Höyrygigseri ehjästä fighteriksi

Valvojat: ESKIL, btseppo

jutila
Viestit: 1278
Liittynyt: To Huhti 02, 2009 12:00 am
Paikkakunta: Muutama i/ö, gsx, dr, turbo katana, 380gt & muutama pv

Viesti Kirjoittaja jutila » Ke Heinä 28, 2010 11:26 pm

Eipä tuo täällä ainakaan seiskapökä woblaile, vaikka ohjausiskari on tallin lattialla.
"Can't feel the beating, can't beat the feeling"

Avatar
RedruM
Viestit: 287
Liittynyt: La Loka 25, 2008 12:00 am
Paikkakunta: Tellu

Viesti Kirjoittaja RedruM » To Heinä 29, 2010 2:05 pm

Ettei olis ohjausakselin pultti liian tiukalla? Sillon se tuntuu ajossa vetävän joka suuntaan vaikka paikallaan tuntuu ohjaus ihan hyvältä.

Avatar
Nakkeus
Viestit: 156
Liittynyt: Ke Loka 08, 2008 12:00 am
Paikkakunta: ZX-9R

Viesti Kirjoittaja Nakkeus » To Heinä 29, 2010 2:21 pm

RedruM kirjoitti:Ettei olis ohjausakselin pultti liian tiukalla? Sillon se tuntuu ajossa vetävän joka suuntaan vaikka paikallaan tuntuu ohjaus ihan hyvältä.
Jaa saattaapi muuten hyvin olla, kiristin nääs ihan perstuntumalla... :freak2: Ehkä parempi kun kävis jossain tarkastamas...
Witut luutuu...<br>

Avatar
RedruM
Viestit: 287
Liittynyt: La Loka 25, 2008 12:00 am
Paikkakunta: Tellu

Viesti Kirjoittaja RedruM » To Heinä 29, 2010 2:33 pm

Nakkeus kirjoitti:
RedruM kirjoitti:Ettei olis ohjausakselin pultti liian tiukalla? Sillon se tuntuu ajossa vetävän joka suuntaan vaikka paikallaan tuntuu ohjaus ihan hyvältä.
Jaa saattaapi muuten hyvin olla, kiristin nääs ihan perstuntumalla... :freak2: Ehkä parempi kun kävis jossain tarkastamas...
Ite kiristäny aina silleen että ku ajo tuntuu hyvältä se on jees :D
Ei siihen mitää ammattimiestä tarvi.

Avatar
Nakkeus
Viestit: 156
Liittynyt: Ke Loka 08, 2008 12:00 am
Paikkakunta: ZX-9R

Viesti Kirjoittaja Nakkeus » To Elo 05, 2010 10:48 am

Dynojet suutinsarja pitäis saapua tänään. Mitenkäs on, onko porukka saanut ite asennettua vai meneekö täysin rakettitieteen puolelle tuo asennus?
Tällä hetkellähän on vakiosuuttimet, vapaavirtaussuodattimet ja yoshin slipari. Tuntuis käyvän aavistuksen laihalla, pitääkö neulojen korkeutta säätää tuon uuden suutinsatsin asennuksen yhteydessä?
Witut luutuu...<br>

Avatar
RedruM
Viestit: 287
Liittynyt: La Loka 25, 2008 12:00 am
Paikkakunta: Tellu

Viesti Kirjoittaja RedruM » To Elo 05, 2010 11:16 am

Noi suutinsarjat on niin pyörä kohtasia että paha sanoa, muutaku että kokeilemalla selviää, jos jotenki saa toimimaan ni kannattaa kuitenki vielä johonki penkkii se säädettäväksi ammattilaiselle.
Ite en saanut dynon suutinsarjaa toimimaan ollenkaan kaikkia suutin kokoja yritin ja välillä vakio neuloilla välillä dynon neuloilla ja eri korkeuksissa. Sitten meni hermot ja soitin yhelle suzuki tohtorille mikä sano, että työnnä ne suutinsarjat suohon ne toimii jos hyvä tuuri käy. Ite yrittäsin vakio rojuilla saada sen säätöihin jos lähes vakio pyörä.

