90's Yamaha tuning topic

Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo

Vastaa Viestiin
Sanzu
Viestit: 133
Liittynyt: Su Loka 26, 2008 12:00 am
Paikkakunta: Monta kasaa paskaa

Viesti Kirjoittaja Sanzu » To Helmi 04, 2010 2:11 pm

IronFist kirjoitti: Ei ole tietääkseni kokemusta HyperPro:sta, mutta eihän se todellakaan mikään pilipali-merkki ole.

Jousien vaihdossa on vaan se ongelma, että jos laittaa liian löysät, tai liian jäykät, niin ei toimi jousitus yhtään....

Millaista muutosta olet jousitukseen suunnitellut vakioon nähden?
Pikkusen jäykemmäksi pitäisi keulaa saada. Ei nyt mikään välttämätön homma, mutta ajattelin nyt tehdä kun ei muutakaan tekemistä ole.

Avatar
GertMüller
Viestit: 2360
Liittynyt: Ma Elo 21, 2006 12:00 am
Paikkakunta: ZX10R+ ZX10RR+ R1+crf450r

Viesti Kirjoittaja GertMüller » To Helmi 04, 2010 11:09 pm

Hirveästi ei faktatietoa ole jousituksen parantamisesta, mutta niin ne valmistajat ainakin väittää, että omat jouset olisi lineaariset, ja nuo virijouset taasen progressiivisia... Eli noilla jousituksen pitäisi jäykistyä rajummin kokoon painautuessa. Eli siinä mielessä varmaankin juuri sitä mitä haetkin...

Isoveljen Zetoriin ostin juuri tuollaiset vastaavat Hagon:in jouset, mutta keväällä vasta tietää, mitä eroja tuo tullessaan :-?

Pelkkä öljyn vaihto paksumpaan, ja pieni määrän lisäys myös jäykistää keulaa, tosin herkkyys ja naksujen vaikutus vähän heikkenee :-?

Jousituksen jäykkyyden tulisi olla tavallaan suhteessa ajettavaan vauhtiin, ja varsinkin etupää suhteessa jarrutusten rajuuteen ja takapää kiihdytyksiin ja keskipakovoimiin kaartessa... tai jotain sinnepäin...

Ja yksi tärkeä seikka on, ettei jousia vaihdettaessa ja esijännitystä tiukennettaessa käy niin, ettei jouset painu riittävästi kasaan pelkästään pyörän päälle noustaessa.
-Unknown Fighters SFC-

Sanzu
Viestit: 133
Liittynyt: Su Loka 26, 2008 12:00 am
Paikkakunta: Monta kasaa paskaa

Viesti Kirjoittaja Sanzu » Su Helmi 07, 2010 3:31 am

Juuri progressiviisen jousen etuja haetaan.

Rahatilanne kun on mitä on, niin projekti menee varmaan toukokuulle, paskalla tuurilla kesäkuulle. Köyhällä kun ei huonoon ole varaa, niin mennään nyt sillä periaatteella että tehdään ekalla kertaa kunnolla. Jesaria ei löydy muualta kuin etupään sähköistä, rikkinäisestä liittimestä, joten pelkällä öljyn vaihdolla ei viitsisi mennä. Pitää käydä konsultoimassa yhtä jannua, jolla on hyperprota edessä, jos saisi jotain tietoa siitä miten vaikuttaa ajettavuuteen.

Laitoitko itse nuo hagonit kiini broidisi pyörään? Kiinnostaisi vaan tuo öljyn määrä, että laitoitteko valmistajan suosituksen vai vähemmän/enemmän?

Avatar
GertMüller
Viestit: 2360
Liittynyt: Ma Elo 21, 2006 12:00 am
Paikkakunta: ZX10R+ ZX10RR+ R1+crf450r

Viesti Kirjoittaja GertMüller » Su Helmi 07, 2010 3:19 pm

Sanzu kirjoitti:Juuri progressiviisen jousen etuja haetaan.

Laitoitko itse nuo hagonit kiini broidisi pyörään? Kiinnostaisi vaan tuo öljyn määrä, että laitoitteko valmistajan suosituksen vai vähemmän/enemmän?
En ole vielä niitä laittanut...

