90's Yamaha tuning topic

Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo

Vastaa Viestiin
Avatar
Lumiukko
Viestit: 56
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2008 12:00 am

Viesti Kirjoittaja Lumiukko » Pe Maalis 05, 2010 12:13 pm

Niin ja vielä mitä FZR600:n seoksiin tulee, niin vakiosuuttimet on 107. Äänenvaimentimen ja putkiston muutoksilla ne pitää vaihtaa jonnekin 110-115 alueelle.

Ilmanputsarin vaihto vaikuttaakin sitten huimasti enemmän. Omassa koneessa on yoshin kokoputkisto ja suuttimet 115. Kattila on jonkun muun säätämä ja toimi täyskaasulla hyvin, mutta neulan alueella meni rikkaalle. Neula on vakio.

Revin syksyllä ilmanputsaripöntön ulos, kun paloi hihat siihen. Laitoin pöntöstä pelkät imutötsät ja niihin pipercrossin sukat. Seokset meni todella laihalle. Tyhjäkäynnillä toimii ihan hyvin, mutta kone tukehtuu välittömästi, kun avaa kaasuläpät. Suuttimet on siis ne samat 115. Kevään tullessa selviää, mikä koko siihen pitää laittaa. Nyt on vielä pyörä ahtaassa tallissa, lambdasondi pöytälaatikossa ja suuttimet kaupassa :-?

Sanzu
Viestit: 133
Liittynyt: Su Loka 26, 2008 12:00 am
Paikkakunta: Monta kasaa paskaa

Viesti Kirjoittaja Sanzu » Pe Maalis 05, 2010 5:08 pm

IronFist kirjoitti:
Sanzu kirjoitti: Ongelmaksi taitaa muodostua toi perkeleen rungon muoto! T-catissa taitaa olla palkkirunko, kun taas fasussa on tollanen helvetin putkihäkkyrä...
Eikös niissä ole samat lohkot? eli pitäisi mennä fasuun se catin kone.
Näin minäkin asian olen ymmärtänyt, mutta catin koneessa on kiinnikkeet mitkä tulevat runkoon kiinni pikkusen kannen alapuolella. Fasusta noi puuttuu.
Tässä olevasta kuvasta näkee hyvin kyseiset kiinnikkeet. Tässä kuva fasusta.


Toinen murheenkryyni on alkukäyrä. Fazerissa kun on toi runko vähän tiellä. Voi tosin olla että natsaa yhtä hyvin kuin orkkis putket, koska suhteellisen samalta näyttävät.

Avatar
Kaihola
Viestit: 144
Liittynyt: Ma Joulu 28, 2009 1:00 am
Paikkakunta: sc33

Viesti Kirjoittaja Kaihola » Pe Maalis 05, 2010 6:06 pm

Kyllä siitä catin koneesta riittävästi kiinnikkeitä löytyy.
Mutta mitenkäs ne kaasarit. Nehän on catin koneessa yläviistoon, samaten miten fzr:ssä. Tuossa fazerissahan ne on melko vaakatasossa.

latexi
Viestit: 59
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 12:00 am
Paikkakunta: yzf 750/1000r

Viesti Kirjoittaja latexi » Pe Maalis 05, 2010 10:49 pm

Tänään otettiin ekat savut uudella tekniikalla. Täytynee otta pari kaljaa sen kunniaks :drin:

Avatar
bomberfighter
Viestit: 306
Liittynyt: Ti Syys 19, 2006 12:00 am
Paikkakunta: GSX-F ZZR1100

Viesti Kirjoittaja bomberfighter » La Maalis 06, 2010 7:30 am

latexi kirjoitti:Tänään otettiin ekat savut uudella tekniikalla. Täytynee otta pari kaljaa sen kunniaks :drin:
mitäs meinasit vanhan padan kanssa tehdä?

latexi
Viestit: 59
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 12:00 am
Paikkakunta: yzf 750/1000r

Viesti Kirjoittaja latexi » La Maalis 06, 2010 3:41 pm

bomberfighter kirjoitti:
latexi kirjoitti:Tänään otettiin ekat savut uudella tekniikalla. Täytynee otta pari kaljaa sen kunniaks :drin:
mitäs meinasit vanhan padan kanssa tehdä?
Se on kaupattu jo eteenpäin.

Avatar
Georg
Viestit: 661
Liittynyt: La Maalis 23, 2002 1:00 am
Paikkakunta: Yamaha FZR1000 & RD 350 F2 & Tunturi NR 50 R

Viesti Kirjoittaja Georg » Ma Maalis 29, 2010 7:21 pm

Tietäjät ohoi!

Vuosimallin 91 FZR1000 EXUP jampista löytyi CDI boksista outo johto. Boksista tulee keltavihreä johto, jossa on bullet-tyyppinen liitin, josta lähtee ruskea johto, jonka päässä on silmukkatyyppinen liitin.

Mikäs pirun johto se oikein on? Tuleeko akun miinusnapaan kiinni vai onko joku turha viritys?

En nimittäin muista irrottaneeni kyseistä johtoa mistään ja siellä se vaan nyt roikkuu toimettomana.