Avatar
Nakkeus
Viestit: 156
Liittynyt: Ke Loka 08, 2008 12:00 am
Paikkakunta: ZX-9R

Viesti Kirjoittaja Nakkeus » To Elo 05, 2010 12:02 pm

RedruM kirjoitti:Noi suutinsarjat on niin pyörä kohtasia että paha sanoa, muutaku että kokeilemalla selviää, jos jotenki saa toimimaan ni kannattaa kuitenki vielä johonki penkkii se säädettäväksi ammattilaiselle.
Ite en saanut dynon suutinsarjaa toimimaan ollenkaan kaikkia suutin kokoja yritin ja välillä vakio neuloilla välillä dynon neuloilla ja eri korkeuksissa. Sitten meni hermot ja soitin yhelle suzuki tohtorille mikä sano, että työnnä ne suutinsarjat suohon ne toimii jos hyvä tuuri käy. Ite yrittäsin vakio rojuilla saada sen säätöihin jos lähes vakio pyörä.
Ai perkele, no katotaan saanko asennettua ja jos käy jotenkin niin kävis sitten penkittämässä/säädättämässä... :freak2:
Witut luutuu...<br>

Avatar
Smoldari
Viestit: 1576
Liittynyt: La Joulu 13, 2003 1:00 am
Paikkakunta: SV, CB

Viesti Kirjoittaja Smoldari » To Elo 05, 2010 12:10 pm

DR:ään joskus kun dynojetin sarjan asensin, niin siinä tuli aika hyvät ohjeet mukana.
snafu

Avatar
Nakkeus
Viestit: 156
Liittynyt: Ke Loka 08, 2008 12:00 am
Paikkakunta: ZX-9R

Viesti Kirjoittaja Nakkeus » To Elo 05, 2010 5:51 pm

Tota noin mitähän vittua??? Sarja tuli, otin vanhat palikat pois ja rupesin kattelemaan. Uudet suuttimet oli PIENEMMÄT kun ne mitkä oli kiinni! Eli paikalla oli suuttimet missä lukee päässä 125, uuden sarjan mukana tuli kahdet suuttimet, 118 ja 122. Samoin sarjan mukana tulleet neulat oli lyhyemmät ja ohuemmat kun noi mitkä oli kiinni.
Onkohan mulla nyt menny jotain ohi, ite oon ainakin ymmärtäny että tuossa haetaan sitä tehoa lisäämällä bensan-saantia eli isommilla suuttimilla... :freak:
No. jos sielä nyt oli mun tietämättä joku isompi satsi kiinni niin eikö tuota bensan saantia voi säätää neulan korkeudella? Eli tällä hetkellä käy mun mielestä laihalla, vaihdoin vakioilmansuodattimen vapareihin ja tämän jälkeen rupes miettimään kun kääntää kahvaa... Eli jos halutaan enemmän soppaa niin neulan yläpäässä olevaa "prikkaa" tarvis silloin nostaa eikö näin?
Witut luutuu...<br>

Avatar
Nakkeus
Viestit: 156
Liittynyt: Ke Loka 08, 2008 12:00 am
Paikkakunta: ZX-9R

Viesti Kirjoittaja Nakkeus » To Elo 05, 2010 10:46 pm

Nakkeus kirjoitti:Tota noin mitähän vittua??? Sarja tuli, otin vanhat palikat pois ja rupesin kattelemaan. Uudet suuttimet oli PIENEMMÄT kun ne mitkä oli kiinni! Eli paikalla oli suuttimet missä lukee päässä 125, uuden sarjan mukana tuli kahdet suuttimet, 118 ja 122. Samoin sarjan mukana tulleet neulat oli lyhyemmät ja ohuemmat kun noi mitkä oli kiinni.
Onkohan mulla nyt menny jotain ohi, ite oon ainakin ymmärtäny että tuossa haetaan sitä tehoa lisäämällä bensan-saantia eli isommilla suuttimilla... :freak:
No. jos sielä nyt oli mun tietämättä joku isompi satsi kiinni niin eikö tuota bensan saantia voi säätää neulan korkeudella? Eli tällä hetkellä käy mun mielestä laihalla, vaihdoin vakioilmansuodattimen vapareihin ja tämän jälkeen rupes miettimään kun kääntää kahvaa... Eli jos halutaan enemmän soppaa niin neulan yläpäässä olevaa "prikkaa" tarvis silloin nostaa eikö näin?
Siis laskea. Annoin olla sen satsin kiinni mikä olikin ja laskin prikkaa jäljellä olleet 2 pykälää. Tuli helvetin hyvä, vastaa huomattavasti paremmin kaasuun! :firing:
Myydään siis käyttämätön dynojet suutinsatsi, tollanen:
http://www.mc-scatter.com/dynojet-suuti ... -9614.html
Witut luutuu...<br>

Avatar
Nakkeus
Viestit: 156
Liittynyt: Ke Loka 08, 2008 12:00 am
Paikkakunta: ZX-9R

