90's Yamaha tuning topic

Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo

Vastaa Viestiin
Avatar
Lumiukko
Viestit: 56
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2008 12:00 am

Viesti Kirjoittaja Lumiukko » To Huhti 01, 2010 6:47 pm

FZR 600:ssa etukatteesta rungon kylkiin menevät ilmanottoputket ovat äärimmäisen tärkeät jäähdytysputket, joita ei missään nimessä pidä poistaa. Putki johtaa ilman runkopalkin sisään, jossa ilma kulkee jäähdyttämään takahaarukan akselia. Vanhoissa kilpavideoissa Imatran-ajoista voi nähdä takahaarukan akselin hehkuvan, koska kilpakuskit poistivat kyseiset putket painonsäästön vuoksi. Samaisilla kilpakuskeilla olikin varikkopilttuussaan puutarhaletku, jolla varikkomies suihkutti maaliin tulleen pyörän takahaarukan akselin kylmäksi komean höyrypilven saattelemana.

Avatar
cybress
Viestit: 3027
Liittynyt: Ke Marras 28, 2007 1:00 am

Viesti Kirjoittaja cybress » To Huhti 01, 2010 7:17 pm

Lumiukko kirjoitti:FZR 600:ssa etukatteesta rungon kylkiin menevät ilmanottoputket ovat äärimmäisen tärkeät jäähdytysputket, joita ei missään nimessä pidä poistaa. Putki johtaa ilman runkopalkin sisään, jossa ilma kulkee jäähdyttämään takahaarukan akselia. Vanhoissa kilpavideoissa Imatran-ajoista voi nähdä takahaarukan akselin hehkuvan, koska kilpakuskit poistivat kyseiset putket painonsäästön vuoksi. Samaisilla kilpakuskeilla olikin varikkopilttuussaan puutarhaletku, jolla varikkomies suihkutti maaliin tulleen pyörän takahaarukan akselin kylmäksi komean höyrypilven saattelemana.

oliko tää nyt jotain VITTUILUA vai luinko rivien välistä että niillä ei ole vaikutusta, :-? asialliseen kysymykseen olisi mukavaa saada asiallinen vastaus niin helpottaisi tuossa ennenkuin pääsee kunnolla ajamaan ni ei tarttis ropata kesällä...

Avatar
Lumiukko
Viestit: 56
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2008 12:00 am

Viesti Kirjoittaja Lumiukko » To Huhti 01, 2010 7:31 pm

Aprillia oli :blah:

Ne putket tosiaan menee rungossa oleviin pieniin reikiin ja niillä ei ole muuta kuin kosmeettista virkaa. Mitään painevaikutusta siellä ei ole, vaan ilma kulkee vapaasti myös rungon alta ja tankin katteen ja rungon välistä. Sitä en kyllä osaa sanoa, miksi rungossa on niille putkille jopa läpiviennit, kun ne ei kuitenkaan mene minnekään.

Avatar
cybress
Viestit: 3027
Liittynyt: Ke Marras 28, 2007 1:00 am

Viesti Kirjoittaja cybress » To Huhti 01, 2010 9:16 pm

Lumiukko kirjoitti:Aprillia oli :blah:

Ne putket tosiaan menee rungossa oleviin pieniin reikiin ja niillä ei ole muuta kuin kosmeettista virkaa. Mitään painevaikutusta siellä ei ole, vaan ilma kulkee vapaasti myös rungon alta ja tankin katteen ja rungon välistä. Sitä en kyllä osaa sanoa, miksi rungossa on niille putkille jopa läpiviennit, kun ne ei kuitenkaan mene minnekään.

samaa ihmetelly ittekkin, ne vissiin vaan työntää ilmaa sinne muovin alle,vähä sama ku zxr kawassa ainaki 89 vuos malleissa ku o ne vitun komeet putket tankin päälle milä ei oo loppu peleis mitään virkaa...

mut thank kuiteski ni ei tarvi niitten puolesta ihmetellä jos ei toimi....

