Ytyä Buluun

Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo

Vastaa Viestiin
Tylyttäjä

Viesti Kirjoittaja Tylyttäjä » To Maalis 02, 2006 3:49 pm

Haastaja kirjoitti:
Tylyttäjä kirjoitti:Meinasin sitä, että kyseessä ei tod ole performance-käyttöön suunniteltu kone. Kaikki suunnitteluratkaisut on melko perseestä ja vanhanaikaisia, jos tehoa halutaan. Eikä se kierräkään juuri mitään..

Eli se "vitun kriteeri", taisit ymmärtää väärin :P
No ei ole suunniteltu ei, mutta ei sitä estä etteikö rakentelulla saa omaan makuun sopivasti lisää.
Ja vaikka kuinka on vanhaa tappikonetekniikkaa, niin silti käsittääkseni tappikoneilla ajetaan sinne 4.4 pintaan... et onhan se vanhaa ja paskaa tekniikkaa :lol:
No juu, mut oisko vähän eri vehkeitä :D Kyllä Bulua saa melko isolla rahalla laittaa että pääsee edes alle 11s. Eli jos kovaa haluaa kuitenkin mennä, niin toi on vähän sama tosiaan ku virittäis Cadillaccia rataautoks :cool:

Toiset kun vetelee jopa alle 10s täysin vakiopyörillä, tässäkin maassa. Että jos tehot ja vauhti kiinnostaa, niin kandeeko sitten hakata päätään mäntyyn isolla rahalla?

Jos taas ei teho kiinnosta, niin ei sitten. Kukin tyylillään. Kuitenkin moni sitten virittelee niin **rkeleesti vaikka väittää ettei ne tehot ja ajat varttimaililla kiinnostakaan, siinä kohtaa menee vähän ristiin :P

Tylyttäjä

Viesti Kirjoittaja Tylyttäjä » To Maalis 02, 2006 4:38 pm

Haastaja kirjoitti:
Tylyttäjä kirjoitti:No juu, mut oisko vähän eri vehkeitä :D Kyllä Bulua saa melko isolla rahalla laittaa että pääsee edes alle 11s. Eli jos kovaa haluaa kuitenkin mennä, niin toi on vähän sama tosiaan ku virittäis Cadillaccia rataautoks :cool:

Toiset kun vetelee jopa alle 10s täysin vakiopyörillä, tässäkin maassa. Että jos tehot ja vauhti kiinnostaa, niin kandeeko sitten hakata päätään mäntyyn isolla rahalla?

Jos taas ei teho kiinnosta, niin ei sitten. Kukin tyylillään. Kuitenkin moni sitten virittelee niin **rkeleesti vaikka väittää ettei ne tehot ja ajat varttimaililla kiinnostakaan, siinä kohtaa menee vähän ristiin :P
eri vehkeitä, no otetaan peruskonstruktio niin helvetin iso mäntä (puristuskorkeutta ja helmaahan voi tuunata ihan oman maun mukaan), reilun kokoiset veivit (pituudella voi pelata maun mukaan), saatanallinen kampura (sitäkin voi keventää maun mukaan), yks alapuolinen nokka-akseli (ok, bulussa 4 mutta jos otetaan perus tappikonekonstruktio), työntötangot ja keinuvivut. Yks venttiili per kanava ja yleensä hieman isommalla mitalla.
et ei noissa peruskonstruktio eroa yhtään mitenkään, eli saatanan vanhaa ja hidasta??

Se, miks mä tässä vittuunnuksissa heitän on vain kun ei voi ymmärtää miks tollasia ratkaisuja tehdään jo tehtaalla. Se ei taas tarkoita sitä etteikö mua kiinnosta kokeilla ja ruuvata noita, ja etsiä sopivia komboja. Se ettei sieltä tule yhtä paljon ruutia ku sun kikserissä tai se,ettei se mee alle 11s tuotantolinjalta ei kiinnosta mua hevonperseen vertaa.
jos mä haluisin helpon elämän, ostaisin japanilaisen sittikasan, mut ei oo sellasta päivää vielä eteen tullu et kiinnostais (vaikka toi rakenteluinnostus välillä onkin kovassa näiden kanssa)

edelleen, vaikka aika kiinnostaiskin vartilla, niin enempi kiinnostaa oman pyörän keskinäiset aikaerot rakentelun jäljiltä kuin verrata kikserin aikoja bulun aikoihin. Meitä vaan kato T kiinnostaa vähän eri parametrit tässä kaavassa
Joo joo, mutta ei tuollainen ole mikään helpoin aihio virittää, sitä yritin sanoa. Tiedät sen itsekin.

