Pikkusen jäykemmäksi pitäisi keulaa saada. Ei nyt mikään välttämätön homma, mutta ajattelin nyt tehdä kun ei muutakaan tekemistä ole.IronFist kirjoitti: Ei ole tietääkseni kokemusta HyperPro:sta, mutta eihän se todellakaan mikään pilipali-merkki ole.
Jousien vaihdossa on vaan se ongelma, että jos laittaa liian löysät, tai liian jäykät, niin ei toimi jousitus yhtään....
Millaista muutosta olet jousitukseen suunnitellut vakioon nähden?
90's Yamaha tuning topic
Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo
-
- Viestit: 133
- Liittynyt: Su Loka 26, 2008 12:00 am
- Paikkakunta: Monta kasaa paskaa
- GertMüller
- Viestit: 2360
- Liittynyt: Ma Elo 21, 2006 12:00 am
- Paikkakunta: ZX10R+ ZX10RR+ R1+crf450r
Hirveästi ei faktatietoa ole jousituksen parantamisesta, mutta niin ne valmistajat ainakin väittää, että omat jouset olisi lineaariset, ja nuo virijouset taasen progressiivisia... Eli noilla jousituksen pitäisi jäykistyä rajummin kokoon painautuessa. Eli siinä mielessä varmaankin juuri sitä mitä haetkin...
Isoveljen Zetoriin ostin juuri tuollaiset vastaavat Hagon:in jouset, mutta keväällä vasta tietää, mitä eroja tuo tullessaan
Pelkkä öljyn vaihto paksumpaan, ja pieni määrän lisäys myös jäykistää keulaa, tosin herkkyys ja naksujen vaikutus vähän heikkenee
Jousituksen jäykkyyden tulisi olla tavallaan suhteessa ajettavaan vauhtiin, ja varsinkin etupää suhteessa jarrutusten rajuuteen ja takapää kiihdytyksiin ja keskipakovoimiin kaartessa... tai jotain sinnepäin...
Ja yksi tärkeä seikka on, ettei jousia vaihdettaessa ja esijännitystä tiukennettaessa käy niin, ettei jouset painu riittävästi kasaan pelkästään pyörän päälle noustaessa.
Isoveljen Zetoriin ostin juuri tuollaiset vastaavat Hagon:in jouset, mutta keväällä vasta tietää, mitä eroja tuo tullessaan
Pelkkä öljyn vaihto paksumpaan, ja pieni määrän lisäys myös jäykistää keulaa, tosin herkkyys ja naksujen vaikutus vähän heikkenee
Jousituksen jäykkyyden tulisi olla tavallaan suhteessa ajettavaan vauhtiin, ja varsinkin etupää suhteessa jarrutusten rajuuteen ja takapää kiihdytyksiin ja keskipakovoimiin kaartessa... tai jotain sinnepäin...
Ja yksi tärkeä seikka on, ettei jousia vaihdettaessa ja esijännitystä tiukennettaessa käy niin, ettei jouset painu riittävästi kasaan pelkästään pyörän päälle noustaessa.
-Unknown Fighters SFC-
-
- Viestit: 133
- Liittynyt: Su Loka 26, 2008 12:00 am
- Paikkakunta: Monta kasaa paskaa
Juuri progressiviisen jousen etuja haetaan.
Rahatilanne kun on mitä on, niin projekti menee varmaan toukokuulle, paskalla tuurilla kesäkuulle. Köyhällä kun ei huonoon ole varaa, niin mennään nyt sillä periaatteella että tehdään ekalla kertaa kunnolla. Jesaria ei löydy muualta kuin etupään sähköistä, rikkinäisestä liittimestä, joten pelkällä öljyn vaihdolla ei viitsisi mennä. Pitää käydä konsultoimassa yhtä jannua, jolla on hyperprota edessä, jos saisi jotain tietoa siitä miten vaikuttaa ajettavuuteen.
Laitoitko itse nuo hagonit kiini broidisi pyörään? Kiinnostaisi vaan tuo öljyn määrä, että laitoitteko valmistajan suosituksen vai vähemmän/enemmän?
Rahatilanne kun on mitä on, niin projekti menee varmaan toukokuulle, paskalla tuurilla kesäkuulle. Köyhällä kun ei huonoon ole varaa, niin mennään nyt sillä periaatteella että tehdään ekalla kertaa kunnolla. Jesaria ei löydy muualta kuin etupään sähköistä, rikkinäisestä liittimestä, joten pelkällä öljyn vaihdolla ei viitsisi mennä. Pitää käydä konsultoimassa yhtä jannua, jolla on hyperprota edessä, jos saisi jotain tietoa siitä miten vaikuttaa ajettavuuteen.
Laitoitko itse nuo hagonit kiini broidisi pyörään? Kiinnostaisi vaan tuo öljyn määrä, että laitoitteko valmistajan suosituksen vai vähemmän/enemmän?
- GertMüller
- Viestit: 2360
- Liittynyt: Ma Elo 21, 2006 12:00 am
- Paikkakunta: ZX10R+ ZX10RR+ R1+crf450r
En ole vielä niitä laittanut...Sanzu kirjoitti:Juuri progressiviisen jousen etuja haetaan.
Laitoitko itse nuo hagonit kiini broidisi pyörään? Kiinnostaisi vaan tuo öljyn määrä, että laitoitteko valmistajan suosituksen vai vähemmän/enemmän?