Avatar
Lumiukko
Viestit: 56
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2008 12:00 am

Viesti Kirjoittaja Lumiukko » Ti Huhti 06, 2010 3:32 pm

Kevät tulee ja pitää mennä suutinkauppaan... Oisko kellään näkemystä, mistä suuttimista aloitan kokeilun? Ongelmahan siis on seuraavanlainen:

Omassa koneessa on yoshin kokoputkisto ja suuttimet 115. Kattila on jonkun muun säätämä ja toimi täyskaasulla hyvin, mutta neulan alueella meni rikkaalle. Neula on vakio.

Revin syksyllä ilmanputsaripöntön ulos, kun paloi hihat siihen. Laitoin pöntöstä pelkät imutötsät ja niihin pipercrossin sukat. Seokset meni todella laihalle. Tyhjäkäynnillä ja pienillä kierroksilla toimii ihan hyvin, mutta kone tukehtuu välittömästi, kun avaa kaasuläpät. Suuttimet on siis ne samat 115.

Pyörä on siis FZR 600 3HE 90-luvun alusta ja moottori 620 cc porattu. Pakoputkistona yoshimuran kisamalli ja kaasareina vakiot.

jörö
Viestit: 85
Liittynyt: Ke Syys 12, 2001 12:00 am
Paikkakunta: tuontipyöriä molemmat

Viesti Kirjoittaja jörö » Ti Huhti 06, 2010 4:21 pm

Lumiukko kirjoitti: Omassa koneessa on yoshin kokoputkisto ja suuttimet 115. Kattila on jonkun muun säätämä ja toimi täyskaasulla hyvin, mutta neulan alueella meni rikkaalle. Neula on vakio.
Oletko katsonut ettei "neulaputket" ole kuluneet soikeiksi? Joskus taistelin hyvin pitkään suuttimien, neulankorkeuden ja luistin jousien kanssa ja tuntui ettei mikään auta, mutta uusilla "neulaputkilla" rupesi käyttäytymään järkevästi.

Avatar
Georg
Viestit: 661
Liittynyt: La Maalis 23, 2002 1:00 am
Paikkakunta: Yamaha FZR1000 & RD 350 F2 & Tunturi NR 50 R

Viesti Kirjoittaja Georg » Ti Huhti 06, 2010 4:49 pm

jörö kirjoitti:
Lumiukko kirjoitti: Omassa koneessa on yoshin kokoputkisto ja suuttimet 115. Kattila on jonkun muun säätämä ja toimi täyskaasulla hyvin, mutta neulan alueella meni rikkaalle. Neula on vakio.
Oletko katsonut ettei "neulaputket" ole kuluneet soikeiksi? Joskus taistelin hyvin pitkään suuttimien, neulankorkeuden ja luistin jousien kanssa ja tuntui ettei mikään auta, mutta uusilla "neulaputkilla" rupesi käyttäytymään järkevästi.
Tunnetusti kulahtaa tonnisen neulaputket sohloiksi, joten lieneekö tosiaan kusiaisessa sama ongelma.

Tonniseen on vaikea saada orkkisneulaputkia erikseen ostettua, mitä olen aihetta silmäillyt. Aftermarket suutinsatseissa nekin tulevat mukana.
Olet jos ajat, ajat jos et..!!

Avatar
8pallo
Viestit: 263
Liittynyt: Ke Maalis 21, 2007 1:00 am
Paikkakunta: gsx-r 1100w

Viesti Kirjoittaja 8pallo » Ti Huhti 06, 2010 6:53 pm

http://www.mikuni-topham.de/

Tuolta löytyy suutinputket Mikuniin, ja kaikki muukin.
Muistaakseni hintaa oli noin 12 euroa kappale.

Omaan pyötään tilasin Factorypro:n putket jotka makso 28 dollaria kappaleelta.
Ainakaan minun suutinsatsit ei oo sisältänyt noita putkia. Factorypro:n satsia asentelen juuri paikoilleen.

Edellisen tonnisen sain toimimaan kohtuudella näillä.

-Keskimmäiset suuttimet 125
-Uloimmaiset suuttimet 127.5
-pilot #40
-bensanpinta 11mm yli linjan
-seosruuvi 2.75 kierrosta
-neula 3 alhaalta

Muuta muunnoksia oli ainoastaan pörinä pönttö.