Laite on saksanmaalta uitettu, mutta Suomen ja Saksan mallit ovat mielestäni olleet ihan samanlaiset.
Olet jos ajat, ajat jos et..!!

Avatar
thelittleone
Viestit: 1482
Liittynyt: Pe Huhti 14, 2006 12:00 am
Paikkakunta: 1040cc jossa ahdin määrää tahdin

Viesti Kirjoittaja thelittleone » Ma Maalis 29, 2010 7:45 pm

Georg kirjoitti:Tietäjät ohoi!

Vuosimallin 91 FZR1000 EXUP jampista löytyi CDI boksista outo johto. Boksista tulee keltavihreä johto, jossa on bullet-tyyppinen liitin, josta lähtee ruskea johto, jonka päässä on silmukkatyyppinen liitin.

Mikäs pirun johto se oikein on? Tuleeko akun miinusnapaan kiinni vai onko joku turha viritys?

En nimittäin muista irrottaneeni kyseistä johtoa mistään ja siellä se vaan nyt roikkuu toimettomana.

Laite on saksanmaalta uitettu, mutta Suomen ja Saksan mallit ovat mielestäni olleet ihan samanlaiset.
Se on niitä kuripiuhoja...se piti muistaakseni ottaa "maista" irti ja teippaa/katkasta...

Viddu en kyllä oo sata varma...täytyy kilauttaa kaverille :freak2:
In three words I can sum up everything I've learned about life: It goes on.

"The Fosse Way" better than good blowjob...

Avatar
Georg
Viestit: 661
Liittynyt: La Maalis 23, 2002 1:00 am
Paikkakunta: Yamaha FZR1000 & RD 350 F2 & Tunturi NR 50 R

Viesti Kirjoittaja Georg » Ma Maalis 29, 2010 7:49 pm

thelittleone kirjoitti:
Georg kirjoitti:Tietäjät ohoi!

Vuosimallin 91 FZR1000 EXUP jampista löytyi CDI boksista outo johto. Boksista tulee keltavihreä johto, jossa on bullet-tyyppinen liitin, josta lähtee ruskea johto, jonka päässä on silmukkatyyppinen liitin.

Mikäs pirun johto se oikein on? Tuleeko akun miinusnapaan kiinni vai onko joku turha viritys?

En nimittäin muista irrottaneeni kyseistä johtoa mistään ja siellä se vaan nyt roikkuu toimettomana.

Laite on saksanmaalta uitettu, mutta Suomen ja Saksan mallit ovat mielestäni olleet ihan samanlaiset.
Se on niitä kuripiuhoja...se piti muistaakseni ottaa "maista" irti ja teippaa/katkasta...

Viddu en kyllä oo sata varma...täytyy kilauttaa kaverille :freak2:
No perkules! Tuo voisi kyllä hyvinkin pitää paikkaansa. Kun se johto hyppäsi pyörää purkaessa silmille sieltä lokasuojan takaa jostain. Ja en sitä mielestäni mistään irroittanut..

Edit: Nyt kun vaan tietäisi, että pitääkö se laittaa maahan vai ottaa irti.
Olet jos ajat, ajat jos et..!!

Avatar
JK1.1
Viestit: 587
Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 12:00 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JK1.1 » Ma Maalis 29, 2010 9:03 pm

Mistäs löytyy tonniseen FZR- Jammuun halvalla laakerit pyöriin ja swingiin? Merkkituotteena vajaa 300, jenkkien E-baylta pyöränlaakerit n.$40, swingiin ei löytynyt. Ai niin, laakerikaupasta löytyy pyöränlaakerit, mutta ei stefoja.

J
Viimeksi muokannut JK1.1, Ma Maalis 29, 2010 9:53 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
...alumiinihitsausta, pellinvääntöä yms...
http://koti.mbnet.fi/jk11/tankit.php

Avatar
cybress
Viestit: 3027
Liittynyt: Ke Marras 28, 2007 1:00 am

Viesti Kirjoittaja cybress » Ma Maalis 29, 2010 9:37 pm

KYSYMYS jollekkin jolla kokemusta, pyöränä on 90 vm 600 fzr,, katteet o purettu pois ja kysymys kuuluukin että toimiiko kyseinen käkkärä ilman niitä ilman otto putkia jotka tulee etu katteelta rungon etu osaan ja siitä läpi, eli ottaisi niinku lisä ilmaa niistä sen tankin suoja muovin alle ku se ilman putsari o siel..


että mitenkäs muilla, ja jos ei oo toiminu ni mitäs olette asialle tehny,,, ittellä ei viel kokemusta ajon aikana mutta muuten tuntuis toimivan...

Avatar
thelittleone
Viestit: 1482
Liittynyt: Pe Huhti 14, 2006 12:00 am
Paikkakunta: 1040cc jossa ahdin määrää tahdin

Viesti Kirjoittaja thelittleone » Ma Maalis 29, 2010 10:09 pm

Georg kirjoitti:
thelittleone kirjoitti:
Georg kirjoitti:Tietäjät ohoi!

