kuinka keulitaan??
Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo
- v1lle
tangon kääntämisestä on apua kun lähtee vetämään jompaan kumpaan tien reinaan, helpompi siirtää painoa sivulle. ennen vedin tanko suorassa, nyt hitaamman tahdin balancepontissa ja jarrua vasten opetelleena tanko aina linkussa poikkeuksetta melkein.. eli tanko linkkuun ja sivulle roikkumaan
...Allekirjoitus...
- Bertza
ei siinä mitään,jostain aina on lähdettävä. eikä tässä nyt ihan niin ahasmielisiä (kaikki) olla etteikö mahtuis omaa mielipidettään sanoman.oikein että kommentoit,sitävartenhan nää foorumit on.S.A kirjoitti:kawaman:
Juu, täys ikänen olen. 21v. Mahtava ikä.
Saa mennä baareihin ja kaikkee kivaa tollasta pientä systeemiä saa olla jo hommassa mukana.
Niin. Onhan mulla tosiaan 21v vuotiaana poljettava mopedikin. Tolla samalla pyörällä oon ajanu koko ikäni melkeen ja voi pojat, että mä nautin sillä ajamisesta. Kun saa rääkätä ittensä oikein piippuun ja ylittää itsensä oikein kunnolla keulimalla vaikkapa kilsan yhtäsoittoa tien päästä päähän tai sitten alamäkeä alas keula pystyssä yhdellä jalalla ihmisien ohi pujotellen......
Mutta tietenkin kaikki tuo edellä mainittu olisi prätkällä huomattavasti kivempaa, onhan siinä vauhtia ja saundia vaikka muille jakaa. Voisi jopa kumiakin polttaa muutenkin kuin jarruttamalla alamäessä 200 metriä putkeen rengas lukossa. Fiiliskin on mahtava kun kahvasta vaan kääntää ja hikikään ei tule ihan helpolla.
Mutta kova arki koittaa viimistään siinä vaiheessa kun maanantai-aamuna pitää vääntyä kouluun. Oon mä tota prätkän miettimistä pohtinut, useamman kun 56 kertaa. Mutta vaikka mä sen pyörän saisin, niin mulla ei oo varaa ylläpitää sitä. Ei oo ajokamoja, vakuutukset pitäis maksaa, bensaaki pitäis ostaa.
Ja tosiaan. Ajan autolla.
Vieläpä suht uudella sellasella. Kyllä.
Mutta toi kyseinen auto ei tosin ole mun ostama auto, se ei ole mun omistama auto. Se ei myöskään ole Liising auto, vaan se on perheen oma auto, käyttöauto, jolla ajan ne ajot, mitä tarvitsen.
Joten tossa syyt, miksi hakkaan menemään sillä polkupyörällä, täysi-ikäinenkin vielä kun olen.
Prätkän homaaminen on suunnitelmissa, muutaman vuoden sisällä. Ensiksi pitää saada vakituinen duuni, jonka jälkeen tämä pyörän ylläpitokin on hieman helpompaa kuin opintotuella.
Tiedän, että noi syyt ovat ehkä naurettavia joidenkin mielestä. Ja ei siinä mitään. Naurakaa pois jos mieli tekee.
Mutta toi on niitä kylmiä faktoja elämässä, että kaikkea ei vaan yksinkertaisesti voi saada heti tai tosta vaan sormia napsauttamalla.
Kyllähän sen kaikki tietää miten helpoks ja halvaks tämä ihanan ja rakas kotimaamme on tehnyt tämänkin harrastamisen...ei maksa juuri mitään, ja veroahan ei ole juuri ollenkaan....
"...turha käydä vinkumaan, itse lähdit leikkiin mukaan.."
- jaket
-
John
- Viesti:
- jaket
- v1lle
juuri näinjaket kirjoitti:onhan se powerkeula hienoa, mutta ei se mitään 'keulimista' ole. Se on kiihdytystä etupyörä ilmassa.![]()
mutta siinäkin on se tietty piste minkä jälkeen se on taas hienoa, esim jos sitä saa vedettyä 1-6 vaihteelle ja melkein niin pitkään että kun eturengas tulee alas niin mittarissa on melkein huiput jne..
mutta kannatan jallua vasten, sillä tyylillä pääsee turvallisemmin, hitaammin ja niin pitkälle ettei jaksa enää roikkua pyörässä kiinni...
...Allekirjoitus...
-
BullsEye the bomba
Nousee se keula ihan tavan mopollaki
ainaki saan nousee, tosin eihän kukaan ole ikinä vakio mopolla ajellu.. joten en minäkään ;) tos yks ilta takaperin, kokeilin keulii ylämäkeen vejin joku 15m (mopolla =/) ja sit rupes menee aika pystyyn vejin sen mäen ylös ja kukas siel mäen ala puolella olikaan ? no kissalanpojat tietysti ja kilvet pois ja sakkojja ihan vittuna et se niistä keulista..tosin nythän polliiseja ajetaan karkuu eikä jäähä palloilee Oonko ainoo joka on "mopopoika" tääl ?
-
pamper
Voi jumalauta. On siinä sitten kova jätkä.BullsEye the bomba kirjoitti:Nousee se keula ihan tavan mopollakiainaki saan nousee, tosin eihän kukaan ole ikinä vakio mopolla ajellu.. joten en minäkään ;) tos yks ilta takaperin, kokeilin keulii ylämäkeen vejin joku 15m (mopolla =/) ja sit rupes menee aika pystyyn vejin sen mäen ylös ja kukas siel mäen ala puolella olikaan ? no kissalanpojat tietysti ja kilvet pois ja sakkojja ihan vittuna et se niistä keulista..tosin nythän polliiseja ajetaan karkuu eikä jäähä palloilee Oonko ainoo joka on "mopopoika" tääl ?
![]()
- jaket