Super gas bike asiaa ja asian vierestä.

Valvojat: ESKIL, btseppo

serious-sam

Super gas bike asiaa ja asian vierestä.

Viesti Kirjoittaja serious-sam » Ti Marras 10, 2009 3:26 pm

Jep, jep... Pitkä talvi edessä ja kaikennäköisiä ajatuksia päässä. Mites tähän luokkaan suomessa tuota kilpailijaa riittää? Onko täällä ketään kuskeja, ketkä tätä ajelee? Onhan tuo toki indeksi luokka ja vaikka se nyt ei oikein itseään nappaa, niin ajatuksissa tuohon voisi vielä suhteellisen sievällä budjetilla kasata kilpurin...

Saiskos siis arvon toverit vähän apuja ja hiukan keskustelua kyseisestä luokasta :wavey:
Vai pitäisikö sittenkin ajatella psb-luokkaa?

Läski

Viesti Kirjoittaja Läski » Ti Marras 10, 2009 4:27 pm

Onhan tossa luokassa ollu ihan mukavasti porukkaa ja mun tietääkseni ihan hyvää kilvanajoa. Ei muuta kun kilpuri kasaan ja viivalle :wavey:

Sitten kun se 9.5s menee jarrutteluksi niin lisää höökiä ja ajamaan Prostreettiä.

Tai sitten vaan suoraan ajamaan ProStreettiä... sillä mitään väliä ole. Vastaanotto on satavarmasti hyvä ja saa vetää niin kovaa kun haluaa ja sillä siisti.

Tuolta kun klikkaat niin löydät SGB luokan tuloksia ja kuskeja.
http://www.fhra.fi/dragracing/tulokset.html

The_Hooligan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja The_Hooligan » Ti Marras 10, 2009 5:19 pm

Eikös se sgb-rivistö ollu täynnä melkein joka kisassa.
Aloitat nyt jostain, SGB pyörän päivitys sit tarvittaessa promilleihin ei ole enää kovin iso tai kallis juttu teknisesti, ihan hillitöntä pyörän säätämistä ja ajoharjoittelua ois niinkin tiedossa.
Mutta sepä on osa lajin ihanuutta ja eipä tuolla ole kukaan muukaan ajanut heti superkovaa, joten oikotietä ei ole sullekaan tiedossa vaikka ostaisit minkä laitteen, kuski se homman aina lopulta tyrii tai hoitaa kotiin. Yleensä tyrii :D

Sinne vaan, ihan pöllönä on koko ajan kivaa ja välillä vähän hauskaakin.
Tahallaan paska.

Älä vaan klikkaa: ANY10 Dragrace & Landspeed Team

Läski

Viesti Kirjoittaja Läski » Ti Marras 10, 2009 5:55 pm

Joo sirkusta riittää ihan muittenkin tarpeisiin eikä varmasti ole sisäänpäin lämpeevää hommaa :lol: :lol:

.... kunhan et koske "Arkkusedän" katanaan ilman lupaa... tai puhu Ramille ennen ku se saa aamukahvia.... juma¤&¤## että voi olla kiukkunen :lol:

slip

Viesti Kirjoittaja slip » Ti Marras 10, 2009 6:41 pm

Pakolliset (viralliset) kulut on ilmeisesti lisenssi ja osallistumismaksut, eli noin 200+2400€? Vai onko jotain muitakin byrokraattisia maksuja?

Termi Passiivinen tiedonkeruu lienee sitä että logattua dataa ei käytetä hyväksi saman suorituksen aikana? Niinko tyyliin sutimisen tai keulimisen rajottamiseen tms.

Läski

Viesti Kirjoittaja Läski » Ti Marras 10, 2009 7:37 pm

Saat sä ne osallistumismaksut 1200 eurollakin jos haluat :D
Edellyttää että liittyy FHRA/FDBA jäseneksi, mikä on sitten sen 40,-

slip

Viesti Kirjoittaja slip » Ti Marras 10, 2009 8:53 pm

Ajj perkele siellä oli tollanenkin mahdollisuus.

nomatter

Viesti Kirjoittaja nomatter » Ti Marras 10, 2009 9:47 pm

SGB on kohtuullisen `halpa` luokka alottaa..2000 luvun mp jotaki 170 heppaa takkikselta ja sopivat tai pitkät jatkot.toki sitä kämmäämistä joutuu ehkä paikkaan teholla aluksi.

www.paaso-racing.com

IGI

Re: Super gas bike asiaa ja asian vierestä.

Viesti Kirjoittaja IGI » Ti Marras 10, 2009 10:04 pm

serious-sam kirjoitti:Jep, jep... Pitkä talvi edessä ja kaikennäköisiä ajatuksia päässä. Mites tähän luokkaan suomessa tuota kilpailijaa riittää? Onko täällä ketään kuskeja, ketkä tätä ajelee? Onhan tuo toki indeksi luokka ja vaikka se nyt ei oikein itseään nappaa, niin ajatuksissa tuohon voisi vielä suhteellisen sievällä budjetilla kasata kilpurin...

Saiskos siis arvon toverit vähän apuja ja hiukan keskustelua kyseisestä luokasta :wavey:
Vai pitäisikö sittenkin ajatella psb-luokkaa?
Itse ajoin tällä kaudella kolme kisaa SGB luokassa ja kokemukset oli todella hyvät! Moni kuljettaja oli enestään tuttu, mutta monia uusiakin tuli. Melkein puolet SGB kuljettajista on täältä Oulun korkeudelta. Kaudella 2010 olisikin tarkoitus ajaa koko sarja.
Hieman helpompi/edullisempi tuosta SGB:stä on aloittaa. Ja aivan kunnon kilvan ajosta on kyse. Kisat on todella tiukkoja ja mielenkiintoisia. Tuosta on sitte hyvä siirtyä PSB-luokkaan kun sitä höökiä on tarpeeks.