Isoveljeni on aika "rauhallinen" kuljettaja, niin ei haeta ominaisuuksia kovaan ajoon. Hommasin samalla tehdasuudet liukuputketkin tuohon, niin uskoisin että kasataan vakio öljymäärällä ja öljyllä, niin on herkkä ja pehmeä ajellä :)

Ei näissä hommissa voi muuta kun kokeilla ensin, ja parannella sitten jos tarpeen :lol:
-Unknown Fighters SFC-

latexi
Viestit: 59
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 12:00 am
Paikkakunta: yzf 750/1000r

Viesti Kirjoittaja latexi » Su Helmi 07, 2010 6:57 pm

Eipäs näköjään käynykkään 750 kaasarit acen mottiin. prkl eri jako niissä on.

Avatar
cybress
Viestit: 3027
Liittynyt: Ke Marras 28, 2007 1:00 am

Viesti Kirjoittaja cybress » Su Helmi 14, 2010 11:29 pm

kellään tietoa että jos o yamaha 600 fzr vm 90 ni mikäs swingi siihen passaa helpoiten jos haluaa leveämpää takagummia asetella, eikös se jostain tonnisesta ole simppeli vaihtaa?? viisaammat valaiskaa...? :-?

Avatar
GertMüller
Viestit: 2360
Liittynyt: Ma Elo 21, 2006 12:00 am
Paikkakunta: ZX10R+ ZX10RR+ R1+crf450r

Viesti Kirjoittaja GertMüller » Ma Helmi 15, 2010 12:10 am

latexi kirjoitti:Eipäs näköjään käynykkään 750 kaasarit acen mottiin. prkl eri jako niissä on.
Entä jos ottaa kurkutkin seiskapätkästä? Meneekö ne acen kanteen? Näyttää hyvin samalta...
-Unknown Fighters SFC-

latexi
Viestit: 59
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 12:00 am
Paikkakunta: yzf 750/1000r

Viesti Kirjoittaja latexi » Ma Helmi 15, 2010 12:22 am

IronFist kirjoitti:
latexi kirjoitti:Eipäs näköjään käynykkään 750 kaasarit acen mottiin. prkl eri jako niissä on.
Entä jos ottaa kurkutkin seiskapätkästä? Meneekö ne acen kanteen? Näyttää hyvin samalta...
Ei oo perskeles vanhaa konetta tallella. Taidan suosiolla ostaa acen kaasarit kun ei ne satasta enempää maksa.

Avatar
GertMüller
Viestit: 2360
Liittynyt: Ma Elo 21, 2006 12:00 am
Paikkakunta: ZX10R+ ZX10RR+ R1+crf450r

Viesti Kirjoittaja GertMüller » Ma Helmi 15, 2010 1:05 am

latexi kirjoitti:
IronFist kirjoitti:
latexi kirjoitti:Eipäs näköjään käynykkään 750 kaasarit acen mottiin. prkl eri jako niissä on.
Entä jos ottaa kurkutkin seiskapätkästä? Meneekö ne acen kanteen? Näyttää hyvin samalta...
Ei oo perskeles vanhaa konetta tallella. Taidan suosiolla ostaa acen kaasarit kun ei ne satasta enempää maksa.
Melkeinpä joo paras ratkaisu.
-Unknown Fighters SFC-

Avatar
cybress
Viestit: 3027
Liittynyt: Ke Marras 28, 2007 1:00 am

Viesti Kirjoittaja cybress » Pe Helmi 19, 2010 10:12 pm

600 cc fazeriin pitäis saada pidemmät kaasu ja kytkin vaijerit, mistäköhän kävis?kukaan vaihtanu?

ja tuota swinginvaihtoa jo kyselin että meneekö se vanhan tonnisen swingi kuinka helpolla,vissiin puslien kans täytyy pelata? :-?

pyörä on vm 1990

Avatar
Kaihola
Viestit: 144
Liittynyt: Ma Joulu 28, 2009 1:00 am
Paikkakunta: sc33

Viesti Kirjoittaja Kaihola » Su Helmi 21, 2010 1:55 pm

Ne vaijerit kiinnostas itteekin, jos joku tietäis niistä. Se tonnisen takahaarukka ei mene ihan heittämällä paikalleen.
Joutuu kaventamaan reilusti.