Viesti Kirjoittaja Nakkeus » Ti Elo 17, 2010 4:50 pm

Tuli sitten sakot perkele. Desibelit perstuntumalla puolella kaasulla 110 sallitun 87:n sijaan ja kilpi tarvis siirtää renkaan taakse. Rikesakko 35e, sakko ei sinällään vituta vaan tuo kyylääminen. Kai sitä pitää hitsailla vakioputki takasi paikalleen jos sais ajella rauhas loppuvuoden.
Witut luutuu...<br>

Avatar
Boostholic
Viestit: 97
Liittynyt: To Helmi 18, 2010 1:00 am
Paikkakunta: GSX-R 1000 K1

Viesti Kirjoittaja Boostholic » Su Tammi 23, 2011 6:57 pm

Toi pyörän väritys toimii kyl saatanan hyvin! Asiallinen mopotin muutenkin.
On the 8th day God raised the BOOST..

Alu / RST / Titaanin hitsausta JKL seudulla harrastepuuhana..Tuikkaa yv

Avatar
Nakkeus
Viestit: 156
Liittynyt: Ke Loka 08, 2008 12:00 am
Paikkakunta: ZX-9R

Viesti Kirjoittaja Nakkeus » Ke Helmi 02, 2011 8:48 pm

Boostholic kirjoitti:Toi pyörän väritys toimii kyl saatanan hyvin! Asiallinen mopotin muutenkin.
Toksia! :wavey:

Perkeles kun pääsis jo ajelemaan, kauheet poltot. Pitäis täs talven aikana vielä vaihtaa suuttimet, kaikki nesteet, tulpat yms ja suorittaa kaikki huollot ni olis sitte teiden sulettua valmis ajoon.
Viime vuonna vähän venähti tuo ajokauden alkaminen... :freak2:
Witut luutuu...<br>

Avatar
Nakkeus
Viestit: 156
Liittynyt: Ke Loka 08, 2008 12:00 am
Paikkakunta: ZX-9R

Viesti Kirjoittaja Nakkeus » Ma Maalis 28, 2011 12:35 pm

Jeesailkaas vielä noiden seosten säädöissä. Eli eli, vaihdoin aikanaan noi ilmanputsarit vapaastihengittäviin, tämän jälkeen alkoi käydä luonnollisesti hiukka laihalla. Huippunopeus jäi johonkin alle 170km/h, muuten toimi kohtalaisesti, mitänyt kaasua kääntäessä vähän mietti.
Nyt vaihdoin pääsuttimiksi 160:set noiden vakioiden 125:n tilalle. Alakierroksilla toimii kohtalaisesti, kaasua kunnolla kääntäessä alkaa pröpöttämään ja ei tahdo kulkea. Mahtaako nyt olla siis liian rikkaalla? Niin ja neulat on aivan ylasennossa.
Mitä mieltä, tilaanko suosista uudet suuttimet jostain noiden välistä vai mahtaako noita bensa/ilma seos ruuveja kääntelemällä saada toimimaan?
Witut luutuu...<br>

Avatar
S^X
Viestit: 1048
Liittynyt: Ke Syys 06, 2006 12:00 am
Paikkakunta: K5 ja 636

Viesti Kirjoittaja S^X » Ma Maalis 28, 2011 1:38 pm

Nakkeus kirjoitti:Jeesailkaas vielä noiden seosten säädöissä. Eli eli, vaihdoin aikanaan noi ilmanputsarit vapaastihengittäviin, tämän jälkeen alkoi käydä luonnollisesti hiukka laihalla. Huippunopeus jäi johonkin alle 170km/h, muuten toimi kohtalaisesti, mitänyt kaasua kääntäessä vähän mietti.
Nyt vaihdoin pääsuttimiksi 160:set noiden vakioiden 125:n tilalle. Alakierroksilla toimii kohtalaisesti, kaasua kunnolla kääntäessä alkaa pröpöttämään ja ei tahdo kulkea. Mahtaako nyt olla siis liian rikkaalla? Niin ja neulat on aivan ylasennossa.
Mitä mieltä, tilaanko suosista uudet suuttimet jostain noiden välistä vai mahtaako noita bensa/ilma seos ruuveja kääntelemällä saada toimimaan?
Joku voi kaivaa sen hienon kaavion missä näkyy millä kaasunasennolla mikäkin kaasarin osa noin karkeasti vaikuttaa.
Mutta pääsuuttimet on lähinnä silloin kun mennään isosti eli tuppi nurin.
Neuloilla isoin merkitys tuossa "keski ja 3/4 alueella"
Itse lähtisin laskemaan neuloja pykälällä tai jopa kahdella :)

Vastaa Viestiin