Keulintareeniä

Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo

Vastaa Viestiin
Nasta-muumio

Viesti Kirjoittaja Nasta-muumio » To Heinä 12, 2007 11:11 pm

Willie_the_kid kirjoitti:
Nasta-muumio kirjoitti:Eli päivitystä reeneihin, tänään jonkun tunnin ajan reenattiin keulaa, ja nyt sitten ainakin tiedetään se balancepointin paikka :D Jarru kusee vielä, aivan saatanasti, ei oo pokkaa oottaa tarpeeks pitkään sille jarrulle, vaan aina liian aikasin painan sitä liikaa, tuloksena vitun kipee tekevä tömäys ranteille :( Kuitenkin jonkinmoista edistystä rupeaa tapahtumaan, ykkösellä onnistuu nykyään aina kytkimen kanssa nosto, ja kakkosellakin nousee ehkä joka kolmas kerta :firing: Eräs ilon aihe tältä päivältä plakkariin, onnistuin( melko vahingossa tosin) vaihtamaan kakkoselta kolmoselle ilman että keula tippui :cheers:
kröhöm...

Mä en ehkä lähtis hakemaan mitään balance pointtia vielä tollasella kokemuksella. Kuulostaa ainakin aika hurjalle! Ooppa varovainen. :(
Siis ei oo tarkotuskaan, tässä vaiheessa vasta jarrun käyttö PITÄÄ saada kuntoon, ja keuloista vauhdit pois.
7.5kk ja vihdoinkin mennään taas :)

jaket

Viesti Kirjoittaja jaket » Pe Heinä 13, 2007 10:11 am

nasta-muumio: turhaan sitä vaihdetta vaihtelet. se menee jo ykkösellä riittävän lujaa(liian). lähde kävelyvauhdista kytkimellä. sitten painelet sitä jarrulla alas kesän verran, niin tulee se jarru refleksiksi. samalla se sivubalanssi paranee.

älä venytä keulaa, vaan seuraile vauhdin kasvamista, esim katsomalla keulan laskun aikoihin paljonko tuli vauhtia. esim jos lähdet 20km/h:ssa, ja lopussa on vauhtia 120 100m suoran jälkeen, niin ei oo siellä päinkään. yleensäkkin jos vakiokyykyllä joutuu vaihtamaan, niin korkeus ei riitä.

Paras tapa loopata se pyörä on yrittää liikaa liian nopeesti. älä yritä väkisin. myös vaihtamishetket on hyviä hetkiä loopata pyörä varsinkin jos jarru ei oo hanskassa. jos pyörä on melko pystyssä, niin vaihtaessa se nykäisee joskus aika hätäisesti yli balanssin ja siitä ei ilman jarrua selviä.

jos taas seisten treenailet, niin suurin vaara on melkein jalan lipsahdus.

ja kun keula lähtee laskemaan, niin väännä kaasua, niin laskee pehmeesti ja stefat ja ranteet ei kärsi.

älä yritä kehittää matkaa vaan rutiinia.

JT
Sportbike is a amplifier for stupidity. One bad idea turns into fatality very fast.
------------------

MadeInFinland
Paikkakunta: Honda CBR RR, Suzuki GS500E -83, Kawasaki KX250F + 688c Suzuki DR

Viesti Kirjoittaja MadeInFinland » Pe Heinä 13, 2007 10:22 am

jaket kirjoitti:....
JT:llä taas todella hyviä neuvoja...
-Piiloanarkisti mustassa puvussa-
Kuva
http://www.mmaf.fi/forum

kimmo1

Viesti Kirjoittaja kimmo1 » Pe Heinä 13, 2007 2:11 pm

juu itsekkin samaa mieltä että ei ole järkeä opetella vaihtaan vaihteita tuossa tilanteessa, tosin itsekkin olin joskus tyhmä ja samassa tilanteessa sitä harjoittelin. :deal:
hullu saa olla muttei tyhmä

Nasta-muumio

Viesti Kirjoittaja Nasta-muumio » Pe Heinä 13, 2007 2:13 pm

jaket kirjoitti:nasta-muumio: turhaan sitä vaihdetta vaihtelet. se menee jo ykkösellä riittävän lujaa(liian). lähde kävelyvauhdista kytkimellä. sitten painelet sitä jarrulla alas kesän verran, niin tulee se jarru refleksiksi. samalla se sivubalanssi paranee.