Pientä toivoa on että saatais hieman kiristettyä tuota indeksiä, mutta se selviää varmaan jouluun mennessä.

Kuten Läski sanoi, pyörä vaan viivalle oli luokka mikä tahansa. vastaanotto on varmasti hyvä! :wavey:
Onko noita osallisumismaksuja vahvistettu ensikaudelle?
Sääntövaliokunnan pöytäkirjassa on maininta katsastuskortista.
"katsastuskortin hinta 10€" tarkoittaako tää nyt sitä että siitä a4 lapusta on maksettava toi kymppi per kisa?

Läski

Viesti Kirjoittaja Läski » Ti Marras 10, 2009 10:09 pm

Ennemmin mä uskoisin että se kortti pitää ostaa ennen kautta, eikä joka kisaan, koska sama lappu siellä kuitenkin on aikaisemmin kiertäny koko kauden. Oliskohan lappu uudistumassa jotenkin?..

serious-sam

Viesti Kirjoittaja serious-sam » Ke Marras 11, 2009 1:34 pm

No niin, heräähän sitä keskustelua, hyvä hyvä! :)

Joo, tuli joskus tosiaan yli 15vuotta sitten huvikseen käytyä silloisella kalustolla silloin tällöin kiihdyttämässä ja aina tuo kiihdyttäminen ollut kiinnostuksen kohteena. Jos ei muuten, niin katsojan roolissa on tullut paljon ravattua.

Nyt sitten menneenä kesänä tuo polte taas vähän niinkuin palasi ja tuli tuota siviilipeliäkin tehtyä vähän tuohon kiihdyttelyyn sopivaksi. Nykyisillä varusteilla ei tuo oma mopo kumminkaan enää kelpaa tonne streetbikeen ja enemmän tosiaan sitten kiinnostaa tuo sgb ja siitä ylöspäin...

Kyllä tässä varmaan on se mopon rakennus aloitettava, kun en oikein näe järkeväksi tota siviilimopoa niin paljon siihen hommaan sotkea. Eiköhän tää tästä jossain muodossa starttaa tielle josta ei kuulemma paluuta enää normaaliin ole...

Hidas ja huonohan mä olen luonnostani, mutta noi pikkuvirheet mä sitten paikkaan näyttävyydellä :D

Mä kun olen vielä kohtuullisen suulas ja kun ei ujouskaan vaivaa, niin kyllä mut kuulee vaikka en metriäkään ajaisi kilpaa :lol:

Mites muita "uusia" kuskeja? Slip?

Läski

Viesti Kirjoittaja Läski » Ke Marras 11, 2009 1:45 pm

Tähän "mä oon hidas" keskusteluun käy aina vanha ja vahva klassikko

"Hyvä pleksi on parempi ku huono maali" :deal: :D

t: Pakki

slip

Viesti Kirjoittaja slip » Ke Marras 11, 2009 3:43 pm

Ei nyt varmaan seuraava kausi tuu kysymykseen mitenkään päin kun on jotain suunnitelmia ja toiveita töiden puolesta ulkomaille muuttoon, mutta jos tässä joskus. ProSB lienee kiinnostavin vaihtoehto, koska torvi auki pitää päästä ajamaan ja tuo 9,5s raja tulee mielestäni sen verran nopeasti vastaan.

The_Hooligan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja The_Hooligan » Ke Marras 11, 2009 10:25 pm

Läski, lätkävitsit sikseen, kukaan ei ymmärrä niitä - sä olet ainoa joka on pakotettu kersana kaukaloon.
serious-sam kirjoitti:Eiköhän tää tästä jossain muodossa starttaa tielle josta ei kuulemma paluuta enää normaaliin ole...
Määrittele normaali? Tai oikeastaan älä...
serious-sam kirjoitti:Hidas ja huonohan mä olen luonnostani
Aaa, siis super gasiin.
serious-sam kirjoitti:mutta noi pikkuvirheet mä sitten paikkaan näyttävyydellä :D
...eiku prostreettiin..?
serious-sam kirjoitti:Mä kun olen vielä kohtuullisen suulas ja kun ei ujouskaan vaivaa, niin kyllä mut kuulee vaikka en metriäkään ajaisi kilpaa :lol:
No jo, nyt se on jo nittistä laittamassa!

Nojoo... :D
Kai sä nyt kuites turbopyörän laitat??
Tahallaan paska.

Älä vaan klikkaa: ANY10 Dragrace & Landspeed Team

Fastard

Viesti Kirjoittaja Fastard » Ke Marras 11, 2009 11:49 pm

Jaajaa, mieluummin sitä katsoo Hulikaanin pilkun nussintaa toisen kommentista kuin BB:tä. Eli kiitos tästä ja näkemiin...

Viivalla nähdään :firing: Eiks juu Rampe :upto:

t.Outlaw 1 after 2010 :P

Jotain kommenttia kiitos mie kylläkin odottelen :upto: :wavey:

Hieman musiikkia korville...vae hä :wavey:

http://www.youtube.com/watch?v=KSndn8E5FRY
Viimeksi muokannut Fastard, To Marras 12, 2009 12:14 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1/4 7,80s/290kmh
1/8 5,17s/241kmh

Vastaa Viestiin