Vuosimallin 91 FZR1000 EXUP jampista löytyi CDI boksista outo johto. Boksista tulee keltavihreä johto, jossa on bullet-tyyppinen liitin, josta lähtee ruskea johto, jonka päässä on silmukkatyyppinen liitin.

Mikäs pirun johto se oikein on? Tuleeko akun miinusnapaan kiinni vai onko joku turha viritys?

En nimittäin muista irrottaneeni kyseistä johtoa mistään ja siellä se vaan nyt roikkuu toimettomana.

Laite on saksanmaalta uitettu, mutta Suomen ja Saksan mallit ovat mielestäni olleet ihan samanlaiset.
Se on niitä kuripiuhoja...se piti muistaakseni ottaa "maista" irti ja teippaa/katkasta...

Viddu en kyllä oo sata varma...täytyy kilauttaa kaverille :freak2:
No perkules! Tuo voisi kyllä hyvinkin pitää paikkaansa. Kun se johto hyppäsi pyörää purkaessa silmille sieltä lokasuojan takaa jostain. Ja en sitä mielestäni mistään irroittanut..

Edit: Nyt kun vaan tietäisi, että pitääkö se laittaa maahan vai ottaa irti.
Kilautin kaverille...kännissä kun apina Tallinnan yössä..ei saanut mitään selvää mitä piti katkaista ja liittää johonkin muuhun... :freak2:
Täytyy kilauttaa uudestaan kun tulee takaisin tuolta reissusta jos ei selviä ennen sitä :lol:
In three words I can sum up everything I've learned about life: It goes on.

"The Fosse Way" better than good blowjob...

Avatar
Georg
Viestit: 661
Liittynyt: La Maalis 23, 2002 1:00 am
Paikkakunta: Yamaha FZR1000 & RD 350 F2 & Tunturi NR 50 R

Viesti Kirjoittaja Georg » Ma Maalis 29, 2010 10:17 pm

thelittleone kirjoitti:
Georg kirjoitti:
thelittleone kirjoitti: Se on niitä kuripiuhoja...se piti muistaakseni ottaa "maista" irti ja teippaa/katkasta...

Viddu en kyllä oo sata varma...täytyy kilauttaa kaverille :freak2:
No perkules! Tuo voisi kyllä hyvinkin pitää paikkaansa. Kun se johto hyppäsi pyörää purkaessa silmille sieltä lokasuojan takaa jostain. Ja en sitä mielestäni mistään irroittanut..

Edit: Nyt kun vaan tietäisi, että pitääkö se laittaa maahan vai ottaa irti.
Kilautin kaverille...kännissä kun apina Tallinnan yössä..ei saanut mitään selvää mitä piti katkaista ja liittää johonkin muuhun... :freak2:
Täytyy kilauttaa uudestaan kun tulee takaisin tuolta reissusta jos ei selviä ennen sitä :lol:
Pistähän tänne ohjetta kunhan kaveri selviää, että asia selviää kans. :D
Olet jos ajat, ajat jos et..!!

Avatar
-pepe-
Viestit: 28
Liittynyt: Pe Kesä 05, 2009 12:00 am
Paikkakunta: CB750

Viesti Kirjoittaja -pepe- » Ti Maalis 30, 2010 7:29 pm

osaisko joku sanoo mistä löytyis mäntäsarjaa edullisesti 1000fzr:ään? oon tässä netistä koettanu katella mut ei vaan satu silmään..

Avatar
Georg
Viestit: 661
Liittynyt: La Maalis 23, 2002 1:00 am
Paikkakunta: Yamaha FZR1000 & RD 350 F2 & Tunturi NR 50 R

Viesti Kirjoittaja Georg » Ti Maalis 30, 2010 9:27 pm

Georg kirjoitti:
thelittleone kirjoitti:
Georg kirjoitti: No perkules! Tuo voisi kyllä hyvinkin pitää paikkaansa. Kun se johto hyppäsi pyörää purkaessa silmille sieltä lokasuojan takaa jostain. Ja en sitä mielestäni mistään irroittanut..

Edit: Nyt kun vaan tietäisi, että pitääkö se laittaa maahan vai ottaa irti.
Kilautin kaverille...kännissä kun apina Tallinnan yössä..ei saanut mitään selvää mitä piti katkaista ja liittää johonkin muuhun... :freak2:
Täytyy kilauttaa uudestaan kun tulee takaisin tuolta reissusta jos ei selviä ennen sitä :lol:
Pistähän tänne ohjetta kunhan kaveri selviää, että asia selviää kans. :D

Hephep! Homma selvisi.

Gyntterien foorumilta sain tiedon, että kyseinen johto (joka on itseasiassa CDI-boksille menevässä johtoliittimessä eikä itse boksissa kiinni) tulee töötätä maahan, jotta boksi ei rajoita.

Eli se johto voi olla minkävärinen tahansa..eli juurikin sen värinen, minkä haluaa sinne laittaa. :lol:
Olet jos ajat, ajat jos et..!!

Vastaa Viestiin