kuinka keulitaan??

Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo

Vastaa Viestiin
foster

Viesti Kirjoittaja foster » Ma Touko 22, 2006 3:52 pm

mulla on samaa vikaa.. mutta pyöränä onkin 125 seepra joten taitoa ei ole viä sen vertaa sitten että saisin seepran siihen balance pointtiin perhana :lol: mutta kovaa harjottelua kaikille itse pitää mennä viä reenaa lisää jos sen keulan sais kunnolla ylös :firing:

TNT

Viesti Kirjoittaja TNT » Ma Touko 22, 2006 7:13 pm

paljos noille mopoille uskaltaa kierroksia antaa ja miten pitkään? Itella hornetti600 alkaa keulii ku yköselä kierrättää rajottajaan asti, mut alkaa kyllä tuntuu että kohta leikkaa kiinni vai leikkaako?
Ja rattaat oli vakiot niinku tehotki. Jollain vinkkii miten kytkimellä nostetaan etenki hornetilla? Ja en oo harjotellu vielä paljo mitää...

Jukka85

Viesti Kirjoittaja Jukka85 » Ma Touko 22, 2006 10:10 pm

TNT kirjoitti:paljos noille mopoille uskaltaa kierroksia antaa ja miten pitkään? Itella hornetti600 alkaa keulii ku yköselä kierrättää rajottajaan asti, mut alkaa kyllä tuntuu että kohta leikkaa kiinni vai leikkaako?
Ja rattaat oli vakiot niinku tehotki. Jollain vinkkii miten kytkimellä nostetaan etenki hornetilla? Ja en oo harjotellu vielä paljo mitää...
Eniten niin kauan kun vedet tulee kenttään... jatko on kiinni itestä haluaako :D

Wallu

Viesti Kirjoittaja Wallu » Ti Touko 23, 2006 8:41 am

Itse kun tota kytkimellä nostoa harjoittelen ja todellakin vielä aloitus asteella, niin teen kuten tuo jossain edellä mainittu videopätkä opettaa.

Eli kun kierrokset siellä 6-7-8k/rpm, niin kytkimellä semmoinen aika rauhallinen, muttan suht nopea lasku ja nosto melkein pohjaan ja samalla antaa hanaa vähän niinkuin samalla tavalla. Ja sitten mitä nopeammin ja korkeammalle haluaa keulaa, niin kasvattaa vain tuota ranneliikettä ja nopeutta, niin tulee enemmän kierroksia peliin.

Itse vielä aika rauhallisesti näpäyttelen, että tottuu siihen miltä tuntuu, kun se nousee ja pikku hiljaa huomaa mikä alkaa olemaan se "optimi" liikerata (niin kytkimessä, kuin kaasussa)
Zori...

Mygrain

Viesti Kirjoittaja Mygrain » Ke Touko 24, 2006 12:04 pm

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Viimeksi muokannut Mygrain, La Tammi 20, 2007 8:03 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jukka85

Viesti Kirjoittaja Jukka85 » Ke Touko 24, 2006 12:31 pm

Mygrain kirjoitti:Ittelläki tarkotus alottaa toi harjottelu tässä lähiaikoina. Jännittää vaan niin maan pirusti, että meneepi heti ympäri tai lähtee voblaa alastulossa. Ku on ihan uus pyörä, ei viittis sitä heti tuhota kikkailemalla.

Toisaalta eipä tota opi ku tekemällä, joten ei muuta ku rauhalliselle alueelle ja hytti pystyyn :D
Jeh. Pidät nopeudet pieninä alkuun niin ei pelkoo woblailusta. Jalka takajarrulla valmiina :wink:

TNT

Viesti Kirjoittaja TNT » Ke Touko 24, 2006 4:07 pm

"Eniten niin kauan kun vedet tulee kenttään" = Eli sitte on liikaa ku alkaa keittää? koneen siis pitäis kestää rajottajaa vasten päästely "hetkellisesti", kiertää vaa nii pirun paljo...kait

jacka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jacka » Ke Touko 24, 2006 4:23 pm

TNT kirjoitti:"Eniten niin kauan kun vedet tulee kenttään" = Eli sitte on liikaa ku alkaa keittää? koneen siis pitäis kestää rajottajaa vasten päästely "hetkellisesti", kiertää vaa nii pirun paljo...kait

Kyllä ne kestää!!! Nimimerkki"Keittänyt tänä vuonna 3kertaa ja ajokertoja ollut 4...:D"

Ajaja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ajaja » Pe Touko 26, 2006 11:14 am

Juu mulle kans siitä kikkauilusta ja keulimisesta ommaa koska en oikeen haldaa.. :D

Usagi

Viesti Kirjoittaja Usagi » Pe Touko 26, 2006 7:22 pm

Jos joku olis kiltti ja kertois että miten sais moton keulimaan helpolla hiekkatiellä kun paska vaan lentää jos kytkimellä yrittää...?
Liekit tankkiin ni jumalauta kulkee kovaa!

RaGe

Viesti Kirjoittaja RaGe » Pe Touko 26, 2006 10:23 pm

Usagi kirjoitti:Jos joku olis kiltti ja kertois että miten sais moton keulimaan helpolla hiekkatiellä kun paska vaan lentää jos kytkimellä yrittää...?
Nykäset kovaa ja avitat kytkimellä tarpeen vaatiessa. Kannattaa "niiata" takapyörälle pitoa.

derzi400

Viesti Kirjoittaja derzi400 » To Kesä 15, 2006 12:40 pm

Usagi kirjoitti:Jos joku olis kiltti ja kertois että miten sais moton keulimaan helpolla hiekkatiellä kun paska vaan lentää jos kytkimellä yrittää...?
Pienellä vaihteella kytkimellä varovasti ylös ja sit vaan isompaa vaihdetta tupaan. Kannattaa repästä ja juntata perseellä penkin takaosaan samaan aikaan. *ompa vaikee selittää...* :drin:

Driver_91

Viesti Kirjoittaja Driver_91 » To Heinä 06, 2006 12:44 pm

Juu...mun mielestä keulimisen harjotteluun käy parhaiten enduropyörä ens alkuun. Ite olen treenaillu mettä poluilla kun löytyy sopivia kumpareita ym. ym. sieltä polkujen varrelta nii sellasiin kumpuihin ku vetää ja nostaa niistä kaasulla (nousee sillon jos on tehokkaampi enska), mutta ite joudun vahän riuhtaseen samalla kun annan kaasua...siitä se hiljalleen lähtee sitten ja matka pitenee kun oppii sen jälkeen sääteleen pyörää kaasulla! :upto:

x-arttu-x

Viesti Kirjoittaja x-arttu-x » La Heinä 08, 2006 2:32 pm

ennen mullaki kun meinaa mennä ympäri niin heittäny jalat taakse ja juoksee perässä. nyt oon oppinu pakottaa itteni pitää jalat tapeilla (=jarrulla) ja alkanu heti sujumaan tä keuliminen. täl hetkel menee joku 300-400m. kannattaa ainakin sen verran aluks harjotella jarrua et jos menee yli tasapainopisteen ni osaa näpäyttää jarrulla keulan takas maahan.

masi_93

Viesti Kirjoittaja masi_93 » La Heinä 08, 2006 6:10 pm

mulla taas selanen ongelma et ku painan jarruu ni en saa keulaa takas ylös...

Vastaa Viestiin