Eli jos tehoa haluaa ja päästä lujaa, niin tuo on siihen väärä laite. Rahalla saa ja hevosella pääsee, mutta hevoskärryllisen rahaa ja osia siihen tartteekin, jos haluaa Bulun saada oikeesti liikahtamaan. Lähes kaiken joutuu pannusta vaihtamaan tai duunaamaan.

Eli jos teho ja kovaa pääseminen on tavoite, niin siihen käyttöön on eri vehkeet. Sitä yritän sanoa. Mulle on ihan sama millä kukakin ajaa, mutta koville näköjään ottaa kun totesin, että se on väärä laite jos haluaa mennä lujaa, vaikka se on itselläsikin tiedossa.

Ihan ok että sua ei kiinnosta japsit, ei haittaa. Ilmeisesti teho ja vauhti kuitenkin jonnin verran kiinnostaa, tuskin sä muuten sitä ruuvaisit.

Tylyttäjä

Viesti Kirjoittaja Tylyttäjä » To Maalis 02, 2006 5:49 pm

Haastaja kirjoitti:Noo, sulle on tärkeintä markkinoiden tehokkain ja nopein. Mua kiinnostaa ton vehkeen hiplailu ja se mihin se riittää. nimittäin, vaikka tekis nopeimman ja tehokkaimmaan, silti sieltä löytyy tehokkaampi ja nopeampi. näin se vaan on.

Eli meikäläisen menohaluille bulu riittää aivan mainiosti, ja sen mitä siitä saa irti kiinnostaa enempi kuin bulu vs. japsi.

kyllä tuolla kiihdystypäivillä mosset ja ritolan sakun bemarit hakkas mun dodgen ja melkovarmasti on dodgen hiplailuun uponnu enempi rahaa. eikä ota lainkaan koville.

joitain kiinnostaa puhdas rakentelu ja sen tuomat "tulokset", joitain kiinnostaa markkinoiden nopein.
Sää vaan kato otit eesiin et tappikoneet on vanhoja paskoja, mää vähän vastailin siihen perussetuppiin :cool: .. tappikone on vanha mut vitun nopee
Ei kiinnosta pelkästään markkinoiden nopeimmat, vaan ylipäätään kaikki laitteet. Johonkin muuhun hommaan ottasin tietenkin erityyppiset vehkeet. Bulukin vois olla nurkissa pyörimiseen jees.

Tota japanin-pyörääkin voi muuten rakentaa ihan samalla tavalla kuin mitä tahansa muuta vehjettä. Ei se valmistusmaa siihen vaikuta mitään, mitä voi duunata ja mitä ei.

Fuell

Viesti Kirjoittaja Fuell » To Maalis 02, 2006 5:52 pm

No niin poijjaat istukaapa hetkeksi alas ja juokaa vaikka oluset
ja rauhottukaa!Pakko ottaa kantaa tähän ikuiseen japsi/Jenkki
taisteluun.Kyllähän sen nyt jokainen tajuaa että ne ei keskenään
vertailukelposia ole eikä varmaan tule olemaankaan..
Jos mä olisin laittanut rahat mitkä omaan projektiin on mennyt
esim. vakio busaan tai 12r:ään niin mentäis varmaan jo kohtuu
kovaa,mutta kun se pakkomielle on että alle 11 mennään ja jos
ei niin niin kauan poltetaan massia mopoon että mennään
(alkaakohan mennä jo sekavaksi) niin silloin mennään ehkä?
Ei tästä varmaan kukaan mitään ymmärtäny,paitsi ehkä Legu..
This ain't no technological breakdown
Oh no, this is the road to hell..

Bomber#1
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bomber#1 » To Maalis 02, 2006 6:07 pm

Fuell kirjoitti: Ei tästä varmaan kukaan mitään ymmärtäny,paitsi ehkä Legu..

