypit jammusta ja samalla tietysti otettiin vuoden ensimmäiset keulat.. Pakko kyllä sanoa että nyt pyörän solmutuksen jälkeen keuliminen tuntuu AH NIIN PALJON paremmalta
Oh yes there is substitute for cubic inches..
- =HANHAN=
- db
Mä en ainakaan tällä nykyisellä vehkeellä pahemmin kytkintä käytä. Kaasua vaan höllää ja isompaa tupaan. Aina ei tosin mene sisään ja pitää pahaa ääntä. Toinen tapa on se että vetää keulan ihan pystyyn, siihen rajalle että lähtee jo melkein taaksepäin kaatumaan ja tällöin antaa pikkusen kytkintä ja höllää kaasua niin varmasti menee pykälä silmään, ja hytitys jatkuu...On 2002-03-19 18:31, Suni kirjoitti:
Käyttääkö jengi muuten yleensä kykintä kun vaihtaa vaidetta keulimisen aikana? Itse kun ajan kevyitä crossi/enska fillareita niin keula tuuppaa putoamaan alas samantien kun edes hipaisen kytkimeen ja ihan raakana en ole laatikon hajoamisen pelossa viitsinyt edes kokeilla. Miten on??
Ne enskan laatikot tuntuu olevan ihan yksilöitä ainakin mun mielestä. Toisessa pyörässä menee leikiten pykälät sisään ja toisessa sylkee aina ulos, vaikka olisi siis sama malli.
- gsx750
Tuosta kuvasta vielä...
Olen nähnyt kyseisen kuvan eräässä oikeuslääketieteen oppikirjassa. Tyyppi oli räjäyttänyt ilotulitteen suussaan, eikä kuvalla todellakaan ole mitään tekemistä prätkäilyn kanssa!!! Mutta kyllä sitä kypärää kantsii silti käyttää...
Jälki vois huonolla tuurilla olla samaa mopottimellakin, tai jos vaikka pahasti saunassa liukastuu niin voi se henki olla siinäkin herkässä...
Riskejä on kaikkialla, en todellakaan luopuis prätkästä vaikka mitä kuvia (oli aitoja tai ei) tultais esittelemään. Joten kokeilen taas keulimistekniikoita kun pääsen liikenteeseen. Tai no, vaihtoehtoja on about 1; ykkösellä kesken kiihdytyksen "näppään" kytkintä ja samalla nykäisen kevyesti. Tuolla tavoin pitäisi vähän raskaammankin pelin nousta.
Hyvä konsti on käyttää kaasu poissa kesken kiihdytyksen, jolloin keula käy alhaalla mikä taas antaa pienen alkupompun keulalle. Toivottavasti tajusit... Meikäläisen pyörän tyylisillä vehkeillä ei vaan oikein riitä. Mutta tehokkaammilla tai alle 250-kiloisilla...
<font size=-1>[ Tätä viestiä on muokannut: gsx750 2002-03-19 19:49 ]</font>
Olen nähnyt kyseisen kuvan eräässä oikeuslääketieteen oppikirjassa. Tyyppi oli räjäyttänyt ilotulitteen suussaan, eikä kuvalla todellakaan ole mitään tekemistä prätkäilyn kanssa!!! Mutta kyllä sitä kypärää kantsii silti käyttää...
Jälki vois huonolla tuurilla olla samaa mopottimellakin, tai jos vaikka pahasti saunassa liukastuu niin voi se henki olla siinäkin herkässä...
Riskejä on kaikkialla, en todellakaan luopuis prätkästä vaikka mitä kuvia (oli aitoja tai ei) tultais esittelemään. Joten kokeilen taas keulimistekniikoita kun pääsen liikenteeseen. Tai no, vaihtoehtoja on about 1; ykkösellä kesken kiihdytyksen "näppään" kytkintä ja samalla nykäisen kevyesti. Tuolla tavoin pitäisi vähän raskaammankin pelin nousta.
Hyvä konsti on käyttää kaasu poissa kesken kiihdytyksen, jolloin keula käy alhaalla mikä taas antaa pienen alkupompun keulalle. Toivottavasti tajusit... Meikäläisen pyörän tyylisillä vehkeillä ei vaan oikein riitä. Mutta tehokkaammilla tai alle 250-kiloisilla...
<font size=-1>[ Tätä viestiä on muokannut: gsx750 2002-03-19 19:49 ]</font>