Onhan tuolla projektit puolella juttua yhen fzr kohdalta kyseisestä operaatiosta.

Eräs vaihtoehto on levittää vaan kylmästi vanhaa haarukkaa esim. tunkilla.
Omaan pyörään tuli pari vuotta uudemman tunkattu haarukka.

Avatar
cybress
Viestit: 3027
Liittynyt: Ke Marras 28, 2007 1:00 am

Viesti Kirjoittaja cybress » Su Helmi 21, 2010 8:50 pm

Kaihola kirjoitti:Ne vaijerit kiinnostas itteekin, jos joku tietäis niistä. Se tonnisen takahaarukka ei mene ihan heittämällä paikalleen.
Joutuu kaventamaan reilusti.

Onhan tuolla projektit puolella juttua yhen fzr kohdalta kyseisestä operaatiosta.

Eräs vaihtoehto on levittää vaan kylmästi vanhaa haarukkaa esim. tunkilla.
Omaan pyörään tuli pari vuotta uudemman tunkattu haarukka.
vien stormille noi vanhat vaijerit ja sanon et vastaavat mut pidemmät kiitos, kerron sit miten käy... en taida tunkata, vaihtoon menee jos noin helpolla pääsee...tai leikkelee vanhaa ja levittää...

Avatar
bomberfighter
Viestit: 306
Liittynyt: Ti Syys 19, 2006 12:00 am
Paikkakunta: GSX-F ZZR1100

Viesti Kirjoittaja bomberfighter » Ma Helmi 22, 2010 7:29 am

Kaihola kirjoitti:Ne vaijerit kiinnostas itteekin, jos joku tietäis niistä. Se tonnisen takahaarukka ei mene ihan heittämällä paikalleen.
Joutuu kaventamaan reilusti.

Onhan tuolla projektit puolella juttua yhen fzr kohdalta kyseisestä operaatiosta.

Eräs vaihtoehto on levittää vaan kylmästi vanhaa haarukkaa esim. tunkilla.
Omaan pyörään tuli pari vuotta uudemman tunkattu haarukka.
en kyllä suosittele tunkkilevityksiä. Todella epäluotettava tapa. Ei voi varmistaa että kumpi puoli lähtee leviämään enempi.. Mut tosi rakentaja varmaan tunkkaa

Avatar
Kaihola
Viestit: 144
Liittynyt: Ma Joulu 28, 2009 1:00 am
Paikkakunta: sc33

Viesti Kirjoittaja Kaihola » Ma Helmi 22, 2010 10:41 am

Täytyy tunnustaa etten itse sitä haarukkaa tunkilla levittäny. Se tuli mukana kun ostin leveämmän vanteen.
Edellinen omistaja oli sitä operoinut. Tuo yksilö oli saatu suhteellisen tasaseen levitettyä. Renkaat linjassaan.

jep4
Viestit: 81
Liittynyt: Su Elo 14, 2005 12:00 am
Paikkakunta: 750cc

Viesti Kirjoittaja jep4 » Ma Helmi 22, 2010 3:09 pm

cybress kirjoitti:
Kaihola kirjoitti:Ne vaijerit kiinnostas itteekin, jos joku tietäis niistä. Se tonnisen takahaarukka ei mene ihan heittämällä paikalleen.
Joutuu kaventamaan reilusti.

Onhan tuolla projektit puolella juttua yhen fzr kohdalta kyseisestä operaatiosta.

Eräs vaihtoehto on levittää vaan kylmästi vanhaa haarukkaa esim. tunkilla.
Omaan pyörään tuli pari vuotta uudemman tunkattu haarukka.
vien stormille noi vanhat vaijerit ja sanon et vastaavat mut pidemmät kiitos, kerron sit miten käy... en taida tunkata, vaihtoon menee jos noin helpolla pääsee...tai leikkelee vanhaa ja levittää...
itelläni on semmonen Lsl 810mm levee tanko ja fzr orkkis vaijerit riitti... jos tässä siitä oli kysymys :freak2:

Vastaa Viestiin