:lol:

Ni mikäs se oli buelli miesten keskeinen veto? Kuka menee ekana alle 11 tai 10. vartilla?
Nyt kunnon panoksia pöytään ja missäs ajetaan ekat vedot. :cool:

Fuell

Viesti Kirjoittaja Fuell » To Maalis 02, 2006 7:22 pm

Bomber#1 kirjoitti:

Ni mikäs se oli buelli miesten keskeinen veto? Kuka menee ekana alle 11 tai 10. vartilla?
Ooppa B1 nyt rauhallinen,eikai me alle 10. ajoista nähdä edes
unia toisin kuin joku teillä siellä toimituksessa :lol:
Luulempa että jos alle kympistä joku Buellilla haaveilee niin
saa olla kyllä swingiäkin puolimetriä lisää ja paukkua koneessa
sillee vähän enemmän...
Eikös noi ekat harj. ja kisat ole jo tossa toukokuussa?

Buell
Paikkakunta: Buell X1 Lightning / S&S / Rotrex / Microsquirt / E85 / Barnett Scorpion Lockup / Cordona PQ8
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Buell » To Maalis 02, 2006 11:47 pm

Fuell kirjoitti:
Bomber#1 kirjoitti:

sillee vähän enemmän...
Rennosti otetaan, alle 11 on ainakin mulle todella lujassa. Tässä Fuellille pelottelupätkä - jos vaikka näkisit painajaisia ja jähmettyisit viivalle sitten toukokuussa:
http://www.bomber.fi/modules.php?name=g ... emId=19822

Fuell

Viesti Kirjoittaja Fuell » Pe Maalis 03, 2006 12:39 am

Buell kirjoitti:
Fuell kirjoitti:
Bomber#1 kirjoitti:

sillee vähän enemmän...
Rennosti otetaan, alle 11 on ainakin mulle todella lujassa. Tässä Fuellille pelottelupätkä - jos vaikka näkisit painajaisia ja jähmettyisit viivalle sitten toukokuussa:
http://www.bomber.fi/modules.php?name=g ... emId=19822

Joo mä oon ihan jähmeessä ja kohmeessa jo nyt,mutta niin
varma sun voittamisesta että lyön tukkani vetoa :lol: :lol: :lol:

wedge426

Viesti Kirjoittaja wedge426 » Su Maalis 05, 2006 10:01 pm

kyllä tuolla kiihdystypäivillä mosset ja ritolan sakun bemarit hakkas mun dodgen ja melkovarmasti on dodgen hiplailuun uponnu enempi rahaa. eikä ota lainkaan koville.

kyllähän meidän dodge hakkas sun dodgen ilman rullaakeppiä ym.muuta elokuussa, gti-päivillä se valkoinen b-koppa :D

Fuell

Viesti Kirjoittaja Fuell » Ma Maalis 06, 2006 7:32 am

wedge426 kirjoitti:kyllä tuolla kiihdystypäivillä mosset ja ritolan sakun bemarit hakkas mun dodgen ja melkovarmasti on dodgen hiplailuun uponnu enempi rahaa. eikä ota lainkaan koville.

kyllähän meidän dodge hakkas sun dodgen ilman rullaakeppiä ym.muuta elokuussa, gti-päivillä se valkoinen b-koppa :D
11,88:nko?

wedge426

Viesti Kirjoittaja wedge426 » Ma Maalis 06, 2006 8:59 pm

Haastaja kirjoitti:
wedge426 kirjoitti:kyllä tuolla kiihdystypäivillä mosset ja ritolan sakun bemarit hakkas mun dodgen ja melkovarmasti on dodgen hiplailuun uponnu enempi rahaa. eikä ota lainkaan koville.

Milläs sisukaluilla/kansilla se sarkkerin motti muuten on tehty??
Ei siinä mitään ihmeellistä ole Moparin megalohko 4.500" porauksella ja 4.15" kampura,H-profiili stagat .990" tapilla Rossin reverse dome männät.Kannet on edelbrockit mitä on vähän plaanattu ei muita muutoksia niissä,nokka erittäin mieto laahava hydraulinen siitä julmettu vääntö 968nm 3300rpm.Ei toivoakaan lentokenttä radalla pitoa slickseilläkään.

Vastaa Viestiin