JT
Jarrupalat kuluu :( :D No näin sitten mennään, tuota tossa on tullutkin jo harjoteltua. Taidan mennä reenaamaan :wavey:

MadeInFinland
Paikkakunta: Honda CBR RR, Suzuki GS500E -83, Kawasaki KX250F + 688c Suzuki DR

Viesti Kirjoittaja MadeInFinland » Pe Heinä 13, 2007 2:30 pm

Tärkein opetus tuossa on se, että ei yritä harjoitella kiireellä, vaan rauhassa ja turvallisesti. Niin ne alkaa sujumaan toivottavasti ilman pahempia tilanteita...
-Piiloanarkisti mustassa puvussa-
Kuva
http://www.mmaf.fi/forum

kuutti

Viesti Kirjoittaja kuutti » La Heinä 14, 2007 7:20 pm

hyvinhän se meni ja sit meni ympäri...polvet paskana ja silleen :firing:

Nasta-muumio

Viesti Kirjoittaja Nasta-muumio » Ma Heinä 16, 2007 3:54 pm

Yay, tuossa viime perjantaina opin vihdoinkin vähän miten keulitaan sitä jarrua vasten, kukaan ei sitten sanonu että sitä pitää laahata, eikä nypyttää niinku polkupyörällä, nyt alkaa jo pysyä vauhti edes vakiohkona päin :D

clawfinger

Viesti Kirjoittaja clawfinger » Ma Heinä 16, 2007 5:22 pm

eikö se ole itsestäänselvyys? :D nyppäämällä keula tulee ryminällä alas (ellei sitten osaa sopivasti nypätä joka onkin aika vaikeaa)

Hevimies

Viesti Kirjoittaja Hevimies » Ma Heinä 16, 2007 7:07 pm

no vittu mä sain FJ keuliin!! vahingossa koklailin vähän tossa kotimatkalla, niin perkele se nousikin keveesti! mitähän vittua mä oon töppäilly?! onnitellakkin saa :D

Hermanni

Viesti Kirjoittaja Hermanni » Ma Heinä 16, 2007 7:47 pm

Hermanni kirjoitti:Kaasua sen verran että pyörä pyrkii koko ajan pikkuhiljaa pystympään ja kun kulma on sopiva, jarrua sen verran että keulan ylösnousemus pysähtyy kaasua hellittämättä.
Nasta-muumio kirjoitti:kukaan ei sitten sanonu että sitä pitää laahata, eikä nypyttää niinku polkupyörällä
Eikö kukaan sanonut? :deal:

Phenomenal

Viesti Kirjoittaja Phenomenal » Ma Heinä 16, 2007 10:14 pm

Hevimies kirjoitti:no vittu mä sain FJ keuliin!! vahingossa koklailin vähän tossa kotimatkalla, niin perkele se nousikin keveesti! mitähän vittua mä oon töppäilly?! onnitellakkin saa :D
Mahdoton onkin mahdollista :upto: ei muutakun lisää vaan :firing:

Hevimies

Viesti Kirjoittaja Hevimies » Ti Heinä 17, 2007 7:20 pm

Phenomenal kirjoitti:
Hevimies kirjoitti:no vittu mä sain FJ keuliin!! vahingossa koklailin vähän tossa kotimatkalla, niin perkele se nousikin keveesti! mitähän vittua mä oon töppäilly?! onnitellakkin saa :D
Mahdoton onkin mahdollista :upto: ei muutakun lisää vaan :firing:
älä ny. just ajattelin luovuttaa. ei toi kytkin kestä tota repimistä. kauheella repimisellä sain muutamat kohtuuliset keulat. paukkuu vaan kyllä toi kytkin kohta :firing: :firing:

jaket:kin tuli näyttään kuinka trumpalla keula nousee :eek: hyvin näytti nousevan.

kikkailija

Viesti Kirjoittaja kikkailija » To Heinä 26, 2007 10:56 pm

mitenkä kun tolla jarrulla "laahataan"lasketaan keulaa alas niin tarviiko kytkintä painaa saman aikaisesti :-?

tullut minicrossilla tehtyä tollei kun harjoittelin mutta onko tyyli väärä?
Supermoto se olla pitää..

Hermanni

Viesti Kirjoittaja Hermanni » To Heinä 26, 2007 11:33 pm

kikkailija kirjoitti: tarviiko kytkintä painaa saman aikaisesti?
Ei.

Vastaa Viestiin