E: lisätty linkki.
Viimeksi muokannut 8pallo, Ti Huhti 06, 2010 10:32 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Lumiukko
Viestit: 56
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2008 12:00 am

Viesti Kirjoittaja Lumiukko » Ti Huhti 06, 2010 10:28 pm

8pallo kirjoitti:Tuolta löytyy suutinputket Mikuniin, ja kaikki muukin.
Muistaakseni hintaa oli noin 12 euroa kappale.
Niin siis mistä? :freak:

Avatar
8pallo
Viestit: 263
Liittynyt: Ke Maalis 21, 2007 1:00 am
Paikkakunta: gsx-r 1100w

Viesti Kirjoittaja 8pallo » Ti Huhti 06, 2010 10:36 pm

No linkihän se unohtu :)

jörö
Viestit: 85
Liittynyt: Ke Syys 12, 2001 12:00 am
Paikkakunta: tuontipyöriä molemmat

Viesti Kirjoittaja jörö » Ke Huhti 07, 2010 9:39 am

Georg kirjoitti:
jörö kirjoitti:
Lumiukko kirjoitti: Omassa koneessa on yoshin kokoputkisto ja suuttimet 115. Kattila on jonkun muun säätämä ja toimi täyskaasulla hyvin, mutta neulan alueella meni rikkaalle. Neula on vakio.
Oletko katsonut ettei "neulaputket" ole kuluneet soikeiksi? Joskus taistelin hyvin pitkään suuttimien, neulankorkeuden ja luistin jousien kanssa ja tuntui ettei mikään auta, mutta uusilla "neulaputkilla" rupesi käyttäytymään järkevästi.
Tunnetusti kulahtaa tonnisen neulaputket sohloiksi, joten lieneekö tosiaan kusiaisessa sama ongelma.
En tiedä onko kovin yleistä, mutta ainakin minulla kusiaisessa 3HE-koneen kaasareissa olivat soikeat.
Georg kirjoitti: Tonniseen on vaikea saada orkkisneulaputkia erikseen ostettua, mitä olen aihetta silmäillyt. Aftermarket suutinsatseissa nekin tulevat mukana.
Kusiaiseen vuosia sitten sai ostettua putket jamahakaupasta, muutaman päivän toimitusajalla. Hinta muistaakseni oli noin 40€/kpl.
Jos oikein katsoin Ronayers.comista niin 43 taalaa kappaleelta haluavat sielläkin.

Avatar
cybress
Viestit: 3027
Liittynyt: Ke Marras 28, 2007 1:00 am

Viesti Kirjoittaja cybress » To Huhti 08, 2010 9:16 pm

missä sijaitsee 90 vm 600 fzr yammussa öljyn merkkivalon anturi,en nopeella vilkasulla löytäny.... :-? :-?

Avatar
Lumiukko
Viestit: 56
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2008 12:00 am

Viesti Kirjoittaja Lumiukko » To Huhti 08, 2010 10:26 pm

Haynes sanoo: The oil level sender is mounted on the bottom of the oil pan.

Avatar
cybress
Viestit: 3027
Liittynyt: Ke Marras 28, 2007 1:00 am

Viesti Kirjoittaja cybress » To Huhti 08, 2010 10:31 pm

Lumiukko kirjoitti:Haynes sanoo: The oil level sender is mounted on the bottom of the oil pan.

öööö, öljypohjassa vai jossain siinä sivussa......no otan silmän käteen ja tutkin tarkemmin...

Avatar
Kaihola
Viestit: 144
Liittynyt: Ma Joulu 28, 2009 1:00 am
Paikkakunta: sc33

Viesti Kirjoittaja Kaihola » La Huhti 10, 2010 12:42 pm

cybress kirjoitti:
Lumiukko kirjoitti:Haynes sanoo: The oil level sender is mounted on the bottom of the oil pan.

öööö, öljypohjassa vai jossain siinä sivussa......no otan silmän käteen ja tutkin tarkemmin...
Se on melkein öljypohjan keskellä.

Vastaa Viestiin