Höyrygigseri ehjästä fighteriksi

Valvojat: ESKIL, btseppo

Avatar
Nakkeus
Viestit: 156
Liittynyt: Ke Loka 08, 2008 12:00 am
Paikkakunta: ZX-9R

Viesti Kirjoittaja Nakkeus » Ma Touko 03, 2010 8:07 pm

Raiserit ja stongan laitoin kiinni, totesin että ei perkele huonompaan suuntaan menee:Kuva
Niinpä vanhat kliparit sai jäädä, säästääpä edes jotain kun ei tarvi pidempiä vaijereita hommata:Kuva
Maski siis vaihtui, kiinanmönkkäristä lainasin ja leikkelin:Kuva
Witut luutuu...<br>

Avatar
Nakkeus
Viestit: 156
Liittynyt: Ke Loka 08, 2008 12:00 am
Paikkakunta: ZX-9R

Viesti Kirjoittaja Nakkeus » To Touko 06, 2010 5:54 pm

Etupumput sain kasaan. Kellään tietoa paljonko niihin menee öljyä??? Ite muistelin notta n.kaljatölkillinen per pumppu??? Niin ja käykö perus moottoriöljy vai pitääkö olla jotain superhifistelykamaa?
Witut luutuu...<br>

controller
Viestit: 43
Liittynyt: La Heinä 21, 2007 12:00 am
Paikkakunta: KTM ja perkele-faitteri

Viesti Kirjoittaja controller » To Touko 06, 2010 7:18 pm

Tilavuuksista yms en tiijä vittuakaan, mutta ei käy moottoriöljy, pitää olla iskariöljyä.

Sitä saapi monen paksusena varmaan lähes jokaisesta mp-tarvikkeita myyvästä liikkeestä.

Avatar
tige
Viestit: 79
Liittynyt: Su Elo 30, 2009 12:00 am
Paikkakunta: satakaksviis...

Viesti Kirjoittaja tige » To Touko 06, 2010 11:24 pm

itse ainakin heitin traktorin hydrauliikka öljyä nuihin nassen pumppuihin kun sitä sattui nurkasta löytymään sopiva liru toimivuudesta en ole niin varma kun ei ole päässyt koittelemaan :a: :freak2:
mutta kannatetaan tuota iskariöljyä kun ei se kovin kallista ole :cool:

Avatar
Nakkeus
Viestit: 156
Liittynyt: Ke Loka 08, 2008 12:00 am
Paikkakunta: ZX-9R

Viesti Kirjoittaja Nakkeus » La Touko 08, 2010 10:21 am

Kiiti ja kuitti. Tarvii käydä kyselemäs liikkestä ja samalla kysästä olisko noilla tuosta määrästä hajua... :freak2:
Witut luutuu...<br>

Ride-
Viestit: 1040
Liittynyt: Ma Touko 03, 2004 12:00 am
Paikkakunta: K4 gixxeri ja CB Honda

Viesti Kirjoittaja Ride- » La Touko 08, 2010 10:33 am

425cm3/ per pumppu on öljymäärä. 10W varmaan sopiva öljy.. Löytyy joka mp-liikkeestä.
Four wheels move the body, two wheels move the soul.

Kuva

Avatar
Nakkeus
Viestit: 156
Liittynyt: Ke Loka 08, 2008 12:00 am
Paikkakunta: ZX-9R

Viesti Kirjoittaja Nakkeus » Su Touko 09, 2010 9:17 am

Ride- kirjoitti:425cm3/ per pumppu on öljymäärä. 10W varmaan sopiva öljy.. Löytyy joka mp-liikkeestä.
Danke! :wavey:
Witut luutuu...<br>

Time
Viestit: 2
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2010 1:00 am

Viesti Kirjoittaja Time » To Kesä 24, 2010 2:58 pm

Missäs vaiheessa rojekti nykyään on? :upto:
Kovasti olen tykännyt rojektista saanut inspaa itsekkin! :firing:

Avatar
Nakkeus
Viestit: 156
Liittynyt: Ke Loka 08, 2008 12:00 am
Paikkakunta: ZX-9R

Viesti Kirjoittaja Nakkeus » To Kesä 24, 2010 4:07 pm

Time kirjoitti:Missäs vaiheessa rojekti nykyään on? :upto:
Kovasti olen tykännyt rojektista saanut inspaa itsekkin! :firing:
Hyvä jos on inspannu, itellä meinaa vähän välillä olla kateissa... :freak:
Rojekti on oikeestaan valmis takapenkkiä lukuunottamatta. Menny aika melko lahjakkaasti töissä ja uuden vanhan omakotitalon remppaamisessa. Saipahan ainakin oman tallin missä sitten joskus rakentaa! :firing: Pyörä rupes vittuilemaan rojektin loppumetreillä. Sähköjen kanssa on saanu painia, öljyvuotoja paikkailla ja tankkiin oli perkele ilmestynyt reikä. Sitten kun sain nämä kuntoon niin toinen etupumppu rupes vuotamaan jumalauta öljyä eli joutuu sinne nyt vielä vaihtamaan o-renkaan. Jos tän jälkeen sitten kuvia, käytännössä varmaan alkuviikosta. Tuli kyllä omasta mielestä helvetin onnistunut. :upto:
Witut luutuu...<br>

Avatar
Dune
Viestit: 161
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 1:00 am
Paikkakunta: Suzuki GSX1100R, Suzuki GS450E cafe projekti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dune » Pe Kesä 25, 2010 7:50 am

Öljyn laadulla ja määrällä on paljonkin merkitystä.
Niillä voidaan muuttaa pumppujen toimintaa aikalailla.
Mitä enemmän on öljyä sitä tiukempi tulee etupäästä, sama pätee myös tuossa öljyn laadussa jos jäykkää öljyä niin tulee sama tulos.
Ja sitten päin vastoin.