Isoveljeni on aika "rauhallinen" kuljettaja, niin ei haeta ominaisuuksia kovaan ajoon. Hommasin samalla tehdasuudet liukuputketkin tuohon, niin uskoisin että kasataan vakio öljymäärällä ja öljyllä, niin on herkkä ja pehmeä ajellä
Ei näissä hommissa voi muuta kun kokeilla ensin, ja parannella sitten jos tarpeen
-Unknown Fighters SFC-
- GertMüller
- Viestit: 2360
- Liittynyt: Ma Elo 21, 2006 12:00 am
- Paikkakunta: ZX10R+ ZX10RR+ R1+crf450r
-
- Viestit: 59
- Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 12:00 am
- Paikkakunta: yzf 750/1000r
Ei oo perskeles vanhaa konetta tallella. Taidan suosiolla ostaa acen kaasarit kun ei ne satasta enempää maksa.IronFist kirjoitti:Entä jos ottaa kurkutkin seiskapätkästä? Meneekö ne acen kanteen? Näyttää hyvin samalta...latexi kirjoitti:Eipäs näköjään käynykkään 750 kaasarit acen mottiin. prkl eri jako niissä on.
- GertMüller
- Viestit: 2360
- Liittynyt: Ma Elo 21, 2006 12:00 am
- Paikkakunta: ZX10R+ ZX10RR+ R1+crf450r
Melkeinpä joo paras ratkaisu.latexi kirjoitti:Ei oo perskeles vanhaa konetta tallella. Taidan suosiolla ostaa acen kaasarit kun ei ne satasta enempää maksa.IronFist kirjoitti:Entä jos ottaa kurkutkin seiskapätkästä? Meneekö ne acen kanteen? Näyttää hyvin samalta...latexi kirjoitti:Eipäs näköjään käynykkään 750 kaasarit acen mottiin. prkl eri jako niissä on.
-Unknown Fighters SFC-
- cybress
- Viestit: 3027
- Liittynyt: Ke Marras 28, 2007 1:00 am
- Kaihola
- Viestit: 144
- Liittynyt: Ma Joulu 28, 2009 1:00 am
- Paikkakunta: sc33
Ne vaijerit kiinnostas itteekin, jos joku tietäis niistä. Se tonnisen takahaarukka ei mene ihan heittämällä paikalleen.
Joutuu kaventamaan reilusti.
Onhan tuolla projektit puolella juttua yhen fzr kohdalta kyseisestä operaatiosta.
Eräs vaihtoehto on levittää vaan kylmästi vanhaa haarukkaa esim. tunkilla.
Omaan pyörään tuli pari vuotta uudemman tunkattu haarukka.
Joutuu kaventamaan reilusti.
Onhan tuolla projektit puolella juttua yhen fzr kohdalta kyseisestä operaatiosta.
Eräs vaihtoehto on levittää vaan kylmästi vanhaa haarukkaa esim. tunkilla.
Omaan pyörään tuli pari vuotta uudemman tunkattu haarukka.
- cybress
- Viestit: 3027
- Liittynyt: Ke Marras 28, 2007 1:00 am
vien stormille noi vanhat vaijerit ja sanon et vastaavat mut pidemmät kiitos, kerron sit miten käy... en taida tunkata, vaihtoon menee jos noin helpolla pääsee...tai leikkelee vanhaa ja levittää...Kaihola kirjoitti:Ne vaijerit kiinnostas itteekin, jos joku tietäis niistä. Se tonnisen takahaarukka ei mene ihan heittämällä paikalleen.
Joutuu kaventamaan reilusti.
Onhan tuolla projektit puolella juttua yhen fzr kohdalta kyseisestä operaatiosta.
Eräs vaihtoehto on levittää vaan kylmästi vanhaa haarukkaa esim. tunkilla.
Omaan pyörään tuli pari vuotta uudemman tunkattu haarukka.
- bomberfighter
- Viestit: 306
- Liittynyt: Ti Syys 19, 2006 12:00 am
- Paikkakunta: GSX-F ZZR1100
en kyllä suosittele tunkkilevityksiä. Todella epäluotettava tapa. Ei voi varmistaa että kumpi puoli lähtee leviämään enempi.. Mut tosi rakentaja varmaan tunkkaaKaihola kirjoitti:Ne vaijerit kiinnostas itteekin, jos joku tietäis niistä. Se tonnisen takahaarukka ei mene ihan heittämällä paikalleen.
Joutuu kaventamaan reilusti.
Onhan tuolla projektit puolella juttua yhen fzr kohdalta kyseisestä operaatiosta.
Eräs vaihtoehto on levittää vaan kylmästi vanhaa haarukkaa esim. tunkilla.
Omaan pyörään tuli pari vuotta uudemman tunkattu haarukka.
- Kaihola
- Viestit: 144
- Liittynyt: Ma Joulu 28, 2009 1:00 am
- Paikkakunta: sc33
-
- Viestit: 81
- Liittynyt: Su Elo 14, 2005 12:00 am
- Paikkakunta: 750cc
itelläni on semmonen Lsl 810mm levee tanko ja fzr orkkis vaijerit riitti... jos tässä siitä oli kysymyscybress kirjoitti:vien stormille noi vanhat vaijerit ja sanon et vastaavat mut pidemmät kiitos, kerron sit miten käy... en taida tunkata, vaihtoon menee jos noin helpolla pääsee...tai leikkelee vanhaa ja levittää...Kaihola kirjoitti:Ne vaijerit kiinnostas itteekin, jos joku tietäis niistä. Se tonnisen takahaarukka ei mene ihan heittämällä paikalleen.
Joutuu kaventamaan reilusti.
Onhan tuolla projektit puolella juttua yhen fzr kohdalta kyseisestä operaatiosta.
Eräs vaihtoehto on levittää vaan kylmästi vanhaa haarukkaa esim. tunkilla.
Omaan pyörään tuli pari vuotta uudemman tunkattu haarukka.