Suzuki on yleensä käyttänyt Motulia. Edessä on I/Össä 0W factory line extra light ja se on litkua. Esim. Castrol 10W on tosi jäykkää tuohon verrattuna.

Motonetista ainakin saa motulia, ei tuota 0W:tä mutta 5W:tä.
Itsellä on Öhlinsin öljyt edessä ja takana. Iskareista on tehty paljon progressiivisemmat kuin normisti.
Tämä on tehty öljyn määrää lisäämällä.

Laittaisin 5W:tä jos ei löydy muuta, mutta kuitenkin vain keulaöljyä ei muita. Muut voivat tuhota keulan sekä ei tuo toivottua toimivuutta.
Divide et Impera
MTB Racing Team
VMK ry

Avatar
Nakkeus
Viestit: 156
Liittynyt: Ke Loka 08, 2008 12:00 am
Paikkakunta: ZX-9R

Viesti Kirjoittaja Nakkeus » Su Kesä 27, 2010 2:40 pm

Dune kirjoitti:Öljyn laadulla ja määrällä on paljonkin merkitystä.
Niillä voidaan muuttaa pumppujen toimintaa aikalailla.
Mitä enemmän on öljyä sitä tiukempi tulee etupäästä, sama pätee myös tuossa öljyn laadussa jos jäykkää öljyä niin tulee sama tulos.
Ja sitten päin vastoin.

Suzuki on yleensä käyttänyt Motulia. Edessä on I/Össä 0W factory line extra light ja se on litkua. Esim. Castrol 10W on tosi jäykkää tuohon verrattuna.

Motonetista ainakin saa motulia, ei tuota 0W:tä mutta 5W:tä.
Itsellä on Öhlinsin öljyt edessä ja takana. Iskareista on tehty paljon progressiivisemmat kuin normisti.
Tämä on tehty öljyn määrää lisäämällä.

Laittaisin 5W:tä jos ei löydy muuta, mutta kuitenkin vain keulaöljyä ei muita. Muut voivat tuhota keulan sekä ei tuo toivottua toimivuutta.
Jees jees, keulaan siis laitoin ihan aikuisten oikeeta iskariöljyä, tollasta:
http://www.olejshop.sk/images/produkty/thumb/4_0_ab.jpg
Ongelmana se että toinen pumppu ei pitäny litkuja sisässä vaan kuseksi hiljalleen ulos. No, josko tänään sais sen propun sieltä pohjasta pois niin vois hakea huomenna uuden o-renkaan... :freak2:
Witut luutuu...<br>

Avatar
Nakkeus
Viestit: 156
Liittynyt: Ke Loka 08, 2008 12:00 am
Paikkakunta: ZX-9R

Viesti Kirjoittaja Nakkeus » Su Kesä 27, 2010 2:54 pm

Tässäpä vielä joitain kasauskuvia.
Penkkiä rupesin ite päälystämään mutta totesin että parempi kun jättää ammattilaisille, tuleepa hyvä jälki ja säästyy hermot. Työ ja pehmustevärkki maksoi yhteensä 60e, nahka oli omasta takaa.
Kuva
Kuva
Ja sitten sitä tuuninkia! Huohotinletkuille virittelin tollasen suodatinhässäkän, letkun vanha paikka kun katos vanhan ilmanputsarin myötä. Myös paisari meni uusiksi.
Kuva
Kuva
Mittariksi laitoin tuon vanhan tutun koson, samanlainen kun edellisessä projektissa. Painavin kriteeri oli oikeestaan se että tuossa on myös lämpömittari.

http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkeet ... ittaristo/

Kuva
Kilven laitoin tuohon sivulle, joutuu kyllä varmaan siirtämään jotenkin pyörän taakse nottei tuu sanomista. Ei vaan viitisi rikkoa hyvää peränmuotoa millään kilpitelineellä. No, tarvii kehittää jotain.
Kuva
Witut luutuu...<br>

Avatar
cybress
Viestit: 3027
Liittynyt: Ke Marras 28, 2007 1:00 am

Viesti Kirjoittaja cybress » Su Kesä 27, 2010 3:05 pm

hienosti edistyy,,,, BTW mistä tollasen suodattimen hommasit öljyletkulle???? olis itellekkin tarvetta moiselle...mietin et power fimastakin sen sais tehtyä...

Avatar
zxr900
Viestit: 545
Liittynyt: La Joulu 20, 2003 1:00 am
Paikkakunta: Ahtamalla paranee

Viesti Kirjoittaja zxr900 » Su Kesä 27, 2010 3:09 pm

cybress kirjoitti:hienosti edistyy,,,, BTW mistä tollasen suodattimen hommasit öljyletkulle???? olis itellekkin tarvetta moiselle...mietin et power fimastakin sen sais tehtyä...
Noita saa vaikka motonetistä :deal:
The SivuLuisu
Tig-hitsaukset RST, Alumiini ja musta ja Maalailuja http://www.facebook.com/luisupaint
Hitsauksia
KöythätRytärit

Avatar
cybress
Viestit: 3027
Liittynyt: Ke Marras 28, 2007 1:00 am

Viesti Kirjoittaja cybress » Su Kesä 27, 2010 3:16 pm

zxr900 kirjoitti:
cybress kirjoitti:hienosti edistyy,,,, BTW mistä tollasen suodattimen hommasit öljyletkulle???? olis itellekkin tarvetta moiselle...mietin et power fimastakin sen sais tehtyä...
Noita saa vaikka motonetistä :deal:

Thanks :wavey:

sinne siis heti huomenna,,tiiä saatana toimiiko sitte itellä kun jotain ylimääräistä huohottamista havaittavissa...

Vastaa Viestiin